Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

БМФ Порт Бургас продължава с инвестициите…

Близо 165 млн. евро за 10 години са инвестирани в изграждането на нови съоръжения, модернизация на съществуващите, закупуване на нова техника и т.н.
Ключови думи: БМФ Порт Бургас, правителство, пристанища

Правителството прие отправеното от концесионера „БМФ Порт Бургас” АД мотивирано предложение за изменение на Договора за предоставяне на концесия върху „Пристанищен терминал Бургас Изток-2”, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение “Бургас”. Това съобщи през април пресцентърът на Министерския съвет (МС).

Решението е свързано с промяна на статута на актив, разположен на територията на пристанищния терминал, от публична държавна собственост в частна държавна собственост. Нарастващият товарооборот от насипни и наливни товари и транспортирането им с железопътни транспортни средства (вагони, цистерни) изискват увеличаване на оперативните коловози в терминал Бургас Изток-2. Предложението на Концесионера е да бъде премахната намиращата се сграда на терена и изграждането на коловози. По този начин ще се постигне функционалност, ефективност и сигурност при управлението и експлоатацията на обекта на концесията, съобщиха още от пресцентъра на МС.

„Флагман“ потърси „БМФ Порт Бургас“ за подробности.

Това е стандартна процедура, която трябва да се изпълни, когато концесионерът желае да премахне определени сгради - част от обекта на концесия. Обикновено това са сгради, изпълнили своите функции и чието премахване няма да възпрепятства пристанищните услуги, а дори напротив, ще спомогне за развитието на пристанището. В дадения случай ние сме предложили премахването на няколко неизползваеми сгради, за да може да бъде освободена територия за изграждането на нови жп коловози в Пристанищен терминал Бургас Изток-2, съобщиха от компанията.

През последните няколко години концесионерът е отчел увеличение на товарите, обработвани и съхранявани в терминала, като основно това са стоки, превозвани с жп вагони и жп цистерни. Това предизвиква натовареност на съществуващите в момента входно-изходни жп коловози и необходимост от изграждане на нови в терминала. Новата жп инфраструктура ще допринесе за оперативност и точност при извършването на пристанищните услуги.

Предложението за премахване на сградите се обсъжда на ниво министерства и се одобрява с Решение на Министерски съвет. Процедурата приключва с подписване на допълнително споразумение за изменение на Концесионния договор. Събарянето на сградите се извършва за сметка на концесионера.

Какво предвижда бъдещото развитие на пристанището?

През месец февруари тази година стартира изграждането на първото дълбоководно корабно място в България, предназначено за обработка на контейнеровози, което ще приема кораби от типа „Панамакс“ с газене до 14,5м, разясняват от „БМФ Порт Бургас“.

Новото кейово място 28 в Пристанищен терминал Бургас Запад е проектирано за обработка на най-ново поколение контейнеровози. То ще бъде оборудвано с най-съвременни съоръжения за предоставяне на първокласни услуги, за да отговори на нуждите на нашите клиенти. С новия кей не само ще можем да приемаме контейнеровози, които не могат да акостират на друго място в България, но и ще направим първите стъпки за внедряване на решения за брегово електроснабдяване в нашето пристанище, което ще съответства на новите европейски регулации за брегово захранване на големи кораби.

С изграждането на новото кейово място 28 целим да затвърдим позицията си на водещо контейнерно пристанище в Черноморския регион и да предложим по-добра свързаност за предприятията, които искат да внасят или изнасят стоки. Разширението на пристанището е съфинансирано по програма на ЕС "Механизъм за свързване на Европа" (МСЕ) и средства на концесионера, посочват още от „БМФ Порт Бургас“.

Компанията припомня, че през февруари откри и Интермодален терминал, разположен в Индустриална зона „Божурище“, София, който е проектиран да служи за „Сухо пристанище“ в сърцето на Балканите.

Терминалът е предназначен за обслужване на железопътен товарен трафик между пристанище Бургас, София област и други региони в страната, както и Балкански полуостров. Предлагаме интермодално решение за нашите клиенти, което осигурява бързи и надеждни доставки на контейнери до и от вътрешността на страната, както и до европейската мрежа от интермодални терминали, заявяват от „БМФ Порт Бургас“.

Какви по размер инвестиции е вложило дружеството в терминалите от началото на концесията през 2012 година?

За периода от 2012 г. до 2022 г., включително, компанията инвестира близо 165 милиона евро в изграждането на нови съоръжения, модернизация на съществуващите такива, рехабилитация на инфраструктурата, закупуването на нова техника в двата терминала. Дългосрочният ни план е да постигнем цялостна рехабилитация и модернизиране на пристанищната инфраструктура, съоръжения и оборудване. В социален аспект следва да отбележим, че вече стартира проектът ни за развитие на ESG политика за отговорно управление и устойчивост в сферата на екологията, социалното развитие и мениджмънта. Целта е да постигаме устойчиви резултати в полза на околната среда и обществото.

Живеем във време, в което вече не могат да се пренебрегват последиците от изменението на климата в името на печалбите, нито да се неглижира социалното въздействие на бизнеса. Екипът ни е мотивиран за предприемане на действия за превръщане на намеренията ни в план за успех, посочват от компанията.

Какъв е прекият ефект от инвестициите?

Повишава се ефективността и се разширява капацитетът на пристанището при приемане, обработката и съхранение на товари. Отдаваме голямо значение и предвиждаме разширение на жп инфраструктурата и жп транспортирането на товари с цел постигане на екологична устойчивост и намаляване на въглеродния отпечатък. С вложенията в специализирана техника и съоръжения успяваме да привлечем нови клиенти за пристанището и да допринесем за развитието на региона. Убедени сме, че чрез реализираните инвестиции ще превърнем пристанището в един от най-добрите пристанищни оператори в Черноморския регион, ще утвърдим „БМФ Порт Бургас“ като предпочитан и надежден партньор на регионално и глобално ниво. Не на последно място считаме, че сме завоювали позицията си на най-надежден работодател в региона. Чрез дейността си осигуряваме възможности за бизнес и развитие и на други по-малки компании в областта, категоричен е концесионерът.

Как семейството на Кирил Петков го изненада за РД Вижте милите послания от дъщерите и съпругата му Линда  Тя танцува с рокля с 3 000 камъка в Денсинг старс Ефектните сценични тоалети са проектирани специално за всеки състезател, създадени са за конкретната хореография и осигуряват пълна свобода на движението, каза стилистката на предаването Августина Маркова-Тути
Той е звезда от "Съни бийч", но в личния си живот доскоро бе много нещастен Колеги на Бойко издават, че всичко вече се е променило и той има нова любов в живота си, но още не я е показал на широката общественост  Тя създаде най-големия скандал в българското кино, а днес напуска страната разочарована Звездата от сериала „Откраднат живот”, която се изявява успешно и като художничка ще учи анимация в престижна академия, за която от написаното от нея става ясно, че не е в България
Кой просълзи шеф Ангелов Говори участник от звездния отбор в шести сезон на горещото кулинарно риалити Американското разузнаване: Путин не е наредил и не е планирал Навални да бъде убит Оценката на САЩ се основава на редица сведения – класифицирани разузнавателни данни, както и анализ на публични факти
Слави ме уволни, защото родих, убедена е тази актриса Михова поясни, че със Слави Трифонов имат две раздели Кирил Петков за фалшифицираните от Лена документи: Кьорфишек на ДАНС! Неверните обстоятелства са били нужни, за да се изчисти от всякакъв вид конфликт на интерес
Сложи всички в малкия си джоб, една от песните му удари 115 млн.гледания Заснемането на клипа "Хабиби" на Азис струвало само 1400 лева „Възраждане“ – Бургас регистрира листата за парламентарните избори Водач в нея отново е заместник-председателят на Народното събрание и заместник-председател на „Възраждане“ Цончо Ганев
Тази кола се размаза при тежка катастрофа Инцидентът е на околовръстното в София  Стена рухна върху АМ "Струма" и затрудни прибирането към София Движението се отклонява през Владая и се е образувала колона от автомобили