Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Тъмната страна на риалити шоутата: Секс, насилие и провокации

Ключови думи: тъмна страна, риалити шоу, посегателства, секс, алкохол

Бизнесът с телевизионни риалити формати процъфтява, но зад бляскавата фасада се крият и тъмни страни. Така например при продукцията на едно популярно предаване по RTL се е стигнало до сексуално посегателство, пише АРД.

В Германия ги има от 25 години, но в момента телевизионните риалита изживяват истински бум. През последните няколко години пазарът експлодира, а нови риалити шоута никнат като гъби след дъжд. Жанрът даже вече проби и в големи стрийминг платформи като Нетфликс или Амазон Прайм, пише в обширна публикация по темата германската обществена телевизия АРД.

Повечето такива предавания в Германия се продуцират от базираната в Кьолн частна телевизионна компания RTL. През последните години репертоарът беше значително разширен. Същото важи и за тяхната доходност: по информация на предаването “Vollbild” на телевизия SWR някои участници в популярни риалити предавания печелят от хонорари от публикации в Инстаграм вече петцифрени суми на месец, предава dnes.bg.

Тъмните страни на един бляскав свят

Разследване на SWR разкрива и някои тъмни страни на бранша. Така например с помощта на подставени лица, записали се в кастинг за известен риалити формат, е установено, че организаторите умишлено търсят и конфликтни участници във въпросните телевизионни продукции.

Хора от кухнята са потвърдили това, показва разследването. Освен това те описват и една друга картина, която се крие зад красивите кадри: говорят за прекомерна употреба на алкохол и недоспиване, за насилие и секс на снимачната площадка, за манипулации и целенасочен подбор на кандидати, които обещават и скандали в предаванията, пише АРД, цитирани от "Дойче Веле".

Сексуални посегателства?

Пред разследващите журналисти участничка в един популярните риалити формат за запознанства на RTL, която тук ще наречем Нина (името е променено от редакцията) е разказала за опит да бъде сексуално насилена по време на снимките, когато друг участник във формата се опитал да я принуди да прави секс с него. "Няколко пъти казах "не", но той продължи да опитва", казва жената. В крайна сметка член на продукцията влиза в помещението, чувайки какво става там и спира мъжа.

Друга участничка е потвърдила случката. "Момичето беше много разстроено и плачеше след това", е казала тя на журналистите. Те са научили още, че насилникът е бил изгонен от продукцията, а Нина била помолена "да не изнася тази история навън". От продуцентската къща отричат да са настоявали за това, но уверяват, че са предложили на момичето помощ от психолог.

Инцидентът от банята изобщо не се споменава в предаването. Според продуцентската къща той не е включен, "защото се е състоял в зона, в която не е имало камери, поради което от него не съществуват кадри". От телевизионната компания RTL, продуцирала въпросното риалити шоу, не са пожелали да коментират събитията.

Свидетелства за насилие, секс и манипулации

Журналистическото разследване разкрива и други, невидими за зрителя детайли от риалити форматите. Бивш продуцент на такива предавания, пожелал анонимност, разказва за умишлени провокации, манипулативни стратегии и съмнителни методи на работа с кандидатите. Така например държат участниците гладни, не им позволяват да ползват определени предмети от бита, да се къпят или пък им пускат музика през нощта. "Ако те са раздразнени или нестабилни, е по-вероятно да си изпуснат нервите", казва информаторът.

Той описва и как продуцентите влияят на съдържанието. В зависимост от това дали искат да има повече секс, скандали или например романтика, избират съответните кандидати, които са най-подходящи да придадат точно този облик на предаването, пише АРД.

Инструментът "скандален маркетинг"

Продуцентските къщи също така търсят изрично участници, които са склонни към избухване и могат да правят скандали пред камерата. Такива участници поляризират и вършат чудесна работа на продуцентите, защото вдигат гледаемостта.

Кристиан Шиха, професор по медийна етика в университета "Фридрих-Александер" в Ерланген-Нюрнберг, нарича това "скандален маркетинг". Успешният кандидат, продукт на "скандален маркетинг", е човек, който "лесно побеснява, обижда хората, заплашва и се държи агресивно", казва Шиха пред АРД.

Една от продуцентските компании, засегнати от обвиненията, обяви чрез адвокатска кантора, че отхвърля всички обвинения. Другите засегнати продуцентски компании не пожелаха да коментират своите формати и се позоваха на общото изявление на RTL. Телевизионният оператор заяви пред Vollbild: "Всички продуцентски компании работят със строги изисквания, които се ангажират да спазват."

Прекомерна консумация на алкохол

Бивша участничка в популярен телевизионен риалити формат е разказала пред Vollbild за ролята, която играе алкохолът на снимачната площадка: "Бих казала, че те се възползваха от нас. Те знаят отлично, че ако изпием достатъчно количество алкохол, ще ни паднат задръжките", казва 18-годишното момиче пред АРД.

"Проблемът е, че хората реагират по много различен начин на алкохола. Едни се уморяват и кротват, други стават агресивни, на трети им развързва езика", казва Кристиан Шиха. За медийния експерт е очевидно, че това е търсен ефект от продуцентите – всичко е добре планирано и калкулирано, добавя той.

Отговорната продуцентска компания се е въздържала от коментар за употребата на алкохол. А от телевизионния оператор RTL са отговорили само, че "физическото и психическото здраве" на участниците е основен приоритет както за тях, така и за продуцентските къщи.

 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Проститутките у нас минаха обърнаха цените от лева в евро Най-древната професия у нас актуализира цените "Черната Пантера" се появи на летище Варна, ще емигрира от България Е, добре де, може да не е истинската, но пак е черна
Откриха граната в апартамент в центъра на Перник Районът е бил отцепен от полицейски служители Флорида изпълни рекордната 9-а екзекуция за година: Приспа мъж, убил с мачете жена си и децата си Десетата екзекуция във Флорида е насрочена за 19 август, а единадесетата - за 28 август
Сложете чаша вода в хладилника и ще се удивите от резултата Течността помага за решаването на един много разпространен проблем, а именно - неприятната миризма Грандиозни звездни концерти и музикално-визуални спектакли за празника на Несебър Световноизвестната група Chico & The Gypsies ще завладее сцената на на Крепостните стени навръх 15 август
Сърцето няма почивка - провери го безплатно в УМБАЛ „Дева Мария“ През август тече кампания за безплатни кардиологични прегледи за жени над 50 години В тази държава минималната заплата е над 1 000 евро месечно България остава в дъното на списъка с минимална заплата от 551 евро на месец
Тръмп наложи 15% мита на Северна Македония Ставката за македонски продукти през април беше 33% Как да реагираме, ако попаднем на пожар в гората? Експертите напомнят – подготовката и правилното поведение при бедствия могат да спасят животи
Написа хаплив коментар за Димо Алексиев, Ралица Паскалева го "захапа" Телевизионният водещ Митко Павлов отговори с ироничен коментар, в типичния си хаплив стил, като напомни, че човек трябва да понесе отговорност за действията си, особено ако е рецидивист Куршум отне най-важните мъже в живота на черната вдовица Първите двама са публично убити, а Славков се самоуби миналата седмица