Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Еврозоната ще направи България популярна и сигурна за големите инвеститори

Ключови думи: еврозона, българия, инвестиции

България не е позната на чуждестранните инвеститори като място с минимален инвестиционен риск. Много от тях разбират за валутния борд и това колко нерискова е нашата страна едва след като я посетят. До голяма степен това се дължи на лошата реклама, която имаме, предава economic.bg.

Ето защо влизането на България в еврозоната би дало една по-голяма популярност и сигурност на страната ни в очите на международните инвеститори. Това каза Владимир Гюрджиев, директор "Логистични и индустриални активи" в Lions Head Investments Bulgaria, който взе участие в тазгодишната международна конференция за индустриални имоти, организирана от платформата БГСКЛАД.

Отлагането на еврото като ефект е дефект. Ние трябваше вече да сме в еврозоната. Да, забавянето ни дава допълнително време за подготовка, но ако продължаваме така, ще загубим и това време. Има изключителна нестабилност във финансовия сектор в глобален мащаб и може би това ни дава време, но не виждам какво правим през това време“, каза Гюржиев.

Той е на мнение, че липсата на спекулативно строителството в сферата на логистичните имоти е причината толкова много международни компании да предпочетат Румъния пред България, за да отворят своята логистична база.

Владимир Гюрджиев обясни, че многократно води разговори с инвеститори, които искат готова сграда, с определена площ, в която да се нанесат на следващия месец. И поради липсата на такава в България те се отказват и се насочват обикновено към Румъния, където има много такива сгради.

Но не отрича и факта, че за разлика от пазара на недвижими имоти, в сектора на логистичните сгради спекулативното строителство почти не се практикува и не се харесва много от инвеститорите.
Свободни площи

В този ред на мисли Димитър Христов, старши консултант "Логистика и индустриални имоти" в CBRE клон България, казва, че в София в момента се наблюдава историческо ниско ниво на свободните площи.

    В момента има под 2% свободни площи. В сравнение с предишни години, тогава сме имали между 3 и 4%. Всяко едно търсене на площ над 10 000 кв. метра в София няма къде да го насочим“, казва той.

По време на дискусията се повдигна и въпросът за десетките изоставени индустриални сгради в цяла България. Експертите казват, че е много по-скъпо да се реновира една сграда, отколкото да се построи наново. Но за развитието на модерни логистични центрове и паркове са необходими усилия не само от страна на частния бизнес, но и от държавата.
Поглед напред

В последните години градската логистика се е превърнала в предпочитана. Тя обаче не е подходяща за всеки тип бизнес. В този сектор се наемат бази с площ до около 500 квадратни метра и е особено подходяща за бизнеси, които залагат на бързите доставки. Докато при външната логистика говорим за площи от 2000 квадратни метра и нагоре, обяснява Мирослава Александрова, мениджър корпоративно развитие „Ист Ринг София“.
Нови играчи

Традиционно София продължава да е притегателен център за нови инвестиции в сферата на логистичните имоти и развитието на индустриални паркове. Наред със столицата, Пловдив и Русе също са сред любимите места за строеж на нови индустриални имоти.

    Плевен също се нарежда сред тези дестинации, казва Никола Белчев, който отговаря за логистиката и индустриалните имоти в Colliers International.

От думите на Мирослава Александрова става ясно още, че „Ист Ринг София“ има амбиция да започне строеж на две нови логистични сгради на територията на София, както и на буферен паркинг за тирове.

 

1
Коментара по темата
1.
ЕС
10.05.2023 19:31:31
Еврозоната е мокрият сън на българските, крадливи евро-атлантически политшци !

Ще усвояват с милиарди.
  Добави Коментар
Ако ползвате револют задължително прочетете тази новина Платформата спира да работи с български левове до дни  България обмисля превантивна забрана за износ на дизел и авиационно гориво Проектът на решение ще бъде разгледан първо в комисия, а след това и в пленарната зала
Америка откачи заради тази сделка Продадоха ЛА Лейкърс за 10 млрд. долара Бил Гейтс си призна грешката за климатичния истеризъм Нищо, че загубихме 10 години с малоумни политики
Системно ни палят колите, обявиха жители на столичен квартал Сигнализират, че само през тази нощ са изгорели два автомобила, а други 4 са засегнати Последният ден на октомври бележи смъртта на първата жена премиер в Индия Индира Ганди, определяна като месия и ненавиждана от други, променя лицето на своята родина и остава в историята  
Две тийнейджърки пребиха дете в Костинброд Случаят е докладван в прокуратурата Радостин Василев към Ивелин Михайлов: Вие сте селяндур Депутатите ви са некадърници, 10 месеца не могат да напишат закон и да вземат отношение. Катинчарова чете от Chat gpt, каза още Василев
Бургас става национален център за обучение на архитекти КАБ и САБ избраха морски град за база за квалификация и преквалификация в сектора Куюмджиев: До недостиг на горива няма да се стигне, но до повишаване на цената със сигурност Ако не бъде одобрена сделката за "Лукойл", ще има криза с горивата
Симеон Дянков: Може би е редно да си кажем истината, очаква ни голяма криза През 2027 г. България ще бъде в процедура на свръдефицит, смята бившият финансов министър Атанас Атанасов: Това е бюджет на чантаджиите, никакви предложения за реформа Борисов се държи като опозиция на собственото си правителство, той буксува, каза лидерът на ДСБ