Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Китай пусна влак по-бърз от самолет

Ключови думи: Китай, влак, новини, високоскоростен влак

Хиляда километра вече не са разстояние за китайците. И не е нужно да пускате самолет, след като е по-лесно да построите високоскоростна железница. Дори и да е за няколко милиарда долара, пише Труд.

Строителите на железниците в Китай оставиха всички други страни далеч назад. В Китай вече има 42 000 (!) километра високоскоростни пътища. Най-близкият конкурент до Китай е Япония с около 20 000 км. А западните страни са абсолютно безнадеждно изостанали, като например във Франция има малко повече от 3000 километра високоскоростни железници, в Испания - около 2000, а в Германия са само 1 000.

Първите високоскоростни линии са създадени от Тайван и Саудитска Арабия. А в Африка Мароко и Египет се борят за правото да отворят първата си такава линия и двете страни сега строят в надпревара.

Има отделни високоскоростни линии в Турция (от Анкара до Истанбул), във Великобритания (на входа на тунела под Ламанша). В Русия все още има само един такъв път - от Москва до Санкт Петербург. Другите са само в плановете и те са изключително далечни.

Китайците, очевидно, гледат на опитите на другите страни и се смеят. В момента те строят още 28 000 километра високоскоростни железници. Освен това създават все повече и повече високоскоростни влакове, които са на път да започнат да изпреварват самолетите по скорост.

Полетите със самолет на къси разстояния - до 1100 км - стават все по-малко популярни. Това засяга и манията по екологията, която се зароди в Скандинавия. Сега „отговорните“ западни туристи не летят, а шофират.

Железопътният транспорт е много по-ефективен от проектите с малък капацитет като Hyperloop на Илон Мъск. В крайна сметка влаковете могат бързо да транспортират огромен брой хора. Високоскоростните влакове са най-съблазнителната комбинация от достъпност и скорост. Влаковете отдавна са надминали ограничението от 300 км/ч.

И дори тази скорост за китайските железопътни строители е просто дреболия. Китайската корпорация за аерокосмическа наука и промишленост (CASIC) разработи първия в света ултра високоскоростен свръхпроводящ влак с магнитна левитация (маглев). Инженерите вече са провели тестов пуск и влака маглев е способен да достигне колосална скорост от 1000 км/ч.
Вярно е че това е при идеални условия, когато влакът трябва да се движи в специален вакуумен тунел. Вакуумът е необходим, за да се избавите от съпротивлението на въздуха. Същият влак, но без вакуумния тунел, може да развие 625 км/ч.

В бъдеще се очаква влака маглев да се използва за пътуването между клъстерите от мегаполиси по крайбрежието на Китай. Тестова линия за новия експресен влак е построена в град Датонг в северната провинция Шанси.

Китай поставя един след друг нови железопътни рекорди. Шанхайският високоскоростен влак маглев е най-бързият търговски експресен влак в света и дори е включен в книгата на Гинес. Японците искат да се състезават с китайците, но техния влак SCmaglev на компанията Central Japan Railway развива максимална скорост от 600 км/ч. Вярно е че, докато японците само го изпитват, в Датунг вече беше представен един още по-бърз модел.

Тъй като в Китай има все повече и повече високоскоростни влакове, пътуванията с тях стават по-евтини. Еднопосочен билет за стандартна класа за влак маглев в Шанхай струва 50 юана ($7), докато един двупосочен билет струва 80 юана ($11,5). Билетите се продават на автомати както на летището, така и на гарите на трасето Longyang Road.

Маглев използва технологията за магнитна левитация. Вместо да се движат по релсите като обикновените влакове, те се носят над специално изграден коловоз благодарение на магнитите.

Има два типа маглев влакове: тези, които използват електромагнитно и електродинамично окачване. В първия случай електромагнитите са монтирани под влака и над специален водач, по който се движи влака маглев. Във втория случай електромагнитите са монтирани отстрани на влака и в стените на бетонната направляваща.

Когато влакът се движи с висока скорост, намотките генерират магнитна сила, която позволява на влака да левитира и да остане на стабилна височина и разстояние от коловоза.

Преди това обикновените електромагнити бяха използвани за магнитните левитационни влакове, но сега те са свръхпроводящи, които създават много по-силни магнитни полета. Това е единственият начин да се осигури гигантската скорост дори и във вакуум.

Влаковете маглев се считат за по-безопасни от конвенционалните влакове. Генерираната магнитна сила поддържа влака на направляващата през цялото време, дори и при най-тесните завои.

Влакът има спирачни панели монтирани пред влака маглев. И, да кажем, че японският SCmaglev дори има колела, които се отстраняват след стартирането със спирачни накладки.

Вярно е, че влаковете маглев си имат и недостатъци. Те са скъпи за изграждане и изискват специална инфраструктура (релси, тунели и т. н.), която струва милиарди долари. Ето защо, дори тези страни, които имат развита мрежа от железопътни линии, е малко вероятно да преминат към влаковете маглев в близко бъдеще. А в Китай не е необходимо да се преустройва нищо и те просто създават цялата инфраструктура от нулата.

1
Коментара по темата
1.
Пурко
07.07.2023 10:44:04
Преди, около, 20год в един, британски, вестник пишеше, че се работи върху план за такава тръба, която да бъде положена на дъното на океана, и да свързва Бристол с Ню Йорк. Влакът щял да се движи на магнитно поле и щял да изминава разтоянието за 2ч и 50 мин. До колкото си спомням, плана трябва да е готов до края на 2030год.
  Добави Коментар
Внимание! Най-мощната магнитна буря удря Земята Заради силното слънчево изригване ще се появят и северни сияния "Artелие" ви канят на спектакъла "Един от нас", събират средства за деца с увреждания Всички събрани средства ще са за Дневния център за деца и пълнолетни лица с увреждания, който се намира в Морската градина
Вдовицата на един от най-богатите българи отиде на неочаквано място Тя бе в Исландия  Випуск 2024 на ППМГ "Акад. Никола Обрешков" отпразнува завършването си с интересен спектакъл в Летния театър Вчера абитуриентите представиха в Летния театър спектакъл, наречен „Като за последно“
Баскетболният отбор на ППМГ "Акад. Никола Обрешков" е шампион на България Финалът, до който възпитаничките на бургаската гимназия достигнаха без загубена среща, се проведе в Търговище Алек не спря да се мляска с всяка една, избухна Валерия След „Ергенът“ смята, че се справя доста добре и това й калява психиката. Няма любов в живота си, залага на кариерата си
Община Бургас излезе с официална позиция по скандала със списание "Море" Общинската администрация не смята, че трябва да се намесва в творческия процес Откриха мечтаната и дългоочаквана детска градина в поморийското село Гълъбец Направихме всичко възможно, за да реализираме този проект и съм радостен, че децата на Гълъбец вече имат този прекрасен нов дом, каза на откриването кметът на община Поморие Иван Алексиев
Семействата на трите руси финалистки от "Ергенът" подплашиха Алек Родителите на момичетата добрали се до финала на „Ергенът” се срещнаха с евентуалния си зет Клиентите на ОББ ще изтръпнат от тази новина Ще има куп проблеми с мобилните приложения и онлайн банкирането в следващите два дни 
Автобус с пътници падна в река в Санкт Петербург, има жертви Според местната прокуратура, жертвите са четири Смазаха от бой в затвора касапинът от дискотека „Соло“ Илян Тодоров бил откаран на носилка в лечебницата на пандиза