Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Предлагат данъчно облекчение за автомобилите с газова уредба, вижте какво е то

Колите с газови уредби да бъдат без данък или налогът за тях да бъде по-малък, защото използват екологично гориво
Ключови думи: автомобил, газово, газова уредба, кола, данък, паркиране, зона, гориво

Да бъдат въведени данъчни стимули за колите на пропан-бутан, предложи председателят на Българската петролна и газова асоциация (БПГА) Светослав Бенчев. Това означава колите с газови уредби да бъдат без данък или налогът за тях да бъде по-малък, защото използват екологично гориво. В момента електрическите автомобили са освободени от данък, но за колите на газ няма никакви облекчения.

Автомобилите на пропан-бутан трябва да паркират безплатно в зелената зона на градовете или паркирането им да бъде на по-ниска цена, каза още Светослав Бенчев. Според него, за да преминат хората към по-екологично гориво трябва да има стимули, а не да бъдат вдигани данъците за коли, използващи традиционните горива бензин и дизел. Само така цената, която ще платят хората за преминаване към по-зелен транспорт, ще бъде социално поносима.

От БПГА са подготвили визия за "Енергиен преход", която ще бъде представена на всички отговорни институции в страната. В подготвяната от правителството Енергийна стратегия транспортът въобще не е включен, а той е един от най-големите потребители на енергия. От асоциацията са категорични, че промени в транспорта трябва да има, но няма как всички дизелови автомобили да бъдат сменени с електрически. Повечето хора нямат достатъчно пари, за да купят нов електрически автомобил, все още няма и достатъчно зарядни станции. Освен това, ако само половината от автомобилите в страната минат на ток, ще бъдат необходими още два ядрени реактора, или 2 гигавата нови мощности.

Затова от БПГА искат да бъде изпълняван план за постепенно преминаване към по-екологични горива и да бъде насърчено използването им, преди да дойде моментът след години, когато автомобилите няма да замърсяват природата. Ако не бъде осигурена социално приемлива цена, няма да видим транспорт с намалени въглеродни емисии, категорични са от БПГА.

Оборудването на автомобила с газова уредба е достъпно за потребителите, рентабилно е, и е алтернатива на използването на бензин или дизел, каза Мая Благоева от асоциацията. А вредните емисии от използване на пропан-бутан от автомобилите са значително по-малки отколкото при използването на бензин или дизел. В света има 27 млн. автомобила на пропан-бутан, които за година потребяват 30 млн. тона от горивото. Още по-голямо е потреблението на това гориво в производството - годишното му потребление в света е 200 млн. тона, като през годините използването му нараства.

Според Светослав Бенчев в преходния период при преминаване към въглеродно неутрални горива, е необходимо да има стимули за използването на пропан-бутан, метан и HVO-горива. HVO означава хидротретирано растително гориво. То е алтернатива на традиционния дизел - произвежда се от суровини с био произход и от остатъчни продукти, има същата химическа структура като конвенционалното гориво и може да се използва самостоятелно или като смес за дизелов двигател, а вредните емисии при използването му са по-малко отколкото от дизела. Използването на такива преходни горива е икономически много по-обосновано отколкото хората да сменят старите си автомобили с електрически, пише "Труд".

22
Коментара по темата
22.
Тоя Бай гошо пише проститии
11.03.2024 12:51:07
Колите на газ в България не са голям процент , а и изобщо не дамърсяват въздуха ,както да караш на дизел и бензин
21.
Бай Гошу с АГУ
03.03.2024 15:05:29
Бай Бълхар/булгар , като чуе за икономийка , облекчение и разтваря бузки с 200 . Въобще не го вълнуват намалени въглеродни емисии , замърсяване на природата . Той си гледа келепиреца . Това е начин на мислене . Икономийка от гориво . Икономийка от нещо друго. От безопасност . В ЕС колите на газ са 10% .В Чългария 60/70 % . За Русия и САЩ няма какво да се коментира .
20.
jj
03.03.2024 14:35:50
Ганьо пак не разбрал. Или е трол, опитващ се да вреди.
19.
Ганьо до 18
03.03.2024 10:24:08
Напълно си прав брат. Аз затова си мятам торбичката с боклук направо през терасата. Защо да хабя време да събирам разделно, като мургавите ни събратя не го правят и цапат. Нищо не зависи от мен.
18.
Реалист
03.03.2024 05:17:12
Стига сте подкрепяли мерки против "замърсяването" Европейците плащаме достатъчно уж да пазим природата на планетата, а хората в другите континенти нищо не плащат и пак си замърсяват.
В Европа живеят половин милиард души и плащат като попове акцизи, екологични такси и какво ли още не -, на планетата живеят още 7,5 милиарда души и не плащат такива такси.
Като платиш акциз как това пречиства въздуха който си замърсил???
Голям трактор докато оре в европа харчи по 100 литра нафта на всеки 10-15 минути, но неговото гориво е освободено от акциз и еко такси!
Изглежда европейските граждани са най прости, щом плащаме екологична такса за горива, за цигари. За Пластмаса, поради замърсяването на индийския океан. Къде е Европа, къде е индийски океан? Китай и Индия са държавите които замърсяват най много планетата, но техните граждани не плащат такива еко такси.
Имате ли си на представа вие колко пари плащате ежегодно за еко такси нима ви е чисто? Кое изчистиха с тези пари, черно море ли, поляните и реките в България ли, улиците ли, въздуха ли, кое ви е по чисто защото плащате измислените от тях такси и налози? Сега ви измислиха и еко такса текстил, защото на 12 хил километра от вас в една пустиня имало огромни купчини стар текстил, те пари ще ви вземат, но ще изчезнат ли купчините стар текстил, не разбира се, само вие ще сте по бедни а тези които ви вземат такса ще разполагат с повече пари.
Народе осъзнай се че плащаш в магазина за кутийката в която ти сипват салата или за торбичка, тя струва половин стотинка ти плащаш 50 пъти повече за да богатеят дадени фирми за екология.
17.
Българина
03.03.2024 00:32:42
До 14. според логиката

По-тихо, приятел, нищо чудно да ни измислят някой данък вулкам, пожар, бомби и т.н...
16.
До 7
02.03.2024 22:26:47
В Германия няма ограничения за паркиране на коли с газ в подземни гаражи! Техническият преглед е гаранцията, че автомобилът на газ е НЕ по-опасен, от останалите автомобили. Мисля, че през 1983 мина през съд това нещо...
15.
До 13
02.03.2024 22:20:57
Много си про3, Саше! Ако беше малко по-умен, щеше да го знаеш.
14.
според логиката
02.03.2024 20:50:43
излиза,че най-големи данъчни облекчения трябва да има за хората,които не притежават и не карат коли,т.е.те изобщо не замърсяват.
А как елегантно се заобикаля темата за глобалните замърсители ,дали бомбите или горските пожари,да не говорим за индустрията-дали ще можем да компенсираме замърсяването чрез увеличаване на данъците?
13.
Защо!
02.03.2024 20:27:27
Доколкото знам и дизела е продукт на нефтопреработката и ЕлПиДжи- то, изкопаеми горива, демек. Ползва се кислород за горене. Кое му е екото, освен цената?
12.
До 8
02.03.2024 20:03:39
Аз за ограничения не четох! Само за данъчни облекчения! Но все пак съм "прост" инженер! Но ако не съм си губил времето в университета, най безопасното гориво е дизела! Пък точно то е от най замърсяващите! И основателно, с най голям акциз! Всяка една кола е бомба, дори и електрическите! Прочети как горят литиево йонните батерии, как се зареждат, как се охлаждат и защо! То не е секретно! ВСЯКА ЕДНА МАШИНА СЕ НУЖДАЕ ОТ ПОДДРЪЖКА! НЕЩО КОЕТО БЪЛГАРИНЪТ СПЕСТЯВА: ПОРАДИ БЕЗПАРИЧИЕ, ЛИПСА НА КОНТРОЛ, ТЕХНИЧЕСКА НЕГРАМОТНОСТ! ДА НЕ РАЗВИВАМЕ ТЕОРИИ НА ТЕМА КОЯ КОЛА Е ПО-ГОЛЯМА БОМБА И КОЯ ПО-МАЛКА! МОГА ДА НАПИША ЕНЦИКЛОПЕДИЯ!
11.
Похвално
02.03.2024 19:44:09
много добра инициатива!
Трябва да се намали данъка на екологичните горива и да се увеличи на дизеловото гориво!
Няма по-голям замърсител от дизеловите автомобили!
Крайно време е да ги спираме в България, иначе си тровим децата.
Дизеловите гориво е за историята!
10.
До1
02.03.2024 19:32:26
Въх ,моля те недей.
Още един енергиен експерт.Няма ли кой да ви събере всичките на куп и да освободи света от вас.

Ще има повече кислород за всички.
9.
?
02.03.2024 19:30:25
Които всички коли станат електрически? Кой ще плаща данък и зона ?
8.
Bombasic
02.03.2024 19:28:57
Радвам се, че ще има ограничения за хора, които си слагат боНби в колите. Все пак, сами си признават, че живота им струва по 1.50... Доста тематично, имайки предвид емигрантският поток. :)
7.
До 5
02.03.2024 19:24:48
Опел, рено vw правят коли на газ и метан серийно! Само че заплата в западна Европа е достатъчна, за да покрие по скъпите дизел и бензин! Освен това има и стимули за покупка на електрички! И накрая: самата инсталация на газ е по скъпа, както е забранено и паркирането в подземни гаражи! И то се спазва! Да, луди сме! Щом казваш..
6.
Ех,
02.03.2024 19:21:20
Много "експерти" в това БГ!
До 1: идеята е на зелената политика е да не се отделят вредни емисии, а не да се ограничи изгарянето на кислород! Следвайки логиката ти, трябва да ни забранят и нас, човеците!
До 2: една бутилка 40 л е около 700 лв със смяната! За тези 10 г се навъртат поне 100.000 км, при съотношение 1:2 ценово по изгодно за lpg. Сметни икономията, тогава приказвай за финанси.
И още: дизела и бензина са с около 70 процента по замърсяващи от lpg. И докато не се увеличи енергийната плътност на батериите, по изгодно от lpg и cng няма!
5.
hahahaha
02.03.2024 19:19:59
вий сте ку ку ,ако бещше така ,сега в европата щяха да се правят коли само на пропан бутан , а не на ток.
4.
molя
02.03.2024 19:16:49
зззззз ,кое гори без кислород и създаването на батериите използува повече кислород
3.
Сз
02.03.2024 19:14:56
БЕНЗИНОВИЯ ДВИГАТЕЛ ЗАМЪРСЯВА
100 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ОТ ДИЗЕЛОВИЯ...
И ЦЯЛАТА ТАЗИ ТЪПОТИЯ Е,ЗАЩОТО
ДИЗЕЛОВИЯ МОТОР МИНАВА ТОЧНО
4-5 ПЪТИ ПОВЕЧЕ КМ,Т.Е.ОКОЛО
2000000 км...И НА НИКОЙ НЕ МУ Е ИЗГОДНО ДА КАРАШ ЕДНА КОЛА 20 г.
ТА ЗАТОВА Е ЦЯЛАТА ТАЗИ ИДИОТСКА
МАНЕВРА
2.
РЕГИСТРИРАНИТЕ АГУ
02.03.2024 18:56:23
ГИ КАРАТ НА ВСЕКИ 10Г ДА СИ ХВЪРЛЯТ БУТИЛКИТЕ И ДА КУПУВАТ НОВИ. МИНАВАНЕТО НА РЕНТГЕН ЗА ШУПЛИ НЕ Е ФИНАНСОВО ИЗГОДНО НА ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ НА АГУ :)
1.
Зззз
02.03.2024 18:41:23
Много добре, но идеята за екологични моторни превозни средства е да не горят КИСЛОРОД!!!!
Моля, дами и господа, гледайте 1см. поне по-далеч от носовете си!
  Добави Коментар
Защо Алек се гнусеше да целува тази участничка от "Ергенът" "Алек мразеше да я целува, дори личеше, че го е гнус", коментират в нета Брутална катастрофа край български град, поне 4-ма са тежко пострадали Блъснали са се бус и тир
Страшен екшън в центъра на София, ври от полиция Три патрулки са заклещили автомобил, като искат да арестуват шофьора, но той не излиза от возилото си Премиера в Бургас! Не пропускайте театралния хит на сезона с режисьор Асен Блатечки! "Пиесата, която се обърка" е невероятен спектакъл 
Областният управител на Бургас проф. Мария Нейкова се срещна с генералния консул на Турция Областният управител и генералният консул се обединиха около инициативи за социализирането и образованието на деца от семейства в затруднено положение Италиански клуб покани футболен талант от Бургас, кадър на Спортното училище Иван Анастасов е ученик в 9- ти клас в СУ "Юрий Гагарин", където негов индивидуален треньор е Георги Терзиев
Защо "Кауфланд", "Билла" и "Фантастико" потърсиха защита от този човек Искат вето върху промените в Закона за добавената стойност  Младите таланти на Бургас рисуваха за Деня на Европа Учениците бяха на възраст 9-12 клас от училищата
Шоу с дронове, музика и забавления ви очакват на 14-ти май на пл."Тройката" Водещ ще е Драго Симеонов Това момиче спипа баща си в леглото с приятеля си и го запали жив Осъдиха я на суров затвор
Представяте ли си да пусна ГЕРБ да слагат по билбордове пудели и пачки, каза Бойко Борисов Дали си държа банкнота в чекмедже, която не е произведена никога? Даже ги слагаха на билбордове, избухна лидерът на ГЕРБ Отличиха Бургас за принос за развитието на бизнеса Наградата е оценка за усилията на Община Бургас да обедини различни по вид дигитални услуги