Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

„Перфектна буря“ на пазара на употребявани електромобили – срив на цените и липса на купувачи

Ключови думи: употребявани електромобили, срив на цените EV

Секторът на електромобилите, смятан доскоро за бъдещето на автомобилната индустрия, е изправен пред сериозно изпитание. Германското издание WirtschaftsWoche съобщава, че остатъчните стойности на употребяваните електрически автомобили падат по-бързо от очакваното, а вторичният пазар е залят от коли, които „стоят като олово“ без купувачи.

Анализ на консултантската компания Berylls показва, че след три години експлоатация един електромобил на цена около 43 600 евро може да изгуби до 57% от стойността си – и да се продава за едва 18 800 евро. Средно електрическите коли струват с 6 400 евро по-малко на вторичния пазар от бензиновите си конкуренти със сходни параметри.

Причините са комплексни и създават истинска „перфектна буря“. От една страна, новите модели излизат с по-голям пробег и по-модерни батерии, което обезценява по-старите автомобили. От друга, купувачите се страхуват от разходите за подмяна или ремонт на батерията. Не по-малко влияние оказват и политиките за субсидии – при намаляване или отпадане на стимули за покупка на нови EV, пазарът на употребявани автомобили става още по-малко привлекателен.

Загубите не са само за частните собственици. Най-засегнати са фирмите за лизинг, rent-a-car компании и доставчици на абонаментни автомобили. Техните бизнес модели се основават на стабилни остатъчни стойности при препродажба, но сриващите се цени обръщат сметките наопаки.

В Германия вече се говори за „икономическа тотална щета“ при цяло поколение електромобили, които масово се връщат на пазара, но купувачите не ги искат. Продажбите се бавят, времето за престой на автомобилите в автокъщите расте, а дилърите предупреждават, че спадът може да подкопае доверието в електрическата мобилност като цяло.

За страни като България, където тепърва започва по-сериозен внос на електромобили, тази тенденция е предупредителен сигнал. Купувачите трябва да имат предвид риска от бърза загуба на стойност, а производителите и вносителите – да предложат по-добри гаранции и сервизна поддръжка. В противен случай ентусиазмът към електрическото задвижване може да бъде заменен от скептицизъм, който ще забави прехода към „зелената“ мобилност.

9
Коментара по темата
9.
EV
24.09.2025 13:58:22
Интересно, продажбите на ЕА през 2025та за ЕС тогава защо растат, въпреки отсъствието на субсидии?
8.
Пешо
21.09.2025 08:56:32
По-голяма простотия от това да си купиш електрическа кола и да си мислиш, че ще спасиш света няма. Това е най-голямата измама за всички времена.
7.
Майки
21.09.2025 07:45:34
Като решихте "да спасявате планетата" сетихте ли се какво ще правите със старите и ненужни батерии? Или й те ще станат като перките - ще ги заравят под земята, защото не могат да се рециклират.

27% от собствениците на ел. автомобили преминават на стандартните, защото разбраха колко са вредни. Електромагнитното излъчване в купето е почти като в микровълнова фурна.
6.
292
20.09.2025 08:55:14
С една дума, да си купиш тесла или нещо подобно, си е чиста брадва.
5.
Цитрон60
20.09.2025 07:26:14
Китай е с мисия да залее Европейски пазар на евтини EV, скоро и от Тему
4.
Сега наблъскайте
20.09.2025 06:53:32
деретата и полетата с литий.....
3.
Глупости
19.09.2025 16:59:47
Има бойкот само срещу Тесла.
Електричните си вървят
2.
чича
19.09.2025 14:24:22
Тесларите направиха чичо Илончо първият трилионер. Да им е честита на теслата дръжката!
1.
Ха ха
19.09.2025 12:33:21
Кой си купува "бикче" втора употреба за да се обръсне хубаво и евтино!?!!!!
  Добави Коментар
Баща и син починаха, след като бяха нападнати от опасни стършели на екзотичната си почивка Ненадейно, двамата били атакувани от множество насекоми, чиито ужилвания предизвикали тежка реакция Робърт де Ниро удостоен с орден „Капитолийската вълчица“ Това е най-високото отличие на италианската столица Рим
Могат ли в магазина да ви откажат монетите след приемането на еврото Монетите се оказват едно от най-големите предизвикателства за търговските вериги Те се завръщат Предполагаемият план за завръщането на двойката носи кодовото име "Проект Размразяване"
Стотици измамени с фалшив концерт на Миле Китич в Габрово Сръбската звезда заяви, че никой не е разговарял с него за шоу в града Такова село не сте виждали Цяло село в окръг Хаккяри носи една и съща фамилия
Кметът Терзиев отне делегираните правомощия на главния архитект на София, нямал му доверие Причината е и невъзможност за ефективно взаимодействие в рамките на административното управление Бащата на Наталия Киселова е бивш общински съветник, а мъжът й известен анализатор Мирослав Попов е един от най-добрите политически анализатори и до неотдавна е бил член на Националния съвет на БСП
Виждали ли сте Стефани? Изчезнала е, всички я издирват! Възможно е да се движи по планински маршрут без маркировка и извън очертани пътеки Една добра бургаска традиция се завръща: „Неделно хорище“ ще се вие на площад „Св. св. Кирил и Методий“ Очаквано инициативата всеки път събира между 200 и 300 танцьори и ентусиасти, обичащи българското хоро и едно незабравимо фолклорно преживяване на открито
ОФК "Созопол" с прекроен състав за мача с дубъла на "Локо" Пд „До края на есенния дял в първенството ни остават четири мача, от които ще се стремим да вземем максимум точки. Ако го направим, смятам, че ще бъдем в Топ 5", каза треньорът Петър Кюмюрджиев Български треньор вае дупето на Джей Ло Показах й как се прави български клек, разказва Красимир Паунов