Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Крах на китайските коли в Русия - над 200 автосалона затвориха за три месеца

Ключови думи: китайски автомобили Русия, автосалони, закриване

След като през 2022–2023 г. китайските автомобилни производители буквално завзеха руския пазар в отсъствието на западни конкуренти, началото на 2025 г. донесе обрат. Само за първите три месеца над 200 автосалона са затворени, а продажбите на ключови китайски марки спадат рязко. Причината не е една – намаляло доверие, лоша поддръжка, проблеми с части и съмнително качество.

След напускането на компании като Renault, Volkswagen и Toyota от Русия, китайски марки като Chery, Haval, Geely, Exeed и Tank заеха освободените ниши. Руските потребители първоначално възприеха SUV-тата с ентусиазъм – модерни визии, високо окачване, прилично оборудване, съобщава Лента.ру.

Но с времето се оказа, че китайските коли не отговарят напълно на очакванията. Резервни части се чакат с месеци, сервизната мрежа е слабо развита, а вторичният пазар замръзна, защото купувачите не се доверяват на китайски коли „втора ръка“.

Дилърите са жертва на свръхпредлагане, ниско търсене и спад на потребителските доходи. През 2023 г. са открити много нови представителства, но реализацията на автомобили рязко е паднала още през зимата.

Най-потърпевши са големите градове, където конкуренцията между самите китайски марки е довела до ценови войни и масова обезценка на стоката. Мнозина дилъри връщат ключовете на дистрибуторите, неспособни да покриват разходите.

Експерти отбелязват, че китайците не са успели да изградят доверие и дългосрочна репутация. Автомобилите често се продават с агресивен маркетинг, но след това поддръжката и реалната стойност се оказват разочароващи. Няма ясни гаранции, оторизираните сервизи са малко, а цените на ремонтите често са по-високи от очакваното.

От друга страна, самите потребители вече не могат да си позволят лесно нова кола, а кредитните условия са се влошили.

Въпреки трудностите, китайските производители не се отказват – Geely, Chery и GWM имат амбиции да произвеждат локално в Русия и да предлагат нови модели през 2025 г. Но ако не се подобри качеството на обслужването и не се стабилизира доверието, пазарът ще продължи да се свива.

1
Коментара по темата
1.
ХХ
08.05.2025 22:42:02
Ми същите тези продават в ЕС и явно същото качество задоволява свикналите на немски и френски автомобили европейци.
  Добави Коментар
На Малдивите забраниха пушенето за цяло поколение, включително и за туристи Мярката засяга всички, родени след 1 януари 2007 г. Прокуратурата поиска анулиране на смъртния акт на мъжа, открит в Пирин Мъжът отказал и бил освободен от полицейското управление в Банско
Важно за учениците! Ето от кога влиза в сила забраната на мобилни телефони в школата Близо 800 училища в страната вече са въвели ограничението по собствена инициатива KOЦ-Бургас с безплатни профилактични прегледи за мъже В световната инициатива МОВЕМБЪР цели да повиши информираността за рака на простатата и тестисите, както и психичното здраве
Двойна европейска титла за Антони Тодоров от Несебър на IBJJF European Championship Успехът на Антони е не само личен триумф, но и повод за национална гордост За първи път от 7 години тя споделя публично за личния си живот Дженифър Анистън потвърди новата си връзка
Предлагат Цеца за орден „Стара планина“ Искат да преподава история в Скопие Мистериозно изчезна айфонът на Алексей Петров По неофициална информация апаратът е бил откраднат още през пролетта
Еврото скапва новогодишната нощ, а левът изчезва с Дунавското хоро в полунощ, Хотелиери и ресторантьори са в шах от очаквания хаос, заради еврото "Прелюбодейците" да внимават с новата градска мода Западната "мода" да се надраскват със спрей автомобилите на хванатите в изневяра дойде и у нас
84 души пострадаха след консумация на дюнери в частно училище Към момента 10 деца и двама възрастни остават хоспитализирани, а на останалите е оказана амбулаторна помощ Областна администрация Бургас има нов главен секретар. Всички го познават Все още обаче няма назначени заместници на губернатора Владимир Крумов