Нова функция на тол-а вече засича и липсата на колан
От средата на месец юли в Националното тол управление стартира програма от организационно-технически мерки за поетапно въвеждане на нови функции на тол системата в две посоки - повишаване на събираемостта при заплащане на пътните такси и пътната безопасност. В резултат на активната съвместна работа на аналитичната група за обработка на големи данни и сектор „Верификация на нарушенията“ в НТУ е въведен нов тип процес за ефективно противодействие на опити за неплащане на пътни такси чрез множество методи за манипулиране на регистрационния номер на превозното средство.
За ефективността на мерките показателен е фактът, че само за периода 15.07.2025 г. – 15.08.2025 г. са установени над 1500 собственици на автомобили с манипулирани регистрационни номера и наложени съответстващи по закон глоби. Наред с това е развит и усъвършенстван процесът за предоставяне на информация за МВР за целите на установяване на нарушения от тип „Движение в лентата за принудително спиране“. Справката показва, че в периода 18.07- 15.08.2025 г. са представени повече от 1600 доказателствени пакета данни за нарушението.
От 12.08.2025 г. е организирана и нова функционалност на тол-а, а именно - към МВР се предоставят и доказателствени записи за нов тип нарушение, установено от тол камерите – управление на ППС без поставен предпазен колан, като от момента на въвеждане на тази функция са предоставени 170 доказателствени записа, показващи, че този „феномен“ съвсем не е останал в историята и това поведение на водачите и пътниците продължава да поставя в риск тяхното здраве и живот на пътя.
Важно е да се отбележи, че всички тези нови възможности на тол системата бяха постигнати чрез активиране и надграждане на функционалности, налични още при пускането на система в експлоатация, без допълнителни разходи от бюджета и в полза на обществения интерес. Работата на екипа на НТУ не спира до тук и на дневен ред е контролът върху агресивното шофиране на малка дистанция, което е една от причините за настъпване на пътни инциденти основно по автомагистралите и скоростните пътища, както и предоставяне на актуална информация на водачите за условията за пътуване - метеорологични данни и информация за състояние на пътната настилка (суха, мокра, заледена, заснежена). Планът и амбициите на екипа на НТУ са тези функционалности да станат факт през следващите няколко месеца.
Откъде, накъде ще ме наказват, че не съм сложил колан, това си е моя работа, моя живот, защо държавата ми се меси в личните работи? Ако чука жена си в опасни пози що не дойдат да ме глобят, наркомани те по улиците и те си рискуват живота що не ги сглобяват, разни катерачи по скали, парапланеристи, сърфисти що не ги гонят, ама не юркай шофьорите те са враговете на народа.
Онзи ден ме спират две мутри за колан, хоп акт, а те самите в новия джип са се разплули без колани, вчера отивам да си възстановя точки, пристигат мутрите с голфа и те без колани, след малко си тръгват, пак без колани.
Докога другар министър Митов, докога къдрава Сю?
С подобрена събираемост, нови камери, нови функции, средна скорост,колани и др. е редно да се генерира доста доход? Къде отива? В другите държави се наблюдава постоянно подобряване на инфраструктурата. Тук? Няма да говорим за другата страна на нещата- взимането на книжка за водач на МПС, там упадъка на системата е максимален.
Това си е удар срещу "двигателите" на икономиката :)))
Да не говорим , че е и ограничение на свободата на простоидиотите....
Тези закони са за другите, не са за мен, това е логиката на малоумните "герои", които се имат за големи тарикати!!?!
Искаме полицая, съдията, лекаря и т.н. да си вършат работата, но ние сме същите мърльовци. Когато се качим в колата, на улицата, на работа и прочие и прочие.
България е прекрасна страна, но не е случила на нярод.
И не, не ни е виновен Путин, тръмп, европейския, съюз, демокрацията, правешкия селянин или Иван Костов, ние като общество толкова си можем.