Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Никелът поскъпна до рекордни нива, борсата в Лондон спря търговията

Ключови думи: борса лондон, никел

Лондонската метална борса преустанови търговията с никел, след като цените се удвоиха и надхвърлиха 100 000 долара за тон, предава CNBC.

„LME активно ще планира повторното отваряне на пазара на никел и ще обяви механизмите за това на пазара възможно най-скоро“, посочиха от борсовия оператор.

Борсата заяви, че наблюдава развитието на ситуацията в Русия и Украйна, която е основната причина за трусовете.

Цените на суровините се покачват спираловидно заради опасенията за доставките, свързани с войната в Украйна и санкциите, наложени на Москва.

Тримесечните фючърси на никела на Лондонската метална борса за кратко скочиха до рекордно високи нива от над 100 000 долара за тон във вторник, след което се върнаха под тази граница.

Русия е третият по големина производител на никел в света. Металът е ключов компонент в производството на неръждаема стомана и литиево-йонни батерии.

Цените на металите се покачиха, тъй като банките намалиха експозицията си към руските стоки, а корабните превозвачи избягват ключовите пристанища на страната.

Някои анализатори се притесняват, че рязкото поскъпване на никела поставя под въпрос амбициозните планове за електрификация на автомобилните компании.

Клетките на литиево-йонната батерия имат три слоя - катод, който съдържа литий, смесен с никел и други минерали, като кобалт, манган или алуминий; анод, направен от въглероден графит и силициев сепаратор, изработен от порест полимер. Има и течен електролит, който обикновено е направен от разтвор на литиева сол.

Когато батерията се зарежда, литиевите йони се задвижват от катода към анода. Когато клетката се разрежда, йоните се придвижват обратно към катода, освобождавайки енергия.

През последните години автомобилните производители откриха, че добавянето на повече никел към катода може да увеличи енергийната плътност на батерията, което се изразява в по-голям обхват на батериите, пише още CNBC.

По-старите литиево-йонни батерии са използвали катоди, в които никелът е около една трета, но през последните години автомобилните производители увеличиха процента на никела в катодите, за да увеличат енергийната плътност на батериите и пробега на превозните средства. Повечето батерии вече използват катоди, които съдържат най-малко 60% никел.

В някои автомобили количеството е дори и по-голямо. Катодите в клетките, които корейският батериен гигант LG Chem доставя на Tesla, са с 90% съдържание на никел.

Още преди руската инвазия в Украйна никелът не беше евтин и много експерти изразяваха опасения за вероятен дефицит на пазара, тъй като световните автомобилни производители увеличиха значително производството на електромобили.

Анализаторите от Rystad Energy предупредиха още през есента на 2021 г., че глобалното търсене на висококачествен никел, необходим за батериите, вероятно ще надхвърли предлагането до 2024 г.

Ако поскъпването на никела продължи, разходите за производството на електрически превозни със сигурност ще се повишат, особено тези от от по-високия клас.

Автомобилните производители, които не са сключили дългосрочни договори за доставка на никел на цените отпреди войната в Украйна, ще бъдат изправени пред труден избор. Те могат да изберат да поемат увеличението на разходите, като намалят маржовете си на печалба или се опитат да го предадат на потребителите.

Не всички електромобили обаче ще бъдат засегнати. Използват се и алтернативни видове батерии с литиево-железен фосфат (LFP). Те не се изискват никел или кобалт и са по-евтини. Те обаче имат и по-ниска енергийна плътност, което означава, че са по-тежки, в сравнение с литиево-йонните с идентичен обхват.

Китайските автомобилни производители, под натиска на правителството да насърчат продажбите на електромобили, използват LFP батерии в своите евтини електрически превозни средства от няколко години.

LFP технологията навлезе и в САЩ, когато миналата есен Tesla започна да използва батерии с литиево-железен фосфат в своите модели от начално ниво. По това време преминаването към LFP се разглеждаше от Tesla като начин да намали разходите за производство на тези модели и да подобри рентабилността си без да увеличава цените.

6
Коментара по темата
6.
Емигрант
09.03.2022 21:00:10
“Тримесечните фючърси”.
Хсхахахахахахахахахахахахахахахахаахахахахаахахахахааххааааа.
Тея журналисти от ФлагМан знаят как да се шегуват.
5.
До 3 от 1-ви
09.03.2022 18:54:02
Ех, пуберче, защо си мислиш, че не съм прочел статията, пък и по-добре от теб зная от какво се правят батериите .Вместо никела може да се използва и желязо, пише го и в статията !
Защо винаги вие, ограничените , си мислите , че вашата мисъл е грандиозно вярната ?!
Може би точно затова, защото имате ограничени познания ?!А и много държите да използвате обидата , за да покажете колко сте "умни"! Това пък се нарича комплекс !
4.
До още по-тъпия денко
09.03.2022 18:44:47
Крети, никела много преди да се използва в батериите , е широко използван като основа на всички хромирани части...Първо се слага никел и отгоре хром...А хромираните части (лайсни, брони, тасове, джантии подобни) имат много-много по-голям дял от батериите !Използва се дори и в лъскавите опаковки на парфюмерията !
Светът не е започнал с твоето раждане !
3.
denko
09.03.2022 18:07:50
do 1vi, tapanar nikela e vajna sastavka v litievo ionnite baterii
2.
Казано е
09.03.2022 17:47:38
Волът като рие никел, на гърба му пада
1.
Такааааа
09.03.2022 17:41:38
Пък и от никела се правят лъскавите лайсни на автомобилите и на много други стоки ...
  Добави Коментар
Сгъваме хартиените бюлетини за изборите като оригами  По-лесно е да гласуваме с машини, отколкото да намерим хлебчетата в супермаркета, възкликна водещата Мария Цънцарова Не се къпете по време на буря! Мълнията може да ви изпържи, предупреждава експерт по мълниезащита  Инж. Радослав Калчев разказа как токът от мълнията преминал от единият контакт във вилата му до другият, който бил на 12 метра от първия
„ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас“ АД обявява свободно работно място Шофьор на 20 години се вряза в автобусна спирка, удари четирима души При ляв завой младежът загубил контрол над колата
Почти 90 сигнала са подадени заради проливния дъжд в София Не са постъпвали сигнали за бедстващи хора 5 начина да накарате бившият да съжалява Ето кои са те 
5 характеристики на външния вид, които правят жената аристократка Ето кои са те Зодиите, които имат най-борбен дух Дали вашият зодиакален знак е един от тях?
Рецепта за пресни бели аспержи в лучено-чеснов сос с хамон Сервирайте пресни бели аспержи в лучено-чеснов сос с хамон топло, като може да го гарнирате с поширани яйца Огнен ад в сърцето на София, гори сграда срещу джамията Сграда в непосредствена близост до реновираната сграда на Централните хали в София пламна по време на бурята
Психологически блокажи, които ви пречат да отслабнете Ограничаващите ви вярвания подхранват самосаботажа около храната Ще бъде ли променена цената на тока? Щяло да е около 2% и всички други тълкувания са „спекулативни“