Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Министерството на туризма даде старт на Лято в планината 2025

Ключови думи: туризъм, лято, планина, флагман, боршош

Министерството на туризма, в партньорство с Община Чепеларе, организира културно събитие на открито като част от инициативите за насърчаване на планинския туризъм през летния сезон. Целта е да се акцентира върху потенциала на планинските дестинации за предлагане на разнообразни преживявания и пълноценен отдих.

Събитието се проведе на площад „Олимпийски“ и съчета представяне на традиционни родопски ястия с музикална програма. Посетителите имаха възможност да се запознаят с родопската кухня и да се забавляват с формация TRIGAIDA и Стефан Вълдобрев с музикантите от „Обичайните заподозрени“. Те изпълниха и песента „Свободен“ – пилотен сингъл от предстоящия албум на артиста - „Акустиката на България“, която Министерството на туризма избра като символично послание за свободата да пътуваш, да откриваш нови места и преживявания в българските дестинации.

Сред гостите на събитието беше и най-добрият български сноубордист - Радослав Янков. „Чепеларе е всичко, което аз и Министерството бихме искали да виждаме от една община“, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош.

„Тук местната власт, заедно с държавната, успяват да създадат изключителни условия за туризъм. Чистота, подреденост и гостоприемство – без тях няма туризъм. За това отличаваме Чепеларе – защото се гордеем с всичко, което правите“, подчерта още министърът.

Той даде висока оценка на активната роля на общината за развитието на сектора в страната. По-рано през деня стартира и първото издание на националната кампания „Пощенска картичка от…“ под егидата на Министерството на туризма. Това бе официално обявено на пресконференция в Пампорово в присъствието на олимпийската шампионка по биатлон Екатерина Дафовска. Инициативата се реализира от Националната информационна агенция Bgtourism.bg и е насочена за популяризиране на вътрешния туризъм чрез модерен, вдъхновяващ и емоционален подход, който съчетава носталгията по традиционната пощенска картичка с възможностите на съвременния дигитален свят.

Кампанията събужда спомена за времената, когато чрез пощенски картички свързвахме и представяхме любимите си места, но го пренася в настоящето чрез дигиталните възможности и лични послания. Всяка дестинация ще избере своя популярна личност, която ще напише кратко послание към туристите на гърба на специално изработена онлайн пощенска картичка, а на лицето на картичката ще бъде красива снимка, която представя духа и идентичността на мястото.

„Министерството на туризма подкрепя кампанията като част от усилията си за устойчиво развитие на вътрешния туризъм. Чрез съвременни комуникационни подходи, инициативата допринася за по-широкото представяне на българските дестинации и насърчава пътуванията в страната. Подобни проекти са важен елемент от националната политика за повишаване на интереса към културното, природното и регионалното богатство на България“, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош.

Успоредно с основната инициатива е създадена специална Facebook група – „Пощенска картичка от…“ (https://www.facebook.com/groups/postcardfrom), в която всеки българин може да се включи, като сподели снимка от свое любимо място в България.

Професионално жури ще избере 10 снимки за финала, а чрез национално онлайн гласуване ще бъде избрана снимката, която ще бъде отпечатана и разпространена в края на годината като реална пощенска картичка от Bgtourism.bg. Инициативата ще продължи до септември в онлайн платформата, както и в официалната група на кампанията във Facebook. В к. к. Пампорово се състоя още едно събитие - Втората национална научна конференция за климатолечение на тема „Ролята на климатолечебните курорти за здравето – примерът Пампорово“.

Форумът събра представители на научните, медицинските и туристическите среди, както и на институциите и местната власт, за да обсъдят потенциала на климатолечебните курорти в България и възможностите за развитие на здравния туризъм. Министър Мирослав Боршош подчерта, че климатолечението е съществена част от модерния, устойчив и целогодишен туристически продукт на страната ни.

И допълни още: „Вярваме, че бъдещето на туризма включва здравето като основна ценност. Във време на глобални предизвикателства хората търсят не просто почивка, а възможност за възстановяване, превенция и качествен живот. Именно затова климатолечението трябва да се разглежда не само като лечебна практика, а като интегриран елемент от туристическото преживяване“.

Министърът заяви и още, че за развитието на здравния туризъм следва да се търси междусекторно партньорство, включващо здравните институции, научната общност, туристическия бизнес и местната власт.

„Подкрепяме развитието на климатолечебните курорти, които съчетават природни ресурси с високи стандарти на грижа и иновации. Убедени сме, че устойчивият туристически модел минава през интегрирани решения – между туризма, здравеопазването и науката“, отбеляза министър Мирослав Боршош.

Събитията са част от кампанията на Министерството на туризма, насочена към насърчаване на вътрешния туризъм и популяризиране на планинските дестинации, предлагащи разнообразни форми на туризъм през всички сезони.

1
Коментара по темата
1.
Мда
28.06.2025 18:19:29
Едно време така обикаляха цигани с мечки, а днес министри, кметове и депутати.... извода е ваш!
  Добави Коментар
Нова ера на зарядните устройства Смартфоните и лаптопите ще разполагат с един общ порт Новите съседи се завръщат, Амадор е успешен бизнесмен Най-новият 16-и сезон стартира у нас на 28 декември (неделя) и ще се излъчва всяка събота и неделя от 20:00 ч., превръщайки България в първата страна, в която епизодите ще дебютират международно
Наш 70-годишен околосветски пътешественик счупи мачта На помощ се е притекъл корабът на Българския морски флот "Странджа", който е пътувал към столицата на Уругвай Монтевидео Грипът настъпва, яжте кисело зеле и туршия Това е съветът на проф. Кантарджиев
Гроздоберачката от двулевката си отиде в нищета На 81 години почина Кина Гърбова, чийто образ красеше соцбанкнотата Румен Гайтански разпродава всичко в България и се изнася от страната Според източниците Гайтански вече дори е напуснал България и трайно се е установил в Базел, където притежава просторно имение
Мъж се задави с десерт и почина на коледната трапеза Когато сервирали традиционния италиански коледен сладкиш, панетоне, той си взел малко, но изведнъж не можал да диша Чирозът на стана по-скъп от калкана: Цени до 45 лв. за кг на рибната борса в Бургас Цената на чироза е повишена, защото по принцип за сушенето и веянето на риба се изисква труд и майсторлък
Експерт съветва как да се движим безопасно в снежна и заледена обстановка Извадете ръцете си от джобовете! Умерен ръст на жилищните цени в България през 2026 г.: Как еврозоната променя пазара Дори и предлагането да се повиши, то няма да изпревари търсенето, тъй като няма предпоставка за по-ниски доходи, а напротив – купувачите ще се стремят все повече да  подобряват качеството си на живот
Регистрационните таблици в София - от „С“ до „ОХ“: Как стигнахме до края на азбуката Въведени са нови буквени комбинации с допустими символи за сериите на автомобилните табели Заради еврозоната българите пазаруват повече. Страхуват се да не изгубят парите си И бързат да ги обърнат в стоки