Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Съдът реши: Машинистът, причинил влаковата катастрофа на гара Калояновец, влиза в затвора

Помощникът бе обвинен за смъртта на машиниста и тежките рани на четирима пътници
Ключови думи:
8 години и 6 месеца затвор получи машинистът Христо Тиляшев, причинил тежкия жп инцидент на гара Калояновец преди 2 години. Присъдата бе произнесена от Старозагорския окръжен съд.

Мярката за неотклонение на машиниста от парична гаранция 2000 лева бе променена в задържане под стража с цел да не бъде предизвикан друг такъв инцидент, дори и по непредпазливост, тъй като подсъдимият и до ден днешен е изпълнявал професията си. Мярката може да бъде обжалвана в 7-днвен срок, а присъдата в 15-дневен.

Машинистът е осъден да плати и близо 1,5 млн. лева обезщетения и разноски по делото.

БГНЕС припомня, че тежката влакова катастрофа на гара Калояновец се случи на 12 юли 2014 г. Тогава бързият влак София-Варна дерайлира, загина машинистът на влака, 14 души бяха ранени, като петима от тях останаха в старозагорската болница за лечение. В композицията пътуваха около 160 пътници. Обвиняем е помощник-машинистът Христо Тиляшев.

Експерти тогава посочиха, че проблеми с железния път не е имало, тъй като системите за сигурност са много надеждни и фактът, че през това трасе за 14 минути са преминали два влака. Още тогава се породиха съмнения защо помощник-машинистът е управлявал влака.
Светофарите, които указват с каква скорост трябва да навлезе машината в този участък, са работили и те не са само един.

Знакът е показвал за отклонение, че е трябвало да премине с 40 км/ч. За разлика от автомобилните знаци, този знак се подава най-малко километър напред. Има повторителен – предупредителен сигнал, който му казва, че трябва след спирачно разстояние да спре или да премине с 40 км/ч. Светофарите са два последователни. Един основен и един предупредителен преди него.
На 7 август 2015 г. Окръжната прокуратура в Стара Загора внесе в съда обвинителен акт срещу 44-годишния Христо Тиляшев за нарушаване на правилата за движение при управление на подвижен жп състав и причиняване по непредпазливост на телесна повреда или смърт на едно или повече лица. Според обвинителния акт Христо Тиляшев е нарушил два текста от правилата за движение. Така при наредено транзитно преминаване по четвърти коловоз на гара Калояновец, от железен път 1 на железен път 2, не спазил указанията на предупредителния и входния светофар, управлявайки влака със скорост от 106 км/ч при разрешена до 40 км/ч.

По делото са разпитани 50 свидетели, изготвени са заключенията на множество експертизи - съдебно-медицински, химически, технически и др. Големият спор е дали причина за катастрофата е техническа или човешка грешка.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Зеленски с коментар за ситуацията в Покровск Думите му нямат нищо общо с твърденията от Москва Жестока вражда между банди в Брюксел Двама са ранени
Бавят Бюджет 2026 заради санкциите срещу „Лукойл“? Заради тях приходите намаляват с 1 млрд. евро Затварянето на рафинерията в Бургас води до тежък недостиг на средства и затруднява изпълнението на заложените цели, коментира икономист Колин Фарел се напи зверски и вбеси Том Крус 46 дубъла за една сцена
Бърз трик за по-лесно заспиване Може да помогне Всички ли мразят Слави? Тв водещият с безпрецедентен ход във фейсбук Публична тайна е, че други политически лидери имат модератори, които управляват публичните им страници и те блокират троловете
Безпрецедентна ситуация в Биг Брадър Участник крещи: "Каам ти, каам ти" Трилърът със Светльо Вуцов продължава Не е ясно дали ще играе за националите
Алекс Грозданов обра аплодисментите в Полша В идеалния отбор е Мъж се направи на жена в "Ергенът" Иронизира участничка
Какво се случва с водата в голям роден град? Хора са притеснени Круизен кораб заседна в Дунав На румънска територия