Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Петилетката за две години: АПИ изчерпи парите за текуща поддръжка на пътищата в Бургаско

Контрактът с Консорциум "ТРП - БУРГАС 2019" беше до март 2025 г., но е съкратен до юни 2022 г.
Ключови думи: Гроздан Караджов, Китен, пътища

Текущият пътен ремонт между Созопол и Приморско, който ще започне напролет, обхваща много по-голям участък – между Бургас и Китен. Това става ясно от отговор на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) след запитване на „Флагман“. То бе провокирано от двусмислено писмо на регионалния министър Гроздан Караджов до бургаския депутат Петър Кънев по реда на парламентарния контрол.

„За осигуряването на безопасни и комфортни условия за движение до започването на основния ремонт на път II-99 в участъка от км 0+000 до км 44+000 (Созопол – Приморско) чрез програма „Текущ ремонт и поддържане“ ще се изпълни машинно изкърпване на повредените площи и деформации в настилката с плътна асфалтова смес със средна дебелина 5 см, попълване на банкети, полагане на геомрежа, неплътна и плътна асфалтова смес“, написа Караджов до Кънев.

Наши читатели припомниха, че разстоянието от Созопол до Приморско е двойно по-малко. Попитаха и кой ще ремонтира пътя.

От АПИ отговориха така: „Предвидените текущи дейности са по настилката на 44 км от второкласния път II-99 Бургас – Созопол – Царево – Малко Търново, в участъка от км 0+000 до км 44+000. Чрез програма „Текущ ремонт и поддържане“ ще се изпълни машинно изкърпване на повредените площи и деформации на настилката, попълване на банкети, полагане на геомрежа, полагане на неплътна и плътна асфалтова смес. Целта е подобряване на експлоатационното състояние на отсечката и осигуряване безопасността на движение. Километър 0+000 е при пресичането с път I-9 Бургас – ГКПП „Малко Търново“ на изхода на гр. Бургас, а 44-ти км е при Китен. Асфалтовите работи ще започнат при благоприятни метеорологични условия, позволяващи технологичното изпълнение на дейностите.“

Срокът за завършване на текущите работи е 31 май 2022 г., потвърдиха от АПИ.

„Дейностите ще бъдат възложени на пътноподдържащото дружество, с което Агенция „Пътна инфраструктура“ има договор по ЗОП за поддържане (превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на републиканските пътища в област Бургас. Това е КОНСОРЦИУМ "ТРП - БУРГАС 2019" /с участници: "Пътстрой Бургас" ЕООД, "Сет Къмпани" ЕАД, "Бургаспътстрой" АД, "Инфра Експерт" АД, "Щрабаг" ЕАД/“, съобщиха от пресцентъра на АПИ.

Справка на „Флагман“ в Регистъра на договорите за поддържане на републиканската пътна мрежа показва, че с въпросния консорциум е бил подписан договор, който е трябвало да действа между 1 април 2020 г. и 31 март 2025 г.

От пресцентъра на АПИ обаче уточниха за „Флагман“, че многократно и служебният министър Виолета Комитова, и настоящият Гроздан Караджов са заявявали, че финансовият ресурс по този и други договори е изчерпан.

По тази причина е актуализиран, т.е. съкратен, срокът на действие на контракта чрез допълнително споразумение с КОНСОРЦИУМ "ТРП - БУРГАС 2019" - до 29 юни 2022 г., което се вижда и от Регистъра.

В момента се подготвяли нови обществени поръчки, включително за Бургаска област. Т.е. след юни 2022 г. може да бъде избран друг изпълнител на текущите ремонти на републиканските пътища в областта.

Според публикация на gradat.bg от май 2019 г. при отваряне на офертите за обособена позиция № 1 – ОПУ Бургас, с прогнозна стойност 25 100 000 лв. без ДДС и дължина на пътната мрежа 1121,699 км кандидатите са били двама: Oбeдинeниe „AM TPEЙC - БУPГAC“, в ĸoeтo ca „Aвтoмaгиcтpaли Чepнo мope“ AД и „Tpeйc - Πътнo cтpoитeлcтвo“ AД, и KOHCOPЦИУM TPΠ БУPГAC 2019, в ĸoйтo ca: „Πътcтpoй Бypгac“ EOOД, „Ceт Kъмпaни“ AД, „Бypгacпътcтpoй“ AД, „Инфpa Eĸcпepт“ AД и ЩPAБAГ EAД.

 

13
Коментара по темата
13.
Комитов
15.02.2022 11:22:14
Предните шефове на АПИ да почват да пеят за схемите, защото иначе ще изтанцуват лебедовата си песен и ще изиграят ролята на бушон, за да пазят партията, кояго ги е назначила
12.
Селянин
15.02.2022 07:59:45
До 7 Асен Тасев. Защо не си довършихте Маринка - Твърдица. Изпотрошихте клоните на дърветата с багера, изрязахте храстите и всичко изоставихте покрай пътя. Една маркировка не поставихте дето се полага за 2 часа. От черешовата градина при всеки дъжд тече река през пътя, а иначе слагахте някакви тръби под пътя, а го правихте една година за 3 километра. Умрелите Камази тровиха хората. Топ некадърна фирма.
11.
е
14.02.2022 20:01:20
А се надявах да оправят отсечката Карнобат Айтос Бургас щото е ужас
10.
Марин Иванов
14.02.2022 19:42:32
Какъв е тоя Тасев?Бургаспътстрой я създадох АЗ.Тия анонимници от Кюстендил ще я довършат!По меко ли го казах "Флагман" Проучете пътните фирми и ще разберете кой кой е!
9.
*********
14.02.2022 18:47:26
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
8.
*********
14.02.2022 17:56:08
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
7.
Асен Тасев
14.02.2022 17:16:14
За незнаещите :участъка е в обхвата на моята фирма Бургапътстрой и ще го изпълним в срок.Гарантирам с името си .Ние сме коректна и точна фирма,без задължения и се разплащанме в срок с всички.
6.
Тракийски
14.02.2022 16:49:52
Пътища няма. Пари - също. Време е да се раздадат бонуси.
5.
Говедар
14.02.2022 16:16:03
Ами АПИ Ша на ухапи. Няма да си купуваме винетки и това е.
4.
Говедар
14.02.2022 16:15:56
Ами АПИ Ша на ухапи. Няма да си купуваме винетки и това е.
3.
Бръснар
14.02.2022 16:15:55
Обръснаха и на сиромасите оная работа. То остана и тук ГЕРБЕРЕТО да проспуне.
2.
Говедар
14.02.2022 16:15:47
Ами АПИ Ша на ухапи. Няма да си купуваме винетки и това е.
1.
Сокола
14.02.2022 16:12:25
Гербаджии окрали парите като за последно! Случват се такива неща казало прасето Бойко и се прибрали в Банкя!
  Добави Коментар
Стрелба в университет в САЩ, двама студенти са убити, осем са в критично състояние Има и девети ранен, но той е вън от опасност Краставиците на борсата струват 4,20 за килограм, по магазините минаха 5 лева Цените на основни храни хвърчат нагоре
Задържаха петима в Германия, подозират ги, че са планирали нападение на коледен базар Прокуратурата подозира, че мотивите зад планираното нападение са ислямистки Румънският президент: Готови сме да отвърнем, ако Русия ни атакува Не се страхуваме от пряка конфронтация, категоричен е Никушор Дан
Лекарят на Матю Пери осъден на едва 2,5 години затвор за незаконно снабдяване с кетамин Д-р Салвадор Пласенсия се призна за виновен, след като стана ясно, че е доставял нелегално упойващото вещество на актьора, въпреки зависимостта му Албена Вулева изненада с коренно променена визия, качила е доста кила Бившата тв водеща се появи с напълняло лице и различен силует - феновете я разпознават трудно, а тя мълчи за трансформацията
Слънчево време в повечето райони, мъгли преди обяд и слаб вятър ще определят днешния ден Прогноза за времето - неделя, 14 декември 2025 г. Българската червена чушка - един от 12-те суперпродукта, които пазят зрението Съдържанието на витамин C в нея е свързано и с намален риск от развитие на очни заболявания
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже Шарлот Холмс описва как в продължение на 11 минути е пребивавала в Рая, срещнала е своето неродено дете и е получила мисия да предаде послание от Бога. Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия Коледният дух завладя Русе с хиляди светлини, ефектни декорации и 16-метрово виенско колело с изглед към празничния Дунав
Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ Българският лекарски съюз алармира, че без приет бюджет за 2026 г. няма да има нов рамков договор, а болниците и пациентите ще понесат тежките последици Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара Наличие на Bacillus cereus в производствена линия доведе до предпазно изтегляне на няколко популярни марки адаптирано мляко от българския пазар