Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Защо тихомълком се удължи концесията на летищата в Бургас и Варна

Димитър Найденов отбеляза, че ако са се управлявали от различни концесионери, летището в Бургас е щяло да има възможност да предложи по-изгодни условия на авиокомпаниите и да бъде по-агресивно
Ключови думи: Димитър Найденов, новини, Демократична България, Флагман, Летище Бургас, Летище Варна, Фрапорт

На какво основание е удължена концесията на летищата в Бургас и във Варна със срок от 5 години? Този въпрос бе поставен от депутата Димитър Найденов от „Демократична България“ в рамките на парламентарния контрол на служебния министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев.

Найденов бе възмутен, че между двете летища нямало конкуренция, защото концесионерът бил един и същи - "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт". С това той си обяснявал факта, че летището във Варна е обявило, че ще обслужва рекорден брой маршрути през следващата година, докато летището в Бургас щяло да затвори през зимата, а догодина да обслужи само един полет до Лондон. 

Найденов отбеляза, че ако са се управлявали от различни концесионери, летището в Бургас е щяло да има възможност да предложи по-изгодни условия на авиокомпаниите и да бъде по-агресивно. Според депутата от ДБ било грешка двете морски летища да са дадат на един оператор. Но той има критики и срещу сегашния служебен кабинет, че задълбочава проблема.

Министърът на транспорта Христо Алексиев от своя страна припомни, че концесията за двете летища е сключена още преди "Борисов" - през 2006 година. Той отбеляза, че му е трудно да коментира дали решението е правилно или не, като призна, че може би е било по-коректно двете летища да бъдат разделени. В същото време, аргументирайки действията на своето правителство, обясни, че неговата основна цел е била да върнат икономическия баланс на самата концесия.

Алексиев обясни, че общият размер на инвестициите в двете летища е в размер на 403 милиона евро. Към настоящия момент концесионерът е платил концесионни възнаграждения в размер на повече от 334 млн. евро.

"Това е една от концесиите, които генерират най-голям приход за държавата и през годините "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" е заплащал високи по размер концесионни възнаграждения, достигащи до 30 млн. евро годишно", отбеляза Христо Алексиев.

Той добави и че с решението на Министерския съвет срокът на концесията да се удължи с 5 години, ще бъдат извършени допълнителни инвестиции в размер на още 10 милиона евро. С това размерът на инвестициите за срока на концесията ще стане 413 млн. евро.

Служебният министър подчерта, че новият договор е в полза на държавата и тя ще получи допълнително най-малко още 120 млн. евро концесионни възнаграждения. Като всичко изградено от концесионера, ще стане собственост на българската държава. Така приетото решение на Министерския съвет е с цел да се съхрани концесионният договор, който носи съществени приходи в държавния бюджет и инвестиции в публична инфраструктура, обясни Алексиев.

Той подчерта, че договорът с "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" е удължен в пълно съответствие със Закона за концесиите, като при сключването му е бил отчетен и ефектът от COVID-пандемията и започналите военни действия в Украйна. 

Заместник министър-председателят обърна внимание, че последните два фактора влияят силно негативно на двете черноморски летища, защото техният трафик се генерира главно от туризъм и то най-вече от Русия.

28
Коментара по темата
28.
Симeон
14.11.2022 07:51:30
Колкото и да е тъжно, Бургас е Стара Загора, но с пристанище и Слънчев бряг в периферията. Така че потенциал за повече от лятно летище за чартъри да карат английски и немски пияници няма. Добре, че ТИМ/Фрапорт са сериозни и държат да не се излагат пред западните туроператори - само затова летището изглежда толкова добре - по-хубаво е от софийското!
27.
простата истина
11.11.2022 22:33:26
Градът ни е просто беден.
Днес пак излезна статистика, че сме 13-ти по заплати в България.
А 30 пътници на полет от Бургас, достатъчно платежоспособни да летят, не могат да оправдаят разкарването до Бургас на самолет със 150 седалки.
26.
Има начин
11.11.2022 22:15:40
Летище Бургас може да поеме няколко (обмислени разумно) целогодишни полета от варненските и да има поток от пътници и обороти и малко ще живне положението и няма да се стига до такива изказвания. Щото реално имат какво да прехвърлят в Бургас, има и кой да лети. Редовно хората пътуват до София или Варна за да летят, пък летището в града им -пусто.
25.
burgazlia
11.11.2022 21:39:38
Напълно съм съгласен с 1. и 4.
Чудя се само как кмета не проумя тези елементарни истини, че развитие и поминък в града с големи инвеститори не стават без редовни полети до нормални европейски летища. Жалко за нас
24.
Бс
11.11.2022 21:27:32
Сега, ако попита и за Централно пристанище в Бургас и ще го призная. Защо беше умишлено унищожено?
23.
до 22
11.11.2022 21:02:39
Точно, имаме магистрала до центъра на вселената София.
22.
Някой си
11.11.2022 20:57:18
От София до Бургас има магистрала и се стига за три часа и половина......пробвайте веднъж София - Варна и ще разберете защо.
21.
Стою
11.11.2022 20:43:09
ББ и софиянци само ще ни оправят, нали сме много гъсти с тях.
20.
Изчезвайте!
11.11.2022 20:38:18
Вън на ТИМ от Бургас! Превърнахте летище Бургас във военно летище изроди
19.
*********
11.11.2022 20:36:27
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
18.
Грую
11.11.2022 20:35:08
Прав е 10. Без написаните села за квартали ви бием по население.
17.
Празната плешива тиква
11.11.2022 20:35:06
Ей го и 13 идиот.Абе охлюв,вървяха в пакет защото никой нямаше да иска летище Варна и селяците от Провадия и Суворово щяха да го ползват за селскостопанско летище.Сега се правят така,че след края на концесията никой да не иска летище Бургас.
Развитието на летищата в Бургас и Пловдив умишлено се проваля от шопските и гагаузките тикви.
16.
XX
11.11.2022 20:22:51
До 4

Не ТИМ, а фраткфуртците, зя което и пр'с'таците като теб гласуват.
15.
Корупция
11.11.2022 20:21:40
Това парите голяма работа със странджандките селтаци в Бургас на върха ще стигаме деееее ва колко инвестиция и колко качество питам от 2010 от тогава .....
14.
XX
11.11.2022 20:20:10
Така е в ЕС!
13.
Полет
11.11.2022 20:16:45
Първо двете летища заедно са по-изгодно в пакет. Ако не бяха в пакет никой читав нямаше да ги иска. Второ кво ревете бе бургазлии? Никой не лети извън сезона от там - за пет калъфа коя авиокомпания ще пусне полет? Я направете справка колко са пълни самолетите? Трето удължаването на концесията не е редно да става така без гласуване в парламента!!! Тоя Христо е гушнал бая парички 100 % е взел комисионна. Да бъде обжалвано това удължаване!!! Незаконно е! А този дето пита е само формално, колкото да се каже, че е питано.
12.
Празната плешива тиква
11.11.2022 20:06:01
Тоз плешив мамул му е толкова акъла,че не може да зададе един въпрос като хората и да навре министерския мишок в дупката му.Какво значение има кога,от кого и колко плаща концесонера ?Първо концесията беше съмнителна от самото начало покрай прикритото участие на трибуквена групировка?Второ,ако летище Бургас се отдели от концесията все едно новия концесионер няма да плаща такса и да инвестира в пъти повече стига да има желание да се намери подходящия концесионер.И най-хубавия въпрос защо се удължава при положение,че концесионера може да си покрие загубите с увеличение на летищните такси и пътникопотока през летище Бургас?
Кат нямаш толкова акъл хващай дебелака и ристьо и отивайте да блокирате летище Варна.
11.
Иван
11.11.2022 19:55:31
Колко ви плати Бенчо за рекламата.Питайте го от къде има толкова пари...
10.
слаб пазар
11.11.2022 19:52:07
И кой ще пътува толкова от Бургас?
Самият град не е особено голям и край него още 2-3 циганизирани като Карнобат и Грудово.

Нова концесия да се направи за Стара Загора, че поне е в средата и събира хора от всички посоки.
9.
До 8
11.11.2022 19:14:27
Защото продажната върхушка мълчи и е съгласна, да съсипят Бургас за сметка гагаузланд.
8.
*********
11.11.2022 19:12:03
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
7.
Дааа
11.11.2022 19:09:41
Летището, пристанището, гагаузите целенсочено съсипват Бургас.
6.
Warum?
11.11.2022 19:04:26
Значи още поне 5 години бургазлии ще духат супата! Ще трябва да кацат в София и Варна! Очевидно е че се разработва летището във Варна за сметка на това в Бургас ! Концесионерът е небезизвестната варненска ТИМ!
5.
BEpt
11.11.2022 19:03:53
Доста интересна тема .
Бургас има основание да иска отделна концесия.Най- малкото,защото обслужва най-много пътници и товари след София.
4.
Памука
11.11.2022 19:00:55
Тимаджии съсипаха летище бургас. Ползват го за летния сезон а зимата пренасочват полетите за Варна.иначе целогодишно се товари оръжие от летище бургас . Самите авиокомпании предпочитат летище бургас пред варна ама тим са по силни от държава
3.
Дернев
11.11.2022 18:54:44
Същото, което става с порта, се пренесе и към летището. Това е всичко друго, но не и държавен интерес.
2.
Дивак 19
11.11.2022 18:52:01
За какво му е на Бургас летище? То таксита няма из града след 23часа...
А какъв град беше преди тридесет години!
1.
Обединена Европа
11.11.2022 18:31:27
За да има бизнес и чужди инвестици в една държава трябва да има инфраструктура: магистрали, летища, пристанища, ток, вода, канализация. Никой инвеститор няма да дойде и да гази с гумени ботуши в калта ил диа слаломира между дупките по второкласни пътища. Образованието и кадрите, здравеопазването, ниските данъци и работеща съдебна система също са изключително важни.
В случая на Бургас не можеш да очакваш инвестиции в град, в който няма целогодишни полети до поне 10-15 европейски летища целогодишно. Фрапорт избра да развива варненското летище, а бургаското да използва за сезонни чартъри до Слънчев бряг, като същевремнно го държи на концесия, за да нямат конкурент на варненското летище.
За да има инвестиции и работни места в Бургас, трябват целогодишни полети!
  Добави Коментар
ГДБОП с удар срещу онлайн пирати В хода й са установени собствениците на сайтовете, които са ги създали и поддържали с цел предлагането на техните потребители на достъп до популярни филми, сериали, телевизионни продукции чиито правоносители са български телевизионни оператори Най-после ще вдигнат сватба Тя ще е малка, а кумовете ще са приятелка на Ива и мой приятел, призна Сашо Кадиев
Дъжд над Черноморието Максималните температури ще са 19°-22° Сочни джуки и уголемен бюст – хит сред подаръците за тазгодишните абитуриентки Тенденцията от миналото да се залага на големи обеми и натрапващи се устни вече я няма
Партия налази Зуека в Испания Най-изненадваща за него се оказала подкрепата на политическа партия След участието си в Капките тя замина за Африка Моделката и гаджето вършеят в Тунис
Транспортен хаос в центъра на София Многото и различни знаци объркват шофьорите, които неволно влизат в насрещното, и предизвикват опасни ситуации Красива блондинка проби в българския футбол Тя има щастлива връзка и дете 
Лошо! Моралният кодекс на спасителите в Бургас забрани голите жени Забраната за монокини се спазва първо, защото плажуващите така дами разсейват спасителите и те не могат да си вършат работата, и второ - защото плажът е пълен с деца и не е прилично Младеж преби майка си, докато тя шофира 19-годишният е задържан до 24 часа в РУ - Монтана
Сметоизвозване ли? Северна Корея праща балони с фекалии и боклук към южната съседка От години южнокорейски пък активисти изпращат балони с блистовки към Северна Корея, критикуващи нейните лидери и USB памети с клипове на Kей-поп музика Мъжки жестове, които издават колко много държи на вас Не ви притиска да правите нещо, за което не сте готови