×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Разпети Петък е
  • Български зет влезе в надпреварата за кметския пост в Лондон
  • Извадиха 15 кърлежа от тялото на дете след игра в Южния парк
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море


Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море
Автор на проекта от българска страна е арх. Николай Няголов, той разкри пред Флагман защо колегата му инж. Марко Таборели от Швейцария е приел да работят в екип
30 Юли 2021, Петък, 14:52 ч.
Автор: Катя КАСАБОВА

 Искам да пътувам до любимото си Южно Черноморие  бързо, удобно и безопасно, а след време да покажа на своите наследници в какво съм вложил знания, труд и сърце, казва арх.Няголов

 „Просперитетът на градовете винаги минава през развитието на инфраструктурата, а това може да се случи единствено, ако има лични ангажименти и отношение на някой от активните участници в проекта.“ Така нашият събеседник арх.Николай Няголов накратко обобщава идеята да даде от своите знания и опит на Бургас за ефективното „отпушване” на трафика в посока от Южното Черноморие към АМ „Тракия”, като обезопасява напълно движението на товарните коли. За реализацията на техническия проект той кани своя колега и приятел от Швейцария инж.Марко Таборели.  Името на швейцарския проектант в този генерален план за Бургас е достатъчен атестат за тежестта и мащабите – инж.Таборели е сред водещите европейски специалисти в областта на инфраструктурното строителство. 

Арх. Николай Няголов е бургазлия, завършил е Природоматематическата гимназия с отличие, а след това успешно се дипломира в специалността „Архитектура”  през 1996 г. в УАСГ-София. Поставя веднага началото на самостоятелна кариера като ръководи екипи в сферата на инвестиционното проектиране, строителство и ремонт на сгради от всякакъв вид, в Европа и Африка. Член на Хесенската архитектурна камара в Германия. Работи в партньорство с швейцарск, немски и холандски проектантски компании. 


-Арх. Няголов, как възникна идеята за проектиране на мащабното инфраструктурно  съоръжение на кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“ в Бургас?

-Работата ми като архитект е свързана с много пътувания по обекти не само в България, а и по света. За целия си професионален стаж от над 25 години съм посетил почти всички градове у нас, почти всички европейски страни и част от страните от Близкия Изток и Северна Африка. Преди около 5 години по поръчка на Европейската комисия посетих и Южен Судан в Централна Африка. Всичките тези пътувания ми дават възможност да оценявам добрите и лошите примери на различните архитектурни и комуникационни решения в тези държави и у нас. Може да се каже, че сравнението минава от най-добрите примери в Швейцария и Холандия, например, през балансираните и сравнително икономични решения в Германия и Франция и се стигне до почти неприемливите, или много скъпи, или абсолютно незадоволителни сгради и съоръжения в Африка.

Погледайте Бургас днес над „Крайезерна” и „Т.Александров”, време е за мащабния пътен възел на бъдещето

Професионалистът винаги трябва да има пълна палитра от наблюдение, и върху най-добрите примери, и върху най-лошите, за да може да отсее лошия от добрия опит на вече направеното от други архитекти и инженери. Преди всичко, обаче, е необходимо да се вникне в проблематиката на една задача, нуждите, които провокират нейното изпълнение и да се начертае пътя за нейното изпълнение. Пътувайки почти целогодишно до Южното Черноморие, многократно съм се „сблъсквал“ с проблема на задръстванията по бул. „Стефан Стамболов“ и пл. „Трапезица“ в Бургас, а впоследствие и по ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“, особено в посока към София.

-Какви са  проблемите, които установихте на тези места?

-Проблемът е при пресичането на 2 нива между бул. „Тодор Александров” и ул. „Крайезерна”, където трафикът от камиони по ул. „Крайезерна” от Северна промишлена зона до Пристанище Бургас и обратно се пресича и донякъде дублира транзитния поток от предимно леки автомобили от вътрешността на страната в посока Южното Черноморие и обратно. При съществуващото положение, трафикът в южна посока – към курортните градове, се движи сравнително добре, имайки предвид, че там имаме десен завой на въпросното кръстовище. Проблемът си остава в обратната посока (движението от Царево, Созопол в посока София), защото автомобилите по бул. „Тодор Александров” трябва да направят ляв завой на северозапад по ул. „Крайезерна”. На това място, те се пресичат с тежкотоварния трафик от и към Пристанище Бургас, който също се движи по ул. „Крайезерна”.

-Какви са целите, които са поставени за решаване с този проект?

Пътната връзка бул. ”Т. Александров” и ул. ”Крайезерна”, автори на техническия проект инж. Марко Таборели (в дясно) и арх. Николай Няголов
Вижте детайли от проекта като увеличите изображението

-За решаване на горните проблеми търсим пряка и транзитна по своята същност транспортна връзка между ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров”, чрез която ще се спре транзитното преминаване на автомобили през централната част на Бургас от и в посока София към Южното Черноморие. Ще се превеждат бързо и безконфликтно автомобилните (предимно товарни) потоци от и към Северна промишлена зона и Пристанище Бургас. Ще се повиши безопасността на движение в града. Ще имаме по-добър комфорт на движение на пешеходци и автомобили в централната част на Бургас. Ще има положителен ефект върху туризма – бързи и лесни автомобилни връзки. Ще се преустанови преминаването на тежкотоварни автомобили, пътуващи в тези направления, през града и ще се улесни движението на градския транспорт на „Бургасбус“ в тази зона, където се намира и неговия основен гараж. В екологично отношение значително ще се намалят нивата на шум и вредни емисии в гр. Бургас.

-Как проектът, в който Вие участвате активно, решава този въпрос?

-За това кръстовище вече има изработени планове за урегулирането му с две кръгови движения на ул. „Крайезерна” в местата за пресичане с рампите за слизане и качване на бул. „Тодор Александров”. Включително извън летния сезон, тези две пресечни точки създават задръствания и това е от много години назад във времето. Десният завой от ул. „Крайезерна” към бул. „Тодор Александров” е без междинни конфликтни точки. Така следва да се урегулира и трафикът в обратна посока. Кръговите движения са успешни предимно в градски условия, но когато те попадат в републиканската пътна мрежа, какъвто е случая, би трябвало да бъдат заменени с кръстовища на 2 или повече нива. В посочената пресечна точка двете кръгови кръстовища няма да бъдат удачно решение. Това наложи да се потърси транзитиране на трафика с проектирането на специално платно, което да не пресича на едно ниво движението по ул. „Крайбрежна”. Новата рампа ще е в югоизточната част на разглежданото кръстовище. Тя ще позволи преминаването под нея на товарния трафик и същевременно ще се спусне под моста по бул. „Тодор Александров”, чиято височина е ограничена от съществуващата му конструкция. Имахме различни варианти за изпълнение на коментираното решение, като основните се различаваха по радиусите на завиване по рампата, а от там и по организацията на движението на нивото на ул. „Крайезерна”. С последно приетото проектно решение е осигурена възможността за движение на всички леки и товарни автомобили във всички посоки, без да се ограничава достъпа до прилежащите непосредствено до кръстовището предприятия.

-Как стана така, че Вие се включихте в този проект?

-Нищо на този свят не става случайно. Съдбата определя човешкото битие в една или друга посока, но  всеки избира своя път, по който да я извърви. Отдавна  съм напуснал Бургас – военна служба, университет, професионално развитие, но аз винаги ще остана със сърцето си в града, в който съм израснал, в който съм възпитан и съм получил основата на своята духовна същност. Разбира се, в Бургас живеят и моите родители, семейството на брат ми и много, много приятели, за които с най-голямо удоволствие бих направил нещо хубаво.В същия момент, преди няколко години, когато стартирахме проекта, имах удоволствието да работя и по други задачи с една от най-големите швейцарски фирми в сферата на инфраструктурните проекти. Ръководителят на  проекта от швейцарска страна инж. Марко Таборели е изключително знаещ и можещ колега, с когото работата е истинско удоволствие и най-важното – той е голям професионалист в сферата на пътната инфраструктура. Съчетанието на тези два фактора ме подтикна да започна да търся решение на проблема с кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“. Не ми се изпускаше възможността да ползвам знанието и опита на швейцарците. А и защо да не използваме мотото „Бургас – Швейцария на Черноморието“ и да доближим още повече нашия град до водещите туристически дестинации в Европа.

-Какво очаквате в личен план след реализацията на това съоръжение?

-Когато посещавам любимите си места по Южното Черноморие да мога да пътувам бързо, удобно и безопасно. А и все пак, след време, да мога да покажа на своите наследници едно от нещата, в които аз и моето семейство сме вложили желание, знания, труд и сърце. Искрено стискам палци и ще работя активно, за да може това намерение да се реализира възможно най-бързо, защото бургазлии и гостите на града го заслужават!
 




България Всички новини
58% от българите вярват в съществуването на Бог, 50% имат доверие на Църквата 58% от българите вярват в съществуването на Бог, 50% имат доверие на Църквата Това сочи изследване на "Галъп" И на децата вече е ясно, че не Главчев управлява държавата, обяви Нинова И на децата вече е ясно, че не Главчев управлява държавата, обяви Нинова И той започна като началника си Борисов да играе опозиция сам на себе си, когато стане напечено, коментира лидерката на БСП Цвета Караянчева се завръща в парламента – ще води две листи като Борисов и Добрев Цвета Караянчева се завръща в парламента – ще води две листи като Борисов и Добрев Изпълнителната комисия на ГЕРБ утвърди кандидат-депутатите Концесионерите на плажове с емоционално послание преди началото на Лято 2024 (ВИДЕО) Концесионерите на плажове с емоционално послание преди началото на Лято 2024 (ВИДЕО) Кадрите от морски плажове по Южното Черноморие, заснети в Несебър и Созопол, демонстрират грижата, която се полага целогодишно за опазването крайбрежието Спират V блок на АЕЦ „Козлодуй“ за планов ремонт и зареждане с гориво от „Уестингхаус“ Спират V блок на АЕЦ „Козлодуй“ за планов ремонт и зареждане с гориво от „Уестингхаус“ VI блок работи съгласно графика за електропроизводство „Сиела Норма“ ще осигури машинния вот за изборите на 9 юни „Сиела Норма“ ще осигури машинния вот за изборите на 9 юни  Тя беше единствената, която подаде документи за участие в процедурата Спипаха контрабандни цигари до сексуални стимуланти на ГКПП-Лесово Спипаха контрабандни цигари до сексуални стимуланти на ГКПП-Лесово Камионът бил отклонен за сканиране с рентген - били забелязани зони с подозрителна плътност Главчев сезира прокуратурата и ДАНС заради скандала „Мама и Аз“ Главчев сезира прокуратурата и ДАНС заради скандала „Мама и Аз“ Решението на министър-председателя било в отговор на широкия обществен отзвук, свързан с проекта Кой ще спре спринта на цените? Джуджета и Нотариуси изкривили пазара с парични потоци Кой ще спре спринта на цените? Джуджета и Нотариуси изкривили пазара с парични потоци Една от причините за по-високата инфлация у нас са и банките, които доста ентусиазирано кредитират жилищното строителство, каза Левон Хампарцумян  Избягвайте местата с бръшлян и високи треви, пълно е с кърлежи! Избягвайте местата с бръшлян и високи треви, пълно е с кърлежи! Кърлежът хапе там и се напива с кръв, където е най-тънка кожата – сгъвките на краката и ръцете, ингвиналните гънки, каза проф. Кантарджиев
НАТО тренира мащабен въздушен десант в Румъния НАТО тренира мащабен въздушен десант в Румъния Учението "Swift Response 24" се провежда в периода 5 - 25 май Смислени преговори - най-рано през втората половина на 2025 г., прогнозира украински топразузнавач Смислени преговори - най-рано през втората половина на 2025 г., прогнозира украински топразузнавач Генерал-майор Вадим Скибицки, заместник-началник на ГУР, коментира ситуацията пред списание "Икономист" България се изкачи до 59-о място в класация за свободата на медиите по света България се изкачи до 59-о място в класация за свободата на медиите по света В ЕС според "Репортери без граници" сме на 23-о място - зад нас са Унгария, Кипър, Малта и Гърция Олимпиакос срази като гост Астън Вила с 2:4 на полуфинала в Лигата на Конференциите Олимпиакос срази като гост Астън Вила с 2:4 на полуфинала в Лигата на Конференциите В другата среща от турнира Фиорентина се справи с доста мъка на свой терен с белгийския Брюж с 3:2 Удари по Израел с крилати ракети „Аркуб“ от Ирак Удари по Израел с крилати ракети „Аркуб“ от Ирак  Насочени били срещу Тел Авив Володимир Зеленски разкри как ще принуди Русия да преговаря за мир Володимир Зеленски разкри как ще принуди Русия да преговаря за мир По думите му Кремъл ще се опита да направи всичко по силите си, за да разстрои провеждането на предстоящата среща в Швейцария  Правил ли е Доналд Тръмп секс със Сторми Даниълс? Милиардерът се изкара жертва на порноактрисата Правил ли е Доналд Тръмп секс със Сторми Даниълс? Милиардерът се изкара жертва на порноактрисата Изнудвала го за пари, а адвокатът й бил замесен и в други подобни мръсни сделки със знаменитости  Ако в жк. "Меден рудник" ви е скъпо, отидете в Лондон - средният наем е над 3000 евро Ако в жк. "Меден рудник" ви е скъпо, отидете в Лондон - средният наем е над 3000 евро Повишение се отчита и в други градове Гърция отчете 16,5% ръст на постъпленията от туризъм Гърция отчете 16,5% ръст на постъпленията от туризъм Пристигналите в Гърция туристи през 2023 г. възлизат на 30,08 млн. души спрямо 29,875 млн. през 2022 г. Тръмп обеща 10% мито на всички вносни стоки Тръмп обеща 10% мито на всички вносни стоки Заяви приоритетите си за втори мандат пред сп. “Тайм”
Левон ХАМПАРЦУМЯН Левон ХАМПАРЦУМЯН Нещото, което регулира цените да бъдат пазарни, са конкуренцията и контролът. Това, че цените са по-високи, показва институционална слабост Виц на деня Виц на деня - Скъпи, ако умра ще си вземеш ли друга жена?
- Не, първо ще си почина малко...
Виц на деня Виц на деня Ако една жена не помни къде си е оставила ластика, това въобще не означава, че е забравила какво си и казал преди 6 месеца, в 15:05! Статус във фейсбук Статус във фейсбук Когато я видях си пожелах да остарея с нея! Но нямах предвид за две години...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори