Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия

Ключови думи: ЕС ДВГ забрана, ЕК автомобилен план, зелена стомана, синтетични горива, автомобилна индустрия ЕС

След силен натиск от индустриални и политически кръгове, Европейската комисия направи крачка назад от пълната забрана на двигателите с вътрешно горене (ДВГ) след 2035 г. Вместо това, новото предложение, обявено на 16 декември, допуска известна гъвкавост - но според експерти, тя е само на хартия.

ЕК вече няма да настоява за 100% намаление на въглеродните емисии от новите модели, а ще изисква снижаване с 90% спрямо нивата от 2021 г. Това на пръв поглед отваря врата за хибридни и плъг-ин хибридни технологии да останат част от бъдещето. Но добавените изисквания поставят толкова много пречки, че според анализатори това е „отстъпка с примка“.

Сред тях:

„Онова, което изглежда като отваряне на правилата, е задръстено с толкова много препятствия, че рискува да остане неприложимо на практика“, заявява Хилдегард Мюлер, президент на VDA (германската асоциация на автомобилната индустрия), в интервю за The Financial Times.

Къде е проблемът?

Анализаторите предупреждават, че този „компромис“ създава среда, в която инвестициите в хибридни технологии стават икономически неоправдани, а пълната електрификация - прекалено рискова и скъпа. Европейските производители се намират между два огъня: екологични изисквания и агресивна международна конкуренция.

Докато Китай вече доминира глобалния пазар на батерии и компоненти за електромобили, а САЩ залагат на мащабна държавна подкрепа, ЕС рискува да остане със затворен регулаторен кръг и изтощена индустрия.

Цената за потребителите

Сложната регулация и ограниченията върху вноса на компоненти ще означават по-скъпи нови автомобили за европейските потребители - дори в ниския и среден клас. Това ще забави обновяването на автопарка и може да удължи живота на стари, по-замърсяващи коли, точно обратното на заложените цели.

Заключение

Новият план на ЕК се представя като компромис, но реално може да задълбочи проблемите на европейската автомобилна индустрия. Вместо плавен преход към зелени технологии, Брюксел рискува да създаде още по-големи бариери, които ще се усетят както от производителите, така и от потребителите.

Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка Военният хибрид залага на скорост и изненада, а не на броня Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара Легендарният футболист бе изненадан с един от най-редките модели на Richard Mille по време на обиколката си в Индия
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км Покривна кутия, спаднало налягане в гумите и излишен багаж - зимни грешки, които струват скъпо Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли Новата система обещава по-бърз трафик и по-малко емисии, но крие и рискове от киберзаплахи
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия Производителите предупреждават: новите правила на ЕС за хибриди и емисии след 2035 са икономически неприложими Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си Коледа без близки не е провал, а шанс за тишина, осъзнатост и нови избори
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си Годината отключва решителни промени за три въздушни зодии, които вече не могат да отлагат личния си път Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати Процедурата за мандатите започва, но партиите не показват воля за стабилно управление.
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори Цената на благородния метал скочи с близо 60%, а интересът у нас бележи исторически връх Мария Цънцарова не е освободена от работа бТВ води разговори за нови проекти с участието на Цънцарова през 2025 г.
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми Контролните измервания на РИОСВ и ИАОС не отчитат превишения на нормите за качество на въздуха във Велико Търново Игнажден чука на вратата: Вярвания, ритуали и как да посрещнем късмета Народни обичаи и забрани, свързани с началото на новата година според българския календар