Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Калоян Желев: Автомобилите поскъпват с плашещи темпове

Ключови думи: автомобили, ръст, цени

„Когато на първичния пазар на новите автомобили след края на пандемията натрупаното търсене тръгна да се освобождава и всички се надяваха на ръстове, тогава изведнъж се включиха другите промени, които доста бързо доведоха до дефицита на чипове. Войната в Украйна постави въпроса за структурни кабели за автомобилите“, посочи Желев.

По думите му разминаването на търсенето и предлагането доведе до дефицит на нови автомобили, който преориентира голяма част от търсенето към вторичния пазар, и по-конкретно към употребяваните автомобили на ниска възраст.

Според автомобилния експерт всички акумулирани по това време наличности са „изчерпани моментално“ и колкото повече във времето се разминаваха търсенето и предлагането, толкова цените по естествен път се повишаваха.

„От друга страна, всички производители, които можеха да си го позволят, преориентираха оскъдните налични компоненти към тези части от моделните си гами, които са с най-висока добавена стойност. Това още повече оскъпи средните цени“, поясни Желев, цитиран от investor.bg.

По думите на Желев цялата концепция за електрификация на всяка цена на масовия транспорт в Европа е поставена на логическа и фактологическа основа, която няма да издържи първия сблъсък с реалността, който ни предстои тази зима. „Електрическият транспорт не е най-евтиният и най-достъпният”, е мнението на експерта.

Той потвърди, че една част от автомобилните производители гледат на бъдещето като еклектично, а не като електрическо. „В много региони на света ще продължат да се търсят автомобили с двигатели с вътрешно горене  и производителите трябва да поддържат и развиват тази технология“, е мнението на Калоян Желев.

Той потвърди, че автомобилният пазар в България е малък и невинаги се съобразява с логиката на Европа. „Преди около месец изконсумирахме потенциала си за ръст през тази година“, смята Желев и обясни това с реекспорта с ниски цени и променената ситуация с продажбите у нас, които се преориентираха към дребните търговци, а не към едрите.

Защо наредбата за ползване на субсидия при покупка на електромобил продължава да е поставена на трупчета? Ще се загуби ли свободната воля на придвижване в бъдеще в споделената икономика? Как Индия и Китай гледат на масовата моторизация и на електрическото бъдеще на автомобилите? Ще промени ли Европа вижданията си за развитие на автомобилния сектор? Какво следва от намалението на цените на петрола? Ще се промени ли прагът на емисионните норми след 2025 година? Защо се разцепи Европейската асоциация на автомобилните производители?

1
Коментара по темата
1.
ami
16.08.2022 13:21:11
Дъ Грейт Рисет, баце. Личният автомобил трябва да е лукс. Както и яденето на месо. Бургери с насекоми и обществен транспорт. Натам ни водят. Пък се плюнчете, че било конспирация.
  Добави Коментар
Съпруга се разрови в телефона на мъжа си и животът й се преобърна на 180 градуса  Не мисля, че има някакъв начин да се справим с това, признава съсипаната жена Галена по бански в скъп хотел Певицата показа и в каква топ форма е
Наводнение взе над 100 жертви  Наводнението в Конго е причинено от проливните валежи и силните ветрове, които са довели до преливането на река Касаба Зеленски към Путин: Украйна е готова за преговори „Целият свят чака това от много дълго време", заяви украинският президент
Всяко четвърто дете е с психически проблеми Начинът на живот със стрес и социални медии води до стряскащата статистика Сгафи жестоко Българският посланик смята, че НАТО остава ключов играч в глобалната сигурност, адаптирайки се към новите геополитически реалности, като същевременно остава последователен в основните си принципи на колективна отбрана
За нищо на света не съхранявайте този продукт в хладилник Някои продукти изискват специфични условия за съхранение, за да се запазят в най-доброто си състояние, както по отношение на вкус, така и по отношение на безопасност Тошко Йорданов: В ИТН няма разнобой, отдавна сме посочили, че сме за еврото Референдумът не е чрезвичайна ситуация, каквато се опитват да я изкарат част от партиите
Всеки клиент на тази голяма БГ банка да чете, за да не загуби много пари Потребителите получават в електронните си пощи мейл, в който се алармират клиентите на банката, че трябва да "актуализират" документа си за самоличност Тиктака бомба: Учени засякоха времето до пълното изчезване на живота на Земята Всъщност, колкото и да не ни се мисли за това, рано или късно всичко на Земята ще приключи
60 лева за килограм череши у нас, дори във Франция са по-евтини Трагична година за овошките, не само в района на Кюстендил, но и в страната Мръсна игра за книжки: Как спират новия контрол над шофьорските курсове Приложение трябва да ги следи, но е пълно с дефекти, заяви шефът на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев