Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Мегапаркинг под Борисовата градина ще решава проблемите на бургаския ж.к. „Възраждане“

Жителите на бургаския ж.к."Възраждане", присъствали на общественото обсъждане, не одобриха предложенията на експертния екип(на снимката), който два часа защитаваше идеите си, но не успя убеди никой в правотата си
Ключови думи: Генерален план за движение, Бургас, Костантин Луков, Димитър Алексиев, Милчо Бонев, арх.Ханджиев, Възраждане, Росица Златанова
Подземен паркинг под Борисовата градина ще решава проблемите с паркирането в бургаския ж.к.“Възраждане“. Това стана ясно по време на днешното обсъждане на новия генерален план за движение в централната градска част (ЦГЧ). Анонсът бе направен от инж.Ханджиев, който е изработил стратегическия документ и репликата му очевидно бе изпусната, защото секунда, след като разкри мащабните планове, той бе прекъснат от началника на отдел „Устройствено планиране“ в Община Бургас арх.Димитър Алексиев. „Мисля, че казахте, нещо, което не трябваше да споменавате“, резна го арх.Алексиев.

Пред Флагман.бг високопоставен общински служител, присъстващ на публичното обсъждане разкри, че такива планове действително има. В момента се изготвял работен проект, който щял да бъде готов съвсем скоро и представен на обществеността. Подземният паркинг трябвало да бъде изграден в частта на Борисовата градина откъм ул.“Цар Калоян“. Плановете са той да е с капацитет няколкостотин автомобила. Финансиране ще се търси по Оперативната програма „Региони в растеж“ и със сигурност ще бъде един от приоритетните проекти на администрацията в програмния период 2014-2020 г. Изграждането на подобен обект в най-ниската част на ж.к.“Възраждане“ обаче може да предизвика и сериозно недоволство, въпреки че се очаква да реши кардинално проблема с паркирането.

И докато този проект е в перспектива, то на дневен ред е питането: къде ще спират автомобилите, след като ул.“Княз Борис“ стане двупосочна. Пред Флагман.бг арх.Ханджиев уточни, че на първо време част от тротоарните площи и Борисовата градина ще бъдат „захапани“, за да не се губят и без това малкото паркоместа в района. Тротоарите били много големи, мотивира се той. За да се разминават безприпятствано два автомобила и улицата ще бъде разширена с половин метър.

Председателят на Съюза на архитектите в Бургас арх.Владо Милков имаше известни забележки по плана, но като цяло го одобри
Жители на ж.к.“Възраждане“ изразиха категоричното си несъгласие с плана. Според тях така ще се вкара целият транзитен трафик в комплекса. По-логично би било движението по ул.“Княз Борис“ да се извършва в едната посока, а в другата трафикът да се поема от ул.“Сливница“, предложиха те. Уважаваният бургаски арх.Росица Златанова заостри вниманието върху друг проблем – генералният план за движение не е съобразен с проекта за реконструкция на ул.“Александровска“. Според генералния план ул."Александровска" ще може да се пресича през три места -  ул.“Пробуда“, ул.“Христо Фотев“ и ул.“Цар Самуил“. Проектът за ремонт на градското ларго, който чака одобрение, е друг и в него не е включено преминаване на автомобилния трафик. Количествено стойностните сметки вече били готови и нямало как да се преработват. Трябвало екипът, изработил плана, да се съобрази с проекта.

Общинският съветник и областен лидер на НФСБ Ангел Божидаров пък настоя ул.“Васил Левски“ да не се затваря, след като се отвори подземната. Той предложи да се премахне светофарът на ул.“Васил Левски“ с бул.“Христо Ботев“ и да се допусне само десен завой. Всеки, който иска да направи ляв завой – да използва подземната улица, настоя Ангел Божидаров.

Видният бургаски общественик и специалист по темата Милчо Бонев пък запита защо в плана не е включен бул.“Сан Стефано“, около БСУ, и как ще се извършва движението оттам, след като бъде пусната в експлоатация централната автобусна спирка. Той предложи да се отвори и ул.“Рилска“ към „Демокрация“.

Секретарят на Фондация "Безопасни улици" Михаил Попов(вдясно) предложи ул."Гладстон" да стане еднопосочна, да останат тупик улиците и в по-малките локации да се въведе ограничение от 30 км/ч
Секретарят на фондация „Безопасни улици“ Михаил Попов имаше друго предложение. Ул.“Гладстон“ да стане еднопосочна към бул.“Сан Стефано“ и да се не отварят тупик улиците, които сега осигуряват спокойствие в ж.к.“Възраждане“. В предложението му влизаше и ограничение на скоростта във вътрешно-кварталните улици на 30 км/ч.(ВИЖ СХЕМАТА)

Както е известно новият генерален план за движение в ЦГЧ ще отвори всички тупик улици и направи еднопосочни по-малките локации (ВИЖ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ).

В плана не е залегнало поставянето на нови светофари на изходите от ж.к.“Възраждане“ към бул.“Христо Ботев“. Това ще се случи на по-късен етап.

Едно от местата, където е възможно да се монтира светофарна уредба е на кръстовището на бул.“Христо Ботев“ с ул.“Македония“.
28
Коментара по темата
28.
Идеи
12.01.2015 11:58:37
Какво се вижда идеи много, и то най-логичните са от хората, живеещи в района. Въпроса е, че май никой не се вслушва в здравия разум. Все пак ние (дето живеем във Възраждане) не сме така компетентни като общинарите-експерти. А колкото до празния паркинг на Мария Луиза, дето е на майната си, ами вие господа от комплексите, що паркирате пред блоковете, в които живеете?! И без да съм голям строителен експерт, ми се струва, че няма как да се построи подземен паркинг под градинката, без тя първо да се разруши. Така, че времененно (само дано да не колкото паркинга на Кирил и Методий) няма да има зелени площи.
27.
Кухи лейки
10.01.2015 20:19:42
Подземен ,означава че ще е Под земята .Няма да се развалят зелени площи.
26.
Защо
10.01.2015 19:08:15
А защо трябва да е в Борисовата градинка, все още има площи които са свободни и доста просторни, като например площа която се намира между ул. Ивайло и Калоян по пресечната им Македония? Защо трябва се разваля площа за отдих?
25.
!
10.01.2015 16:28:10
Говорите за надземен паркинг....виждали сте кооперациите как ги строят - долу-горе един етаж е с площ 150-200 квадрата(в много редки случаи). Говоря специално за кооперациите във Възраждане, които на 90% са тесни и високи. Размерът на една паркоклетка е поне 6 кв.м. На един етаж от тоя надземен паркинг няма как да се съберат повече от 25 автомобила....все пак нали и подход за тия места трябва да се прави....Айде сега си направете елементарната аритметика колко висока трябва да е сградата за да събере 300 автомобила....То е лесно само да мучиш, да се цупиш и да мрънкаш без да мислиш. Някой е ходил на запад, видял е, ама не го е осмислил. Там подобни надземни паркинги са с големината на мол, и то като нашенските най-големи...
24.
Браво
10.01.2015 15:45:30
Изразявам абсолютната си убеденост, че това е единственият разумен вариант- подземен паркинг. № 10 наистина е наясно и благодаря за поста му, а останалите селяни - не мога да разбера - вие въобще знаете ли какво искате, тъпанари от исикията
23.
Браво
10.01.2015 15:45:30
Изразявам абсолютната си убеденост, че това е единственият разумен вариант- подземен паркинг. № 10 наистина е наясно и благодаря за поста му, а останалите селяни - не мога да разбера - вие въобще знаете ли какво искате, тъпанари от исикията
22.
...
10.01.2015 15:13:44
Ей, големи разбирачи. Ами тези, които си ползват гаражите,но не могат, защото като им спират селяните пред гаража и всеки път викат за 5 минути човек не може да си изкара или вкара колата. Няма такива. Нека да се пуснат паяци и жестоки глоби. Спирането пред гаражи и тротоари да е наказуемо. Който си е направил нещо от гаражите - глоби и отнемане на статут. Вътре има място за кола, не да се продават китайските боклуци. Колкото до паркинга - нека да имат право само живущите , да се направи един огромен паркинг за селяните, които спират за 5 минути, да се ограничат автомобилите на апартамент и така. Има начини. Просто все някой няма да го отърва.
21.
goro
10.01.2015 14:58:19
Трябва да се задължат всички " инвеститори " на нови кооперации първите два етажа и повече да са паркинг за наличния брой живущи , плюс парко - място за гости . В много щати е така и нямат проблеми с паркирането. Защо кмета, Д.Николов не излезе и да каже , че тази подземна част от ул. Княз Борис трябваше да е еднопосочна и ул. В.Левски също да стане еднопосочна ????? Подземната част започна да се прави , за да улесни преминаването от бул. Хр.Ботев към центъра , защото реално ако се спазва маркировката на булеварда, нямаш право на ляв завой никъде до ж.п.гарата . Поради зачестилите убийства на пешеходци от нагли и арогантни шофьори , в движение плана се промени и ул. В.Левски ще е затворена за движение на МПС а "подземната " става двупосочна .
20.
!
10.01.2015 13:51:54
Само да ти кажа, че съм се родил и винаги съм живял в Бургас. Днес бях във Възраждане....не знам кой от кое село е, но там където уж трябва да са концентрирани "истинските" бургазлии най-много наподобява на такова. Има минимум 100 необитавани схлупени къщички, поне 30 карета, които ако се асфалтират може и да станат паркинг. До 19, котенце много ми е интересно дали знаеш, че често гаражите се продават отделно от апартаментите. От там нататък собственикът ако иска може да си направи и кенеф с баня! Преди много време им позволиха точно това, сега вече няма назад...Много ми е интересно как един инвеститор може да предвиди колко паркоместа трябват за една кооперация...Защото не е до броя на апартаментите, всеки се е качил на някаква таратайка, я плаща данък за нея, я не, и се чувства велик. И е почти ясно, че като инвеститора за 20 апартамента направи 20 места, а каруците са 40, то проблема си остава. Относно подземния паркинг...не знам как си го представяте, но отгоре няма да е асфалт.
19.
kote
10.01.2015 13:24:25
Номер 10 се изказва изключително общински и интелигентно, защото идва от едно друго голямо село и реши, че разбира проблемите на цял Бургас. Нищо не трябва да се строи във Възраждане. Трябва да се направи една ударна акция на Общината, Данъчното и РДНСК и всички търговски обекти, които по план на сградата и разрешение за ползване се водят гаражи да започнат да функционират именно като такива. Да не се разрешава издаване на разрешения за строеж на нови сгради без достатъчен брой паркоместа в подземен гараж или двор, който да обслужва цялата сграда. За това отново вината си е на Общината. Контрол му е майката. Здрав каиш за всички, които не спазват правилата
18.
FUCK YOU
10.01.2015 12:40:27
Абе що не си гледате плод-зеленчука ,ами люпите семки тук. Аман от разбирачи.Номер 10 ги усеща нещата. :)
17.
boiko
10.01.2015 11:18:25
НАЙ-ДОБРЕ СИ БЕШЕ 12 ГОДИНИ ПРИ ЙОАН КОСТАДИНОВ - НИЩО НЕ СЕ ПРАВЕШЕ И ВСИЧКО СЕ КРАДЕШЕ!
16.
adam
10.01.2015 10:15:20
Да преместват пожарната на друго по-подходящо място за нея и там да правят много етажен паркинг! пожарната има две големи двора от към "Гладстон" и "Сливница"
15.
ААА
10.01.2015 10:02:01
До № 10: Проблема е,че докато се строи този подземен паркинг/справка подземния паркинг на пл.К.Методий/ , целият район ще бъде блокиран за движение и единствената озеленена площ в района ще бъде ликвидирана.
14.
свой
10.01.2015 09:57:06
Вместо да рушите Борисовата градинка,по добре направете паркинг по протежение на източната част на ул. Дебелт,която е без това от години не се застроява.
13.
Паркинг
10.01.2015 09:20:16
Абе какъв паркинг бе? Те ако искаха да си оставят колите на паркинг, щяха да паркират на паркинга на Мария-Луйза, който е почти празен. Друго си е колите им да са до гъза им, върху тротоара, който самите те са го изпочупили...
12.
живущ
10.01.2015 09:13:12
Глупости на ента степен-под комплекса минава подземна река -по-добре надземни паркинги на по 4-5 етажа с асансьори оформени отвън като офис сгради за естетика
11.
дядо Гошо
10.01.2015 08:59:16
Синя зона няма във Възраждане. Имаше и я отмениха заради някои такива с фризьорски салони дето са се оплакали като тоя дето табелата му е всеки ден на вело алеята. Да направят целия комплекс син и всеки да си плаща. Да видим после дали всеки ще има по 3-4 коли(1 в движение другите морги)
10.
!
10.01.2015 02:35:02
Жителите на комплекс Възраждане са бесни селяни! Ето това е целия проблем на комплекса! Първо ревяха, че нямат паркоместа и улиците били разбити. Ремонтираха се част от улиците като продължават да се правят с по-бавни темпове останалите. Въведе се синя зона и всеки живущ получи безплатно паркомясто. Много от живущите си ги продадоха/подариха на близки и познати. Преди това пък си бяха направили от гаражите плод и зеленчу, фризьорски салони, супермаркети и кафенета. Скоро пак ревяха, че паркирането било ад....Общината намери единственото правилно решение - подземен паркинг. Някой ако се сеща къде може да се изгради надземен такъв за 500+ автомобила....и да върши работа на жителите на комплекса. Обаче същите жители пак са недоволни...щяло да вкара целия транзитен трафик в комплекса. Това са абсолютни глупости. Кой човек ще има работа по Александровска и няма да спре на синята зона или в подземния паркинг под площада, а ще отиде чак Борисовата?!?!?! Идеята за паркинга е да обслужва "Възраждане", кухи кратуни...Но не, дайте им на селяндурите от Възраждане за какво да мрънкат. Нали искахте паркоместа, ето го предложението. Ако не ви харесва дайте някакво различно, но не на думи, а с предложение за местоположение, големина, бюджет, финансиране...То да казваш "тц, не ми харесва!" е най-лесно! В Меден Рудник хората в кал газят и тоя паркинг веднага ще им се види подарък, ако вие не го искате.
9.
Ето това е основния проблем в целия проект:
09.01.2015 23:02:52
"Жители на ж.к.“Възраждане“ изразиха категоричното си несъгласие с плана. Според тях така ще се вкара целият транзитен трафик в комплекса."
8.
nqma znachenie
09.01.2015 22:45:17
abe horaaa trqbva gladston da e ednoposochna kakto si beshe predi , zashtoto stana ebahti trafika i chudoto ot dvete strani spreni koli na avariini , nqkvi koloni ot koli postoqno nqkvi busove zarejdat magazinite navsqkade parkirani koli ne moje da se mine pesha kamoli s kola , oniq den na rakovska spreli ot dvete strani edvam na santimetri minah s kolata , na gladston da presichash e ujasno se pak tva e jilishten kompleks ne magistrala egati
7.
ъъъ
09.01.2015 22:02:17
Какъв общесвеник е тоя мях Милчо?
6.
vvv
09.01.2015 21:53:42
Този архитект в кой век живее, подземните паркинги отдавна са отречени, като крайно неефективни! Примери много и един от тях е в Бургас опомнете се!!!
5.
Евро
09.01.2015 21:39:37
Надявам се да не се изказвам неподготвен: намирисва ми на това, че за да се одобри проекта за великата подземна река, упс, улица, е трябвало да се посочи, че Княз Борис ще е двупосочна. Това е подобно на проекта за остров Болшевик (Св. Анастасия), където се е изисквало да има кей- и понеже общината си няма пристанище, са посочили кейчето на моста, което е тотално непригодено за това. Та и сега за да се опънат едни пари, ще се ебе мамата на един сравнително спокоен квартал, като се правят безумия......хайде на ПРОТЕСТ, СЪСЕДИИИИИИИ
4.
Руснака
09.01.2015 21:35:33
Абе малоумници . Цялата ви политика е ТУПИК . От колко дена чета за ТУПИК улици . Задали ли сте си въпроса колко от читателите ви знаят какво означава русизмът " ТУПИК" ??? Защо не използвате българското " улица без изход " или " затворена улица " ??? Тъпанари !
3.
666666
09.01.2015 21:14:24
Подземна улица,паркинг на на Кирил и Методий.........сега подземен паркинг на Борисовата градинка.........кога ли ще се срути всичко това.......да не говорим за безмискенната спирка до университета :(
2.
коко
09.01.2015 21:07:53
То още ония коптор до църквата не сме видяли как работи ,те тръгнали да ми копат за друг.Яко крадене ше пада.
1.
ай сиктир пак
09.01.2015 20:55:50
Ее аман от олигофренясали предложения...Княз Борис двупосочна.....Бе вие луди ли сте.Подземен паркинг под Борисовата... Еми да...напрао разрушете и Младежкия дом ....
  Добави Коментар
Трагедията на "Тракия" е огромна, стана ясно кой е загиналият По всяка вероятност той е изгубил контрол над возилото си, то е преминало през мантинелата, през оградата, отстрани на магистралата и се преобърнало 3 картофа, 3 яйца и 300 грама кайма – зверска вкусотия в тиганче За бърз обяд или вечеря!
Животът на тези зодии вече няма да е същият Според астроложката Василиса Володина, до края на май те ще успеят да пренапишат съдбата си Автомобил се самозапали край Стара Загора Инцидентът е станал около 15:15 ч. в платното в посока към Казанлък
Кола блъсна и уби пешеходка в Сливен Тя е починала на място С тази райска мека тортичка без печене ще забравите за тирамису, направо се топи в устата! Толкова е мекичка, че буквално потъваш в разкоша от бисквитки, плодове и нежен крем
Кметът на Царево участва в научна конференция в Ахтопол с изтъкнати учени Той беше сред официалните гости Трима испански туристи са убити в Афганистан Още четирима са ранени
Отпускат 42 млн. лв. за изграждане на зарядни станции за електромобили Те ще бъдат поставени на междуградски пътища до 2 години НАП разкри 20 млн. лева , укрити от назаконните търговци онлайн Данъкът върху доходите на физически лица от продажби в интернет е със ставка 15%, когато те действат като търговци - системно купуват стоки с цел да ги препродават
Продадоха за близо $1 млн. салфетката от трансфера на Меси в "Барса" С нея се гарантира прехвърлянето на 13-годишния футболист  Защо Роксана се кандидатира за депутат, вижте шокиращото й обяснение Ще поискам ромите да се научат да живеят като пълноправни българи, да спазват законите, каза тя