Танкерът KAIROS успешно провлачен от Ахтопол до Бургаския залив
Току-що приключи операцията по провлачването на танкера KAIROS от Ахтопол до бургаския залив. Плавателният съд в момента пуска котва на 25 мили от Бургас – най-безопасното място за негов дълготраен престой, съобщиха източници на Флагман.бг.
С приключването на буксировката завърши успешно вторият етап от операцията.
Колегите от специализирания сайт Maritime.bg пишат, че по време на проводката, още в самото й начало, се скъсала проволка, но екипажите на влекачите и екипите на борда са овладели ситуацията. Корабът ще бъде задържан, докато корабособственикът – китайска компания не се разплати с държавата.
Операцията до момента струва 1,2 млн.лева, които бяха отпуснати извънредно с решение на Министерски съвет. Сериозна роля в спасителната операция изигра кап. Венцислав Иванов, изп. директор на Морска администрация, който заедно с кап. Живко Петров координираха цялата акция. Тази сутрин жителите на Ахтопол си отдъхнаха, след като видяха да извличат танкера от опасното място край скалите.
Новата му позиция не е избрана случайно. Експерти обясниха, че това е най-сигурното място в българската акватория. Тази вечер ще бъде пусната котва, която тежи 12 тона. Оттук нататък ще се чака решение в много кратък срок на корабособственикът. Ако той не се разплати и извлече коритото, то държавата ще арестува KAIROS и ще продаде, за да си възвърне сумата по спасителната операция. Със сигурност стойността му е многократно по-висока.
Припомняме, че танкер KAIROS бе изоставен от турския влекач TIMUR BEY в териториалното море на Република България на 5-и декември. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
По-рано 276-метровият танкер стана обект на военен удар от Украйна с морски дронове „Sea baby“. Атаката стана причина за избухване на пожар на борда, който бе овладян от турските власти след тридневна борба. Пораженията по танкера са сериозни. Задбордна вода е нахлула в машинното отделение, извеждайки от строя главния двигател.
KAIROS е построен през 2002 година. Съдът има дедуейт 78845 т. Корабът е част от санкционните списъци на Европейския съюз от 21 май тази година. Вписан е в санкционните списъци на Великобритания от 21.07.2025 г., както и на Канада от същия месец. Съдът плаваше с направление към Новоросийск, когато попадна под ударите на украински „Морски бебета“, безпилотни морски ударни платформи.
Част от екипажа му се върна днес на борда, за да помогне за спасителната операция.
дедуетът му е 149989 мт.
това което сте написали е бруто тонаж.
Какво ти пречи танкера на туризма?
На калпавия летец водораслите му пречат, та и ти така се изсираш :))))
Остава отворен въпросът защо флагман лъжат за позицията на кораба? Не е на 25, а на 18 мили от Бургас. Освен това е на под 10 мили от Созопол и то североизточно. При преобладаващите ветрове за района, ако котвата на контрабандистите изтърве или се счупи, тенекията ще се разбие право в Созопол.