Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Разтоварени са около 800 т от товара на кораба Vera Su

Ключови думи: товар, кораб, вера су, Vera Su

Част от карбамида, който се намира на заседналия край Камен бряг турски кораб Vera Su, е втечнен, съобщи БиТиВи от мястото на събитието. Той се изпомпва на три баржи, които го претоварват. На този етап видимо няма изтичане. От снощи до сега около 800 т са разтоварени от карбамида на Vera Su. Около 200 т бяха разтоварени при злополучната операция.

Операцията продължава и разчетите са направени. Морето е спокойно, времето е тихо. 

Разтоварването по план трябваше да започне още преди три дни, но лошото време отложи операцията по разтоварването. Оказа се, че има установено изтичане на нефтопродукти, въпреки че бе обявено, че те са източени. Установи се, че концентрацията на амониев азот около Vera Su е 10 пъти над нормата.

Припомняме, че на 20 септември корабът Vera Su заседна в скалите край Яйлата.

До 24 септември нямаше никакво действие от страна на институциите.

На 24 септември Басейнова дирекция взе проби от морските води, резултатите от които бяха оповестени в понеделник с формулировката "има следи от нитритен азот".

Също в петък, 24 септември, шефът на ИА "Морска администрация" обяви, че институциите са отхвърлили плана на корабособственика и застрахователите и очакват нова реакция.

През уикенда, 25 и 26 септември еколози и местни жители надигнаха глас, че има замърсяване и държавата бездейства, а опасностите от задаващото се лошо време и бурно море поставят в риск цялата екосистема и всяко едно забавяне може да е фатално.

Неделя, 26 септември, транспортният министър разпореди стартирането на незабавна операция по спасяване на кораба.

В понеделник, 27 септември, започна операция по разтоварване на товарния кораб, като към мястото бяха отправени кран и баржа. Баржата също заседна, а машината за опаковане на товара се развали.

28 септември - обявиха спиране на операцията, след като бяха разпространени кадри, които показват как азотните торове се разпиляват в морето при претоварването им. По-късно през деня от МОСВ съобщиха, че не са разрешавали такива способи за претоварване.

На място Христо Алексиев обяви, че се търси чуждестранна помощ. Шефът на "Морска администрация" призна, че страната не разполага с нужната техника.

Ден по-късно, на 29 септември, Христо Алексиев уволни шефа на "Морска администрация" с мотив "сериозна неадекватност" по освобождаването на кораба Vera Su. Той уточни, че приоритет е спасяването на екипажа.

Извършено бе укрепване на кораба, което да го предпази от обръщане заради лошото време.

На 2 октомври транспортният министър обяви, че товарният кораб Vera Su потъва, след като хамбарът е започнал да се пълни с вода. Беше предприето още едно укрепване.

По-рано през деня от временния щаб съобщиха, че източват още гориво и очакват граничен катер. Според Европейската агенция за морска безопасност (EMSA) не е открито замърсяване около заседналия турски кораб Vera SU, а МОСВ започна ежедневен мониторинг от 7 точки около кораба.

Министър Христо Алексиев е разговарял с представител на собственика на кораба и заместник-ръководителя на мисията на Република Турция, г-н Ерман Топчу. Българските власти обаче ще допуснат предложената спасителна компания да действа само ако има разписан детайлно и конкретно план.

На 6 октомври целият екипаж на Vera Su бе евакуиран от кораба на сушата, а заради лошото време в момента български екипаж също не може да се качи, за да започне подготовка за претоварване. Повдигнати са две обвинения - на капитана и втория помощник на кораба, като те са и задържани под стража.

След като на 9 октомври вълните започнаха напълно да заливат кораба, министър Алексиев обяви подозрението си, че турският собственик на кораба нарочно забавя каквито и да е било действия, за да може да се възползва от застраховка след потъването на кораба.

Първият водолазен оглед показа, че машинното отделение на кораба е запълнено с вода, което означава, че на собствен ход корабът не може да се придвижва, дори и да бъде освободен от скалите, и на практика вече се води потопен. Същия ден от МОСВ успокоиха, че няма установени сериозни разминавия в показателите на биологичанта среда.

 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Първият в света човек с бъбрек, трансплантиран от прасе, почина 62-годишният мъж страдал от тежко бъбречно заболяване Вълненията със "SoLiSiMi" продължават в Дома на НХК Входът е свободен
С гаф Гордана Силяновска положи клетва като президент По време на церемонията тя не използва официалното наименование – Република Северна Македония Радост за феновете на Гришо, би Атман в Рим  Григор Димитров обаче изстрада победата си, след като стъпи накриво още в първия сет и доигра мача на куц крак
Трагедия в Перник! Млад мъж загина при катастрофа Мотоциклетът е регистриран, а водачът му е бил правоспособен, каза началникът на „Пътна полиция” към ОДМВР- Перник Симеон Георгиев Верижна катастрофа в тунел „Люлин“ в София Движението в посока към жилищния квартал е затруднено
Последният мач на Мбапе в Париж с екипа на ПСЖ е тази вечер Възпитаниците на Луис Енрике вече си осигуриха 12-ата титла Проблемите със съня при децата водят до психози след пубертета Рискът е, когато се превърне в постоянен и хроничен проблем
Почина легенда на Холивуд - откривателят на Скорсезе и Копола Роджър Корман си отиде на 98 години Три наши салати в топ 10 на света, бихме италианската "Капрезе" Класацията е на кулинарния пътеводител "Тейст Атлас"
Полицаи откриха пребито 19-годишно момиче, издирват нападателя Тя е била отвлечена Тя е интернет сензацията и звезда в „Хелс Китчън“, но често мисли за самоубийство