Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Най-кървавият път у нас отива в историята

Ключови думи: път, ремонт, катастрофа, бяла-русе, магистрала

Един от най-кървавите шосейни участъци у нас, този между Русе и Бяла, е на път да отиде в историята. Това ще се случи с построяването на магистралата Русе-Велико Търново, чиято първа копка се планира за началото на 2024 г. Участъкът е с най-висока концентрация на тежки катастрофи у нас заедно с отсечката южно от Симитли през Кресненското дефиле, съобщава "Телеграф".

Работа

В момента по трасето на бъдещия аутобан, което вече е утвърдено и минало екологична оценка, текат отчуждения на частни терени. В същото време избраният за изпълнител на отсечката Русе-Бяла (40 км) консорциум вече работи по техническия проект на магистралата.

„Теренът е най-голямото предизвикателство в този проект, защото има много денивелации и следователно много съоръжения“, разказа инж. Лазар Лазаров, бивш шеф на пътната агенция и представител на изпълнителя.

По думите му най-сложното съоръжение по трасето е мостът над долината на р. Русенски Лом. Той ще е сред най-мащабните у нас с 800 метра дължина и 62 м височина над коритото на реката. Мостът ще се изпълни по метода на конзолното бетониране, което позволява отвори от над 140 метра, като така спестява броя на носещите колони на моста. Реално мостовете ще са два – по един за всяко от платната на магистралата.

Срокове

По договор участъкът Русе-Бяла трябва да е готов не по-късно от 2028 г., като сроковете са сходни и за следващия участък – обхода на град Бяла (35.4 км). С известно забавяне върви участъкът от Бяла до Велико Търново (Дебелец), за който още няма избран изпълнител. Участъкът е ключов заради пресичането с трасето на магистрала „Хемус“, което се очаква да облекчи движението и по пътя Бяла-Плевен, който сега масово се използва за пътуване от София в посока Русе и Букурещ. Магистралата се финансира от еврофондовете. Почват аутобана от София до Калотина До няколко месеца започва строежът на последния участък от магистрала „Европа“ от София до Сливница, заяви регионалният министър Иван Шишков вчера. Той уточни, че в края на 2022 г. правителството е одобрило подробен устройствен план за тази отсечка, а сега започва отчуждаването на парцелите. Трасето от Сливница до Драгоман е вече изградено, а това от Драгоман до ГКПП Калотина до 2 месеца ще бъде въведено в експлоатация. Строителството трябва да започне в началото на 2024 г.

1
Коментара по темата
1.
Haha
18.02.2023 13:27:17
Асфалт съставен ор бели кремъчни камъни гладки като стъкло . и пеш да вървиш се пързаляш .
  Добави Коментар
26-годишен мотоциклетист загина при катастрофа край Елхово Той е управлявал мотоциклет, изгубил контрол и излиза извън пътното платно Известна рускиня хвърли връхните дрехи Одинцова се показа по бански
Почина известна българска актриса Поклон пред светлата ѝ памет Грандиозно предложение: Барселона дава 200 милиона евро за нападател Катаунците искат Холанд
Зеленски: Тръмп „започна да вижда нещата малко по-различно“ след Ватикана Украинският президент очаква американската помощ да се удвои заради сделката за полезните изкопаеми Обмисля оферта от... Ал Хилал иска Шави
Има деликатен проблем... Джоли е прекалено слаба Направи любопитно обръщение Опитният наставник Младенов с послание към родните треньори
Какво е състоянието на Вучич Вучич ще бъде изписан след час, но че е малко вероятно да се върне към редовните си дейности през следващите няколко дни Петима оцеляха след 36 часа в блато с алигатори Драма в Боливия
Тревожен инцидент в Русе Вратите на автобус затиснаха дете Искаш ли да блеснеш във филма „Един грам живот“, търсят 150 статисти Снимките ще се проведат на 17 юни 2025 г. (вторник) от 12:00 до 16:00 ч. в зала „Черноморие“ на Международния конгресен център – Бургас