Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

КЗП рови договорите с банки и телекоми, ощетяващи народа

Ключови думи: КЗП, договор, банка, телеком, ощетяване

Комисия за защита на потребителите (КЗП) и Комисия за защита на личните данни (КЗЛД) ще разгледат договорите на телекомите и кредитните институции за използването на неравноправни клаузи и затова доколко са защитени правата на потребителите като субект на лични данни съгласно действащия регламент в общността от 2016 г.

Двете институции ще осъществят контрол и върху онлайн платформите за търговия и информационни сайтове върху това как същите събират и обработват лични данни чрез „бисквитки“ и евентуалното им използване за прилагането на нелоялни търговски практики.

КЗП ще проверява за наличие на неравноправни клаузи в договорите, а КЗЛД - дали има уговорки, нарушаващи правата на потребителите като субект на лични данни, които могат да накърнят техните икономически интереси, като и правото им на личен живот.

КЗП работи активно за намаляване на натрупаното с години социалното напрежение от прилагането на неравноправни клаузи в потребителските договори и използването на нелоялни търговски практики като способ за продажба. От двете институции ще бъдат изискани всички общи условия и типизирани договори, с които тези оператори работят, за да може да експертите на комисиите да преценят дали вътре има неравноправни клаузи, и клаузи увреждащи правата на физическите лица по Регламента за защита на личните данни.

Целта на тази кампания е да се осигури на потребителите спокойствие и когато те подписват договор за телекомуникационни, финансови услуги или договори за продажба от разстояние да знаят, че условията, които приемат, ги поставят в абсолютно равноправно положение с търговеца.

Тъй като потребителските договори са предварително изготвени от търговците, типизирани и предназначени за множество сделки с неограничен брой потребители, намесата на двете институции е необходима за внасяне на спокойствие у потребителите, че са защитени техните права.

Наличието на неравноправни клаузи и клаузи, увреждащи личните им права като субект на лични данни реално поставя потребителите в невъзможност да са в справедливи отношения с търговците. Потребителите нямат реалния способ да влияят върху съдържанието на договорите тъй като те са предварително изготвени от търговците

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Созопол ще посрещне Гимкхана и Супер Рали през уикенда На 1 ноември от 11:00 ч. на наказателния паркинг до стадиона участниците в Гимкхана ще демонстрират умения, скорост и безопасно шофиране Терористи щяха да потопят САЩ в кръв за Хелоуин, ФБР предотврати атентата
Не пропускайте празника на тиквата на пазар „Краснодар“ Цветното събитие ще се проведе на 6 ноември от 16 часа 2 г. и 8 месеца условно за учителя-педофил Христо Кирев Присъдата е прочетена днес при закрити врати заради интимни подробности и малолетната жертва 
Хибрид между ураган и средиземноморска буря със сила 160 км/ч може да удари Балканите Вижте какво се случва Галена натиска последния златен бутон В есенната неделната вечер зрителите ще се насладят на няколко въздействащи музикални изпълнения
Суперлуна е в телец. Какво да очаквате На 5 ноември 2025 г. Луната достига пълнолуние в знака на Телец и е в най-близката си точка до Земята – което прави тази лунна фаза Заместник-министър Красимир Ненов: Сигурната и чиста енергия е двигателят на бъдещия икономически растеж Центрове за данни и изкуствен интелект представлява важна икономическа възможност за страната
Николай Димитров: Черно море е нашият общ дом и вдъхновение Изложба "Аз обичам Черно море" бе открита в Несебър в присъствието на художници, учители и журналисти Любимецът на публиката направи шокиращо разкритие Давид от „Биг Брадър“ призна, че е бил жертва на сексуално насилие
Колосалната сума от 300 бона инвестира Рачков за нов салон на Виктория Изгората на Рачков търси и нови служители, защото вече не смогва сама да се справя с обслужването на клиентите си  Влади Въргала: „Изгубих пари, но не и вярата – фалитът не е провал“ Актьорът разказа в „Преди обед“ за двете си финансови катастрофи, предателствата по пътя и уроците, които са го научили да различава загубата от истинския провал