Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Крах на китайските коли в Русия - над 200 автосалона затвориха за три месеца

Ключови думи: китайски автомобили Русия, автосалони, закриване

След като през 2022–2023 г. китайските автомобилни производители буквално завзеха руския пазар в отсъствието на западни конкуренти, началото на 2025 г. донесе обрат. Само за първите три месеца над 200 автосалона са затворени, а продажбите на ключови китайски марки спадат рязко. Причината не е една – намаляло доверие, лоша поддръжка, проблеми с части и съмнително качество.

След напускането на компании като Renault, Volkswagen и Toyota от Русия, китайски марки като Chery, Haval, Geely, Exeed и Tank заеха освободените ниши. Руските потребители първоначално възприеха SUV-тата с ентусиазъм – модерни визии, високо окачване, прилично оборудване, съобщава Лента.ру.

Но с времето се оказа, че китайските коли не отговарят напълно на очакванията. Резервни части се чакат с месеци, сервизната мрежа е слабо развита, а вторичният пазар замръзна, защото купувачите не се доверяват на китайски коли „втора ръка“.

Дилърите са жертва на свръхпредлагане, ниско търсене и спад на потребителските доходи. През 2023 г. са открити много нови представителства, но реализацията на автомобили рязко е паднала още през зимата.

Най-потърпевши са големите градове, където конкуренцията между самите китайски марки е довела до ценови войни и масова обезценка на стоката. Мнозина дилъри връщат ключовете на дистрибуторите, неспособни да покриват разходите.

Експерти отбелязват, че китайците не са успели да изградят доверие и дългосрочна репутация. Автомобилите често се продават с агресивен маркетинг, но след това поддръжката и реалната стойност се оказват разочароващи. Няма ясни гаранции, оторизираните сервизи са малко, а цените на ремонтите често са по-високи от очакваното.

От друга страна, самите потребители вече не могат да си позволят лесно нова кола, а кредитните условия са се влошили.

Въпреки трудностите, китайските производители не се отказват – Geely, Chery и GWM имат амбиции да произвеждат локално в Русия и да предлагат нови модели през 2025 г. Но ако не се подобри качеството на обслужването и не се стабилизира доверието, пазарът ще продължи да се свива.

1
Коментара по темата
1.
ХХ
08.05.2025 22:42:02
Ми същите тези продават в ЕС и явно същото качество задоволява свикналите на немски и френски автомобили европейци.
  Добави Коментар
Празник е! Могат да почерпят хората казващи се... Летен Никулден е Първият папа Лъв е изключителна личност Успява да се разбере с Атила, спасява Рим
Интересно време днес Слънчево през деня, много валежи вечерта Обиди политици от Украйна и Западна Европа Медведев с краен изказ
Състоянието му се влошава Твърдят, че Бийбър е в секта и е загубил огромно количество пари "Честито, Кирчо" Станка Златева лаконична в разговор с Милов след триумфа му, разкри борецът
Не е добре със здравето "Мич" от сериала "Спасители на плажа" се подготвя за операция Хвана си 2 пъти по-младо гадже, но... Твърди се, че Александър май се задява с по-млади жени
Хвърли голяма бомба В спорта... Руши се завръща на сцената в Бургас – клубен концерт на Морска гара с хитове, класа и парти до зори DOCK 5 няма аналог в морския град – и точно затова вечерта с Руши ще бъде не просто концерт, а култово събитие
Мобилизация в "Созопол" Изпълнителният директор на ФК "Созопол" Румен Димов: Надявам се да сме си взели поуки от минали грешки и да се възползваме от новия шанс Министерството на туризма стартира международен конкурс Български и световни артисти ще покажат своята визия за страната ни по инициатива на Мирослав Боршош