Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Последствия за тялото ни от консумацията на газирани сладки напитки

Ключови думи: газирани напитки, безалкохолни напитки, флагман

Независимо дали сте фен на газираните напитки или не, вероятно вече сте наясно с лошите им ефекти върху здравето.

Пълни със захар, карамелен оцветител и други добавки, в състава на безалкохолните напитки често има много повече от всичко, което е изброено на етикета.

Ето няколко доста стряскащи факти за тях: 

Съдържат токсични химикали

4-метилимидазол (4-MEI) се образува при направата на изкуствения карамелен оцветител, който се съдържа в много газирани напитки. Поглъщането на този токсичен химикал увеличава риска от развитие на рак, въпреки че Администрацията по храните и лекарствата в САЩ казва, че не е опасно да се консумират храни или напитки с 4-MEI в тях, тъй като ще трябва да изпиете повече от 1000 кутии дневно, за да се стигне до здравословни проблеми.

Може да доведат до проблеми с плодовитостта

Ако планирате да имате деца скоро, е разумно да спрете газираното за известно време, се казва в проучване от 2018 г., публикувано в списание Epidemiology. Изследователите наблюдавали близо 5000 двойки и установили, че пиенето на една или повече подсладени със захар напитки всеки ден от мъжа или жената води до по-малък шанс за забременяване.

Може да увеличат риска от инсулт

Проучване, публикувано в списание Stroke, което изследва 2888 души за период от 10 години и ги наблюдава за инсулт и деменция, показва, че тези, които са приемали поне една диетична напитка на ден, са в по-голям риск да развият едно от двете заболявания.

Може да доведат до повишение на лошия холестерол

Запушените кръвоносни съдове може да са друга причина да се избягват газираните напитки с ниски, средни и високи количества високофруктозен царевичен сироп. Те са причина за повишени нива на LDL, или "лош" холестерол, и триглицериди, циркулиращи в кръвния им поток.

Може да ви направят зависими от захарта

Когато сте стресирани и уморени, сте склонни да посягате към сладки храни с високо съдържание на мазнини, поради което много хора избират газираната напитка. Според изследване в The Journal of Endocrinology & Metabolism, пиенето на напитки със захар може да помогне за облекчаване на стреса чрез притъпяване на кортизола - хормона на стреса.

Поради емоционалната реакция, която ви дава захарта, тя ви кара да консумирате още повече от сладките неща.

Може да доведат до диабет

Газираните напитки със захар може да се окажат съществена причина това метаболитно заболяване да е толкова широко разпространено. Според проучване, публикувано в Global Public Health, това се свързва с високофруктозния царевичен сироп, често срещан в напитките.

Може да повишат кръвното налягане

Наличието на хипертония, или високо кръвно налягане, е един от най-сигурните признаци за проблеми със сърдечно-съдовата система. Проучване от 2012 г. от Journal of General Internal Medicine, което изследва над 150 000 души, показва, че пиенето на сладки напитки, които съдържат царевичен сироп с високо съдържание на фруктоза, е свързано с по-голяма честота на високо кръвно налягане.

Може да разрушат зъбния емайл

Лимонената киселина в газираното може да действа върху емайла на зъбите, което води до ерозия и кариес.

2
Коментара по темата
2.
Яжте натурални продукти
21.02.2022 08:34:31
Като Ябълки,банани,мандарини,портокали повече ядки
1.
Ами
21.02.2022 01:37:40
Спрете Сладкото и газираното много добре ще е много леко това са канцерогенни боклуци който попадат в тялото
  Добави Коментар
Цените на Световното - 14,99 долара за 1 бира, вода - 5,99 долара, паркинг - 20 долара Феновете недоволстват от скъпотията на Мондиала  Uber в Пхенян и BMW по улиците: Как Северна Корея се превърна в неочакван икономически хит Смартфони, QR-кодове и луксозни имоти заличиха ефекта от западните санкции под диктовката на Ким Чен Ун
Илюзия за милиарди: Как Brexit сви британската икономика и загроби растежа Десетилетие след съдбовния вот експертите са единодушни – Обединеното кралство е трайно по-бедно извън Европейския съюз Куриозен инцидент в Пловдив: Шофьор забрави пистолета и отнесе колонка на метанстанция Произшествието на „Пещерско шосе“ се размина без изтичане на опасен газ и пострадали благодарение на бърза реакция
Доналд Тръмп се скара на Израел заради атаката срещу Ливан „Нападението срещу Бейрут тази сутрин не трябваше да се случва, особено в специален ден, когато сме толкова близо до мирно споразумение с Иран. Израел има право да се защитава от заплахи, но атаката, на която отговаряше, беше много малка и безсмислена, никой не беше пострадал, ранен или убит и не трябваше да нарушава този важен процес“, написа Тръмп 7000 евро дневен оборот от кръв и пленени момичета: Зловещото досие на „Калашниците“, които МВР разглоби днес След кървавия ад с 4 жертви на Челопешко шосе, ударната бригада на ромския синдикат се озова в капана
Скритата схема „Баба Алино“: Бойко Рашков осветли дубайска връзка, наркотрафик и разследване за милиони На преден план изплува фигурата на Олег Невзоров и неговата дейност, която според Рашков отдавна е надхвърлила границите на обикновено незаконно строителство МВР удари „Калашниците“ при зрелищна акция Държавата си влиза във функциите. Недосегаеми няма. Анклави - също, обяви вътрешният министър 
38-годишен преби жестоко приятелката си, а после взе трион и... Арестуван е и му е повдигнато обвинение за закана за убийство Не стигат ремонтите и катастрофите, ами и разсипан асфалт ограничава движението по магистралата Става въпрос за "Хемус"
Пожар изпепели 6 коли на паркинг, умишлен палеж ли е (ВИДЕО) Пламнала е кола на Пътна помощ Сплав от емоции, вяра и музика: Тържествен и вълнуващ финал на „Достойно есть“ Днес се състоя финалният концерт на тазгодишния празник на молитвените песнопения