Промяната "Вълков" засегна и Uber
Предвиждат се промени в чл. 12, ал. 1 от Закона за автомобилните превози (ЗАП) - след думата "регистрация" текстът да се заличи.
В момента той изглежда така: Таксиметров превоз на пътници може да се извършва от търговци, притежаващи удостоверения за регистрация, или от водачи, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка.
Също така промените в ЗАП предвиждат в чл. 24, ал 1 думите „или от водачи, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка“ също да бъдат заличени.
В Закона сега те гласят: Таксиметровите превози на пътници се извършват от регистрирани превозвачи или от водачи, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка, с леки автомобили до седем места, включително мястото на водача, с електронен таксиметров апарат с фискална памет, по ред, определен в наредбата по чл. 12а, ал. 5, след издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници.
Бъдат ли гласувани подобни промени в ЗАП, то вече шофьорите на "копърките" няма да носят голяма част от отговорността, която досега фирми като СК "Стилтранс" прехвърляха върху водачите, защото били франчайз.
В обхвата на закона влиза и компанията за превози Uber, около която имаше множество скандали още със самото си пристигане в България с това законна ли е или не.
В края на февруари цялата държава тръгна да проверява Uber - НАП, МВР, службите, ДАИ и Министерството на транспорта обявиха, че ще организират съвместна акция за проверки срещу компанията.
Ако се състояли подобни проверки, то те навярно не са открили нищо, което да попречи на компанията да оперира у нас, тъй като Uber кола все още може да бъде поръчана в София.
Във Фейсбук депутатът от БСП Георги Кадиев също коментира евентуалните промени:
"Връщам се на темата Юбер. Парламентарната транспортна комисия гласува промени на колегата Михов от ГЕРБ, с които таксиметрови фирми не могат да преотстъпват лиценза си на външни шофьори, които са самонаети лица. Аргументът му: когато има нарушение и искат да отнемат лиценза, фирмата се оправдана със самонаетите. Проблемът е, че това автоматично изкарва Юбер и подобни извън играта. Те никога няма да се съгласят да наемат шофьори на трудов договор."
Срещу Uber имаше сериозно недоволство в София. Услугата работи на ръба на закона, дори често го прекрачва, което накара целият бранш да поиска законови регулации. Добави Коментар