×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Командир на „Хизбула” е убит при израелско нападение с дрон в Ливан
  • Хванаха товарен автомобил в Свищов, издирван от властите в Белгия
  • Днес е Световен ден за борба с хипертонията
  • Плевен отбелязва градския си празник днес, 15 май
  • Държавният департамент на САЩ придвижи помощ от 1 млрд. долара за Израел към Конгреса
  • Регистрираха поредното мощно слънчево изригване, очакват ни силни магнитни бури
  • Жълт код за обилни валежи е обявен в областите Перник, Кюстендил, Благоевград, Пазарджик, Смолян, Пловдив, област София и София-град
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Предсказанието на Бъфет за бъдещето на медиите


01 Април 2017, Събота, 23:58 ч.

Всеки днес разпознава промените в медийния пейзаж, предизвикани от дигиталната революция. Това не са нови явления.
Но има един човек, който още през 1990 г. успява да ги предвиди и да прогнозира големия предстоящ спад на печалбите от медиен бизнес. Той е световноизвестен с прозорливостта си. Казват му Оракула от Омаха. Това е милиардерът инвеститор Уорън Бъфет.
За неговото "пророчество" за бъдещето на медиите от преди 17 години разказва сайтът MastersInvest.com.
В писмо до инвеститорите в инвестиционния му холдинг през 1990 г. Бъфет споделя, че е изненадан от начина на развитие на медийната индустрия и задава въпроса дали лошите резултати на медийните инвестиции на компанията му "Бъркшър" са "просто част от анормален цикъл - ... или бизнесът (на медиите) е спаднал по начин, който трайно намалява присъщите му бизнес стойности".
Ето какво още пише той в пророческото си писмо:
"Тъй като аз не съм прогнозирал това, което се случи, може да подложите на съмнение очакванията ми за това какво ще стане. Въпреки това, аз ще предложа остойностяване: Докато много медийни бизнеси ще останат икономически чудеса, в сравнение с американската индустрия като цяло, медийните бизнеси ще се показват продължително като по-малко чудодейни, отколкото аз, индустрията или кредиторите сме си мислили, че ще бъдат, само преди няколко години.
Причината медийните бизнеси да бяха толкова изключителни в миналото не беше физическият им растеж, а по-скоро необичайната им ценова власт, която повечето участници (на пазара) не притежаваха. Сега, обаче, рекламните долари растат по-бавно. Освен това търговците на дребно, които правят малко или никаква медийна реклама (въпреки че те понякога използват Postal Service), постепенно заеха пазарен дял в определени стокови категории.
Най-важното от всичко: броят на печатните и електронните рекламни канали значително се покачи. Като последствие, рекламните пари станаха широко разпръснати и ценовата сила (ценовата власт) на притежателите на рекламни пространства се снижи. Тези обстоятелства материално понижиха вътрешаната стойност на нашите водещи медийни инвестиции и освен това, също и стойността на оперативното ни звено Buffalo News - въпреки че всички те остават в бизнеса".
Бъфет разглежда отново предизвикателствата пред медийната индустрия и в писмото си до инвеститорите от следващата  1991 г., озаглавено "Промяна в медийната икономика и малко математика за оценяване".

Ето какво пише:

"Икономическата сила на някога всемогъщите медийни предприятия продължава да ерозира, докато ритейл моделите се променят и възможностите за реклама и забавление се множат. В света на бизнеса, за съжаление, огледалото за обратно виждане е винаги по-чисто от предното стъкло: Преди няколко години никой не свързваше медийния бизнес - нито кредиторите, собствениците или финансовите анализатори - с икономическо влошаване, което е било складирано за тази индустрия. (Но, моля ви, дайте ми няколко години и аз най-вероятно ще се самоубедя, че аз съм го направил.)

Факт е, че вестникът, телевизията и списанието като собственост започнаха да приличат повече на бизнес, отколкото на франчайзи по отношение на икономическото си поведение. Нека хвърлим бърз поглед върху характеристиките, разделящи тези две класи предприятия, имайки предвид обаче, че много бизнес операции спадат на средно равнище и може най-добре да бъдат описани като слаби франчайзи или силни бизнеси.

Един икономически франчайз се въздига от продукт или услуга, който/ която (1) е нужен или желан; (2) е смятан от потребителите, че няма близък заместител; (3) не е обект на ценова регулация. Съществуването на тези три условия ще бъде демонстрирано със способността на компанията да регулира цената на продукта, или услугата си, агресивно, и следователно да печели високи нива на възвръщаемост на капитала.

Освен това франчайзите могат да търпят лош мениджмънт. Нелепите мениджъри може да унищожат способността за печалба на бизнеса, но те не могат да причинят морални вреди. За разлика от това, един бизнес печели изключителни печалби, само ако той е лоу-кост оператор, или ако доставките му на продукт или услуга са здрави. Стегнатостта на системата за доставки обикновено не продължава много дълго. С по-добър мениджмънт, компанията може да задържи статута си на нискотарифен оператор за много по-дълго време, но дори тогава непрестанно тя е изправена пред възможността от атака от конкуренцията. И бизнесът, за разлика от франчайза, може да бъде убит от лош мениджмънт.

Доскоро медийните предприятия притежаваха трите характеристики за франчайз и следователно можеха както агресивно да поставят цени, така и да бъдат менажирани зле. Но сега потребителите, обаче, търсят информация и забавление (водещите им интереси като потребители) при много разширени възможности за избор. За съжаление, търсенето не може да се разшири в отговор на тази нова доставка: очите на 500 милиона американци и 24 часов ден - те са все така налични. Резултатът е, че конкуренцията нарасна, пазарите се фрагментираха и медийната индустрия загуби някои, въпреки че далеч не всички, свои сили да бъде франчайз."

Бъфет посочва пример, за да покаже как един хипотетичен медиен бизнес, който печели 1 млн. на година, може да расте с 6% годишно безкрайно до 25 млн. долара. Това е за разлика от един бизнес, печелещ същия 1 млн. долата с растеж, който е на стойност само 10 млн. Докато умножаването 25 пъти е възможно за първата компания, втората носи обаче 10 пъти повече печалби.

"Доларите са си долари, независимо дали са доставени от операции на медийни фирми, или от стоманени мелници. Това, което в миналото караше купувачите да оценяват 1 долар печалба от медии далеч по-високо от 1 долар печалба от стомана беше, че печалбите от медиите се очакваше постоянно да растат (без бизнесът да изисква много допълнителен капитал), докато печалбите от стомана явно падаха в една варираща нагоре-надолу категория. Сега, обаче, очакванията за медиите се придвижиха към вариращия модел. И както илюстрира опростеният ни пример, остойностяването трябва да се промени драматично, когато очакванията са ревизирани".

В категории: Животът


1
Коментара
1
Коментара по темата
1.
_nib_
02.04.2017 03:04:24
0
0
ши мъ прущаати сега сме 2017-1990 не са 17 години.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Прогноза за лято 2024: Сезонът ще е по-добър от миналогодишния Прогноза за лято 2024: Сезонът ще е по-добър от миналогодишния Първите туристи у нас пристигнаха на 2 май и са от Великобритания Средната заплата нарасна, ето колко става Средната заплата нарасна, ето колко става В кои сектори увеличението е най-голямо и в кои най-малко Важен пост за кмета на Царево Важен пост за кмета на Царево Марин Киров е избран за представител на Регионалния съвет в Комитета по наблюдение на Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури Стана ясно бил ли е пиян Кристиян Енмекчиян по време на катастрофата Стана ясно бил ли е пиян Кристиян Енмекчиян по време на катастрофата Сметната палата поиска проверка на две министерства от АДФИ Сметната палата поиска проверка на две министерства от АДФИ Одитни доклади са изпратени по компетентност и на други органи за сведение или за предприемане на съответни действия Тя е на 52 и е първата българка в „Плейбой“, кърти с перфектна фигура Тя е на 52 и е първата българка в „Плейбой“, кърти с перфектна фигура Общата любимка на братя Аргирови буди завист у 20-годишните, с дъщеря ѝ са като близначки Близо 50 000 дружества и еднолични търговци от Бургаска област вече обявиха доходите си пред НАП Близо 50 000 дружества и еднолични търговци от Бургаска област вече обявиха доходите си пред НАП Повече от 46 000 граждани от региона подадоха годишните си декларации в срок до 30 април Каруца се вряза в камион на кръговото в Айтос, конят Виктор е тежко пострадал Каруца се вряза в камион на кръговото в Айтос, конят Виктор е тежко пострадал Сблъсъкът е само с материални щети, но състоянието на кончето е критично Нови цени на парното от 1 юли, но обосновани ли са? Нови цени на парното от 1 юли, но обосновани ли са? На места ще продължи да има постъпване Абитуриенти от ПМГ сведоха глава пред непрежалимата г-жа Тонка Михова - математика, запалил любовта им към числата (ОБНОВЕНА) Абитуриенти от ПМГ сведоха глава пред непрежалимата г-жа Тонка Михова - математика, запалил любовта им към числата (ОБНОВЕНА) В деня на изпращането дванайсетокласниците от Випуск 2024 отдадоха почит към учителката
Предците на Хомо сапиенс са ловували с бягане на дълги разстояния Предците на Хомо сапиенс са ловували с бягане на дълги разстояния Книгите, посветени на праисторията, показват множество илюстрации на групи ловци, въоръжени с копия, приближаващи бавно към плячката, или обкръжили капан Пожар унищожи 22 яхти Пожар унищожи 22 яхти Местни медии казаха, че някои собственици са скочили в морето, за да избягат Мъж спипа жена си, че го трови ВИДЕО Мъж спипа жена си, че го трови ВИДЕО На кадрите се вижда как Мелъди Фелисиано Джонсън доближава кафемашината и изсипва вътре пликче с неясно съдържание Гърция забрани мобилните телефони в гимназиите Гърция забрани мобилните телефони в гимназиите Целта е да се ограничи психическият тормоз в училищата Путин: Русия е готова за преговори за решаването на конфликта с Украйна Путин: Русия е готова за преговори за решаването на конфликта с Украйна Путин подкрепи плана на Китай за мирно уреждане на кризата в Украйна И проститутките ще стават хорат, ще имат социални придобивки И проститутките ще стават хорат, ще имат социални придобивки Ще имат социални придобивки като право на пенсия, отпуск по майчинство и трудов договор Катастрофа с частния самолет на Доналд Тръмп Катастрофа с частния самолет на Доналд Тръмп Мощни взривове в Крим, а Путин изненадващо подкрепи китайския план за мир в Украйна Мощни взривове в Крим, а Путин изненадващо подкрепи китайския план за мир в Украйна Руски блогъри пък тръбят за масово бягство на украински войници от Волчанск, след като руснаците превзеха кметството  Блинкен отправи послание с китара в ръка в киевски бар Блинкен отправи послание с китара в ръка в киевски бар Битката не е само за Украйна, но и за свободния свят, коментира той Не е време за забавления, отсече кметът на Тел Авив и отмени гей парада Не е време за забавления, отсече кметът на Тел Авив и отмени гей парада В последните години гей парадът събира над 300 000 участници
Доц. Наталия КИСЕЛОВА Доц. Наталия КИСЕЛОВА Промените в Закона за хазарта не бяха приети по правилата на Конституцията Виц на деня Виц на деня Млад тираджия слиза от камиона и пита стария:
- Защо като слизаш от кабината, риташ гумите на камиона?
- Да ми се отлепят топките.
Виц на деня Виц на деня - Докторе, в депресия съм!
- Най-доброто лекарство е да се потопите в работата си!
- Ама докторе, аз карам лайнарка...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Безалкохолната бира е като сутиен на простора - най-хубавото го няма вътре.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори