Кога да сменим предавката, ако искаме по-икономично каране
За разлика от автоматичната скоростна кутия, която превключва предавките в зависимост от скоростта на автомобила, ръчната скоростна кутия изисква водачът да извършва смяната с лоста за превключване. За шофьорите, които са нови превключването на различни предавки може да бъде трудно умение за усвояване. То дори може да доведе до намалена производителност и разход на гориво, ако се направи неправилно.
Не става въпрос само за скоростта. Текущите обороти са също сигнал за това кога да се сменят предавките, пише "Ауто прес". Оборотите на автомобила, или оборотите в минута, се отнасят до това колко бързо се върти коляновият вал. Всички имаме оборотомер в колите си, който показва това и това е добър индикатор, който да следите.
В противен случай може да се окажете, че шофирате на твърде ниска предавка, когато се движите бързо, или обратното. Това може да доведе до загуба на гориво, а не това което колата ви би трябвало да може да осигури. Това е важно, защото макар ръчните трансмисии бавно се изместват в полза на автоматичните с подобрена икономия на гориво, данните за продажбите показват друго.
През 2024 г. автомобилите с ръчна трансмисия се продаваха добре, като много автомобилни производители твърдят, че голям процент от потребителската им база е избрал ръчна трансмисия. Всъщност, за моделната 2025 година има много автомобили с ръчна трансмисия, от които потребителите могат да избират.
Спестяването на гориво в автомобил с ръчна трансмисия може да звучи просто - просто карайте по-бавно, нали? Но голяма част от това е свързано с това, на коя предавка шофирате. Всяка предавка работи в диапазон от скорости. Докато натискате педала на газта, двигателят се върти непрекъснато.
Колкото по-бързо се върти, толкова по-високи са оборотите в минута, показани на тахометъра. Когато този измервателен уред покаже 2500-3000 оборота в минута, е време да превключите на по-висока предавка.
Невключването на подходяща предавка води до по-голямо натоварване върху двигателя заради по-високите обороти, което води до намалена производителност и разход на гориво. Натоварването на двигателя на автомобила също влияе върху разхода на гориво – това е натискът, който оказвате върху двигателя чрез фактори като ускорение, скорост, климатизация, триене в двигателя и повишена активност на алтернатора.
По-бавното шофиране води до по-малък отвор за всмукване на въздух, което затруднява преминаването на въздуха през дросела. За разлика от това, по-голямото натоварване то отваря по-широко. Поддържайте възможно ниски обороти с крейсерска скорост от и можете да получите повече км пробег от литър гориво с ръчната скоростна кутия.
Обикновено най-високата предавка, на която можете да шофирате, докато карате с крейсерска скорост, може да подобри разхода на гориво. Но не превключвайте твърде рано – стремете се към ускорение с обороти над 1500, за да избегнете отрицателно въздействие върху разхода на гориво.
Добави Коментар