Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Българите най-много се оплакват от отменени или закъснели полети

Ключови думи: жалби, сигнали, българи

Най-големият брой жалби, подавани в Европейския потребителски център в България, са свързани с отменени или закъснели полети, загубен багаж, както и с проблеми след покупка от онлайн търговци, каза директорът на центъра Соня Спасова, предава БТА.

Според нея българите все по-добре познават правата си и ги отстояват, когато бъдат нарушени. Тя се аргументира с това, че за първите шест месеца на тази година жалбите, постъпили в центъра, са с над 30 на сто повече в сравнение със същия период на 2023 г. Спасова уточни още, че 62 % от сигналите, разгледани през миналата година, са решени в полза на потребителите.

Центърът помага при възникване на проблеми с чуждестранни фирми в рамките на Европейския съюз (ЕС), Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, допълни тя. По думите ѝ звеното няма контролни функции, а разрешава проблемите чрез своеобразна медиация между търговците и потребителите. На практика по една жалба работят два центъра – в страната, в която е подаден сигналът, и в държавата, където е регистриран търговецът. Спасова допълни, че у нас най-много са жалбите срещу фирми от Румъния. Тя каза още, че при подаването на сигналите има своеобразна цикличност. През лятото нарастват жалбите, свързани с пътувания и настанявания, около големи празници – тези, свързани с покупки на стоки.

Нейният съвет към потребителите, които купуват онлайн, е първо да видят от кого пазаруват. Тя обясни, че когато някой види реклама в социална мрежа и продуктът му хареса, не бива машинално да кликва, а трябва първо да види кой го предлага, да разгледа сайта на търговеца. Необходимо е да се обърне специално внимание на условията за доставката и за връщането на стоката, допълни Спасова. Тя припомни, че потребителите имат право да върнат продукта в рамките на 14 дни от датата на доставка, като има и търговци, които дават по-голям срок. По думите ѝ има обаче и стоки, които не подлежат на връщане – бельо, разопакована козметика и т.н.

За проблемите със загубен или забавен от авиокомпания багаж, експертката коментира, че потърпевшият първо трябва да вземе протокол от летището, където е кацнал, а след това възможно най-бързо да подаде жалба на сайта на авиокомпанията.

От днес във Варна екипът на Европейския потребителски център организира тридневна информационна кампания „Вашите права“. В различни точки на града ще бъдат отворени щандове, на които експертите ще раздават информационни материали и ще дават консултации.
 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Магнитни бури връхлитат Земята Най-чувствителните хора трябва да са внимателни След победите над Германия и Словения, трети повод волейболна България да се усмихне Възможно е да срещнем аутсайдер в осминафиналите
Никола Цолов предизвика фурор край морето Пилотът се срещна с много фенове Украинец отиде в Русия да снима филми за възрастни, последва го тежка съдба За 5 години той не получи документи за пребиваване в РФ, сега е зад решетките
Млад моторист се заби в крава и загина Трагедията се случи отвъд океана Мечка се разхожда из голям роден град Изненадваща ситуация в Ловеч
Толкова пиян шофьор скоро не е хващан в Бургас Дрегерът едва не се счупи Учителка съблазни ученик, ще лежи в затвора Драма отвъд океана
Не правете тази грешка зад волана, може да е фатална Защо не трябва да държим волана с една ръка? Българи юнаци! "Лъвовете" доминират в индивидуалните класации на Световното България е на осминафинал на Мондиала
Конър Макгрегър се отказва от надпреварата за президент на Ирландия Макар да се отказа от политическата сцена, той обеща да продължи да работи за доброто на страната 1156 българи с доход над 1 млн. лв., декларираха ги пред НАП Нашенец изкара 70 млн. лв. от продажба на акции