Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Най-кървавият път у нас отива в историята

Ключови думи: път, ремонт, катастрофа, бяла-русе, магистрала

Един от най-кървавите шосейни участъци у нас, този между Русе и Бяла, е на път да отиде в историята. Това ще се случи с построяването на магистралата Русе-Велико Търново, чиято първа копка се планира за началото на 2024 г. Участъкът е с най-висока концентрация на тежки катастрофи у нас заедно с отсечката южно от Симитли през Кресненското дефиле, съобщава "Телеграф".

Работа

В момента по трасето на бъдещия аутобан, което вече е утвърдено и минало екологична оценка, текат отчуждения на частни терени. В същото време избраният за изпълнител на отсечката Русе-Бяла (40 км) консорциум вече работи по техническия проект на магистралата.

„Теренът е най-голямото предизвикателство в този проект, защото има много денивелации и следователно много съоръжения“, разказа инж. Лазар Лазаров, бивш шеф на пътната агенция и представител на изпълнителя.

По думите му най-сложното съоръжение по трасето е мостът над долината на р. Русенски Лом. Той ще е сред най-мащабните у нас с 800 метра дължина и 62 м височина над коритото на реката. Мостът ще се изпълни по метода на конзолното бетониране, което позволява отвори от над 140 метра, като така спестява броя на носещите колони на моста. Реално мостовете ще са два – по един за всяко от платната на магистралата.

Срокове

По договор участъкът Русе-Бяла трябва да е готов не по-късно от 2028 г., като сроковете са сходни и за следващия участък – обхода на град Бяла (35.4 км). С известно забавяне върви участъкът от Бяла до Велико Търново (Дебелец), за който още няма избран изпълнител. Участъкът е ключов заради пресичането с трасето на магистрала „Хемус“, което се очаква да облекчи движението и по пътя Бяла-Плевен, който сега масово се използва за пътуване от София в посока Русе и Букурещ. Магистралата се финансира от еврофондовете. Почват аутобана от София до Калотина До няколко месеца започва строежът на последния участък от магистрала „Европа“ от София до Сливница, заяви регионалният министър Иван Шишков вчера. Той уточни, че в края на 2022 г. правителството е одобрило подробен устройствен план за тази отсечка, а сега започва отчуждаването на парцелите. Трасето от Сливница до Драгоман е вече изградено, а това от Драгоман до ГКПП Калотина до 2 месеца ще бъде въведено в експлоатация. Строителството трябва да започне в началото на 2024 г.

1
Коментара по темата
1.
Haha
18.02.2023 13:27:17
Асфалт съставен ор бели кремъчни камъни гладки като стъкло . и пеш да вървиш се пързаляш .
  Добави Коментар
Бургас става национален център за обучение на архитекти КАБ и САБ избраха морски град за база за квалификация и преквалификация в сектора Куюмджиев: До недостиг на горива няма да се стигне, но до повишаване на цената със сигурност Ако не бъде одобрена сделката за "Лукойл", ще има криза с горивата
Симеон Дянков: Може би е редно да си кажем истината, очаква ни голяма криза През 2027 г. България ще бъде в процедура на свръдефицит, смята бившият финансов министър Атанас Атанасов: Това е бюджет на чантаджиите, никакви предложения за реформа Борисов се държи като опозиция на собственото си правителство, той буксува, каза лидерът на ДСБ
Бойко Борисов: Ще дадем с 1 млрд. лв. отгоре на пенсионерите, за да сме готини като Асен Василев "Има опасност да надхвърлим 3-те процента дефицит, но ще се постараем да не го направим", каза лидерът на ГЕРБ Кирил Домусчиев: Ако политици и синдикати не се вразумят, ни чака дежавю на кризата от 2009 г. Бизнесменът предупреди, че държавата харчи неефективно, а натискът за по-високи осигуровки ще прогони инвеститорите
Алла Пугачова си купува къща край София Тя изпитва много топли чувства към България, откакто спечели „Златният Орфей“ през далечната 1975 г. с песента „Арлекино“ на Емил Димитров Кола пламна на АМ Тракия Причината за възникването на пламъците тепърва ще се установява от органите на реда
Ще се наложи да излезем на улиците, обявиха пенсионерите Заплахата е заради предложението за повишаване на цената на водата Шофьор избяга след катастрофа и малко след това се блъсна в дърво Водача на Кадилака е задържан след предизвикания инцидент тази сутрин в Пловдив
"Файненшъл таймс": Срещата Тръмп-Путин е отменена Ето какво твърди вестникът Почина важен кадър в БСК Снежа, както я наричаха колегите ѝ, ще остане завинаги в паметта на всички като отдаден професионалист, всеотдаен колега и искрен човек, допринесъл значително за развитието на социалния диалог и индустриалните отношения в България