Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция

Идеята бе обсъдена по време на среща между министъра и представители на браншовите организации в областта на автомобилните превози
Ключови думи: ро-ро ферибот Бургас, трафик към Турция, товарен транспорт, граничен пункт Малко Търново, инфраструктура Бургас Турция, ро-ро ферибот проект, товарни камиони Бургас, транспортна връзка с Турция, проблеми с границата, модернизация на инфраструктура

Още една прекрачил прага на кабинета си, новият транспортен министър Гроздан Караджов лансира една претоплена идеяна - пускане на ро-ро ферибот, който да свързва Бургас с Турция. Това беше обявено като мярка за облекчаване на товарния трафик през граничните пунктове.

Според плановете, фериботът може да намали натоварването с 200-300 камиона дневно, което звучи като значителна стъпка към решаване на проблема с опашките по границата. Въпреки това, анализът на ситуацията и досегашният опит с подобни идеи поставят под въпрос осъществимостта и ефективността на това предложение.

Проблемите, които остават нерешени

Пътят от Бургас до Малко Търново, основният маршрут към южната ни съседка, е в критично състояние. Еднолентовото трасе е тясно, неподдържано и далеч от стандартите за безопасност, което затруднява движението и увеличава времето за преминаване. Липсата на адекватна инфраструктура прави самата идея за ферибот частично ефективна, тъй като достъпът до пристанището остава проблематичен.

Освен това, шофьорите и туристите отбелязват, че най-големите затруднения са от страна на турските гранични пунктове. Там струпванията на автомобили и камиони са често явление, а пропускливостта на турската бариера остава ниска, въпреки увеличения интерес към пътуванията.

Досегашният опит с подобни проекти

През годините идеята за фериботни връзки между България и Турция е издигана многократно, но всички опити са завършвали с провал. Основните причини са недостатъчно добро планиране, лоша координация между институциите и подценяване на влиянието на метеорологичните условия. Черно море е известно с бурите и силното вълнение, които често прекъсват морския транспорт.

Дори ако ро-ро фериботът бъде пуснат, остава въпросът за неговата дългосрочна ефективност и икономическа устойчивост. Много подобни проекти в миналото са се оказвали нерентабилни заради ниския интерес или липсата на цялостна транспортна стратегия.

Докато идеята за ро-ро ферибот изглежда атрактивна на теория, реализацията ѝ изисква сериозно планиране, инвестиции и сътрудничество на международно ниво. В противен случай, тя рискува да се превърне в поредния неуспешен проект, който служи повече за публични изявления, отколкото за реални резултати.

6
Коментара по темата
6.
Седянка с лъкардии
27.01.2025 08:09:41
Ферибот се ползва на къси разстояния. От Бургас до Турция е тъпа идея. И всичко това защото пътят скоро няма да влезе в европейските стандарти. Събрали се, говорили тъпотии, разбрали че не става така и умно се почувстват. За тази работа - нула лева възнаграждение
5.
Ти
26.01.2025 23:22:12
Да видиш ! Черно море известно с бурите и силното вълнение, които често прекъсват морския транспорт! По-голяма глупост едва ли може да се измисли.
4.
Роро
26.01.2025 22:32:53
Причината е че няма кораб строен за условията на Черно море. Държавата да финансира, както го прави сега за езерото на Варна. 10 млн им се дават за ферибот Белослав - Варна.
3.
Дернев
26.01.2025 22:30:17
Не само ро-ро но и фери отдавна трябваше да има. И пречината да ги няма е Вненското лоби,което още от Тато-во време спират развитието на Бс и нанесоха и продължават да нанасят сериозни щети на държавата. Добре че Алексиев, лека му пръст, успя с японците да развият пристанището и коетовартенци взеха да го експлоатират на готово без да го развиват. Добре че американците натиснаха за контейнерния терминал,че да почнат нещо да правят. И спират изграждането на фериботен терминал в Бс. Държавата не е лош стопанин. Хората които е представляват са, а няма никой в затвора.
2.
Българина
26.01.2025 21:19:50
До 1. Йори:
Добре го каза: бизнеса е частен.
АКО имаше файда щеше досега да е направен.
И то не от наши, а от турци.
1.
Йори
26.01.2025 20:23:41
Всяка седмица има ро-ро ферибот от Бургас до Грузия и обратно и си работи нормално. Кви са те глупости за бури в морето и тем подобни щуротии, че няма инфраструктура. Бизнесът е частен

Проблет е че държавата при нас е лош стопанин и организатор. Затова трудно тази идея ще се случи.
  Добави Коментар
Спа с 53-години по-голям мъж и сподели, че... "Когато бяхме само аз и той, нещата бяха много по-нормални, отколкото хората предполагат", казва Холи Мадисън за връзката й с Хю Хефнър Осъществяват спешен ход Милов и Новиков свикват извънреден брифинг
Забърка се в скандал Напи се жестоко, може би заради изпадането 86-годишен милионер е обвинен в изнасилване на 4 жени Проблеми за Смоуки Робинсън
Бивш държавен секретар на САЩ в бургаска компания на "Стамфорд Бридж" Кирил Евтимов и Кери с интересен диалог Брат й реализира за крайното 7:6 между Интер и Барса, а тя е... Киара е звезда в Инстаграм
Каза големи думи след драмата в Шампионска лига Ямал вижда бъдещето си в Барса, сигурен е, че ще ликува с тима в ШЛ един ден Градушка изпочупи стъкла на коли в... Село в Асеновградска област побеля
Тръмп с коментар за ескалацията на напрежение между Индия и Пакистан От САЩ искат конфликтът да спре Сблъсък между тийнейджърски банди в София Те най-вероятно са част от така наречените "локали"
Ключов момент в "Ергенът" Един от мъжете ще говори с майките на дамите, които го вълнуват МВнР отговори на Путин "Присъединяването на Република България към Организацията на Северноатлантическия договор (НАТО) е суверенно решение"