Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Транспортната схема на Бургас е неефективна, в разрез е с всички модерни практики

Руска Бояджиева изнесе изключително тежкия и иновативен за България проект - за "Интегрирания градски транспорт на Бургас". Сега предстои последната й задача - да убеди гражданите в ефикасността на новите линии
Ключови думи: Руска Бояджиева, Бургас, интегриран градски транспорт
Руска Бояджиева е ръководител на мегапроекта за „Интегриран градски транспорт“. На нея се пада тежката задача да представи пред бургазлии пълната реорганизация на обществения транспорт и да защити проекта, изготвен от международни консултанти. Промените ще са много и със сигурност ще са шокиращи за по-консервативно настроените, свикнали да пътуват с досегашните линии. Цялата транспортна схема ще отиде в историята, както и номерата на автобусите. На мястото им ще се появи новата Бърза автобусна линия и 10 захранващи линии (ВИЖ ПОДРОБНОСТИ). Това би трябвало да направи градския транспорт по-ефикасен, по-бърз и по-евтин.

-Г-жо Бояджиева, кога започват обществените обсъждания за новата транспортна схема на Бургас?

-Публикували сме графика на обществените обсъждания. Започваме от 1 декември, а съвсем скоро в сайта на Община Бургас ще бъде публикуван и проектът за промяна на транспортна схема. Идеята е хората да имат възможност преди обществените обсъждания да се запознаят с него.

-Каква е основната концепция на транспортната схема?

-Отново бързата автобусна линия (BRT). Знаете, че го повтаряме непрекъснато, но това е философията, около която се гради новата транспортна схема и въобще проектът за „Интегриран градски транспорт“. Бързата автобусна линия започва от най-южната част на града, разбирайте ж.к.“Меден рудник“ и достига до до двата северни жилищни комплекса – ж.к.“Славейков“ и ж.к.“Изгрев“. Всички останали захранващи линии, които са 10 на брой, само ще я допълват. Ще правят контакт на няколко от спирките на BRT, за да е по-лесно пътуването. Това, което ние сме имали като стремеж е да запазим в максимална степен спирките на съществуващата транспортна схема, за да бъде новият проект близък и разпознаваем за гражданите, но неизменно, което ще се случи е промяната на трасетата на различните линии.

-Защо се налага тази промяна?

-Може би трябваше да започна с това, че още през 2008 година, когато стартирахме подготовката на проекта за „Интегриран градски транспорт“ привлякохме доста консултанти, които да направят анализите на съществуващото положение на транспортната схема в града. Техният основен извод бе, че схемата е с много добро покритие, но е неефективна. В момента е в разрез с всички модерни практики по едно и също трасе се движат много автобусни линии. Това знаете какво означава – допълнителни разходи, допълнителни емисии, неефективно управление и организация на транспорта. Именно този проблем решаваме с новото предложение за промяна на транспортната схема. Подчертавам, че това е предложение. Разработен е от експертен екип и няма да стане факт, докато не се приеме от гражданите.

-От кога бургазлии ще пътуват по новите линии?

-След три-четири месеца. Инфраструктурата ще бъде завършена до края на годината, но бързата автобусна линия е и навици на пътуване. Освен обществените обсъждания за новата транспортна схема, престои след това и приемането й в Общинския съвет, както и ще стартираме засилена информационна кампания, за да достигнем до колкото е възможно повече хора.

44
Коментара по темата
44.
стан
02.12.2015 11:08:35
Тези малоумници които са мислили схемата явно никога не са шофирали или возили на автобус. До сега Бургас имаше най-добрата транспортна схема в БГ. От сега простотията започва - но пък европарите са присвоени! На Трапезица трябваше надлез с колело и проблема е решен за десетки години. Ами до новата поща? Три празни ленти за автобус спиращ за секунди. И коли наврени в една лента! Що за идиот трябва да си за да забиеш движението вместо да го облекчиш? А кръстосването на 2 ленти с бус лента? Те това в Европата липсва. А относно това че сме си избрали ДН - да ме извинявате но тази година аз не гласувах за него - но пък за сметка на това ми подшушнаха резултата от вота с абсолютна точност седмица преди избора! Ебаси държавата управлявана от най тъпото и съсловие!
43.
БРАВО!
02.12.2015 02:34:24
О, колко удобно сега чак да се съобщи каква ще е схемата на градския транспорт. Как така досега изграждането на бързата линия нямаше да изключва съществуващата градска мрежа. Какво го наложи така изведнъж? И какво беше това мълчание през цялото това време? О, ама разбира се - парите, които ги няма, за да се закупят нови автобуси. Идеята е чудесна - хората да използват по-малко колите си, но това става по собствена воля и желание, не насилствено, понеже на някой не му се струва достатъчно ефективна и европейска транспортната ни схема. Ще слязат ли кмета и г-жа Бояджиева от своите коли, за да се качат на колелата си и на градския транспорт и ще го правят ли ежедневно? (И нямам предвид онова качване(еднократно), което ще се направи, заради снимките, които ще се разпространят по всички медии!)
Бургас за пореден път бе излъган. Нека да се опитаме да спрем поредното безумие на шепа хора, усвоили едни европейски пари, по начин който е изключително ефективен, но за тях самите, разбира се!
42.
HighSpirited
30.11.2015 13:08:54
до Professional
Единствения, малоумен тук си ти, то си личи по начина ти на писане и отношението към сънародниците ти, ако въобще си българин. Колкото до новата транспортна схема, в това отношение няма да има никакъв ефект, докато не се вземат на предвид икономическите причини. Едно отиване до центъра и връщане, в по близките квартали в Бургас, дори и със скъпия бензин, е много по изгодно с кола, отколкото автобус. Така, че докато цената на билетите не падне на 20-30 ст.ефект в това отношение никога няма да има. А това което направиха на Трапезица си е истинско безумие, на толкова натоварено кръстовище, единствения ефект ще е че хората само ще се отказват да минават от там, особено лятото
41.
Гражданка
30.11.2015 08:43:09
На мен не само, че новите маршрути няма да са ми удобни, като гледам трябва да сменям поне 2 автобуса за да стигна до работа - в момента ползвам тролей, а и дори смятам да си купя кола! Не може досега да ползвам една линия и да стигам за 15-20мин до работа, а сега да трябва да ползвам или 2 линии, или да вървя пеша по едно 30мин и да хващам автобус за 10 и пак да не води до работата ми, а да трябва да пресичам кръговото на Меден рудник, та това е безумие! Отивам да си купя кола!!!!!!
40.
Kyde e LUKOV, da se izhodi po vyprosa ?
30.11.2015 00:50:12
Ave picove, kyde se e pokril myrshata KOSTA LUKOV, ce oshte ne e dal kompetentnoto si mnenie kvazimodoto?
Prez negovata PYTNO-BEZOPASNA komisiq mina pyrvo za podpis tozi KVAZI IGNORIRASHT transporta proekt za Burgas. Ili vece se e krotnal. sled kato mu dadoha 50000 evro da si kupi nova kola i apartament 2013g., sega si leshperi po cql den v obshtinskia kabinet i se kefi, kak SHTE GLOBQVA kolite navlezli v BUS lentite .....

IZMITANE SI TYRSQT GERBERITE i shte si go polucat. No pyrvo shte vlacat shemata do prezidentskite izbori i sled tova shte deistvat naglo i bezpardonno, nacelo s LUKOV za kandidat-kmet na Burgas. Zer toi rqza lentata na noviqt terminal v M.Rudnik vmesto Momata, seshtaite se zashto.
39.
Т.Стойнов
29.11.2015 23:04:56
Professional, в едно единствено нещо си прав ,че е много трудно или даже невъзможно да култивираш прост народ.А такъв има в изобилие!Може и аз да съм от тях,но също мисля ,че новата транспортна схема и изобщо програмата за интегриран градски транспорт е една огромна скъпоструваща глупост.Всъщност целта на проекта е да ви изкарат от колите и да ви качат в автобусите ,което (доколкото познавам съгражданите си) е направо мисия невъзможна.Целия проект е правен от „спецалисти и консултанти“,които са виждали автобус и пътниците в него само от прозореца на служебните си автомобили.Нищо!Толкова експерименти си правиха с нас последните 25-6г.-и този ще го преживеем
38.
мале,мале
29.11.2015 22:23:34
щом археоложка е ръководител на проект, който касае инженерна инфраструктура - правете си извода! Хайде, чИститУ и пак гласувайте. Като си пеем Пенке ли кой ли ни слуша.
37.
ХМ
29.11.2015 21:49:28
Що мрънкате ве,нали си го избрахте(набутахте) с над 80 процента?А сега се тъпчете у една лента сите селяни заедно..
36.
Professional
29.11.2015 21:27:57
Трудна работа. Да култивираш прост народ, да му направиш живота по добър е трудна задача. Който е свикнал да е в кочина трудно ще му хареса да живее в нещо по добро. То и затова много хора са в чужбина. Тука е яко да си педал курва или матка. Дъното е близо идиоти.
35.
Аматьор
29.11.2015 21:01:01
Бургас расте и има нужда от още улици , а не от безумни велоалеи и Бърза автобусна линия,незнайно защо кръстена BRT , все пак живеем в България , би трябвало да е БАЛ.То бива бива усвояване на европари,но вече стана порнография.
34.
Professional
29.11.2015 20:34:45
Повечето от Вас явно не са ходили по далеч от родното си село и нямат никаква представа за транспорт. Много пъти съм писал, че по всички критерии Бургас е малък град с малък трафик. Това което се прави е повече от достатъчно за трафика. Това че малките ви мозъчета не го осъзнават си е Ваш проблем. Капиш
33.
Professional
29.11.2015 20:26:34
Здрасти малоумни твари. Целта на целия проект не само в Бургас ами в цяла Европа е -тъпанарите като Вас да си оставят кенефите пред блока и да пътуват с обществения транспорт. Няма да има задръстване, няма да има пушек, няма да има селски бекове с комплекси
32.
sss
29.11.2015 19:25:39
"20.
123
29.11.2015 14:17:02
2
5
"17. странна работа"
Какво и е затапеното на Tрапезица като дори при строящо се в момента кръгово и с автомобили постоянно спиращи заради пешеходци, движението там е в пъти по-спокойно от преди и почти не се чака.
Какво да става с маршрутките, те са частни и са напълно излишни. "


Ами зима е батенце, какво да ти кажа...
31.
скрита камера
29.11.2015 19:00:36
Аз все си мисля, че така замислена тази щуротия има и друга цел, а именно да премери прага на търпимост на народонаселението в Бургас. А принципно трети мандат за Д.Н. не беше добра идея. Вървим към диктатура.
30.
Иларион Спиртомиров
29.11.2015 18:40:00
Не знам колко добре са я замислили, но... пред механото където има спирка и ИМАШЕ отбивка за автобуса, има спирка но отбивка НЯМА, демек от две ленти става 1, същия чеп е и пред операта, мнооого умно, направено е с мисъл за бъдещето, когато ще се наложи да се правят наново за да се вземат пари от ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ
29.
Бург
29.11.2015 18:13:40
Мина първия дъжд и новата прясна маркировка на бързата автобусна линия взе да изчезва.Г-жо Бояджиева , с водни боички ли работят от Пътното ?
28.
hahaha
29.11.2015 17:59:45
Поне ми я показаха тая патка да знам кой да псувам вече в задръстванията.
27.
кофти матрял
29.11.2015 17:32:32
Хайде стига сте ривали. Само преди месец гласувахте за новата транспортна схема и за другите схеми с 86%, сега се правите на ощипани моми.
Да сте мислили, когато трябвало. Трайте, след 4 години пак.
26.
БРАВО КМЕТЕ ! СТАВАШ за 2-ри ПРЕЦЕДЕНТ (Президент)
29.11.2015 17:25:32
ИГНОРИРАН ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ !

Браво пост 14, изкефи ме с абсолютно точното определение на схемата КРАЖБИ без продажби.
25.
Ффф
29.11.2015 17:22:09
Господин кмете време е да уволните директора на ОП Транспорт той е пълен некадърник и само краде.Сега иска да затваря паркинга в жк.Изгрев до бл.35 защото пак е влязал е някаква схема и иска да прибере пари.Такъв боклук не ви трябва ,трябва ви някой който да работи в полза на гражданите а не против тях надявам се ,че ще обърнете внимание на случея .Благодаря ви ...
24.
До №17
29.11.2015 17:17:36
ТРОЛЕЙТЕ ИЗЧЕЗВАТ ПИЧ !
ПРОСТО ИЗЧЕЗВАТ, като отживелица от времето на Йоан Костадинов. Макар "иноваторите" в ГЕРБ и РБ да са си също КОМУНИСТИ но под прикритие европейски дУмократи.
23.
Гарантирано от ГЕРБ
29.11.2015 16:36:38
След завод за Електромобили с Китайски инвестиции обещаваме завод за ЛЕТЯЩИколи с които да борим задръстванията и тапите вНАЙ-ДОБРИЯ град за кражби и продажби а пардон за живеене
22.
БАЙ ГАНЮ
29.11.2015 16:34:15
РАЗБЕРЕТЕ НАШ ГАНЮ Е НЕКАДЪРНИК И ПРОЕКТАНТИТЕ И УПРАВНИЦИТЕ СА МУ НЕКАДЪРНИ И КРАДЛИВИ- НЕМОЖЕ ОТ МОШЕНИЦИ И ИЗМАМНИЦИ ДА ИСКАТЕ РАБОТЕЩИ И КАЧЕСТВЕНИ НЕЩА- САМИ СИ ГИ ИЗБИРАТЕ ТЕЗИ БЕЗБРОЙ ИДИОТИ И ПОЛУЧАВАТЕ НАСРЕЩА КРАЖБИ И ИДИОТЩИНИ
21.
Е КАК БЕ
29.11.2015 16:31:29
ЕЕЕЕ НА ИЗБОРИТЕ 85 % ЗА НИКОЛОВ И СИЕ -- СЕГА ЗАДРЪСТВАНИЯ ИМАЛО ?????????????????????????
20.
123
29.11.2015 16:17:02
"17. странна работа"
Какво и е затапеното на Tрапезица като дори при строящо се в момента кръгово и с автомобили постоянно спиращи заради пешеходци, движението там е в пъти по-спокойно от преди и почти не се чака.
Какво да става с маршрутките, те са частни и са напълно излишни.
19.
гражданин
29.11.2015 15:41:12
Всичко това се прави за да се вземат едни пари,които никак не са малко.
18.
кофти матрял
29.11.2015 15:26:58
Първо изсираме лaй*ото, после правим обществено обсъждане дали е трябвало да го изсерем.
Всичко е точно.
С вас сме. 86%
17.
странна работа
29.11.2015 15:14:10
странното е, че никой в тази транспортна схема не споменава тролейбусите - какво става с тях, а с маршрутките?

цялата схема е една глупост - стесняват основни пътни артерии на града и ще се движим в по една лента като костенурки

а с тия светофари насред пътя, ще станат още по-големи тапи

за трапезица, която ще е затапена още повече - да не говорим

и накрая - ще махнат колите от пътищата, т.к. няма паркоместа, сега наистина ще почне война за паркиране - къде ще се паркира никой не мисли
16.
До №9
29.11.2015 15:09:57
Ама той е избран отдавна за четири години од 2019 и е председател на Общинския съвет!!!!
15.
ogo
29.11.2015 14:36:35
i kvo kachvame se na "burzata" linia i posle se prekachvame i chakame oshte 10min da doide drugiq avtobus, ebasi prostotiata male
14.
ИГНОРИРАН градски транспорт !
29.11.2015 14:32:26
НОВАТА транспортната схема на Бургас е неефективна и е в разрез с всички модерни практики.

ИНТЕГРИРАН ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ - ерго, леки автомобили, тежкотоварни автомобили, автобуси, мотори и мотопеди, колоездачи и пешеходци - ВСИЧКИ РАВНОПОСТАВЕНИ !!!

На практика обаче МОМАТА и тази очилата БОА, ни пробутват - ИГНОРИРАН градски транспорт ! В проекта им са заложени права САМО НА АВТОБУСИТЕ, всички останали пътни превозни средства са ИГНОРИРАНИ и ще бъдат МАЧКАНИ С ГЛОБИ.

Хайде сега си изберете Лукофф и Руска Боата (вдъхновители на проекта) + Момата и Красимир Стойчев (финансовите комисионери по евро кинтите от проекта) или РОДНИЯТ БУРГАС.
13.
29.11.2015 14:21:39
11. Георги
Не е нужно да стигнеш с една линия от т.А до т.Б
Вече билета, който си закупил ще важи за всички автобуси и можеш да ги комбинираш а понеже автобусите ще се движат много начесто няма да се налага да чакаш по спирки и така дори със смяната на автобус ще стигаш по-бързо до крайната точка.
12.
Чичо Манчо
29.11.2015 14:04:42
Това е най малоумната схема в историята на Бургас.Това инженерно "чудо" няма да работи както е било замислено,ами само ще затрудни трафика.В Бургас леки автомобили няма ли да се движат,май само на оня Петко будалата автобусите.
11.
Георги
29.11.2015 13:46:46
Въпрос. При положение, че бързата линия за Славейков ще завива покрай Технополис и ще върви по ул. Тракия, как по дяволите ще стигаме до спирката на бившия сервиз или до спирката на ВХТИ, или до спирката на Лидл? Пеша ли ще трябва да извървим едно немалко разстояние от зала Младост и ако да, защо изобщо трябва да ползвам рейсовете ви?
10.
Аз
29.11.2015 13:24:01
Г-н Кмета защо си събрал толкова "специалисти" и за всяко решение се наемат консултантски фирми?
9.
Луков
29.11.2015 13:20:53
Метро в Бургас ще има на 36-ти! Обещавам ви, само и само да ме изберете пак в общ съвет.
8.
До 7
29.11.2015 12:53:15
Каква бус -лента например пред НХК?Сега при 2 платна има задръствания ,а като елиминиране едното за бус- лента какво става?Работата отива към метрото ,обещано от премиера?
7.
до пътник
29.11.2015 12:41:02
Не, никой няма д ачака, защото автобуса се движи по бус лента, а в нея няма право никой друга да кара.
Лошото в случая е, че ключови бургаски булеварди от 2 платна в посока, заради буслентата, станаха с по 1 платно в посока.
Но пък буслентата и без това не беше използваема досега заради паркирали в дясно.
Това е по-интересния момент - как общината ще се справи с наглеците, които ще спират и паркират в Буслентата "за малко".
6.
един
29.11.2015 12:38:05
Проекта е изпълнен, целия град е разкопан, спирките са изградени, какъв е смисъла на това обсъждане?
Не трябваше ли да го направите преди 2 години НЕпрофесионалисти такива?
5.
пътник
29.11.2015 12:34:36
"Поздравления" за най-новите спирки за автобусите,максимално изнесени на пътното платно.Така автобуса като спре да вземе пътници ,всички останали МПС стоят и чакат след автобуса.Перфектни задръствания и проект на глупостта.Какво Ви пречеше досега излизането на пристигащия автобус от пътното платно и спирането му на досегашните спирки???
4.
много интегрирана
29.11.2015 12:12:48
Само ,че в Бургас има и много автомобили Бояджиева ,на които вземате доста сериозни данъци ,а не само автобуси и като ги затворихте половината платна за тези автомобили как смятате ще се подобрят нещата? Вместо да се занимавате с празнотии направете на възловите места колела с надлези като на кумлука и край олеква движението , всички стигаме бързо ,разходите падат! Но е много по лесно 10 варела жълта боя мацай, джобовете догоре и сега гражданите да го приемат. Какво да приемат вие оцапахте движението в целия град сега ще говори! Първо се говори после се действа ама важно е лапаница да има май !!
3.
Komentator
29.11.2015 11:57:46
Вас като Ви чета 1. и 2. Предлагам да се вземете някъде в крайна лява и да си поговорите с езика на любивта.
2.
stabilniq
29.11.2015 11:51:48
tazi kato e gledam mi e qsno, zashto ot kraina dqsna avtobusi shte zavivat nalqvo a ot sredata kolite na dqsno xaxaxaxa
1.
Fuck Lenin!
29.11.2015 11:25:58
Dai salam, ma.
  Добави Коментар
Торнадо в близост до Родопите На много места се съобщава и за градушка, с големина на лешник МВнР: Българите в Грузия да избягват големи събирания При нужда да се обръщат към българското представителство в Тбилиси
Оперирали Цецо Елвиса заради трудова злополука с жена Тръгва на мащабно турне из България България е на последно място по продължителност на живота в ЕС В Европа е 81,5 г., а у нас - 75,8 
Кошмар в небето за куп българи, тръгнали към Санторини След няколко часа изчакване на летището в гръцката столица самолетът е пренасочен за връщане към София заради лошите метеорологични условия Пети мандат президент: Путин официално встъпва на 7 май В Кремъл тече трескава подготовка 
Сняг заваля на Боровец и Алеко Температурата падна до минус 2 градуса Шефът ви звъни след работа? Може да не му вдигате Работници се оплакват от практиката на някои работодатели да налагат глоби или удръжки от заплатата
Турция спира търговията с Израел, обяви Ердоган Тя възлизала на 9,58 млрд. долара Дания разхлабва правилата за абортите Случва се за първи път от 50 години
МВР хвана 25 водачи, употребили алкохол Съставени са 3253 фиша и 801 акта  Главчев вика здравния министър на среща за „най-належащите проблеми на педиатрията“ Ще участва и министърката на финансите, както и други лица