Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Крах на китайските коли в Русия - над 200 автосалона затвориха за три месеца

Ключови думи: китайски автомобили Русия, автосалони, закриване

След като през 2022–2023 г. китайските автомобилни производители буквално завзеха руския пазар в отсъствието на западни конкуренти, началото на 2025 г. донесе обрат. Само за първите три месеца над 200 автосалона са затворени, а продажбите на ключови китайски марки спадат рязко. Причината не е една – намаляло доверие, лоша поддръжка, проблеми с части и съмнително качество.

След напускането на компании като Renault, Volkswagen и Toyota от Русия, китайски марки като Chery, Haval, Geely, Exeed и Tank заеха освободените ниши. Руските потребители първоначално възприеха SUV-тата с ентусиазъм – модерни визии, високо окачване, прилично оборудване, съобщава Лента.ру.

Но с времето се оказа, че китайските коли не отговарят напълно на очакванията. Резервни части се чакат с месеци, сервизната мрежа е слабо развита, а вторичният пазар замръзна, защото купувачите не се доверяват на китайски коли „втора ръка“.

Дилърите са жертва на свръхпредлагане, ниско търсене и спад на потребителските доходи. През 2023 г. са открити много нови представителства, но реализацията на автомобили рязко е паднала още през зимата.

Най-потърпевши са големите градове, където конкуренцията между самите китайски марки е довела до ценови войни и масова обезценка на стоката. Мнозина дилъри връщат ключовете на дистрибуторите, неспособни да покриват разходите.

Експерти отбелязват, че китайците не са успели да изградят доверие и дългосрочна репутация. Автомобилите често се продават с агресивен маркетинг, но след това поддръжката и реалната стойност се оказват разочароващи. Няма ясни гаранции, оторизираните сервизи са малко, а цените на ремонтите често са по-високи от очакваното.

От друга страна, самите потребители вече не могат да си позволят лесно нова кола, а кредитните условия са се влошили.

Въпреки трудностите, китайските производители не се отказват – Geely, Chery и GWM имат амбиции да произвеждат локално в Русия и да предлагат нови модели през 2025 г. Но ако не се подобри качеството на обслужването и не се стабилизира доверието, пазарът ще продължи да се свива.

1
Коментара по темата
1.
ХХ
08.05.2025 22:42:02
Ми същите тези продават в ЕС и явно същото качество задоволява свикналите на немски и френски автомобили европейци.
  Добави Коментар
Обществеността настръхна след шокиращия побой във Видин Дете, известно на МВР,  преби друг подрастващ Какво се случва с черешите? 2 лева за килограм е изкупната им цена в...
Иво Мирчев с люта закана след листопада в ПП: Ще хвърчат глави! Според него има риск да не влезем в еврозоната, ако Пеевски гласува с ПП-ДБ да свали правителството, за да може след изборите през септември да ни управляват с Борисов Проблемен варненец пак се "отличи" Апашът почна да пали контейнери за битови отпадъци
"Откриха" черния леопард в София "Локомотив" се шегува с дивата котка Няма да повярвате как млада жена се спаси от бившето си въоръжено гадже Драмата се разигра в Китай, нападателят се самоуби, а атакуваната дама е без опасност за живота
Взима хонорар от 132 милиона Световният шампион Усик залага коланите си срещу Дюбоа Деликатна ситуация със звяра от Шумен Май не всеки сигнал е с потенциал за залавяне на хищника
Тежката артилерия на спортна България е в Бургас "Лъвовете" ще имат мачове с Япония, Словения, Турция и Украйна край морето Земята се люшна край София За щастие земетресението е леко
Подпали мрежата Андреа се показа без връхни дрехи Тя има хиляди ухажори, но избра мъж от България Гришо спечели много мачове и турнири на корта, а и към момента "битката" за Ейса