Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Защо новите изисквания за технически преглед плашат много шофьори

Ключови думи: новини, Флагман, Румен Дунев, БНТ, Бургас

Бензиновите автомобили са по-уязвими при преминаването на годишен технически преглед и с дигитализацията повече не са възможни технически грешки или манипулации на данните, обясни пред БНТ Румен Дунев - автомобилен експерт и собственик на пункт за годишен технически преглед (ГТП).

Една част от автомобилите наистина имат проблеми, заради които не могат да преминат през прегледа, допълни той. Той раздели "проблемните" коли на три групи:

Проблеми при годишния технически преглед на колите

- Първата група от автомобили са много нови автомобили, които заради некачествени горива, не могат да преминат преглед;

- Втората група е на амортизираните автомобили. При тях освен, че харчат бензин, харчат и много масло, просто CO-ото е много висок и затова не могат да преминат през ГТП;

- В третата група влизат МПС-тата, при които бензиновият двигател работи добре, но имат проблеми с изпускателната система - липсва катализатор или има пропуски в самата система.
Румен Дунев подчерта, че това, че един автомобил не може да мине ГТП не е "някаква страшна драма", тъй като той може да отстрани неизправностите и държавата, допълни той, трябва да даде време на шофьорите да въведат в изправност своите автомобили.

"В дългосрочен период затягането на мярката по дигитализацията на ГТП ще се отрази в пътната безопасност", уточни Дунев.

Критериите, по които се изготвя ГТП, са едни и същи, и са синхронизирани с Европа. Според него въпреки че автомобилният парк на България е доста застаряващ, все пак се поддържа по някакъв начин и не е в окаяно състояние.

11
Коментара по темата
11.
Дим
02.08.2024 11:47:52
На Дунев, като не е страшна драма, да дойде да ми направи ремонта, или да ми купи нова кола с тези нещастни заплати! Искат да сме като Европейците но нивото на горива, пътища, авточасти е плачевно. Смучиха години наред пари от нас за данъци, глоби и нарушения.. А сега се сетиха да пълнят гушите и на майстори, доставчици на авточасти и т.н... Всичко е опако! Не е вярно че само 10 процента не могат да минат. Аз например за една кирлива ламбда сонда която не ми прави проблеми не можах да мина и се набутах с 70лв! Дунев ли ще ми върне тези пари? Дунев замазва истинската картина, която е много плачевна ! Как не ги е срам да правят такива рестрикции! Масово хората не могат да си позволят да поддържат нови автомобили з а и те не е ясно дали ще минат ГТП! Взимат яки акцизи и данъци от горивата, продават ни некачествени горива от майка Русия, после искат изпускателната система и горивната да работят перфектно. Е извинявайте ама няма как да стане!
10.
Антон Митев
02.08.2024 10:10:10
Остарелия автопарк на бедния българин няма как да го подмениш. Не е възможно дизелов автомобил с увреден от годините катализатор и в повечето случаи премахнат филтър за твърди частици да е по екологичен от какъвто и да в бензинов автомобил. Опитват се да смачкат средно статистическият българин чудейки се как да спрат от движение автомобила му . Това няма да продължи дълго на хората вече им е дошло до гуша да бъдат мачкани .
9.
Господинов
02.08.2024 00:05:00
" Критериите, по които се изготвя ГТП, са едни и същи, и са синхронизирани с Европа. " А моят въпрос е КОГА ЩЕ СИНХРОНИЗИРАТ ЗАПЛАТИТЕ С ЕВРОПА ?Всичко се сравнява с Европа но заплатите, никога не ми се е случвало да видя или прочета че са синхронизирани с европейските . Покемони,хората мизеруват с тези смешни стотинки, наречени минимална заплата ...
8.
Младен
01.08.2024 20:48:36
с дигитализацията повече не са възможни технически грешки или манипулации на данните


Хахаха, младен си плати 100лв, за да му пуснат 30 годишното Ренде. Не било възможно, барайте си ушите и повече не пишета глупави статии.
7.
НОВИТЕ ИЗИСКВАНИЯ
01.08.2024 17:04:58
Плашат шофьорите,щото същите са тъпанари и чеп за зеле не става от тях.....
И повечето са с купени книжки,затова ги е шубе,да не се издънят...!!!
6.
Гржданина
01.08.2024 16:32:08
Тоя Дунев е толкова експерт, колкото и тали пилот, няма как да ми сравни бензин с агу и дизел, това е да сравняваш вода с олио, вдигане на данъците на старите коли и минаване в долна категория, айде
5.
БГ колония
01.08.2024 16:28:23
и защо трябва да измерват на бензин като колата само пали с него после обръща на газ и няма вреди за въздуха - това ми обяснете бе дебили долни продажни
4.
Да,ама не
01.08.2024 15:24:44
Айде,сега ще се върнем към вица за българския казан в ада.
Ама ,защо дизелите!
Ами така го е решила Европа,тя е пръднала ,нашите са се оакали,за сефте ли става така?
Вместо да топите дизелите се организирайте и затваряйте пътища,сега тулупите са на море в Гърция,ама все ще се стреснат
3.
Таня
01.08.2024 15:01:10
За дизела се мери по друг начин затова минават без проблем, което не е справедливо
2.
Ти да видиш
01.08.2024 14:58:34
"Първата група от автомобили са много нови автомобили, които заради некачествени горива, не могат да преминат преглед;"
Е как собствениците на автомобили ще оправят този проблем или всички трябва да купуват най- скъпия бензин.
За дизеловите автомобили няма проблем ,може би защото дизелът е един вид.
Никой не може да ме убеди ,че нов бензинов автомобил замърсява повече от стар дизелов.
1.
F
01.08.2024 14:48:24
Не могат да ги покрият, защото или са без dpf, или без катализатори, или без egr! Особено ако е направен някой чип тунинг! По-интересно ми е как ладички и Жигули ще минат този преглед! Все още ги има!
  Добави Коментар
Колосалната сума от 300 бона инвестира Рачков за нов салон на Виктория Изгората на Рачков търси и нови служители, защото вече не смогва сама да се справя с обслужването на клиентите си  Влади Въргала: „Изгубих пари, но не и вярата – фалитът не е провал“ Актьорът разказа в „Преди обед“ за двете си финансови катастрофи, предателствата по пътя и уроците, които са го научили да различава загубата от истинския провал
Хамас предаде тялото на убития български заложник  Сахар Барух е с българско гражданство и бе отвлечен от кибуца Беери Боряна Петрова и Емил Йорданов блестят в „Лебедово езеро“ в Бургас Спектакълът на „балета на балетите“ по режисура на проф. Хикмет Мехмедов е на 3 ноември от 19 ч. в залата на Бургаската опера 
Бизнес за милиарди подари Рамзан Кадиров на дъщеря си Айшат стана горд собственик на фабрика за облекла, склад и общежитие за работници Разрева се и избяга след провала в бТВ Близки до водещата разкриват, че раздялата не е била по нейно желание и я е засегнала дълбоко
Отново се търси изпълнител за довършване на Концертната зала в Бургас Втора обществена поръчка за ремонта в рамките на година остава без желаещи Срещу 7 хиляди пуснаха на свобода собственика на дома на ужасите в Ягода От обвиняемите шестима - никой от тях не е задържан под стража
Кой е този мъж, залепен винаги до Меган Маркъл Съпругата на принц Хари се отрече от много близки, а в социалните мрежи дори се появи терминът "Марклинг“, който означава, че когато някой вече не ти е полезен, просто започваш да го игнорира Ето къде приеха задължителен коледен бонус от 639 евро Така наречената "Зимна празнична надбавка" ще бъде в размер на половината минимална работна заплата  в Словения
Храм „Св. Пимен Зографски“ в кв. Крайморие отбелязва своя празник с духовна и културна програма Празненствата ще започнат в неделя вечер с литературно четене и ще продължат с вечерна служба и представяне на нова духовна книга Защо военните вземат с 1000 лева по-високи пенсии За високите пенсии на военни и полицаи е, че при тях три години действително изслужено време се зачитат за пет години осигурителен стаж от трета категория