Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

ДАИ-Бургас зацикли! Кандидат-шофьори чакат половин година за книжка

Електронната платформа за записвания саботира работата на автоинструкторите
Ключови думи: бургас, даи, автошколи, изпитващи, автоинструктори, курсисти, шофьорски книжки

Сериозно напрежение се натрупва в изпитния процес за кандидат-шофьорите от месеци в Бургас. То е на път да ескалира заради бавната електронна система и малкия брой на изпитващите. Броят на отпуснатите дати за изпити не отговаря на тези на кандидатите, които трябва да се явят на кормуване.

Към момента има натрупани повече от 500 души, които чакат, и повече от очевидно е, че това положение ще продължи и занапред, тъй като техният брой расте с всяка изминала седмица. Това разкриха за Флагман.Бг гневни собственици на автошколи, които пожелаха анонимност, тъй като се притесняват от Автомобилната инспекция в Бургас да не им създадат проблеми.

Електронната платформа – уж за улеснение, но не съвсем

Всяка седмица в петък от ДАИ-Бургас отварят платформа, в която всички автокошколи от града трябва да влязат едновременно и да запишат курсистите си за изпит за следващата седмица. Това се случва точно в 11,30 часа. Получава се струпване на хора и оттам напрежение между автошколите, а и между курсистите и инструкторите.

Кандидат-шофьорите се изнервят, защото си мислят, че инструкторът нарочно ги размотава. От друга страна пък автошколите не могат да си получат парите от курсистите, защото още от самото начало уговорката е една част от курса да се плати след изпита.

Желаещи много, изпитващи няма

Оказва се, че средно желаещите да се явят на изпит по кормуване по всички категории са 220 души за седмица. Те са от цялата област. В Бургас има само трима души, които имат правомощието да ги изпитат.

Според изискванията на трудовото законодателство в България, според ДАИ-Бургас, тези трима служители могат да изпитат максимум 130-140 курсисти. За да бъде справедливо запазването на изпитващ, е въведена електронна система. Тя обаче вместо да улеснява процеса, го натоварва. Така останалите чакат – седмица след седмица, месец след месец, защото техният брой всяка седмица расте. Ако все пак пък отидат на изпит обаче и не могат да го минат, може да чакат още 3 месеца примерно, за да се явят отново и така става омагьосан кръг.

Проблемът е уникален, няма го в другите градове в страната

В същото време в платформата влизат и инструктори и от други градове, но при тях подобен проблем няма, защото броят на изпитващите е достатъчен.

Репортерска проверка на Флагман.БГ установи, че във Варна те са петима, като разполагат и с две резерви. В Ямбол пък, който е по-малък от Бургас по население, изпитващите са четирима. И в двата града подобни проблеми липсват. Бъдещите шофьори са принудени да изкарат курсовете си далеч от Бургас. Най-вече го правят хората, които спешно трябва да започнат работа, а за целта им е необходима шофьорска книжка. Избират да пътуват чак до Ямбол, Сливен или във Варна, за да изкарат курсовете, защото там процесът е по-бърз.

Напрежение между конкуренцията

За да могат да стоят адекватно на пазара, всеки петък много от автошколите плащат на IT специалисти, които да стоят на линия и точно в 11:30 ч. да започнат да въвеждат имената на своите курсисти, за да преварят другите и да ги запишат за изпит. Това обаче създава напрежение помежду им.

Многократно автошколите в Бургас са подавали сигнали с молба да бъде решен проблемът, но внимание никой не им е обръщал, твърдят те. Отправили са искане да бъде преместен часът на записване, за да не се получава това струпване на хора и работата на електронната платформа да върви нормално.

Флагман.Бг призовава шефа на ДАИ-Бургас Николай Милушев да се самосезира и да предприеме мерки за решаването на проблема. Ще продължим да следим случая!
25
Коментара по темата
25.
рекетьор
16.03.2016 19:40:02
Милушев = Перчемлиев- Столарски=ЮНАЦИ. ОТ ТОЗИ СВИЛЕНГРАДСКИ НАГЛЕЦ НЯМА ПО ГОЛЯМ РЕКЕТЬОР С ФАЛШИВА ДИПЛОМА,ДА ЖИВЕЕ ГЕРБ.
24.
Aз съм
16.03.2016 09:46:39
Аз съм с купена книжка.Цената преди 2 години беше 700 лв кат.Б при Русев
23.
ivan
16.03.2016 00:35:29
E az vas pitam da mi kajete kolko struva da si kupish lubitelska knijka?Umni xora ste a i znaeshti vse nqkoi znae nqkakva orientirova4na cena,da napisehe prosto suma
22.
ФЛАГМАн-палячовци
15.03.2016 21:09:50
НЯКОЙ ВИ НАДЪХВА ДА ПИШЕТЕ СРЕЩУ НИКОЛАЙ НО ТОЙ ЩЕ СИ ПЛАТИ ЦЕНАТА
21.
Вашето име:
15.03.2016 21:08:11
Питай ще ти отговорят.Има ли търсене има и предлагане.
20.
ivan
15.03.2016 21:04:36
Iskam da popitam ei taka na ushence kolko struva da si kupish knijka?Kategotiq B-lubitel?Molq daite cena??Listovki i kurmuvane ?Kak varvqt sega cenorazpisite?
19.
19
15.03.2016 20:49:16
Търговци на книжки сте,а между вас има и извратеняци.
18.
до 16
15.03.2016 20:48:08
Бургас ако е село може,не говорете глупости и да лъжете много добре ви знам инструкторите какви мошеници сте и долняги мазни до няма и къде,подбивате си цените ,един друг се цакате подливате си вода и се пеете.
17.
9999
15.03.2016 20:33:08
Ужас миналата седмица бях на изпит.чаках почти два месеца за дата и ме скъсява. Моя инструктор ми каза, че незнае кога пак може да ме яви.
16.
До донбидон
15.03.2016 20:29:48
Ти на село ли кара курса?
15.
14...
15.03.2016 20:22:50
Именно затова са десните ленти по главните булеварди,там където всички обичат да хвърчат с висока скорост и толкова много им пречат учебните коли. Всеки има право на мнение и такова е моето. И за край,нека отбележа,че ВСИЧКИ сме минали през тези учебни коли и е хубаво да има толерантност и разбиране
14.
До 13
15.03.2016 20:05:56
Чл. 5. (1) Всеки участник в движението по пътищата:
1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората .Още първия член ви посреща,нищо не съм казал за процеса на убочение и как да се извършва, а къде. "На полигон се ходи,но първите няколко пъти" само някой инструктори го правят.Други направо на пътя.Обучението трябва да се извърша пак от фирми но,поне първите часове да са на полигон.И след това колкото още е нужно в града.Защо преди голяма част от часовете са се провеждали на полигон като се премине през всички основни упражнения.Но първите четири часа е мно по-изгодно,от колкото да се блъска колата на полигона,по-лесно е ученика да се изкара на пътя,да се стресира да не знае къде е,да прави задръствания (винаги да е пилотна кола),да затруднява трафика,бихте казали "ами инструктора е там,ще се намеси", не всички го правят има такива който не го поради факта,че вече им е писнало.И се създават множество предпоставки за ПТП,малко са но има.Не казвам,че нямат място на пътя, но след натрупани определен брой часове.И не ми пречат на мен,а на мнозинството водачи.Всеки път когато на пътя има учебна кола и затруднява някак си движението,инструктора да знае че споменават цялата му рода.Това може да се избегне.
13.
До Дон Бидон
15.03.2016 19:26:12
На полигон се ходи,но първите няколко пъти ( зависи от това колко бързо напредва курсиста ) Според теб,ако курсовете и по-точно часовете за практика се провеждаха само на полигон,дали след като се качиш да караш в града и трафика ще можеш адекватно да реагираш и да управляваш кола. Нали за това са инструкторите с педали от тяхната страна и огледала... Просто някои шофьори,които бързат и хвърчат из града с по над 60 км/ч са им трън в очите. (Не казвам,че ти си един от тях ) ;)
12.
Гого
15.03.2016 19:17:18
Изкарах теорията януари и, чак сега ми обещаха дата за практика.
11.
Дон Бидон
15.03.2016 19:11:08
Верни неща ама и много неверни,за дати да чака се много,напрежение м/у инструкторите няма,един успява да вкара имената а друг не,няма такова нещо с ИТ специалисти това е лъжа за това се ядосват и имало напрежение.Да не говорим,че цените им са супер цветни от 300 до 700лв за курс. Едно друго хрумване учебните автомобили не нарушават ли ЗДВП,като се движат сред нас.Хубаво учат се ама мястото не им е там,а на полигон.Споделете мнение дали трябва да се движат на пътя или да имат полигон.
10.
123
15.03.2016 18:38:22
да,аз чаках доста време за дата за изпит
9.
_nib_
15.03.2016 18:27:29
Да чакат.Нищо им няма.Закъде са се разбързали.Да станат новата смяна убийци на пътя ли?
8.
burgaski
15.03.2016 17:46:38
Аз миналото лято изкарах книжка за мотор за 2 седмици (имам В).
7.
Стига спами
15.03.2016 17:29:28
Щом са ги набили значи има за какво
6.
Флагман Спите"!
15.03.2016 17:11:33
8 са набили 3 ма пред заведение а няма новина!
5.
Само от М. Рудник пишат на маймуница
15.03.2016 17:00:58
Какво общо имат превозвачите с изпитите на кандидат пишман шофьорите.Май четем само заглавието,, сензация,,
4.
В ДАИ
15.03.2016 16:03:04
ВСИЧКО Е ОК ПРОСТО ИМА 3-4 ПРЕВОЗВАЧИ КОЙТО СА ДАЛИ КИНТИ НА КАСАБОВА ДА ПИШЕ СРЕЩУ Н.МИЛУШЕВ
3.
ZapoznAt
15.03.2016 15:51:00
Не тя си има, сега остава да е науча да кара :D
2.
до Запознат
15.03.2016 15:44:08
а ти купи ли и кола ??
1.
ZapoznAt
15.03.2016 15:37:31
Май проблема си е във вашия телевизор
Приятелката ми почна края на януари курса сега вече е с книжка
  Добави Коментар
6 съобщения от мъжа, които разкриват, че е лудо влюбен във вас Ето кои са те  5 отблъскващи грешки по време на целувка Обърнете най-голямо внимание на лошия дъх
Най-големите скандалджии в зодиака Скандалите и свадите с тези зодии са вързани в кърпа Рецепта за агнешко с кисело мляко Един от шедьоврите на българската кухня
Акула изплува на плаж в Бургас (СНИМКА) От близко заведение са съдействали, за да бъде върната акулата обратно в морето Експерти дават съвети как да спрем да мислим прекалено много и да се тревожим Тревожността е бич на нашето време и психолозите обръщат все повече внимание на преодоляването ѝ
Тази тв водеща се прояви с нов гаф в ефира, заекна и не успя да прочете текста си Цънцарова вече не се справя добре със задачите си  Марихуаната става нискорисков наркотик в САЩ Досега спадаше към категория едно, включваща хероин, екстази...
Пациентка отиде на преглед, оказа се умряла Жената останала в шок, била "мъртва" от месеци Майката на тази силиконка категорична: Преди пластичните операции беше по-красива! Екатерина отглежда дъщеря си след загубата на татко й - ливанеца Абдул Гани. Той бил банкер и тъкмо на него двете жени дължат охолния си живот
Ето какво ще ядат спортистите на Олимпиадата в Париж Разкриха какво ще включва менюто им Защо не бива никога да оставяте дамската си чанта на пода Чанта, оставена на пода от гост, може да доведе до разорения стопанина