Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Търсят 500 заварчици за тръбите на “Южен поток”, БМФ Порт-Бургас с удвоена охрана заради плаващия завод

За работа на платформата вече подготвят сивита съкратените работници от корабостроителницата и “Нефтохим”, които отговарят на изискванията. За някои дейности обаче ще се търсят и кадри с английски език
Ключови думи: бургас, южен поток, заварчик, работни места, заетост, строеж, касторо сей, платформа

500 заварчици ще бъдат наети по заваряване на тръбите в Бургас по проекта “Южен поток”. Това разкриха посветени по наемането на работна ръка за изграждането на газопровода, след като в черноморския град пристигна гигантската тръбополагаща баржа “Касторо сей”. /ВИЖ ВИДЕО ТУК/

Огромната платформа е закотвена на пристанище “БМФ Порт Бургас”, което се държи на концесия от бизнесмена Кирил Домусчиев. Тя е с внушителните размери 140 м дължина и 60 - широчина и изглежда по-голяма от остров Света Анастасия.

Плаващият завод е в Бургас по договор с обединението “Южен поток транспорт”, което отговаря само за строителството на газопровода в морската му част във водите на Русия, България и Турция.
В мегахолдинга акционери са френската, немската и италианските енергийни компании и
няма общо с “Южен поток България”, на който е поверено сухопътното трасе. Засега то е замразено от Брюксел заради несъответствие с европейското законодателство, но подводното изграждане на тръбите може да започне всеки момент.
Италианската баржа пристигна миналата вечер от Ротердам, теглена с океански влекач. Тя ще остане на терминал “Бургас-изток-2” до приключване на дейностите по морската част на мегапроекта.
По ирония на съдбата платформата е пуснала котва на 32-о корабно място, където навремето се товареха суровините за “Кремиковци”. От вчера обаче с правителствено решение съоръжението е било демонтирано и деактувано в частна държавна собственост, като ангажимент на концесионера е да го съхранява.
На негово място сега ще става товаренето на тръбите на огромната баржа за заваряване.
Досега само варненската фирма “Бон Марин лоджистик” си е предложила услугите за осигуряването на квалифицирани кадри по заваряване на тръбите, но още няма официално сключен договор за “Южен поток”.
“Водени са само първоначални разговори с нея, но нищо конкретно”, потвърди шефката на регионалната служба по заетостта в Бургас Пенка Кирилова. Според нея процедурата изисквала първо бюрото по труда да предложи работна ръка и ако тя не съответства на изискванията на работодателя, тогава да се търси в чужбина.
Според посветени, на първо време ще бъдат обявени 200 свободни работни места за заварчици, а останалите 300 - на по-късен етап, ако се забавят темповете по изграждане на тръбата.
За работа на платформата вече подготвят сивита съкратените работници от корабостроителницата и “Нефтохим”, които отговарят на изискванията. За някои дейности обаче ще се търсят и кадри с английски език.
Те обаче най-вероятно ще се наемат от чужбина, тъй като в България са малко хората, които да са добри при работа с оксижен и във владеенето на английски. По този начин се процедира с наемането на кранисти от Румъния, които трябваха на “Лукойл Нефтохим” по изграждането на новия им завод в Бургас.
До гигантската платформа и пиле не може да прехвръкне. От вчера на пристанището е удвоена охраната, която е наета от “Южен поток транспорт”. Близо до баржата пък дежурят линейки с медицински екипи и противопожарна кола, пише 24часа.

Специалисти твърдят, че първоначално баржата е трябвало да бъде закотвена във Варна, тъй като тръбата на газопровода ще излиза там. Заради плиткото море обаче се наложило да акостира в Бургас, откъдето ще става транспортирането по море на заварените вече тръби.

Те са 12 м дълги и ще се спояват на групи по 4, за да достигнат дължина 48 м. В такъв размер ще се полагат на морското дъно й във водния участък на проекта. “Сред българските пристанища единствено 32-о корабно място на “Бургас-изток-2” има възможност да осигури газене от 12,5 м дълбочина и да приеме плавателен съд с параметрите на “Касторо сей”, заяви изпълнителният директор на “БМФ Порт Бургас” капитан Жорж Дерелиев.

“Разполагаме с всички необходими условия като складова база, за да улесним изграждането на газопровода в акваторията на Бургаския залив” , допълни капитан Дерелиев.

Той отказа подробности около дейността на баржата, тъй като е подписал договор с “Южен поток транспорт”, че не е оторизирано лице да дава изявления. “Не че има нещо да крием, но ще направим специално представяне на “Касторо сей” след изборите”, обясни говорителката на холдинга Нина Мирчева.

Специално за дейностите по “Южен поток” още през май пристанището закупи два нови 100-тонни крана за 6 млн. евро, които ще се използват при разтоварването и преместването на тръбите.
Те са немско, австрийско и руско производство. По непотвърдени данни в Бургас вече са складирани 18 000 тръби от по 12 м. Стоварени са на специални площадки с обща площ от 250 дка, изградени специално за “Южен поток”.
Не било изключено обаче италианците да поискат допълнителни терени в града за складиране на тръбите и са направили вече запитване към местните власти за свободни площи в индустриалната зона на Бургас.

Според РИА “Новости” реалното строителство на морския участък от “Южен поток” ще започне тази есен. Вече са били подписани всички договори за доставка на нужното оборудване и дейности по изграждане на тръбата. Какво включва то обаче, засега остава загадка.
5
Коментара по темата
5.
mansdr
12.09.2014 13:52:51
zaplatata e 400lv,bezplaten obqd i priqtelsko potupvane po ramoto za dobre svur6ena rabota
4.
asd
04.09.2014 19:31:58
masa pari se kradat ot tozi proekt, korabite s drugite tovari stoqt i chakat na reida dokato korabite s trabite se obrabotvat dori 1 pusna raport i zamina za Varna..
3.
Ужас
04.09.2014 16:30:27
С белене откраднаха 3 млрд лева, сега повтарят схемата и предлагат на простолюдието да ходи да заваря ковчег за децата си...
2.
Dd
04.09.2014 14:04:57
Kakvo stava? Pak shte spim s Gazprom, eba si, kolko vi platiha ot KGB za da predadete Bulgaria na ruskite mongolski tupaci. Nali shtiahme da stavame Zapadniaci, kmete?!!! Tupak, edna zapadna kompania ne mogesh da dokarash v Burgas
1.
заварчик
04.09.2014 14:02:20
а заплатата каква ще бъде?
  Добави Коментар
Това беше - те се разделиха Каква точно е драмата, не е ясно, известно е само, че Валерия е в Гърция със свои близки Тази риалити звезда се метна на Азис в луксозен майбах Двамата явно са били близки приятели, защото костинбродският славей въобще не се притеснява да гушка русата напаст
Тя е новият шеф на новините на Нова ТВ Марта Евтимова е утвърден професионалист с над 20-годишен богат телевизионен опит Тя пострада при ски в Банско, даваха й минимален шанс да оцелее, но... 23-годишната Оливия Корбиер получи мозъчен кръвоизлив, увреждане на белите дробове, счупен таз, нос и три фрактури на прешлена, когато падна от 5 близо в пропаст в Банско през март
Може ли да я познаете, тази певица не прилича на себе си Жана Бергендорф е значително променена  Мая Манолова в Бургас: Искаме разпускане на Комисията за защита на потребителите и наказания срещу спекулата В държава със слаби и превзети институции, като нашата, трябва да имаме коректни механизми срещу безумното вдигане на цените покрай влизането ни в еврото, категорична е тя
Какво се случва днес със синът на Ламбо Днес младото момче вече е пораснал мъж, който определено има с какво да се похвали Защо милиони деца са изложени на риск Епидемията продължава
Запомнете тези 4 дати през юни, може да преобърнат живота ви Астролозите казват, че през тези пет дни не бива да рискуваме, защото планетите ще са в дисхармония Кметът на Царево предаде ключовете на нов специализиран автомобил за противопожарната служба Дарението бе направено преди месец от местната общност на Барлебен
Еврокомисията сътрудничи на българските власти при подготовката по въвеждане на еврото, каза Йорданка Чобанова, ръководител на Представителството на ЕК в София Той е едва на 33 години, а вече е един от най-младите професори в България Работи по различни проекти на Русенския университет, включително и международни