Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

БМФ Порт Бургас продължава с инвестициите…

Близо 165 млн. евро за 10 години са инвестирани в изграждането на нови съоръжения, модернизация на съществуващите, закупуване на нова техника и т.н.
Ключови думи: БМФ Порт Бургас, правителство, пристанища

Правителството прие отправеното от концесионера „БМФ Порт Бургас” АД мотивирано предложение за изменение на Договора за предоставяне на концесия върху „Пристанищен терминал Бургас Изток-2”, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение “Бургас”. Това съобщи през април пресцентърът на Министерския съвет (МС).

Решението е свързано с промяна на статута на актив, разположен на територията на пристанищния терминал, от публична държавна собственост в частна държавна собственост. Нарастващият товарооборот от насипни и наливни товари и транспортирането им с железопътни транспортни средства (вагони, цистерни) изискват увеличаване на оперативните коловози в терминал Бургас Изток-2. Предложението на Концесионера е да бъде премахната намиращата се сграда на терена и изграждането на коловози. По този начин ще се постигне функционалност, ефективност и сигурност при управлението и експлоатацията на обекта на концесията, съобщиха още от пресцентъра на МС.

„Флагман“ потърси „БМФ Порт Бургас“ за подробности.

Това е стандартна процедура, която трябва да се изпълни, когато концесионерът желае да премахне определени сгради - част от обекта на концесия. Обикновено това са сгради, изпълнили своите функции и чието премахване няма да възпрепятства пристанищните услуги, а дори напротив, ще спомогне за развитието на пристанището. В дадения случай ние сме предложили премахването на няколко неизползваеми сгради, за да може да бъде освободена територия за изграждането на нови жп коловози в Пристанищен терминал Бургас Изток-2, съобщиха от компанията.

През последните няколко години концесионерът е отчел увеличение на товарите, обработвани и съхранявани в терминала, като основно това са стоки, превозвани с жп вагони и жп цистерни. Това предизвиква натовареност на съществуващите в момента входно-изходни жп коловози и необходимост от изграждане на нови в терминала. Новата жп инфраструктура ще допринесе за оперативност и точност при извършването на пристанищните услуги.

Предложението за премахване на сградите се обсъжда на ниво министерства и се одобрява с Решение на Министерски съвет. Процедурата приключва с подписване на допълнително споразумение за изменение на Концесионния договор. Събарянето на сградите се извършва за сметка на концесионера.

Какво предвижда бъдещото развитие на пристанището?

През месец февруари тази година стартира изграждането на първото дълбоководно корабно място в България, предназначено за обработка на контейнеровози, което ще приема кораби от типа „Панамакс“ с газене до 14,5м, разясняват от „БМФ Порт Бургас“.

Новото кейово място 28 в Пристанищен терминал Бургас Запад е проектирано за обработка на най-ново поколение контейнеровози. То ще бъде оборудвано с най-съвременни съоръжения за предоставяне на първокласни услуги, за да отговори на нуждите на нашите клиенти. С новия кей не само ще можем да приемаме контейнеровози, които не могат да акостират на друго място в България, но и ще направим първите стъпки за внедряване на решения за брегово електроснабдяване в нашето пристанище, което ще съответства на новите европейски регулации за брегово захранване на големи кораби.

С изграждането на новото кейово място 28 целим да затвърдим позицията си на водещо контейнерно пристанище в Черноморския регион и да предложим по-добра свързаност за предприятията, които искат да внасят или изнасят стоки. Разширението на пристанището е съфинансирано по програма на ЕС "Механизъм за свързване на Европа" (МСЕ) и средства на концесионера, посочват още от „БМФ Порт Бургас“.

Компанията припомня, че през февруари откри и Интермодален терминал, разположен в Индустриална зона „Божурище“, София, който е проектиран да служи за „Сухо пристанище“ в сърцето на Балканите.

Терминалът е предназначен за обслужване на железопътен товарен трафик между пристанище Бургас, София област и други региони в страната, както и Балкански полуостров. Предлагаме интермодално решение за нашите клиенти, което осигурява бързи и надеждни доставки на контейнери до и от вътрешността на страната, както и до европейската мрежа от интермодални терминали, заявяват от „БМФ Порт Бургас“.

Какви по размер инвестиции е вложило дружеството в терминалите от началото на концесията през 2012 година?

За периода от 2012 г. до 2022 г., включително, компанията инвестира близо 165 милиона евро в изграждането на нови съоръжения, модернизация на съществуващите такива, рехабилитация на инфраструктурата, закупуването на нова техника в двата терминала. Дългосрочният ни план е да постигнем цялостна рехабилитация и модернизиране на пристанищната инфраструктура, съоръжения и оборудване. В социален аспект следва да отбележим, че вече стартира проектът ни за развитие на ESG политика за отговорно управление и устойчивост в сферата на екологията, социалното развитие и мениджмънта. Целта е да постигаме устойчиви резултати в полза на околната среда и обществото.

Живеем във време, в което вече не могат да се пренебрегват последиците от изменението на климата в името на печалбите, нито да се неглижира социалното въздействие на бизнеса. Екипът ни е мотивиран за предприемане на действия за превръщане на намеренията ни в план за успех, посочват от компанията.

Какъв е прекият ефект от инвестициите?

Повишава се ефективността и се разширява капацитетът на пристанището при приемане, обработката и съхранение на товари. Отдаваме голямо значение и предвиждаме разширение на жп инфраструктурата и жп транспортирането на товари с цел постигане на екологична устойчивост и намаляване на въглеродния отпечатък. С вложенията в специализирана техника и съоръжения успяваме да привлечем нови клиенти за пристанището и да допринесем за развитието на региона. Убедени сме, че чрез реализираните инвестиции ще превърнем пристанището в един от най-добрите пристанищни оператори в Черноморския регион, ще утвърдим „БМФ Порт Бургас“ като предпочитан и надежден партньор на регионално и глобално ниво. Не на последно място считаме, че сме завоювали позицията си на най-надежден работодател в региона. Чрез дейността си осигуряваме възможности за бизнес и развитие и на други по-малки компании в областта, категоричен е концесионерът.

Започва интересно събитие в Бургас Ще се проведе Международния фестивал за историческо документално кино DOCK 2025 Земетресение до Сунгурларе Трусът е с магнитуд 3,4 по Скалата на Рихтер
Задържаният за убийството на Чарли Кърк отрича да е извършил покушението Тайлър Робинсън е в следствения арест без право на пускане под гаранция Бургазлия е "най-известният" мъж в страната Валентин от "Ергенът" има специфичен начин на ухажване
Тази баба е най-възрастният човек в света, ще се смаете в кой век е родена Хувайдо Умарова се ражда в 19 век, сочи официална информация Времето се разсърди на 15-ти септември Днес времето ще е със значителна облачност, дъждове и гръмотевици. До обед такива са изгледите за Западна и Централна България. По-значителни валежи се очакват над планинските райони, където ще има и градушки
Убиецът на Чарли Кърк живял с трансджендър съквартирант Сега младежът помага на ФБР Расте броят на жертвите след клането в Непал Най-новите данни на здравното министерство на страната сочат, че загиналите вече са 72
Бързото хранене поскъпва Посещенията падат Новите евробанкноти: Бетовен на 10 евро, Мария Кюри на 20, а Да Винчи на 100 Те ще имат по-интензивен цвят и се очаква да бъдат пуснати в обращение през следващите месеци на 2026 г.
Двама загинаха при тази тежка катастрофа Случаят отново поставя фокус върху слабия контрол върху водачи с чуждестранна регистрация, Най-честите и показателни признаци, че тялото ви не получава достатъчно вода Жаждата е ясен знак, но организмът обикновено подава по-дискретни сигнали, които лесно могат да останат незабелязани