Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Такси услугите поскъпнаха - как изглежда тарифеният скок в големите градове и какво се случва в Бургас

Комбинацията от по-високи цени и ограничен брой коли води до недоволство както сред клиентите, така и сред водачите
Ключови думи: таксита България 2025, поскъпване таксита, тарифи София, тарифи Бургас, цена такси Пловдив, таксиметрови услуги, такси разходи, обществен транспорт, български градове, тарифен скок

През 2025–2026 г. цената на таксиметровия превоз в много български градове рязко се повиши. Шофьорите мотивират скока с нараснали разходи за гориво, заплати и поддръжка. В София дневната тарифа скача с 18,6%, като цената на километър пробег вече става 1,43 лв., а нощната - 1,65 лв. Това води до значително поскъпване на всяко пътуване. В Русе, Благоевград, Ямбол и други населени места също са отчетени нови, по-високи тарифи за километър.

В Ямбол, където цените не бяха променяни от 2016 г., дневната ставка вече варира между 0,90 и 2,00 лв./км, а нощната - между 1,00 и 2,20 лв./км. В по-малки населени места като Велики Преслав и Ботевград цените също са се повишили - минималните тарифи нарастват, както и максималните стойности на километър пробег.

В Пловдив дневната тарифа вече е около 1,37 лв./км, а нощната — 1,56 лв./км. Повикването до такси се оскъпи от 25 ст. на 49 ст. Този скок оказва значително влияние върху бюджета на редовните ползватели на такси.

Научете кое такси е копърка в Бургас и кога шофьорът може да не качи или да свали клиент!

По различен път поеха в Шумен и Смолян — там, въпреки настояванията на таксиметровия бранш, общинските съвети отказаха да одобрят повишения на тарифите.

А как стои въпросът в Бургас? Цените се определят от Общинския съвет на Бургас. Край морето тарифите са от 1.30 до 2.00 лв. за дневна и от 1.50 до 2.50 лв. нощна, но е много възможно да има искания минималната ставка да бъде повишена в бъдеще.

Мотивите им са познати - растящи разходи, инфлация и необходимост от подмяна на оборудване. В началото на 2024 г. предложение за новите цени вече бе внесено в местния общински съвет. 

Според представители на бранша, на сегашните ставки е почти невъзможно да се поддържа таксиметров бизнес и повечето рейсове остават неизгодни. Ако увеличението бъде прието, пътуванията - дори в рамките на града - ще станат по-скъпи с 20–30%. Това поражда опасения сред гражданите, че такситата ще престанат да бъдат достъпна алтернатива на обществен транспорт.

От друга страна, в града се наблюдава и проблем с броя на активните шофьори. Въпреки че по документи има над 500 регистрирани таксита, реално през делничните дни по улиците често се движат не повече от 50–100 автомобила, което води до дефицит на превоз, особено вечер и през уикенда. 

Комбинацията от по-високи цени и ограничен брой коли води до недоволство както сред клиентите, така и сред водачите. За ползвателите - защото пътуванията стават скъпи, за шофьорите - защото увеличението може да доведе до по-малко клиенти.

На фона на тези процеси е важно тарифите да бъдат прозрачни, а контролните органи да гарантират правилно отчитане на километраж и честни начални и крайни цени.

47
Коментара по темата
47.
Глас народен
07.12.2025 20:15:20
Стига се ревали!Помолете се бе! Съберете се, направете една подписка или каквато там е законовата форма.До Слънцето на града.Да ви направи една общинска фирма с таксита мечта! След "бързите " автобусни линии да видим ,каква ще я свършват.Аз ще си взема пуканки и се приготвям за поредната комедия.
46.
Всъщност до 42
07.12.2025 19:50:00
Да , когато се обадиш няма да ти кажат -няма !Само че, там си има система за верификация.Тоест клиентът не е анонимен глас на телефона или приложението.Всичко е вързано най -вече с една банкова карта.И когато се обадиш, и ти изпратят кола и тази кола пристигне според уговорката,бързо или бавно.В рамките на определен брой минути ,ако теб те няма , колата се оттегля ,а ти гориш с фиксирана сума.Нищо че те е нямало.Защото видиш ли много си бързал и междувременно си намерил алтернативен "по- бърз" транспорт.Това и с такситата тук може да работи.Само че всички много бързате.Вашата работа е - "Искам мъж, ама сега го искам...".
45.
Всъщност до 42
07.12.2025 19:49:24
Да , когато се обадиш няма да ти кажат -няма !Само че, там си има система за верификация.Тоест клиентът не е анонимен глас на телефона или приложението.Всичко е вързано най -вече с една банкова карта.И когато се обадиш, и ти изпратят кола и тази кола пристигне според уговорката,бързо или бавно.В рамките на определен брой минути ,ако теб те няма , колата се оттегля ,а ти гориш с фиксирана сума.Нищо че те е нямало.Защото видиш ли много си бързал и междувременно си намерил алтернативен "по- бърз" транспорт.Това и с такситата тук може да работи.Само че всички много бързате.Вашата работа е - "Искам мъж, ама сега го искам...".
44.
Селянинът с колелото
07.12.2025 19:40:13
Хммм даа.... Работата тук намирисва на "Прасета не може, а кучета и котки може! ".Значи за някой, който ви предлага услуга - ползвате на момента не е нормално да се актуализират цените.За други "Прасета" , които уж работят в услуга на обществото,може ! И то на два пъти! А когато последните ти потрябват в конкретен случай - получаваш гол....банан !
43.
Селянинът с колелото
07.12.2025 19:39:22
Хммм даа.... Работата тук намирисва на "Прасета не може, а кучета и котки може! ".Значи за някой, който ви предлага услуга - ползвате на момента не е нормално да се актуализират цените.За други "Прасета" , които уж работят в услуга на обществото,може ! И то на два пъти! А когато последните ти потрябват в конкретен случай - получаваш гол....банан !
42.
До 40 Лост
07.12.2025 19:07:35
Ти наистина виждал ли кой управлява такситата на Юбер... млади хора, защото цял ден въртят геврека от работа и печелят. Ама тогава българските копърки като се обадиш на централата и кажеш такси от гарата до общината, няма да ти казват НЯМА, или след половин час, а ще се блъскат да ти предлагат бакшиши.
Заради двете прасета нищо не сме видяли от хубавото на запсада, защото ще търсиш хубавто и ще им търсиш сметказа кражбите, а така дори не подозираш, че зад западната граница живеят по-добре от кофтия матриал ватенки по тея земи.
Щом сме зле, значи и друите са зле.... Да, ама не.
41.
Таксиджия....до #24....
07.12.2025 18:12:27
...#24 Георги Треволяка/// Момче спирай , докато е време тази трева или , каквито там субстанции употребяваш.Май изцяло си се отнесъл, като '' Алиса в страната на чудесата ". Като те слушам - мозъкът ти е стигнал ниво на сварен зеленчук.Какво общо имат касовите бележки и включените "машинки " с цените на горивата по бензиностанциите? Които според другия разбирач - ДАА- боли единственото, което формира цената за превоз? Не знам ,как е в "Страната на чудесата " ,но в моя свят - реалния, следващ превоз няма ,как да се започне без да се приключи предходния.Респективно - да се пусне " машинката" и издаде касов бон накрая.///.p.s. Що не си караш твоята си кола ? Да не би да ти я секвестира Държавата ? Защото си отворен - демек Треволяк....///p.s.2 . Не е плейстейшън 2 ,а .... Гледайки нивото на повечето коментиращи следващи разяснения от моя страна са Кауза Пердута.Сугурно си мислят,че цените в магазина се определят,само от надценката,която си слагат там.
40.
Гост
07.12.2025 17:31:42
Юбер и останалите подобни компании, ако ги разрешат кой ще им кара колите според умниците в коментарите ? Естествено, че ще са сегашните бакшиши, с единствената разлика , че колите няма да са жълти .
39.
Веньо Венев
07.12.2025 17:31:41
До №26 - аве ей Омуртаг нали това казвам 20 лева градското за 1,5 км .... 70 лева оня ден ми зеха, но лятото е 90 ко ми говориш глупости :)
38.
12345 бакшиш на мед
07.12.2025 17:27:11
Повечето бакшиши сме мазни Копейки и мразим всичко.Даже себе си най много,защото сме неграмотни Ватници.
37.
ГЕРБ-ДПС
07.12.2025 16:30:01
Преди време Юбер опитаха да стъпят на българския пазар, но пеевски и борисов моментално им изпратиха бухалките. Все пак прасето държи най-голямата таксиметрова компания в София. Губещи са всички ползватели, защото навсякъде в Европа тази услуга работи и вдига значително качеството на обслужване, като същевременно държи цените в разумни граници. Друг плюс е, че всички плащания минават по банка и целият бизнес е на светло и си плаща данъци и осигуровки.
36.
ь
07.12.2025 16:21:05
№32,прав сте! Чудя се как здрави-прави ги мързи да се разтъпчат за 5-10 мин.дори..и от такива да чакаш работа и да си стегнем държавицата!..
35.
Четящ между редовете
07.12.2025 15:38:39
Пропуснах - средна цена за поддържане на жизнен стандарт на водачите на т.автомобили. За тях цените в магазините не са фиксирани на нива отпреди 1,2,3 или Х години.Тоест още една компонента - официална инфлация според статистиката.Въпреки,че всички знаем в Бг , статистика е синоним на стЪкмистика.....
34.
Четящ между редовете
07.12.2025 15:37:45
Пропуснах - средна цена за поддържане на жизнен стандарт на водачите на т.автомобили. За тях цените в магазините не са фиксирани на нива отпреди 1,2,3 или Х години.Тоест още една компонента - официална инфлация според статистиката.Въпреки,че всички знаем в Бг , статистика е синоним на стЪкмистика.....
33.
Отговор до 33
07.12.2025 15:28:43
Абсолютно вярно е. Освен това имат и опция да си трият оборота,РАМ паметта един вид.Това се знае и от контролните органи.Те на мат възможност чрез проверки и упражняване на правомощията си да установяват нарушителите.Респективно и да ги санкцоинират.ТОЕАБ,ОБАЧЕ ОЗНАЧАВА ТЕ ДА РАБОТЯТ РЕАЛНО!!! Тебе лично, какво те топли или охлажда това?Въпросът е свързан с това ,какво имат и нямат такситата ,не с това ,защо не работят Държавните институции.Последният голям обществен протест беше свързан с това,че някои хора се опитаха да приемат държавния бюджет на тъмно. Да си изтеглят едни 20 милиарда заеми, които после ти и наследниците да връщате години наред.Тези средства щяха да отидат и за увлечени заплати на същите тези " работещи" Държавни институции.Ти протестира ли в този аспект? Или по- дългите мисловни действия,свързани с логическа, причинно следствена връзка не ти се получават?
32.
БМХ
07.12.2025 15:13:02
Никът не е име на марка велосипеди!!! Бивш таксиметров шофьор настоящ международен такъв.БМХ - общо взето в момента си взимам 3300 в Евро. Кой,кого и за колко пари ще вози - разбирайте се.Моят автомобил си е в изправност , алкохол не консумирам.Във всеки един момент, когато ми се наложи да си придвижа задника от точка А до точка Б разчитам на себе си. За по - къси разстояния до 2 км - пеша. За средни и по-дълги - 2 до 10 преценям. Градски транспорт или личен автомобил.За дълги и извънградски - над 10 км според обстоятелствата.Предимно личен автомобил,но понякога - влак или автобус.ЗС дългите винаги имам опцияа и обади се на приятел.За 30.години ,обаче съм я ползвал веднъж.Това е . Който няма личен автомобил и само се пеняви тук - БМХ за него.
31.
Питанка
07.12.2025 15:02:24
Вярно ли е ,че касовите апарати в такситата не са вързани към сървърите на НАП?
30.
ПББ
07.12.2025 14:57:45
Храстът казал на дървото.....До всички разбирачи в коментарите.Защо ЧАКАТЕ ??? Да дойде този ,Юбер или ОНЗИ ,не знам кой си ??? Вие сте "отворени"! Вие "най - добре" ги разбирате нещата! НАПРАВЕТЕ ВИЕ !!! ТУК И СЕГА!!! Имате шанс да се покажете и докажете... Или разбиранията са ви дотам - Мама,Тати да ни дадат режийните за месеца и после да драснем във Флагман ,някое друго коментарче,колко сме " знаещи и можещи" ? ..... И така животът продължава вечния си мъдър кръговрат..///p.s. Не е лесно да направиш , лесно е да критикуваш ,но преди да критикуваш - НАПРАВИ !!! Изпяха ви го в зората на Демокрацията едни момчета ИСТИНСКИЯ Бургас .
29.
W
07.12.2025 14:52:26
Време е за Юбер
28.
Четящ между редовете
07.12.2025 14:44:34
За какво е целият този вой ? В статията пише ,че на места цените не са актуализирани от 2016 г. Това са десет години. В Бургас не е така, но също имаше период на изоставане преди последната актуализация.Всичко това се получава поради изкривения пазар в Бг. Таксиметровият бизнес уж е частен ,но цените се регулира от държавата представлявана от съответните Общини.Последните обаче са абдикирали от задължението ВСЯКА ГОДИНА съобразно новите икономически реалности да определят цените. Те нямат и ясна методика в , която те да са заложили,кои икономически параметри да се следят.Съответно за намаляване, запазване или увеличаване на цените с Х %... примерно.Тук ще им дам някой жокери в това отношение.Първо: цена за поддържане на т.фирма счетоводство,софтуер ,данъчно осигурителна тежест за работещите,лицензи,разрешителни за съответната година.ТОВА Е ПОСТОЯНЕН ТВЪРД РАЗХОД без значение , колко превоза да извършени !!!.Второ : цена за поддържане на таксиметровия автопарк. Включва 1-средна цена за закупуване на т.автомобил със средна възраст, спрямо изискванията определени в закона.2- средна годишна цена за сервизна поддръжка на същият=масла ,гуми,накладки,водна помпа, радиатор,,ангренажни ремъци/вериги съединител, Еко филтри =катализатори/Дпф и.... ТАЗИ ЦЕНА Е СПОРЕД ДОСТИГНАТ ПРОБЕГ.Важното тук е ,че ЦЕНИТЕ ЗА ТРУД В СЕРВИЗИТЕ СЕ АКТУАЛИЗИРАТ ЕЖЕГОДНО (самостоятелно не чакат Общинските съвети,а те и нямат правото).Трето : цена на горивата.Тоеа е последната компонента,но тя е обвързана с обема на извършената работа.Пример - 10 дена си в сервиз, цената на горивата не те касае.Осигуривките, застраховките и другите ТВЪРДИ ГОДИШНИ РАЗХОДИ,обаче си вървят......p.s. Това е в общи линии,но има и още по -задълбочени нюанси на този "бизнес" .Бизнес в кавички, защото ако имаше икономически шанс да се печели нормално щеше да има големи фирми с изцяло техен автопарк и шофьорите щяха да са на твърда заплата с режим на работа на смени.В настоящият момент в тази сфера, всекиго нсе оправя самосиндикално и на парче =ден за ден....
27.
Четящ между редовете
07.12.2025 14:43:05
За какво е целият този вой ? В статията пише ,че на места цените не са актуализирани от 2016 г. Това са десет години. В Бургас не е така, но също имаше период на изоставане преди последната актуализация.Всичко това се получава поради изкривения пазар в Бг. Таксиметровият бизнес уж е частен ,но цените се регулира от държавата представлявана от съответните Общини.Последните обаче са абдикирали от задължението ВСЯКА ГОДИНА съобразно новите икономически реалности да определят цените. Те нямат и ясна методика в , която те да са заложили,кои икономически параметри да се следят.Съответно за намаляване, запазване или увеличаване на цените с Х %... примерно.Тук ще им дам някой жокери в това отношение.Първо: цена за поддържане на т.фирма счетоводство,софтуер ,данъчно осигурителна тежест за работещите,лицензи,разрешителни за съответната година.ТОВА Е ПОСТОЯНЕН ТВЪРД РАЗХОД без значение , колко превоза да извършени !!!.Второ : цена за поддържане на таксиметровия автопарк. Включва 1-средна цена за закупуване на т.автомобил със средна възраст, спрямо изискванията определени в закона.2- средна годишна цена за сервизна поддръжка на същият=масла ,гуми,накладки,водна помпа, радиатор,,ангренажни ремъци/вериги съединител, Еко филтри =катализатори/Дпф и.... ТАЗИ ЦЕНА Е СПОРЕД ДОСТИГНАТ ПРОБЕГ.Важното тук е ,че ЦЕНИТЕ ЗА ТРУД В СЕРВИЗИТЕ СЕ АКТУАЛИЗИРАТ ЕЖЕГОДНО (самостоятелно не чакат Общинските съвети,а те и нямат правото).Трето : цена на горивата.Тоеа е последната компонента,но тя е обвързана с обема на извършената работа.Пример - 10 дена си в сервиз, цената на горивата не те касае.Осигуривките, застраховките и другите ТВЪРДИ ГОДИШНИ РАЗХОДИ,обаче си вървят......p.s. Това е в общи линии,но има и още по -задълбочени нюанси на този "бизнес" .Бизнес в кавички, защото ако имаше икономически шанс да се печели нормално щеше да има големи фирми с изцяло техен автопарк и шофьорите щяха да са на твърда заплата с режим на работа на смени.В настоящият момент в тази сфера, всекиго нсе оправя самосиндикално и на парче =ден за ден....
26.
До 18 Веньо Венев
07.12.2025 14:27:35
Пии си хапчетата по-редовно . Градското е 20лева, от руския квартал до летището е 50 лева .
25.
Джей Джей Окоча
07.12.2025 14:13:09
половината таксита са на газ и таксуват като за 100 октана бензин
24.
Герги Треволяка
07.12.2025 14:10:02
до №22 ... аве Косьо вие не пускате касови бележки и не пускате машинката да брой, всичките ти тези отпадат.
23.
Един местен бек
07.12.2025 14:09:00
следя един в ютуб дет е обиколил света и има клипче, за кой страни да внимавате с измами. На 2-ро място е България с такситата ;)
22.
Таксиджия....до # 16 ДАА
07.12.2025 14:02:20
Таксиджия около 30 години в бранша./// #16 ,Ами след като толкова много разбирате икономическата логика на нашият бранш - заповядайте! Направете една фирма и ни покажете ,как се прави.Какво ви е нужно ? По вашата логика - 50 броя бидони с вместимост - 50 литра, еквивалент на 50 броя таксита.Сипваш им гориво на бензиностанцията и "започваш да лапаш".Хайде заповядайте да ни " покажете " как се прави и кое , колко струва....
21.
Грета Дюнерберг
07.12.2025 13:53:56
почвайте ги, рандом такси и проверяващ :) 90% не пускат машинката, не пускат касови бележки и лъжат с доходите си
20.
Върнете парите на хората мошенници!
07.12.2025 13:33:50
Пирамидаджии, измамници!

Значи отиваш в едно такси и пише примерно ЕкоТакси. А може би трябва да пише пирамида ли, ние от къде да знаем в кое да се качим.
19.
Тошко Динов Пълничкия
07.12.2025 13:18:16
нямам пари да отида до слънчака искат 80 лева, а билетчето е 4 лв
18.
Веньо Венев
07.12.2025 13:17:40
уаха муаха .... От Поморие до Сарафово летище е 90 лева хахахахахаххах града квартала е 20 лева за 1,5 км .... уаха муаха ... и всичко това без да се пускат машинки и без касови бележки
17.
Прави сте...
07.12.2025 13:12:04
Който и да дойде в БГ, и най-добрият и най-качественият да е в чужбина, тук всичко се опорочава и помутролява и то благодарение на родния мениджмънт и останалата родна шлака, така че няма какво да се сърдим на чуждите инвеститори. Хората намират село без кучета и с удоволствие се приспособяват, любезно подпомогнати от нашенските еничари. Кой ще откаже доброволно предложена му тлъста баница... Е, могат все пак да направят нещичко, като например да уволняват безобразния персонал, но защо да се занимават като стадото не само си е свикнало с него, ами и в повечето случаи го защитава (безбройни лични наблюдения).
16.
ДАА
07.12.2025 12:54:50
Такситата са едно необходимо зло. Но вдигането на цените е чиста спекула. Горивото е почти на същите цени,на които е било последните месеци. Няма икономическа причина да вдигат цените!
15.
До 7
07.12.2025 12:50:30
Все едно Кауфланд идва в България и кой ще продава ми тея който са продавали в Резвая оф много прости българи има
14.
До7
07.12.2025 12:47:26
Юбер ще дойде в България на 31февруари
Т.е. НИКОГА
КЛОШАРИ КАТО ТЕБ ЩЕ ХОДЯТ ПЕША
13.
До 8
07.12.2025 12:46:11
Клошар ама питай жена си как я пръскам
12.
До 8
07.12.2025 12:32:01
Не ми обяснявай ве клошар
11.
Кирил Добрев
07.12.2025 12:31:40
Като пуснат Юбер ще правим богати чужди компании вместо да лапаме ние бургаските бизнесмени
10.
?
07.12.2025 12:26:08
Тез имали ги още?
9.
До 7
07.12.2025 12:25:16
Просто няма да има еко,Индикар и другите компании ами ще има юбер пффффф мислите с тея глави
8.
До 7
07.12.2025 12:23:38
Ми като дойде юбер нали шофьорите който са сега ще карат към юбер оффф ама че си прост
7.
Ахам
07.12.2025 12:18:15
Юбер идва скоро в България и вмирисаните шишове, ще си се возят сами ;-)
6.
Що не пуснат UBER
07.12.2025 12:17:52
И всичко ще се оправи. Защото в София всички таксита и копърки са на прасето и не дават, да не умре електората или отиде по кърджалийско, откъдето изпълзя из цялата територия.
5.
Мимоза
07.12.2025 12:06:31
В Несебър колко ли ще станат? Като от Равда до квартал Черно море ни взимаха по 25 лева
4.
ДМС!
07.12.2025 11:28:32
Някой изобщо, ползва ли тези бакшиши, все още??
3.
хах
07.12.2025 11:28:13
Единствените по нагли от таксиджиите са депутатите, но вторите поне се къпят и обличат добре.
2.
ДМС!
07.12.2025 11:27:58
Някой изобщо, ползва ли тези бакшиши, все още??
1.
Гробарско-ченгеджийско-циганските боклуци
07.12.2025 11:12:55
Ибал съм ви майката на всички
  Добави Коментар
Мощна подкрепа за Любо Пенев във Валенсия "Прилепите" са единни в обичта си към Ел Голеадор Ландо Норис ликува в инфарктен сезон на Формула 1 Конкуренцията бе жестока
България няма шанца, но има Зографски - нашенецът отново впечатли за СК Влади стана шести във Висла Ивайло Мирчев: Този бюджет е по-лош "Пеевски е с два пъти по-голяма охрана от президента", каза съпредседателят на "Да, България"
Фатална катастрофа на пътя Севлиево-Габрово Загина 62-годишен шофьор ДПС привиква членовете си на "митинг за стабилност" срещу омразата Организацията идва на фона на продължаващите протести в страната с искане за оставка на правителството
Пийт Хегсет: Оправяйте се сами, сдобряваме се с Китай! „Край с утопичния идеализъм. Влизаме с твърд реализъм", заяви военният министър на Тръмп МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер Пробите ще бъдат изследвани за наличие на нефтопродукти
Тези 3 съставки правят чудеса при артрит Заболяването може да засегне хора от всички възрасти Никола Барбутов: У дома съм, но не съм свободен От седмица вече съм у дома. Не съм свободен – на крака ми има гривна и съм с мярка "домашен арест“, но все пак заспивам до семейството си
Рискът от изкуствения интелект: Кой ще плаща данъци, ако ботове заменят всички ни? Meждyнapoднaтa opгaнизaция нa тpyдa пpoгнoзиpa, чe eдин oт вceĸи чeтиpимa paбoтници пo cвeтa, ĸoнцeнтpиpaни в cтpaнитe c виcoĸи дoxoди, зaeмa длъжнocт c извecтнa cтeпeн нa излaгaнe нa изĸycтвeния интeлeĸт Властите с 30-минутна операция над блокирания "Кайрос" Бяха доставени средства от първа необходимост за екипажа