Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Помните ли автобусите от соца? Димитровград ги събра за експозиция

Ключови думи: автобуси от соца, димитровград, социализъм, новини, флагман

Помниш ли как друсаше на последните седалки на „Чавдар“? С този въпрос започваха разказите си посетителите на изложението на ретро автобуси в Димитровград за празника на града на 28 август.

Четири обществени возила от соца бяха представени в парк „Марица“. Посетителите можеха да видят представител на първата марка български автобуси „Родина“ и неговия наследник „Чавдар“, пише вестник Ретро.

„Първите автобуси се произвеждат в завода в Ботевград от 1953 г. на базата на шаси от „Газ“, разказа собственикът и реставратор на автобусите Светослав Славов. Разбира се, видът на автобусите днес е по-добър от оригиналния, защото се използват съвременни бои, но и тогава интериорът и екстериорът на автобусите „Родина“ са били забележителни, отбеляза той.

През 1974 г. работниците от завод „Родина“ са били преназначени в новия завод „Чавдар“. Тогава започва и производството на емблематичните за обществения транспорт в България автобуси със същото име.

Догодина в Димитровград ще бъдат представени двойно повече ретро автобуси, каза кметът Иво Димов. Сред тях ще бъде и любопитен „Мерцедес“, който е бил подарен на българския отбор по футбол на световно първенство в Германия през 1978 г. Той е открит от реставраторите във Франция и в момента се реставрира.

В автопарка от стари автобуси на пловдивското сдружение „Ретро автобуси“ има над 20 автобуса от края на 50-те до 80-те години на миналия век, които са реставрирани в първоначалния им вид и блясък и са приведени в движение.
 

7
Коментара по темата
7.
Бетеро
23.09.2021 20:18:34
Василе не бяха пипани дифернциалите ами бяха от Ф 89 Волво със жапки,ако ти говори нещо.Сетрата е сМАН мотор лицензен ползваха ги и Ромънците за последните Романи наклонен редови 6 цилиндров дизел..Другия модел Чавдар ЕС Шкода мотор двигателя е отпред. РТ вариант В Бургас ги обслужваха в клона до Океански Риболов.
6.
помним помним
23.09.2021 18:30:06
и странджанските селяндури си стояха по селата , наплив имаше ,ама място нямаше за цървулковците
щото като мине един Чавдар край тях и се плашат от рейса ,като додат в града
5.
Васил
23.09.2021 16:56:55
Номер 4 не е вярно че Сетра с Ман двигател не се ползваха и от всички.Като дете съм ходил по екскурзии точно с такива.Имаха и вградени фабрично касетофони отпред в средата на таблото.Гледал съм им даже и километражите по време на движение и си спомням че дигаха 110/115.Два такива имаха и СОМАТ Бургас за извозване на работниците.Само че бяха със старото Чавдар купе ,но двигателите бяха на Волво.И отзад диференциалите бяха пипани. Вървяха като стрели.Един път качаме Шипка с двата Чавдара и настигаме две Сетри. Ляв мигач и като се изравняваме с тях очите на шофьорите станаха като хайдушки кюфтета.Горе след 5 мин онези пристигат и веднага идват да питат кво е това чудо
4.
До 3
23.09.2021 16:27:59
Чавдарите си бяха на ресори. Возеха като каруца. Имаше версии с двигател MAN. Купето пък беше лиценз на Setra. С възд възглавници и мека возия. Използваха се за чужд туристи за трансфери. За простолюдието обикн Чавдар или шкода. Имаше и версия микробус 4х4.ограничени бройки.Не се изказвай неподготвен. На тема стари автомобили съм професионалист, с това си ти вадя хляба.
3.
Чавдар
23.09.2021 16:09:13
Чавдарите бяха на въздушни възглавници и имаше бол място между седалките...возеше прекрасно и се пътуваше удобно...сега седалките са за ръст под 1.70....
2.
напушен
23.09.2021 16:05:07
До №1 - 11, 12 бяха на 2-3 минути, до селата бяха на 10-15 мин автобусите едно време.
1.
Да
23.09.2021 15:33:04
Дори помним как вървяха в града на 5-6 минути, а за селата имаше по 7-8 курса на ден и в двете посоки, и до сравнително достатъчно късно.
  Добави Коментар
10 неща, които всяка жена заслужава от мъжа до себе си Задоволяването с по-малко може да донесе усещане за нещастие във връзката 10 знака, че мъжът, когото обичате, не ви заслужава Не си губете времето
Любовен хороскоп за 29 април – 5 май Ще търсим и ще получаваме повече романтика Бабината рецепта за празнична великденска пита Лесен начин на приготвяне и бон апети
НСИ: Какъв е броят на разводите у нас през 2023 г. За 84.6 % от жените и 84.2% от мъжете, сключеният граждански брак през 2023 г. е бил първи Защо децата ни са първи по пушене и пиене? Това са много стряскащи резултати, защото са свързани с подрастващите хора, малките деца, смята експерт
70% от българите нe си мият зъбите Децата в никакъв случай не трябва да се плашат със зъболекаря или зъболекарския стол "Булгаргаз" предлага с 6% по-евтин газ през май Окончателно решение ще бъде взето на 1 май
Слагат и електронен подпис в личните карти Таксата за обикновен срок за издаване става 30 лева, бързата услуга е 60 лв., а експресната - 150 лв. Даниел Петканов стана трейдър Лудия репортер търгува с валути, акции, стоки и индекси
Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата Пречката важи и при сделките за имоти, от 3 май нотариусите ни проверяват в НАП за борчове Митничари намериха 3000 кутии цигари, скрити в издълбан хляб Микробусът е сканиран с рентген и са набелязани подозрителни зони с различна плътност