Готови ли са училищата да интегрират ИИ в учебната система
Министерството на образованието съвместно с Българската асоциация на софтуерните компании изследват дали училищата са готови да използват изкуствен интелект по време на учебния процес. Проучването обхваща 100 учебни заведения в различни населени места в страната.
Още преди образователното министерство да проучи възможността за интегриране на изкуствен интелект, в столичното 25 ОУ „Д-р Петър Берон” вече имат избираем предмет, в който учениците от 6. клас изучават приложението му.
Училище във Видин внедрява изкуствен интелект и модерни технологии в обучението
„Ние се опитваме да накараме децата да използват изкуствения интелект като инструмент. Днешният урок беше свързан с добрите му практики и етичните норми”, каза учителката Снежана Николова.
А на въпрос какво научават от тези уроци, Павел отговори: „Да не използваме изкуствения интелект прекомерно, а за неща, които наистина ще се ни полезни.”
В същия момент в училище в Банско има педагози, които са скептични за приложението на AI в класната стая.
„Ние тук все още се стремим да дадем превес на присъствието на учителя в учебно-възпитателния процес, защото мислим, че добродетелите трябва да се формират не чрез гледане, а чрез показване и разказване”, посочи директорът Евгения Тренчева.
А проучването на Министерството на образованието за интегрирането на изкуствени интелект включва училища, които вече го използват, и такива, които - не.
„Инициирахме това изследване, което ни беше предложено от Българската асоциация на софтуерните компании, така че да видим каква е готовността и какви проблеми, какви предизвикателства срещат училищата”, обясни експертът Силвия Кънчева.
„Даваме и съвети на нашите преподаватели, че всъщност от изкуствения интелект могат да получат много различни идеи в преподаването”, добави учителката Снежана Николова.
А как да го използваме безопасно, самият ChatGPT отговори: „Изкуственият интелект може да греши или да измисля информация. Използвай надеждни източници за потвърждение ,когато става дума за здраве, политика или наука”, цитирано от NOVA.
Докато в България все още се правят проучвания за употребата на АI във Великобритания вече прилагат новите технологии, като още пт първи клас се изучават тактики, как да се различават фейк от реалните новини.
От 1-ви клас във Великобритания ще се учат да разпознават фалшиви новини
Добави Коментар