Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Може ли онлайн търговецът да откаже възстановяване на сумата?

Габриела Руменова изтъкна, че срокът за рекламация е до две години от закупуването, но обикновено търговецът предлага ремонт
Ключови думи: Габриела Руменова, онлайн, онлайн търговия, търговец, възстановяване на сумата

Хубавото е, че може да върнем повечето стоки, които сме си купили онлайн за Коледа и Нова година в законоустановения 14-дневен срок. За тези групи продукти, за които правото на отказ не се прилага, търговецът трябва предварително да ни е уведомил, че нямаме такава опция. Това обясни по телевизия Bulgaria ON AIR Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите“.

В студиото на „България сутрин“ тя поясни, че правото на отказ от онлайн покупка е безусловно - не е нужно да посочваме каквото и да е обяснение, но не трябва да сме използвали стоките. Процедурата за упражняване правото на отказ е до 14 дни от доставката да уведомим търговеца за желанието си да развалим договора, като е добре да го направим писмено, за да имаме доказатлества, че е в срок и надлежно. Най-добре е чрез т.нар. стандартен формуляр за отказ. 

„Търговецът е длъжен по закон да го предостави най-късно с изпращането на покупката, но в практиката имаме и случаи, в които не го прави. Заради това преди месец от платформата „Ние, потребителите“ предоставихме образец на такъв формуляр, който може да бъде използван“, каза още Руменова. 

След това до 14 дни трябва да върнем покупката на търговеца и да имаме доказателство за това. 

На въпрос на водещия Виктор Дремсизов може ли е-магазинът да откаже да върне парите и да предложи ваучер или замяна експертът обясни, че законът задължава търговеца да възстанови заплатената от потребителя сума, но може да поиска от него да поеме куриерските разходи по връщането на стоката, ако предварително го е обявил. 

Руменова припомни, че отговорността пратката да пристигне в срок е изцяло на онлайн магазина и не може потребителят да бъде пренасочван към куриера. „Ако до 30 дни не ни доставят стоката – имаме право да не я приемем и не дължим нищо“, разясни тя.

„Сигурно в двата работни дни ще има доста хора, които ще очакват да получат своите пратки.
Колкото и да е голяма опашката и да недоволстват хората, да отворят кутията и да видят какво има вътре. Да огледат за външни несъответствия или ако се предполага, че продуктът има някаква функционалност, да я изпробват. Най-лесният начин е да откажат приемането, вместо да влязат в спиралата на рекламацията“, посочи Руменова в отговор на въпрос на водещата Мария Константинова какви са правата ни и същата ли е процедурата, ако някоя от закупените за празниците стоки има някакъв дефект. 

Специалистът добави, че срокът за рекламация е до две години от закупуването, но обикновено търговецът предлага ремонт, а това в повечето случаи не устройва потребителите. Затова тя препоръча преди покупката да гледаме дали търговците предлагат опцията“Тест и преглед“. „Важно е да обръщаме внимание и на това откога е онлайн магазинът, да не е от съвсем скоро, да има достатъчно информация за търговеца, да има телефон, чрез който може да се свържем, а не просто една форма, през която да поръчаме нещо. Трябва да има доста подробно описание на стоките, които предлагат и на общите условия, при които се извършват продажбите“, подчерта Габриела Руменова. 

За всяка една покупка трябва да искаме касова бележка и да я пазим. Не на последно място да знаем, че когато купуваме от физическо лице, нямаме правата, които имаме, когато пазаруваме от истински търговец.
 

1
Коментара по темата
1.
Що за глупост??
27.12.2022 14:09:29
Търговецът е виновен за забавянето на куриера??
  Добави Коментар
Мариета Георгиева - 110 километра лед, пълна изолация и български флаг на най-южната точка на Земята Тя стана първата българка, постигнала този преход, и една от малкото жени в света с подобно постижение Колко струва охраната на Пеевски? ДПС „Ново начало“ извади сметката Четирима служители на НСО с брутни заплати между 3000 и 4000 лв. охраняват лидера на партията
Две близо 90 годишни италианки превърнаха хляба и Instagram в туристическа сензация Как две „нони“ от Пулия доказаха, че добрият хляб може да промени съдбата на цял град  Какво се случва със сметки, кредити, депозити, лизингови вноски и инвестиции с въвеждане на еврото Банкови сметки, кредити, депозити и инвестиции се превалутират автоматично и безплатно по фиксирания курс 1 евро = 1,95583 лв.
Кристен Стюарт разказа за брака си: "Вече не съм сама срещу света!" Актрисата признава, че бракът ѝ е донесъл ново усещане за принадлежност, спокойствие и личен баланс ЕК с първи решителен ход срещу скъпите жилища в Европа Брюксел обяви мерки за по-достъпни домове, с фокус върху строителството, наемите и социалната справедливост
Сланината - древна храна за лечение на всички болести Какво всъщност съдържа свинската мас, кога може да е полезна и защо не бива да се приема като лекарство 3 световни титли за България по киокушин  Младите световни шампиони - Йоанна, Меразов и Василев разкриват как дисциплината, режимът и характерът ги водят към върха
Радев продължава консултациите с партиите в четвъртък След остри позиции в понеделник и вторник държавният глава приема нови парламентарни групи Хакери удариха любимия сайт на възрастните Pornhub е засегнат от огромен пробив в сигурността, след като хакери са откраднали данни и историята на търсенията на 200 милиона премиум потребители
Кои ваучери за храна да изберем? Разликите между Наредба 7 и Наредба 11 Как да изберете правилния тип ваучери за храна през 2026 г.: практично ръководство за работодатели КЗП удря по необоснованите цени и следи търговците под лупа Десетки проверки, актове и изискани обосновки - държавата затяга контрола преди навлизане на еврото от 1 януари 2026