Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Българите най-много се оплакват от отменени или закъснели полети

Ключови думи: жалби, сигнали, българи

Най-големият брой жалби, подавани в Европейския потребителски център в България, са свързани с отменени или закъснели полети, загубен багаж, както и с проблеми след покупка от онлайн търговци, каза директорът на центъра Соня Спасова, предава БТА.

Според нея българите все по-добре познават правата си и ги отстояват, когато бъдат нарушени. Тя се аргументира с това, че за първите шест месеца на тази година жалбите, постъпили в центъра, са с над 30 на сто повече в сравнение със същия период на 2023 г. Спасова уточни още, че 62 % от сигналите, разгледани през миналата година, са решени в полза на потребителите.

Центърът помага при възникване на проблеми с чуждестранни фирми в рамките на Европейския съюз (ЕС), Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, допълни тя. По думите ѝ звеното няма контролни функции, а разрешава проблемите чрез своеобразна медиация между търговците и потребителите. На практика по една жалба работят два центъра – в страната, в която е подаден сигналът, и в държавата, където е регистриран търговецът. Спасова допълни, че у нас най-много са жалбите срещу фирми от Румъния. Тя каза още, че при подаването на сигналите има своеобразна цикличност. През лятото нарастват жалбите, свързани с пътувания и настанявания, около големи празници – тези, свързани с покупки на стоки.

Нейният съвет към потребителите, които купуват онлайн, е първо да видят от кого пазаруват. Тя обясни, че когато някой види реклама в социална мрежа и продуктът му хареса, не бива машинално да кликва, а трябва първо да види кой го предлага, да разгледа сайта на търговеца. Необходимо е да се обърне специално внимание на условията за доставката и за връщането на стоката, допълни Спасова. Тя припомни, че потребителите имат право да върнат продукта в рамките на 14 дни от датата на доставка, като има и търговци, които дават по-голям срок. По думите ѝ има обаче и стоки, които не подлежат на връщане – бельо, разопакована козметика и т.н.

За проблемите със загубен или забавен от авиокомпания багаж, експертката коментира, че потърпевшият първо трябва да вземе протокол от летището, където е кацнал, а след това възможно най-бързо да подаде жалба на сайта на авиокомпанията.

От днес във Варна екипът на Европейския потребителски център организира тридневна информационна кампания „Вашите права“. В различни точки на града ще бъдат отворени щандове, на които експертите ще раздават информационни материали и ще дават консултации.
 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Задържаха шофьора-убиец от Разград Младежът е имал само година стаж зад волана Шахед - оръжието, което трансформира въздушната война на Путин Русия вече произвежда по 6000 дрона на месец
Ози Озбърн сложи край на кариерата си с епично шоу (ВИДЕО) Холивудският актьор Джейсън Момоа скочи в публиката Франция тресна Англия Отборът на Англия не успя да вкара гол до последните моменти на срещата
След прекратяването на огъня: Хаменей се появи на публично място за първи път Според иранската държавна телевизия сцената е заснета в центъра на Техеран Между 150 и 200 пожара възникват всеки ден у нас в жегите Това обяви шефът на главната дирекция по пожарна безопасност
F-16 в САЩ прехвана самолет, летящ над голф игрището на Тръмп NORAD призовава цивилните пилоти да внимават Министерство на здравеопазването със съвети как да се предпазим от опасните жеги Избягвайте алкохол и кофеинови напитки
19-годишен уби трима на място, след като се вряза в заведение! Фаталният инцидент е станал в Разград Маги проговори за раздялата с Карлос Насар Гимнастичката била готова да даде втори шанс на олимпийския шампион, но той не проявил желание 
Брад Пит и Анджелина Джоли в спор за 500 милиона и "тайна сделка с руснаци" Холивудският ас иска бившата му да бъде разпитана под клетва заради съдебни битки и скрити сделки за Шато Миравал ВАС задължи Здравната каса да покрие лечение на млад мъж с рядко заболяване Делото е от изключителна важност за бъдещата съдебна практика