Нов абсурд! Банков длъжник плаща 23,29 лева заради просрочие от 2 стотинки
Сигналът е подаден от Иван Янчев в рубриката “Моята новина” на Нова телевизия.
“Имам в тази банка разплащателна сметка и потребителски кредит, които редовно обслужвам и за който получавам извлечения. От около две години обаче като “редовен и лоялен клиент” последвах поредната “промоция” на банката към мен и си открих кредитна карта. При първото й използване през юни 2012 г. имах проблеми при пълното погасяване на усвоения кредит поради факта, че ми бе двукратно начислена такса от 0,50 лв. за проверка на лимита по картата на банкомат (и то на самата банка) след "уж" погасените ми задължения два месеца по-късно. Това ме вкара в непредвидени просрочия през есента на същата година и ми докара близо 40 лева разходи за такси и наказателни лихви”, разказва възмутеният гражданин.
От офиса на банката в гр. Костинброд, където му е издадена картата, любезно го посъветвали да не разчита на банкомати, а да се обръща директно към банковите служители или да следи лимита си чрез онлайн банкиране. Когато попитал защо не получава извлечения, от които да следи движението по кредитната си карта, последвало свиване на рамене.
“Макар да последвах съвета им, при второто ми усвояване на кредит в края на 2012 г. и акуратното да си плащах в срок на дори по-високи от минималните месечни вноски в продължение на 8 месеца, след като изчаках няколко дни след началото на месеца да ми бъдат начислени всички такси (до 6 август 2013 г.), отново имах същите проблеми при пълното погасяване на всички главници, лихви и такси въпреки изричното ми изискване това да бъде и цялата дължима сума. След изненадващи неколкократни съобщения за повторно наличие на просрочие по кредитната ми карта от банката през този месец и обаждане на “любезен служител” по същата тема, посетих банката, погасих “новото странно просрочие” в размер на 23,29 лева”, уточнява Иван Янчев. Той внесъл умишлено и 1 стотинка повече и поискал подробна разпечатка за движението по кредитната си карта.
“Каква бе изненадата ми, когато открих, че проблемът с просрочието произлиза от две стотинки за “такса застраховка” от 5-и август (явно непопаднала в системата чак до вечерта на следващия ден), довела до цял 1 лев лихва в края на месец август, последвана от наказателна такса за просрочие от 19,56 лева в края на септември, още 6 стотинки лихва и нови 12 стотинки за такса "застраховка" в началото на октомври”, добавя възмутеният гражданин.
“Явно от Уникредит Булбанк не са си взели поука от предишното ми оплакване преди няколко години. Тогава си "посипаха главата с пепел" и след поредица от извинения ми възстановиха над 150 лв. за неправомерно надвзети лихви и такси по предходния ми потребителски кредит “за неуведомяване при повишен лихвен процент”. Този път обаче не възнамерявам да се трогвам от техните “грешки”, които очевидно са практика, а смятам да изпълня предупрежденията си и да уведомя медиите за “методите им на работа с клиенти”, да сезирам отдел "Банков надзор" на БНБ и да заведа съдебен иск! Те ме направиха “на две стотинки”, но възнамерявам да ги направя на “една стотинка” и затова им я преведох авансово! Съветвам всички опарили се като мен от подобни трикове да направят същото”, апелира Иван Янчев. Добави Коментар