Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Можеше ли да се избегне удавянето на главния боцман Стефан Иванов?

Трябваше ли капитанът на кораба "Балчик" (в кадъра) да рискува със спускането на лодката "Зодиак"
Ключови думи: стефан иванов, удавяне, кораб, балчик, полиция, наводнение, свети влас

За колегите на главния боцман Стефан Иванов (57 г.), който загина край брега на "Парадайс Бийч" в Свети Влас, остава един голям въпрос - защо се допусна изпращането на специализирания кораб за Брегова охрана "Балчик" ГПК524 в толкова бурно море в петък около 16:00 часа и спускането на лодка от него. Именно от този специализиран плавателен съд, който е предназначен за патрулиращи мисии, във водите влезе черната спасителна лодка-"Зодиак" с тримата полицаи на борда. Обстановката можеше да се охарактеризира като критична в морето, което буквално вилнееше с вълни, достигащи до 3-4 метра на места, прехвърлящи коренища, скални маси и отломки от сгради и пътна инфраструктура. Полицаите смятат, че е било недопустимо да се спуснат тримата им колеги в пластмасовата лодка при подобни условия, независимо, че целта е била да се спасяват човешки животи - да се извършва оглед за бедстващи живи хора. Те считат, че е рискуван напразно част от личния състав, при тази крайно опасна спасителна операция, дори и за професионалисти.

Стефан Иванов загина след преобръщането на лодката и продължителното му оставане без въздух под нея. Той бе от Созополската база и не е плавал никога с "Балчик". Екипажът е бил сборен.

Нова жертва на в.с Елените! Загина багеристът Цанко при опит да разчисти пътя

"Действията трябваше да се ръководят изцяло от брега и да се пусне техника чак, когато условията в морето позволят. Нищо повече не можеше да се направи от пускането на брегови патрули и наблюдателни постове. Морска операция не биваше да се провежда при такива вълни", категорични са колеги на загиналия боцман.

Лодка с двама спасители се преобърна в бурното море пред очите на наш репортер (ВИДЕО)

Капитанът на кораба "Балчик" твърди, че се е възпротивил на идеята да се спусне лодката с тримата патрули, но му е било разпредено да спази заповед на по-висшестоящ орган. Въпросът е цялата отговорност ли пада върху капитана?  За кораба, който нашият екип засне в близост до лодката в петък около 17:00 е нямало опасност да бъде обърнат, защото той гази до 1 метър и 30 сантиметра, но лодката на практика е била като сламка за мощното вълнение.

Стана най-страшното в 17:00 ч. на „Парадайс бийч” в Свети Влас, загина спасител (ВИДЕО)

Дори и съвсем близо до брега вълните бяха толкова мощни, че тримата водолази, които опитваха да стигнат до нея също рискуваха живота си.

 

 

 

57
Коментара по темата
57.
XX
07.10.2025 10:58:24
ДО 21

"В България всичко се получава чак ,след като стане трагедия." - а как е в германия? Там трагедии не стават ли?
56.
XX
07.10.2025 10:56:32
ДО 46

"Човек на 50 и повече години не е вече за работа на терен. То и затова хора с такива професии се пенсионират по-рано" - да, но в ЕС трябва да работиш до 67. И има пенсия за ранно пенсиониране само ако САМ или работодателят ти плаща за нея.
55.
XX
07.10.2025 10:54:13
ДО 6

"не ти е виновен ЕС, че си с празна кратуна! Виновен е онзи строй, който величаеш! Заради такива като теб умират невинни хора! " - къде пиша, че някой ми е виновен или величая строй бе, про'с'так неграмотен?
Пиша напълно ясно "за негова зла участ ...", но как функционално неграмотен про'с'так, гласуващ за ЕС да му дава МРЗ и с дефицити в "четене с разбиране" да може да го вдене.
54.
до 6 и 11
07.10.2025 10:32:16
Недей да обобщаваш с поколенията, шиб@няк!
53.
До 33, 35, 41 и 42
07.10.2025 10:02:23
Този, който му е дал заповедта е бил до него на кораба. Вижте 28 и 37 какво са написали.
52.
Питам сега кой
07.10.2025 04:24:49
Ще подава оставки за гафа и кой ще плаща на семейството...явно и там е пълно с Неможачи ,Некадърници и Лешпери ...иначе мир на душата му и съболезнования
51.
Стойо
06.10.2025 18:29:44
Петраки на центъра явно и той проспа операцията, вместо да ръководи си чатеше в сайт за запознанства,а този дето все го топли скоро ще му гледат на кафе.
50.
*********
06.10.2025 17:46:13
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
49.
Младши боцман
06.10.2025 17:09:54
Лодката си е перфектна и двигателите са здрави и мощни.Зодиак RIB се използва навсякъде по света като щурмова лодка.
Включително и във страните със най добро морско търсене и спасяване.
Друг в въпроса дали екипажа е бил обучен да управлява такава лодка в такива метеорологични условия.
Още повече почти на прибоя..Там една грешка или забавена реакция и лодката застава на борд на вълната и се случва това което стана.Също така се видя и че екипажа са само със спасители жилетки но без костюми.При температура под 20 градуса на водата са задължителни.
Първо предпазват от хипотермия ако останеш дълго във водата
Второ някои модели имат и плавучеест и не може да потънеш
Трето и най важното вероятно в случай е че не ти позволява да се обърнеш с лице към водата а винаги ти държи главата над повърхността.
Въпросите са много но екипажа не е бил подготвен достатъчно добре за такъв тип търсене и спасяване.
Иначе мир на душата му на човека.
48.
РДПГ
06.10.2025 17:03:07
Оставки! Колеги не си мълчете, утре ще удавят Вас!
47.
Boat 10m RIB
06.10.2025 16:02:35
РИБ лодка централно управление с два мотора по 250 к.с. това е съвременно оборудване.
46.
Маринери
06.10.2025 16:01:38
Да почива в мир човека.
Но 43 е прав.
Човек на 50 и повече години не е вече за работа на терен. То и затова хора с такива професии се пенсионират по-рано,
Колкото и добре да е физически подготвен, все пак това са 50 и повече години.
За такава лодка екипажа трябва да е добре подготвен и с млади хора. Само че в случая както казва 43 хората са алчни за пари и пенсионери работят на длъжности, които не им е работа.
45.
Нужна е голяма лодка с мощни двигатели
06.10.2025 15:53:15
За голямо съжаление лодката в била близо до прибоя, конструкцията на лодката е лесна за обръщане. Това е мое мнение, Съболезнования на близките и Бог да го прости.
44.
*********
06.10.2025 15:20:16
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
43.
за зла участ
06.10.2025 15:09:32
Явно има поредица от грешни решения на командващите. Но по информация от мой познати от ГП починалия е бил пенсионер. И на други ръководни позиции в ГП има доста пенсионери. Общото им възнаграждени на месец е над 8000лв.Всички те са роднини на някои. Там случайни хора няма. Жалко за човека, но след като навършиш пенсионна възраст стои си в къщи и не бъди алчен за пари - те не са всичко. Явно трябва сериозно обучение на всички видове кадри в България защото в бъдеще ще има и много други злополуки докато се вземат само "наши" хора на работа.
42.
граничар
06.10.2025 14:32:52
Да не се оправдава капитана. има право да откаже да спусне лодката и никой копче не може да му каже. Има си ред в такива случаи, звъни в ОДЧ-то, докладва че отказва да изпълни заповедта и т.н.
41.
от село
06.10.2025 13:58:52
Капитана на кораба може да не изпълни заповеди които му се дават от брега ,защото неговата работа е да запази живота на моряците , товара и живучастта на кораба
40.
Почивай в мир!
06.10.2025 13:47:49
Почиван в мир ,голям Човек!!
39.
полицай .
06.10.2025 13:31:55
Врезултат на некъ дърното професионално ръководство на РДГП не за пръв път се дават човешки жертви .
38.
Да
06.10.2025 13:05:25
Колегите, които забелязват нередности, незабавно да подават показания. На мястото на трагедията беше и министърът Даниел Митов, който потвърди случилото се – факт, видян и от всички телевизии. Морето беше пълно с цели дървета и всякакви други отпадъци – всичко, което може да убие. Всеки в морската служба ще потвърди: при такива условия не се влиза в море. Риск има, както за плавателните съдове, така и за живота на екипажа.
37.
Георгиев
06.10.2025 13:02:15
Всички знаят че заповедта е от зам. началник Монев от БГПК само министъра не знае
36.
Ран
06.10.2025 13:00:50
Виждам, че Дирекция "Вътрешна сигурност" към МВР трябва да провери бил ли е зам.-началника на базата на кораба и в качеството си на какъв? Издавал ли е заповед да се пусне лодка в бурното море и с каква цел? Бил ли е обезопасен и подготвен екипажът на лодката? Корабът бил ли е на бойно дежурство или е изпратен в района в последния момент? Това е ключът.
35.
123
06.10.2025 12:59:05
Няма абсолютно никакво значение кой е издал заповедта. Капитанът е единствения,който е компетентен да прецени трябва или не да спусне лодката.
Друг е въпросът колко топки има да откаже
34.
То май на времето на
06.10.2025 12:54:46
Льони Костов му изписаха веждите вместо да му извадят очите; ако се сещате...
33.
СТИГА ГЛУПОСТИ
06.10.2025 12:48:17
На борда на плавателен съд капитана носи отговорност. Така е по Закона.
Никаква заповед (ако изобщо има такава)не е бил длъжен да изпълнява.
Дори някой тъпоумен полицейски началник да е казал нещо устно, ще видите,че няма да се установи такъв факт. Същото е с отговорността на капитана на лодката, при трагедията с детето от парашута.
32.
Тоя
06.10.2025 12:30:07
трагичен полюцай нали първоначално обявихте , че е пенсионер-доброволец? После беше някакъв командир на отделение. Сега е глаДен боцман. Утре - адмирал. Къв хуй е дирил да спасява гнусните о-сраiнци ,собственици на имоти на Елените. Естествено заповедта е на Къдравата Сю , курва на Тиквата и Прасето
31.
Паляци
06.10.2025 12:17:45
Тези от Флагман са прости селяндури от Гингирлека, това ако е бурно море здраве му кажи. Просто подготовката на пишман армията е на това ниво. С такава лодка се влиза в много по бурно море, но трябва подготвен и трениран екипаж. Мичмана си отиде зян, заради тъпанари от Командването, Армията ни е Дроб. Преди години една Ял-6 с подготвени яки матроси гребци щеше да се справи
30.
И още...
06.10.2025 12:15:57
Формално капитанът отговаря за безопасността на екипажа, но ако е действал по висша заповед, вината трябва да се търси по командната верига.
Възможно е да се е нарушил протокол за спасителни мисии при екстремни условия.
Разследване трябва да установи:
• Кой е издал заповедта?
• Имал ли е капитанът право да я откаже?
• Имало ли е алтернативи?
29.
Мнение
06.10.2025 12:13:46
Да, трагедията можеше да бъде избегната. Комбинацията от:
• неподходящи метеоусловия,
• неадекватна техника,
• сборен екипаж,
• и възможно нарушена верига на командване е довела до фатално решение.
Това не е просто инцидент, а системен провал, който трябва да бъде анализиран в дълбочина, за да не се повтаря.
28.
Xax
06.10.2025 12:09:36
Естествено, че можеше да бъде избегната! Нареждането е от зам. началник на БГПК Созопол Николай Монев! Той и всички останали по веригата трябва да носят отговорност!
27.
Иванов
06.10.2025 12:07:41
Не потулвайте това престъпление господа полицаи, утре може да сте вие на местото на Стефан! Нека да се каже кой издаде тази престъпна заповед. Кой некадърен началник стоящ само на бюро?
26.
Бай Амет
06.10.2025 11:57:18
разбира се, ако можеше да плува
25.
Ново начало
06.10.2025 11:45:02
Министъра на Пеевски Дани Митов си върши добре работата. Обслужва добре интересите на Шиши. Затова няма да подава оставка.
24.
ГРОБ
06.10.2025 11:42:06
Гранична полиция е към МВР. На място беше самия министър на вътрешните работи. Към 15-16 часа Даниел Митов обхождаше вече района и даваше заповеди. Трагедията с боцмана се случва точно тогава. Кой друг освен Даниел Митов ще даде нареждане да се търси багериста, който е бик завлечен в морето от втората приливна вълна към 13ч.
Въпросният Митов иначе е много активен по медиите, но в последните не се появява. Правете си изводите.
Да си подава оставката.
23.
Екзистенциални разсъждения
06.10.2025 11:38:01
БОЙКО главатаря на простите
Аз съм ПРОСТ
ВИЕ сте ПРОСТИ
за тва са разбираме
За МЕН шкафчето с кюлчета и ПАРАТА
за ВАС кочина Л@ЙН@ТА
22.
До Ком 4
06.10.2025 11:25:02
Искаш ли да ти пратя снимки за околовръстното на меден рудник,което се строи в момента, х да видиш че всичко е под вода и там земята се свлича и ако направят мост сигурно при едно такова бедствие ще е паднал като в Италия . По време на социализма имаше профисоналисти и се спазваха правилата , а сегашните измислени специалисти са некадърници ! Затова сме на това дереже !
21.
Аз съм
06.10.2025 11:13:08
В България всичко се получава чак ,след като стане трагедия.
Анализ на риска съществува не само по документи,нужно е и да се тренира и говори
Но основният фокус е, кои е причинителя на това бедствие,освен природата.
В Се.Влас няма вече терени и метнаха хората да застрояват.
Диневи,Арабаджиеви и още куп други готвещи се да застрояват.
Държавните служби които са съдействали за разрешителните,кметове и д-р. да се търси отговорност и от тях.
20.
до 16
06.10.2025 11:04:06
Няма по-тъп от теб тук. Даваш квалификация на някого, който не познаваш. За едно си прав, самият ти си рядко тъп щом си на това посредствено ниво на водене на диалог! Смешник!
19.
Абсурд
06.10.2025 10:57:42
Заповедта едва ли е дадена от министъра, няма как. Кораб на гранична не му бил на дневен ред в този момент. Друг е издал тази заповед. Кой е той? Капитанът е екипажът няма как да не знаят. Дано случаят не се потули. Добър човек си отиде заради нечия глупост и неспазване на морските закони.
18.
Кокошки
06.10.2025 10:54:28
като тази само внасят напрежение и паника. една от задачите на спасителите при инцидент е да се гонят кибиците.
17.
*********
06.10.2025 10:37:28
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
16.
Запознат
06.10.2025 10:36:25
100% Заповедта я е дал министър Даниел Митов, който беше в деня на бедствието на място със нови лъснати ботуши и яке с надпис МВР и демонстрираше, че обхожда района и дава заповеди.
Всеки може да се сети, че заповедта я дал той, за да покаже после колко работа е свършил.
Пълен задник.
15.
До 6
06.10.2025 10:35:16
Ти обаче си рядко тъп, да ти се чуди човек как изобщо дишаш...мхм
14.
Морак
06.10.2025 10:31:49
Лодка в подобни метеорологични условия не се пуска без да има основателна причина за това. Например бедстващи хора, които дават видими знаци или ясно се вижда, че имат проблем за да им се помогне на всяка цена. Имало ли е подобна ситуация в случая? Виждали ли са се давещи хора в морето? Едва ли. Капитанът е знаел това и придържайки се към правилата и с цел да не излага на безсмислен риск екипажа си, се е възпротивил на заповедта да се пусне лодка. Дали цялата ситуация не е плод на нечии болни амбиции да покаже “колко много работа се върши” пред медии и държавни институции, които в този момент са част от спасителната операция на брега? Кой издаде заповедта да се пусне лодка и защо?
13.
Недостатък на
06.10.2025 10:31:40
йерархичните структури - много лошо прост човек да ти е началник. Понякога може да бъде и фатално !
12.
*********
06.10.2025 10:31:20
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
11.
до 11
06.10.2025 10:29:52
Всъщност не е до 6, а до 4. Защото той мрънка за отминало време! Малоумен си ти! Щом смяташ, че днешното време ти причинява дискомфорт. Толкова сте прости онези преди 89та, че дори не осъзнавате нивото си на некомпетентност! Преди да пишеш малоумщини прочети какво е написал 4ти и после се опитвай да нареждаш по две изречения. Имбецил необразован!
10.
До 4
06.10.2025 10:27:10
Е всъщност до 6
9.
До 4
06.10.2025 10:25:19
Толкова си малоумен, чак се чудя как успяваш да наредиш две изречения. Какво общо има социализма с настоящето ти? Вече 35 години живееш в демокрация и капитализъм, свобода на избора и действия. Как ще обясниш тази ти девиация, да ти е виновно нещо, което го няма и не се го живял?
8.
*********
06.10.2025 10:19:21
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
7.
Апо
06.10.2025 10:09:20
Стига с тези глупости, че имало супер големи вълни до 3 метра. На мястото където се вижда обърната лодка няма толкова големи яълни. Всеки който разбира и е работил на море го вижда. Лодката се обърнала и човека се е ударил в нещо, зашеметил се е и после се е удавил. Абсолютно левашко изпълнение. Който е наредил тази операция да си понесе отговорността. Сигурно е онзи ненормалник Даниел Митов, който в последните дни пак се скри някъде.
6.
до 4
06.10.2025 10:04:48
Има едни неща, които се наричат "мерки за безопасност". Още има едно правило, че спасителят трябва първо да подсигури своята безопасност, защото МЪРТВИЯТ спасител означава смърт и за човека, който има нужда от спасяване. не ти е виновен ЕС, че си с празна кратуна! Виновен е онзи строй, който величаеш! Заради такива като теб умират невинни хора! Ако не бяхте толкова прости "онова поколение преди 89та" сега и двамата спасители щяха да са си у дома!
5.
Xaxa xa
06.10.2025 10:02:49
На последната снимка се вижда лайнопровода.
4.
ХХ
06.10.2025 09:55:27
Да, ако действаше като в ЕС и беше изчакал всичко да отмине и тогаз да влезе да помага.

За негова зла участ е имал възпитание от преди ЕС и е рискувал живота си да помогне на другите и да си изпълни дълга.

Да припомня как преди 15 години, когато поискахме помощ от ЕС заради горски пожари получихме отговор да изчакаме да изгори гората, пък после щели да пратят експерти да оценят щетите.

Факт.
3.
SOS
06.10.2025 09:45:05
Остава въпросът кой е издал заповедта за пускане на лодката в тази обстановка без да е имало видима причина и цел за това? Този човек бил ли е на борда и дали е част от екипажа?
2.
ехе
06.10.2025 09:30:49
Стига с това главен боцман. Боцмана е един. Същата работа като онея полуцайчета дето чак паметник им направиха на Трапезица. Заминаха си изпълнявайки нечия малоумна заповед.
1.
....
06.10.2025 09:29:54
Защото няма един план за действие при бетсвия! Ей за туй! Колко трябва да си безмозъчен за да направиш подобно нещо? Дори неспециалистите знаем, че с това корито не се влиза в това море! Не ми го побира ума как тези хора са тръгнали да правят подобна тотална глупост!
Държавата и държавните служители не стават за нищо! Мотото "всеки се спасява поединично" трябва да замени онази глупост за обединеността!
  Добави Коментар
Важно! Променят правилата за продажба и регистрация на коли Функциите по проверка и удостоверяване на обстоятелства, което сега се правят от нотариусите, ще бъдат възложени на МВР 1000 лв. срещу телефон в килия: Задържаха служител от сектор „Арести“ във Варна за подкуп След обиска са намерени и иззети 32 броя таблетки и две спринцовки в килии
Тръмп ще се срещне с новоизбрания кмет на Ню Йорк Двамата ще обсъдят публичната сигурност, икономическата сигурност и дневния ред за достъпни жилища, за които над 1 млн. нюйоркчани гласуваха пред по-малко от две седмици, каза тя. Разкриха престъпна мрежа за контрабанда на културни ценности за милиони евро Сред заловените са 35 иманяри и дилъри, като са иззети са 50 огнестрелни оръжия, намерени са 300 артефакти
Как дезинформацията в Telegram превърна украински тийнейджъри в инструмент за атаки Изключително трудно да се установи кой стои зад тези настъпления  Община Царево показа богатствата си на престижно изложение в Германия Гостите на изложението проявиха силен интерес към морските ваканции, активния туризъм, природните богатства и фестивалните традиции на Южното Черноморие
Пожарникари спасиха 15-килограмово куче, паднало в пресъхнал кладенец Животното е паднало в ямата, която е била покрита с бетонна плоча, но с пролука в нея Волейболната легенда Владо Николов се среща с бургазлии в Културен дом НХК на 23 ноември Той ще представи книгата си "Високо"
Подкрепете кампанията на Община Бургас, подарете мечтан празник на дете или възрастен в нужда Коледната кампания на Община Бургас „Подари от сърце“ стартира Как да отоплявате дома си, без да увеличавате сметките Следвайки тези прости съвети, можете да се сгреете, без да харчите допълнително пари
След заплахите за отвличане съпругът на Мария извади кирливите ризи на бившата си Оказа се, че бившата съпруга на настящия любим на миньончето има връзка със заплахите Интимност, активи, инвестиции: Новолунието в Скорпион на 20 ноември ни кара да се вгледаме по-сериозно в живота си Това е чудесно време да изгладим всички дисбаланси, независимо дали са във финансовата сфера или в личния ни живот