Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

БДЖ лети към фалит по-бързо от японски влак

БДЖ се срина окончателно и върви към фалит
Ключови думи:
БДЖ лети към фалита по-бързо от скоростта на движение на японските високоскоростни влакчета "Шинкансен", които през ден трошат световните рекорди.

Това показва анализът на финансовите резултати на държавната компания за първото тримесечие, а те са меко казано кошмарни.

В товарното поделение на БДЖ приходите от продажби намаляват от 30,476 млн. лева през 2014 г. на 26,889 млн. лева през първо тримесечие на 2015 г., т.е. намалението е 3, 586 млн. лева или 12%.

Оперативната печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизации намалява от 2,402 млн. лева през 2014 г. на 118 хил. лева през 3-те месеца на 2015 г., т.е. намалението е 2,284 млн. лева или 95%.

Така чистата загуба на БДЖ-Товарни превози нараства от 3,182 млн. лева през 2014 г. на  5,397 млн. лева или със 70%.

Естествено влошените финансови резултати се отразяват в драстична обезценка на активите. Собственият капитал намалява от 76,3 милиона лева през 3-те месеца на 2014 г. на 45,5 млн. лева през 3-те месеца на 2015 г. Това означава, че оценката на компанията е паднала с 31,105 милиона лева или с 41%.

В допълнение дълговете на компанията към собствения капитал са се увеличили от 139% към първото тримесечие на миналата година до 245% през същия период на 2015 г.

Данните на БДЖ показват, че клиентите на компанията масово се отказват от услугите й. Основният клиент на компанията - енергийният бос Христо Ковачки е намалил поръчките си с над 36 процента. Същото важи и за други основни клиенти като "Стомана"-Перник.

В същото време държавният превозвач продължава да трупа огромни дългове към Национална компания "Железопътна инфраструктура", която стопанисва железните пътища у нас. Борчовете са се увеличили с 6,5 милиона лева само за три месеца.

И докато БДЖ целеустремено се води към фалит, частните жп компании увеличават обема си на работа. Основните компании от сектора привличат нови клиенти и отбелязват двуцифрен ръст на превозените обеми, който идва основно от привличането на транзитен трафик между Турция и Западна Европа.

Новото старо ръководство на БДЖ - изпълнителен директор Владимир Владимиров и шеф на борда Велик Занчев, които управляваха железницата и през първия мандат на ГЕРБ, се върна в компанията веднага след парламентарните избори. Оттогава насам бизнесът на жп компанията непрекъснато пада, а финансовите резултати се влошават от ден на ден.
1
Коментара по темата
1.
Dimov
24.05.2015 20:54:51
БДЖ. Носталгия! Мръсни купета , тоалетни. Връщам се в младоста си при всяко пътуване.
  Добави Коментар
Близо 15 тротинетки бяха извадени от водата на Морската гара във Варна Находката е открита при почистване на дъното Шеф Манчев се завръща с ново кулинарно шоу Забавното предаване „Муха в супата“ стартира на 26 май по Нова
Почина художникът Георги Лечев Има и изключителни постижения в областта на живописта, особено от неговия син период Масови проверки в Гърция По бензиностанциите
Катастрофа между Габрово и Велико Търново Движението е затруднено Голяма трагедия в Турция 6 души са загинали при верижна катастрофа
Направи гръмко твърдение Песков: Европейците са раздразнени от консолидацията около честванията на 9 май в Москва Пилот на самолет с неочаквана грешка За щастие, тя не е фатална
98-годишен дядо прегази кола с танк, причината е... Ветеранът счита Мъск за фашист Радан Кънев: Президентът саботира България Евродепутатът с остро мнение
Огромна тапа на "Тракия" Колите почти спряха Плащат милиони за него Реал иска Алонсо