Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Нова телевизия започна война с bTV

Ключови думи: Нова Броудкастинг Груп, жалба, Комисията за защита на конкуренцията, нелоялна, жалба, рекламодатели, икономическа, криза, реклама, монопол, Труд, 24 часа

Нова Броудкастинг Груп подаде жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу нелоялна търговка политика на Би Ти Ви Медия Груп, чието господстващо положение на пазара КЗК потвърди в предишни свои решения, става ясно от разпространено до медиите съобщение. Поводът за жалбата са огромните отстъпки, съизмерими със стотици хиляди левове, които бТВ предлагала на рекламодателите си в продължение на месеци, но само в случай, че през този период не рекламират в друга телевизия. Така бТВ на практика се превръщала в монополист на монополизирала пазара.

През последните години глобалната икономическа криза се отрази негативно както на бизнеса, така и на крайния потребител. Телевизионните компании се изправиха пред предизвикателството да развиват дейността си, въпреки силно редуцираните бюджети за реклама, представляващи техен основен доход, признават от Нова Броудкастинг Груп.

Именно в условията на икономическа криза, в края на 2010 г. бТВ стартирала няколко агресивни кампании за привличане на клиенти чрез „необосновано големи отстъпки” за рекламодателите, с което застрашила конкуренцията на пазара. От Нова ТВ посочват като пример за нелоялна търговска практика  ексклузивната промоция - „Зима 2011”. Тя представлявала съвкупност от по-благоприятни търговски условия, валидни за кратък период от време (януари – март 2011 г). Рекламодателите, възползвали се от условията на предложението, са получили определен брой бонусни излъчвания във всички канали от групата на Би Ти Ви Медия Груп – от 100 % през месец март до 160 % през месец януари – върху броя на заявените и платени рекламни спотове. Клиентът обаче можел да се възползва от промоционалните условия единствено, ако гарантира, че в периода на промоцията няма да рекламира в други телевизионни медии. При неизпълнение на това условие, той заплащал неустойка.

Естествено при това положение много от компаниите са насочили през този период парите си за реклама в бТВ за сметка на останалите.

Не е ясно как ще реагира на жалбата Комисията за защита на конкуренцията. Но това далеч не е първата жалба  срещу опит за медиен монопол у нас. Дълги години – от 1996 до 2005 година - на вестникарския пазар у нас безпрецедентен, жесток монопол се упражняваше от вестниците „Труд” и „24 часа”, когато те се издаваха от немската група WAZ, която за щастие вече избяга от България. Във времето, когато „Труд” печаташе около 400 000 копия дневно, а „24 часа” – около 300 000, германците задължаваха рекламодателите да рекламират едновременно в двата вестника и така обричаха на мизерия всички останали. Не веднъж българските вестници писаха до въпросната КЗК, но тя винаги отговаряше, че няма монопол. След всеки отговор в полза на WAZ шефът на комисията се появяваше я с нов джип, я с някоя друга придобивка.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
МВР предотврати имотна измама за стотици хиляди лева в "Малинова долина" Нотариус сигнализирал за съмнителни документи, а проверка показала, че актът не фигурира в системата на Агенцията по вписванията "Форбс": Илон Мъск е първият човек с нетно богатство от над 600 млрд. долара Оценката на SpaceX почти се удвои, а Мъск задмина всички в историята с рекордно лично състояние
Коледната украса крие сериозни рискове за домашните любимци, предупреждават ветеринари Гирлянди, електрически лампички, токсични растения и храни водят до инциденти с любимци по празниците - специалистите съветват какво да избягваме След еврото: Цените на жилищата у нас ще скочат с до 10% още през 2026 година Брокери очакват умерено, но сигурно поскъпване на жилищата през следващите години, като водещи фактори са достъпните кредити и сравнително ниските цени спрямо Централна Европа
Пламен Константинов остава в Локомотив Новосибирск до 2028 година Бившият национален селекционер на България продължава успешната си работа в Русия България и още 7 страни обявиха Русия за най-голямата заплаха за сигурността в Европа На среща във Финландия премиерът в оставка Росен Желязков акцентира върху ролята на България за морската и екологичната сигурност в Черно море
Изискана рецепта с яйца и хайвер Семпло, но ефектно мезе, което комбинира яйца, майонеза и хайвер Пиян поляк намушка българка след скандал в апартамент в Германия 30-годишната жена е с тежки наранявания и е настанена в болница, нападателят е задържан, тестът му е отчел над 2 промила алкохол в кръвта
ЦСКА финализира втори трансфер преди Коледа - централен защитник от Португалия "Армейците" готвят втори удар на пазара след идването на Пиедраитани Цените на жилищата ще растат и през 2026 г., но с по-бавни темпове Анализатори виждат връзка между икономическия растеж и движението на цените в имотния сектор
Коледа издава изневерите: най-рисковото време за палавите съпрузи Психолози и адвокати обясняват защо именно по празниците лъжите най-често излизат наяве, а разводите зачестяват Светлините на Коледен Бургас събират фотографи и модели на празничния пл. "Тройката" Всеки от бранша – любител или професионалист, фотограф (видеограф), модел или UGC криейтър може да участва