Служители на ДАИ излязоха на протест днес, в цяла Бургаска област има само 15 инспектори
Служители от бургаската структура на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА), по-известна на обществеността като ДАИ, излязоха на символичен протест днес. Причината са ниските заплати и липсата на достатъчно кадри, които да покрият обема от работа и задължения в един от най-натоварените региони в страната В бургаския клон са назначени 15 човека. Заплатите били малко над минималните, под средните за региона и страната, казаха днес те пред Флагман.бг.
Според работещи са нужни поне още 10 души, за да може да се изгради нормален работен процес – с покриване на всички отговорности, вменени по закон. Протестът на инспекторите от ДАИ подкрепиха и автоинструктурите, които са потърпевши от „кастрирането“ на инспекцията, тъй като реално не могат да изведат курсистите на изпитите за книжка.
„Изпитващите са много малко. Тук се явяват хора от целия регион. Невъзможно е текущият екип да се справи с целия обем от работа. Знаете ли, че за пътен контрол, например, има само един служител? Не е нормално. Изпитващите пък са само трима, а има над 60 фирми за обучение на шофьори“, каза един от автоинструктурите, които подкрепиха днешния протест.
„Ние сме съпричастни с тях. Нека да им увеличат заплатите, но защо трябва ние да страдаме. Нашите курсисти чакат. Те също не са виновни. Има изпити, които се бавят твърде дълго. Проблемът се увеличава с всяка изминала година. Преди време бяха 6-ма изпитващи, сега са трима“, каза Аспарух Мидов, друг от протестиращите.
В сряда сутринта ще има втори протест - автошествие, което ще обиколи целия град.
Откакто спрях да признавам „рушветите“ на моите водачи, изведнъж спряха и КАТ-аджиите, и ДАИ-джиите да взимат. За мен тук пишат водачи, които си докарват доста добри средства от уж „дадените“ рушвети.
Имам приятел инструктор и сме си говорили дали дава рушвети в ДАИ. Той ми каза следното:
„При нас курсът е евтин и за да си изкараме чиста печалба, правим следното – изпитът в ДАИ струва 30 лв., а ние взимаме за явяване от 100 до 200 лв. Ако курсистът не издържи, отново му взимаме същите пари. За нас това е плюс, защото скъсаният курсист носи нова печалба, и точно затова много школи умишлено не обучават добре.“
Имам колеги, които лъжат курсистите, че плащат на ДАИ-джиите. Взимат им парите и курсистът си мисли, че е платил „на правилното място“, а всъщност инструкторът си прибира парите. Ако курсистът издържи изпита – парите остават при инструктора. Ако не издържи – му връщат частично или с оправдание, че „се е паднал кофти изпитващ“.
Така разбирам, че не е луд този, който яде баницата, а този, който му я дава.
Съвет от мен: не давайте.
Тази година имам един АКТ200лв платих със споразумение 140лв иначе давах луди пари на водачите.
Откакто спрях да признавам „рушветите“ на моите водачи, изведнъж спряха и КАТ-аджиите, и ДАИ-джиите да взимат. За мен тук пишат водачи, които си докарват доста добри средства от уж „дадените“ рушвети.
Имам приятел инструктор и сме си говорили дали дава рушвети в ДАИ. Той ми каза следното:
„При нас курсът е евтин и за да си изкараме чиста печалба, правим следното – изпитът в ДАИ струва 30 лв., а ние взимаме за явяване от 100 до 200 лв. Ако курсистът не издържи, отново му взимаме същите пари. За нас това е плюс, защото скъсаният курсист носи нова печалба, и точно затова много школи умишлено не обучават добре.“
Имам колеги, които лъжат курсистите, че плащат на ДАИ-джиите. Взимат им парите и курсистът си мисли, че е платил „на правилното място“, а всъщност инструкторът си прибира парите. Ако курсистът издържи изпита – парите остават при инструктора. Ако не издържи – му връщат частично или с оправдание, че „се е паднал кофти изпитващ“.
Така разбирам, че не е луд този, който яде баницата, а този, който му я дава.
Съвет от мен: не давайте.
Тази година ми написаха АКТ 200лв платих 140 със споразумение иначе плащох много на водачите ми.
Взима два бона от ДАИ и още три бона от Автото, където си чеша дисагите и симулира дейност.
Аааа, и да не забравяме петте бона дето си докарва на месец от шофьорските курсове на частно с тойотката.
Та 10 бона минимум месечно, покрай службичката и протестира!
ЗАЩО?
А всички знаем какви ги вършат.
И тяхната работа определено не се вижда по пътищата. Камионите са все така претоварени, износени и като цяло незаконни. Ама то само това да беше...
Ако имахме една държава която да разследва имотното им състояние рязко щеше да се види, че то не отговаря на доходите им...поне на официалните им доходи.
Това важи и за полицаи, политици, гранични и т.н.
НЕНУЖНИ