Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Майор Терзиев виждал черно петно, трябвало да прекрати стрелбата

В стремежа си да отстреля целта, майор Терзиев губи ориентация, коментира авиоекспертът Ангел Борисов. Не може едновременно да следи целта и уредите в кабината, добави той
Ключови думи: Ангел Борисов, Валентин Терзиев, майор Терзиев, самолет Шабла, разбилия се самолет, МиГ 29

Предполагаме, че майор Валентин Терзиев е виждал едно абсолютно черно петно. Сливат се море, земя и без какъвто и да е хоризонт, който да е по някакъв начин визуален ориентир за пилота, така че да може да прецени къде се намира в пространството. Така Янислав Мирков, който възпроизвежда последните минути на фаталния полет със симулатор на МиГ-29, коментира пред бТВ трагедията край Шабла. 

Според него, последните няколко минути от катастрофата са били доста интересни и наситени с комуникация между ръководител полети в кулата в Шабла и пилота. 

Знаем, че са обменили няколко пъти информация за местоположението и дистанцията до самата мишена, както и за разрешението за обстрелването й, добавя той.

Въпреки че все още черната кутия на катастрофиралия изтребител не е разчетена, от министерството на отбраната разпространиха най-вероятните версии за трагедията в небето над Шабла. Пилотът е загубил ориентация, казва докладът на служба „Военна полиция“.

Точно преди поразяването на целта, майор Терзиев снижава неколкократно самолета, изисква разрешение за поразяване, след като е осъществил визуален контакт с нея, при което влиза в режим на близък бой. Той произвежда огън, след което извършва оттегляне от вектора на целта, прави заход на дясно – пространството в тази ситуация не съществува, поясни Янислав Мирков.

Цялата ситуация продължава 2-3 минути, но със скорост над 900 км/час, добавя той.

Авиоекспертът Ангел Борисов пък посочи в „Тази сутрин“ какви грешки са направили пилотът и ръководителят на стрелбата.

Според него, черната кутия ще отговори на най-важния въпрос за фаталния полет и за това къде точно е експлодирал самолетът.

„Ако черната кутия продължава да записва и под 1200 м, когато радарът го е изгубил от обзор, това означава, че последния фатален удар е във водата. Ако записът на черната кутия прекъсва, след като радарът го е загубил и без да катапултира, ситуацията се развива за секунди, пилотът няма време да реагира и да уведоми ръководител „Полети“, че ще катапултира. Това развитие  отново ни навежда на мисълта,  че последните секунди са ударът във водата“, обясни Борисов.

Той съобщи, че е написал доклад до президента Румен Радев, в който обяснява защо черната кутия не трябва да бъде изпратена в Русия, за да бъде разчетена. „Първо в това учение ние стреляме срещу Русия, второ имаме опит от гражданската авиация“, каза Борисов.  Според него оповестеният доклад на Военната полиция трябва да се формулира като предварителен - да се поясни какво се е случило, но не можем да го наречем заключение, докато не се разчете черната кутия. 

Авиоекспертът разясни и някои детайли от полета на майор Терзиев. „Целта е срещу него, той изстрелва ракетата, тя изминава разстоянието до целта, експлодира и се пръска на големи осколки. Ако пилотът забави изтеглянето от този курс, тъй като неговата скорост също е голяма, има опасност да попадне в собствените си осколки и е достатъчно едно малко парче да попадне в двигателя, за да се получи същата експлозия. След пускане на ракетата трябва да започне курс, за да се оттегли от тази линия“, обясни Борисов.

„Пилотът е започнал тази маневра, но загубата на височина е била изключително решаваща. Прави впечатление, че ръководителят на стрелбата, който командва това учение му дава няколко пъти корекция и на височината, поради това, че целта се движи с  по-голяма вертикална скорост“, добави авиоекспертът.  

По думите му в стремежа си да отстреля целта, пилотът губи ориентация, той не може едновременно да следи целта и уредите в кабината. „Това е грешка на ръководител „Полети“ и на ръководителя на стрелбата – след като целта е била нестандартно разчетена, той е трябвало да прекрати. Пилотът също трябва да прекрати,  във всеки момент, в който смята, че вече опасно както за самолет, така и за него“, смята още Ангел Борисов.  
 

1
Коментара по темата
1.
Подполковник или Майор?
15.07.2021 11:34:25
В последните няколко дни изчетох много статии в които го наричат подполковник Терзиев. Да не са го повишили посмъртно?
  Добави Коментар
Задържаха 18-годишен младеж за умишлен палеж, той разкри защо е запалил огъня Бил афектиран заради неуредени финансови взаимоотношения Мома от Смолян стана Мис Несебър Дизайнерка от Пловдив е Кралица на Свети Влас
Дъжд от пари идва с август за тези 3 зодии Вие сред тях ли сте  Как да миете чиниите по-бързо: Принципът на „двете купи“, който спестява време и вода Трябва да знаете за този кухненски трик
Румънецът, причинил катастрофата с 10 пострадали, излиза на свобода срещу 20 000 лева Мярката му беше променена, въпреки че той няма постоянен адрес Утре потапят историческия риболовен кораб „Чавдар” край Созопол, превръщат го в изкуствен риф Събитието започва около 9:30 ч., ще се предава на живо
Предателство или обида - Тачо стана треньор в "Черноморец 1919" Поема дублиращият тим, който играе в "А" областна група Лидерът на агитката на ЦСКА посочи кой може да извади клуба от кризата Според Кюстендилеца това е Стойчо Младенов
Доналд Тръмп изненада Турция с 15% мита Мярката е част от по-широка промяна в търговската политика, насочена към страни с постоянни търговски излишъци Безхаберен Ганьо в шпагат кара със 130 км/ч по магистралата Шофьор с акробатичен талант и нулев инстинкт за самосъхранение
Миризмата на тази запеканка ще подлуди съседите ви, пригответе още едно вкусно ястие с тиквички Ето я рецептата С дрон заловиха пироман в село Плоски От МВР са установили неговата самоличност, а властите са му съставили акт