Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Константин Бачийски: Печелившата икономическа формула за Бургас е повече кораби и по-малко ресторанти в пристанището

Преди няколко години Константин Бачийски представи „План за икономическо развитие за Бургас“
Ключови думи: константин бачийски, продължаваме промяната, водач на листата, гласуване, пристанище бургас, план за развитие на бургас

„Бъдещето на Пристанище Бургас е свързано с обслужване на кораби и товари, а не с изграждането на лъскави офиси и заведения на мястото на съществуващите корабни места“ - коментира кандидатът за народен представител Константин Бачийски по време на разговори, посветени на морския транспорт и търговия.

Водачът на листата на „Продължаваме Промяната“ в Бургас определи като абсурдна идеята основната функция на порта да бъде сведена само до предоставяне на забавления за туристи чрез различни атракции в новата Зона за обществен достъп и чрез обособяване на нови офис площи.           

„Ако заложим само на търговските обекти, дългосрочно ще загубим. Време е да признаем, че няма как ресторантите да заменят корабите и това да доведе до сериозен икономически растеж.“ – допълни той.

Бачийски припомни, че в исторически план градът се е разраствал покрай развитието на пристанището, тъй като обслужването на корабите генерира допълнителни доходи и работни места заради съпътстващите дейности при обработката на товари.

Константин Бачийски обвързва създаването на нов терминал най-вече с обработването на „ро-ро“ товари

Преди няколко години Константин Бачийски представи „План за икономическо развитие за Бургас“.

Точка 3 от тази програма е посветена именно на развитието на Пристанище Бургас.

Кандидатът за народен представител посочи, че и в момента има много модерни офиси в града, които стоят празни.

„Офиси могат да се строят навсякъде, но кораби могат да бъдат обслужвани само в пристанището. А и приходите за един ден от едно корабно място често са по-високи от генерираните приходи за месец от наеми на всички търговски обекти в Зоната за обществен достъп – изчислява Бачийски.

Той определи като икономически обоснована идеята корабните места  „шесто“, „седмо“ и „осмо“ да бъдат по-тясно свързани с града, но настоя корабните места навътре в морето да бъдат не само запазени, но и да бъдат изградени допълнително нови дълбоководни терминали.

Прогнозният ефект от влизането им в експлотатация е увеличаване на конкурентоспособността на Пристанище Бургас.

Въпрос на обсъждане е дали терминалът да се управлява от държавен или нов частен оператор чрез отдаване на концесия, за да се постигне предоставянето на конкурентни цени за обслужване на кораби и товародатели.

Константин Бачийски обвързва създаването на нов терминал най-вече с обработването на „ро-ро“ товари/ предназначени за транспортни средства/, „ро-ло“ товари /за превоз на жп вагони/ и контейнерни товари.

Депутатът посочи като основно предимство на този сегмент това, че товарите са опаковани, не предизвикват замърсяване или запрашаване, а при транспортирането им към вътрешността на страната и Европа ще минават през съществуващия изход на Пристанище Запад, а от там директно в индустриалните зони или магистрали. По този начин икономическите ползи ще остават за Бургас без по никакъв начин да се натоварва трафикът в централните части на града.

„За седеммесечното управление на „правителството на промяната“ спряхме стария проект за генерален план, предвиждащ  унищожаването на съществуващите корабни места и стартирахме нов проект за генерален план, които не само запазва тези места, но и предвижда създаването на нови такива. И ако ние днес не можем да използваме предимствата на нашето пристанище,  добрата локация, близостта до мегаполиса Истанбул , близостта до евентуалната свободна икономическа зона в летище Равнец, магистрала „Тракия“ и магистрала „Черно море“, ще изгубим възможностите за икономически растеж. Така съседите ни от Констанца ще продължават да развиват активно своето пристанище, а в Бургас ние ще пием чай или кафе край пустите корабни места. И ако продължаваме да превръщаме пристанище Бургас в някаква голяма закусвалня, това ще е тежък грях към града и към бургазлии“- коментира Константин Бачийски.

Затова според него на града, региона и държавата са нужни хора, които защитават обществения интерес и имат визията да направят необходимата промяна.

А такива хора в „Продължаваме Промяната“ има много.

 

Грабвайте велосипедите, Greenburg+ ви канят на велотур на 18 май Целта на събитието е да насърчи използването на велосипеда като устойчив, екологичен и здравословен начин на придвижване Мария Елена прави най-вкусните и здравословни кюфтета от тиквички С тази диета отслабнах с 10 кг за един месец, споделя тя
Съдбовните години в живота на всяка зодия, след тях никой никога не е същият Важните години в живота на човек могат да бъдат изпълнени както с добри и приятни събития, така и с трудни и разрушителни, казват астролозите Приключвала с публичните демонстрации на... Никога повече не искам да говоря публично за мъжа в живота ми, отсече Светлана
Каза тежки думи Косара не е на себе си от ревност Дарява космическа сума "Хората ще казват много неща за мен, когато умра, но аз съм решен "той умря богат" да не е едно от тях", написа Бил Гейтс
Румен Радев: Отдаваме почит към саможертвата на милиони хора Днес е Деня на Европа Червена боя на входа на Министерството на културата, има задържан Не са ясни мотивите за вандалския акт
Стрелба в София Нарушилият закона е пуснат под домашен арест Брутално провинение във Варна! Полицаи са били принудени да... Служители на реда оставят автомобила си и догонват пеша кола с мъртво пиян шофьор
Издирват 16-годишния Виктор Семейството на момчето е разтревожено Млад мъж погази закона в Айтос Открадна чантата на 32-годишна жена