Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Хората идват в МБАЛ-Бургас притеснени и с болка, прави са да очакват добро отношение!

Няма да оставим нито един сигнал от недоволен пациент без последствия, но се радвам, че благодарните хора са много повече, каза директорът на МБАЛ-Бургас д-р Георги Матев
Ключови думи: д-р Георги Матев, МБАЛ Бургас, болница, пациенти,

- Д-р Матев, в разгара на летния сезон сме, когато натовареността в МБАЛ-Бургас е изключително висока, кога ще започне ремонта на Спешното отделение, за да се облекчи работата на лекарите, както  и пациентите да получават по-бързо помощ?

- Ремонтът на Спешно отделение е проектът за т.нар. Приемно-спешен комплекс, за който имаме уверение, че ще бъде финансиран по ОП „Региони в растеж“, чрез Министерството на здравеопазването. Архитектурните проекти вече са готови. Сегашното Спешно отделение ще се разшири към кабинетите, коитозаема МЦ „Св. Николай Чудотворец“и към фоайето на хирургическия корпус. Там ще бъде детският вход и детските кабинети. Те вече са готови, очаквам да ги пуснем до месец. Готови сме и с проекта за преместването на МЦ „Св. Николай Чудотворец“. Той ще заеме помещенията на бившия медицински център „Литос“ на гърба на хирургическия корпус. Ще се използва и вътрешният двор. Ще стане един хубав медицински център. До края на годината или в началото на следващата очаквам старта на ремонта, такива са уверенията от Министерството на здравеопазването.

- В Бургас от години се говори за липсата на отделение по изгаряне, каква е възможността градът да се сдобие с такова?

- Такова отделение ни е необходимо и заедно с Община Бургас работим в тази посока. Не е допустимо болнична структура като нашата да няма отделение по изгаряния и термична травма. Битовите инциденти и трудовите злополуки с изгаряния зачестяват и ние трябва да оказваме помощ на тези хора тук, в Бургас. Някога болницата имаше такова отделение, планираме да го възстановим до една година. Това ще бъде съвместно отделение по термична травма и лицево-челюстна хирургия. Такъв сектор също имахме навремето, но и той бе закрит. В рамките на една година стартираме процедура по разкриване и на отделение по гръдна хирургия. До края на тази година ще преместим на територията на болницата  Кожно-венерологичния диспансер. Разходите по преместването му се поемат изцяло от Община Бургас. Имаме желание да разкрием и отделение по микроинвазивна, хибридна оперативна дейност. Така ще се обединят структурите на неврохирургия, коремна и гръдна хирургия. Това е изискване на европейските стандарти за лечебни процедури и вероятно ще търсим европейско финансиране.  До края на годината ще приключим новия Кръвен център – също дълго чакан проект.

- Разбра се, че предстои преместването на площадката за хеликоптера, кое налага това и в момента той има ли готовност да бъде използван?

- При излитането и кацането на хеликоптера се създава голямо завихряне, което създава неудобство за автомобилите и посетителите на паркинга, където е сега площадката. Тя бе ситуирана там при старта на проекта за хеликоптерната помощ, защото тогава не бе възможно площадката да бъде обособена на покрива на Хирургическия корпус, където е най-доброто й място. Бе необходимо премахване на определени комуникации от покрива. Сега има възможност площадката да бъде преместена. Да, има готовност хеликоптерът да бъде използван и в момента, ако се наложи.

- Многобройни дебати предизвиква предлаганата здравна реформа и предстоящото сливане на болници, това как ще се отрази на МБАЛ-Бургас?

- Само в позитивен аспект. МБАЛ Бургас е водещата болница в Бургаска област и никой не го оспорва. МБАЛ Бургас и в момента оказва помощ на лечебните заведения, които трябва да влязат в т.нар. болничен консорциум в Бургас – Онкодиспансерът, Белодробната болница. Те и сега използват нашата реанимация, наши лаборатории и други структури. Реално пак има сливане, само че не е юридически оформено. Може би въпросът трябва да бъде зададен така – как ще се отрази това на жителите на Бургас и региона? Целта на министерството и Община Бургас е хората да получават комплексна помощ на едно място, а не както сега, да бъдат разхождани между няколко структури, вместо да бъдат лекувани. Това е целта на сливането.

- Продължават оплаквания от граждани за бавното и тежко обслужване от страна на ТЕЛК, ще има ли решение на този проблем?

- С помощта на Областния управител г-н Вълчо Чолаков разрешихме проблема с намирането на очен специалист за ТЕЛК, проблем, който месеци нямаше решение. Попълнили сме всички комисии с необходимите специалисти. Вече имаме не два, а три състава, за да не губим времето на хората. Вярно е, че пациентите чакат с месеци и са прави. Правим всичко възможно, за да съкратим сроковете.

- Какво в момента е финансовото състояние на МБАЛ-Бургас, успявате ли да се издължите към доставчици?

- Дълговете на болницата са константа повече от десет години. Подписали сме споразумения за разсрочено плащане и не сме имали сериозни проблеми от нашите доставчици. Стремим се да се придържаме към постигнатите споразумения и срещаме разбиране. Опитваме се да инвестираме в апаратура, в ремонт на базата – мисля, че това се вижда от пациентите. Всяка година инвестираме около 2 млн. в подобряване на условията на лечение. За съжаление продължаваме да търпим загуби заради социални случаи – бедни, неосигурени пациенти, бездомни, без близки. Но това е социалната функция на МБАЛ Бургас, която не върши нито една друга болница в региона.

- Има ли недостиг на специалисти и оборудване в болницата?

- Глад за лекари и медицински сестри има не само у нас, но и в чужбина. Не можем да очакваме в следващите няколко години подобряване на картината. Отговаряме на медицинските стандарти и сме обезпечили отделенията с нужните специалисти, но не мога да скрия, че те не достигат. Има и много медицински сестри и акушерки в пенсионна възраст, които продължават да работят след пенсия. Но фактът, че сме разкрили няколко нови отделения в последните години – например вече имаме няколко съдови хирурзи, а доскоро нямаше нито един, говори, че бургаската болница може да задържи качествените специалисти. Светъл лъч в тази посока е новата наредба за специализация на лекарите. Доскоро младите лекари трябваше да плащат, за да специализират. Сега те могат да специализират на работното си място и да получават заплата. Имаме 50 такива специализанти. Относно апаратурата – в последните години се сдобихме с апаратура, която е на най-високо диагностично и лечебно ниво. Имаме ядрено-магнитен резонанс, последна дума на техниката, скенер, имаме миниинвазивна апаратура за гинекологични операции, хирургиите също са окомплектовани... Разбира се, винаги може още и към това се стремим.

- Читатели ни сигнализират, че не са получили нужното според тях отношение. Хората се оплакват, че много чакат в Спешно отделение, има обвинения, че им е отказана медицинска помощ...

- Въпросът за отношението е един от най-важните в медицината, но за съжаление е въпрос на първите седем години, а не последните 7 в медицинския ВУЗ. Всеки иска и има право да получи добро отношение. Хората идват в болницата притеснени, в нестабилно емоционално състояние. Затова въведохме и службата на т.нар. супервайзъри – медицинския пост, който посреща хората и сортира случаите. Винаги в Шокова зала първи влизат тези, за чийто живот има по-голяма опасност. Останалите, дори да изпитват дискомфорт и болки, трябва да чакат. Така е не само при нас, така е навсякъде. Дори по филмите, ако сте обърнали внимание, спешните отделения имат големи чакални. Ролята на супервайзъра е да успокои чакащите, да им вдъхне кураж и да им каже, че няма нищо страшно и че те ще бъдат прегледани, когато им дойде редът. 
Но искам да дам и друг пример, който нормалните интелигентни хора се надявам да разберат. Вие работите като касиер в банка. Или като инженер. Инвестирали сте в себе си и се квалифицирате 15-20 години. Познавате тънкостите на работата си. И изведнъж на работното ви място връхлита някой, който ревизира всяко ваше действие, държи ви тон и ви поучава кое точно копче да натиснете на компютъра или как да смажете машината, над която работите. Как ще реагирате? Трудно е да останеш любезен в такава ситуация, а в Спешното отделение те са ежедневие. Всеки смята, че разбира от работата на медика, учи го как да сложи слушалката, с кой инструмент да извърши прегледа. И колегите са хора, нормално е да не им издържат нервите. Разбира се, има и основателни сигнали. Вече двама лекари са предложени за наказание, защото си позволяват своеволия. Всеки такъв сигнал ще има последствия. Но ме радва, че доволните и благодарните пациенти са в пъти повече от недоволните. Достатъчно е да разгърнете книгите с похвали в отделенията, за да се уверите в това. Тук е мястото да кажа, че за по-добро обслужване и съдействие на бургазлии и гости на града МБАЛ Бургас въведе единен кратък номер *7070. На него може да се получи връзка с всички отделения на болницата, както и с дежурен.
7
Коментара по темата
7.
ms
21.08.2015 22:59:55
Най -големите некадърници са в гастро.отделението.Незнаят и не могат . Близките се грижат за пациентите ,а прсонала си почива
6.
пешо кура
21.08.2015 15:02:05
ПОЗДРАВЛЕНИЯ ЗА НОВАТА "СИТИ КЛИНИК" ЗА ОНКЛИНИК -ИДИОТИ НЕДАВАТ ДОРИ ЕПИКРИЗА И ДОКУМЕНТ ЗА ПАРИТЕ КОЙТО ТИ ВЗЕМАТ ПЪЛНИ МУШЕННИЦИ
5.
кънчо
21.08.2015 13:37:03
Познавам д-р Матев като прекрасен специалист и лекар с човешко отношение. Мой близък лежа при него в реанимация и каза, че не е виждал отделение на такова ниво в цялата страна като професионализъм. И лични благодарности поднасям тук към УНГ-отделението - наистина нещата са се променили напоследък. Имат прекрасна апаратура и наистина спокойни лекари. Успех!
4.
бургас
21.08.2015 10:15:33
Незнам в какво инвестирате или само крадете парите.В спешното нямат никакво отношение към децата,а какво да говорим за възрастните.Там са с предимство единственно тумбите от цигани,който стоят денонощно.
3.
tito
21.08.2015 09:53:06
ДА В ОН КЛИНИК БУРГАС СА НЕКЪДЪРНИЦИ
2.
харакирито
20.08.2015 23:49:56
Наистина онклиник са лъжци мен ме ограбиха
1.
ОРИЗАРСКИЯ
20.08.2015 23:16:37
ОН КЛИНИК СА МУШЕННИЦИ
  Добави Коментар
Мъж изпи 25 чаши вино, докато тича в маратон Том Гилби дегустира на сляпо различни чаши вино по време на всяка миля от Лондонския маратон Руснаците, избягали в чужбина, се завръщат, подпомагат военната икономика на Путин Обратната миграция с голям принос за икономическия растеж на Русия през 2023 г. 
Защо в Гърция въвеждат 6-дневна работна седмица? Много гърци работят на две или три места, за да свързват двата края  Ивет Лалова показа новородения си син Благодарим ви за вниманието и милите пожелания, написа лекоатлетката
И на децата вече е ясно, че не Главчев управлява държавата, обяви Нинова И той започна като началника си Борисов да играе опозиция сам на себе си, когато стане напечено, коментира лидерката на БСП Инфлацията у нас бие средната в еврозоната Според експерти често обясненията за по-високата инфлация у нас не са пазарни, а става въпрос за изкривявания, за които държавата би трябвало да следи.
Украйна най-после заговори за преговори с Русия В момента и двете страни се надпреварват за "най-благоприятната позиция" Благо Джизъса идва на тенис турнир в Бургас Голмайстор номер едно в българското първенство Мартин Камбуров също ще участва
Спират V блок на АЕЦ „Козлодуй“ за планов ремонт и зареждане с гориво от „Уестингхаус“ VI блок работи съгласно графика за електропроизводство „Сиела Норма“ ще осигури машинния вот за изборите на 9 юни  Тя беше единствената, която подаде документи за участие в процедурата
Главчев сезира прокуратурата и ДАНС заради скандала „Мама и Аз“ Решението на министър-председателя било в отговор на широкия обществен отзвук, свързан с проекта НАТО тренира мащабен въздушен десант в Румъния Учението "Swift Response 24" се провежда в периода 5 - 25 май