Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Скандал! Ремонтират с некачествени материали и без надзор проблемния участък Чирпан - Стара Загора

Дори за строеж на барака искат технически ръководител, а магистралата се ремонтира без надзор
Ключови думи: ремонт, магистрала тракия, чирпан-стара загора

Проверки на Агенцията за пътни инфраструктура откриха фрапиращи нарушения при ремонта на магистралите „Тракия“ и „Марица“. Констатациите обясняват защо нашите пътища са толкова некачествени и скоро след пускането им в експлоатация асфалтът се нагъва и става на коловози.

На 3 юни е инспектирана работата на фирмата, която ремонтира магистрала „Тракия“  в скандалния участък между Чирпан и Стара Загора. Тук, както е известно, ограничението е 90 км заради неравния асфалт, по който колите друсат като каруци, а шофьорите остават без бъбреци и пари, защото КАТ дебне и глобява за „превишена“ скорост. Така за калпавата магистрала плащат не истинските виновници - изпълнителите, а обикновените хора.

Как се ремонтира този участък сега става ясно от официално съобщение на агенцията. Тя е констатирала влагане на некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали, неизпълнение на техническите указания, липса на компетентен технически ръководител по асфалтополагане, липса на компетентен технически надзор, липса на удачен проектантски и авторски контрол. Според АПИ, отговорни за това са фирмата-строител, строителният надзор и проектантът.

Инспекцията е извършена лично от председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Апостол Минчев.

В края на 2019 година депутати от ГЕРБ обявиха в декларация, че ремонтът на проблемния участък ще струва около 120 милиона лева.

При инспекция на ремонтните дейности на участъка от АМ „Марица“, в района на Свиленград, е установено неточно, некачествено и технически неудачно проектантско решение на преходите насип - мост, повреди по конструктивни елементи и откосите на мост, на който се извършват строителни работи. Проектантът на обекта се е държал неуважително. АПИ като възложител на строително-монтажните работи ще поиска извършването на независима техническа експертиза и ще бъде търсена отговорност от проектанта, включително финансова и спиране на авторските права.

12
Коментара по темата
12.
да, много скъпо и некачествено!
04.06.2021 20:32:45
В Германия има ли годишни температурни разлики от 60 градуса (тук малко се изсили), в Румъния, във Франция, в пустинята в Израел..... Що за глупави аргументи? Едно земетресение през 1977 година (преди 44 години), което в Румъния пък беше и епицентъра. А за високите подпочвени води не говорете - специалистите знаят как се понижават, пък и къде са тия чак толкова големи участъци с подпочвени води? Хората построиха най-дългия трансграничен мост в Северно море, огромен тунел между Франция и Англия без капцица в него и още толкова много примери по света, но....там не се крадат 60% от стойността за комисионни за чекмеджета, не се пести от материалите, спазват се технологиите и правилата. И въпреки това, пак са по-евтини от нашите псевдо пътиша, псевдо магистрали! Не сте ли виждали поникнала трева в асфалта?
А сцепен асфалт и пропаднал път 3-4 месеца след изграждането му? А нагъната "магистрала" година след пускането й в експлоатация? А срутване по пътя след уж укрепване и обезопасяване на ската? А протекъл тунел? Още много въпроси има и все в този дух за най-скъпите ни пътища и магистрали.
11.
Скъпо?
04.06.2021 20:09:29
В Норвегия има ли годишни температурни амплитуди от 60 градусa, имало ли е земетресение от 7.8 по Рихтер? Строи се в земетръсен район, с високи подпочвени води и температурни разлики. Защо, според вас, Тато е спрял в Чирпан?
10.
БОЙКО-ИНЖИНЕР
04.06.2021 19:25:19
АЗ ГИ ПРОВЕРИХ ЛИЧНО.ВСИЧКО Е НАРЕД.НЕ СЕ ПЛАШЕТЕ ИМАТЕ ПО 2 БЪБРЕКА ВСЕ ПАК.А И ВСИЧКИ ОГРАНИЧЕНИЯ СА ПОДНОВЕНИ С НОВИ ПО-НИСКИ.
9.
Сапун
04.06.2021 16:30:57
И ето затова магистралите в България са 6 пъти по-скъпи от магистралите в Норвегия.
При това всички знаем каква е разликата в цената на труда между България и Норвегия...
8.
Това се знае
04.06.2021 15:08:10
Че те независими експерти доказаха, че Герб строят с некачествени материали и не се отнема хумусният слой преди подготовка за асфалтиране и затова пътищата на Боко са нагънати като юфка и се цепят през зимно време
7.
do SS waffen
04.06.2021 14:33:43
Ти като си такъв отворко, хайде отговори защо ГЕРБ с трите си правителства и цялата власт чакаха да мине гаранционният срок, за да не закачат фирмата изпълнител и чак тогава да предприемат ремонт с пари от бюджета??? И новите им цени бяха толкова надути - тройни, че щели да ги правят с висококачествени материали??? Работа, работа, работа (крадене, крадене, крадене!)
6.
Не скандал! Традиция!
04.06.2021 14:24:55
Флагман, проверетe състоянието на ремонтирания миналата година участък от около 200м ,(продължил няколко месеца! Имахте статия за епичния ремонт!)
Изхода на Меден Рудник, посока Средец!
Кога ще има осъдени за тези престъпления спрямо данъкоплатците?
5.
SS waffen
04.06.2021 13:50:16
Абе охлюв,провери кога е строен този участък. По времето на тройната коалиция. Аман от Незнайковци и червени тролове.
4.
Smith
04.06.2021 12:24:46
Цялото "строителство" на Мутрата е за прокуратурата. Толкова е некачествено, че едвам изкарва гаранционния срок, след което се разпада. Европа даде МИЛИАРДИ и МИЛИАРДИ, за да наваксаме изоставането си, но вместо да направят с тях неща, които да останат за поколенията, ГРОБ окрадаха половината, а с останалото сътвориха едни бутафории, които едвам ще изкретат няколко години, преди да се дезинтегрират.
3.
До 1
04.06.2021 12:13:12
Ти да не мислиш, че крайната сума преди това не е била завишена със 150%?
2.
*********
04.06.2021 12:11:50
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
1.
Бай Ганьо
04.06.2021 12:05:42
Най-вероятната причина е в размера на парите които изпълнителя трябва да плати на възложителя. Не е обществена тайна, че 50% от сумата отива към Борисов и компания за да възложи на съответната фирма изпълнението на ремонта.
  Добави Коментар
3-те най-важни фактора за щастлив семеен живот Принципите, върху които се гради успешен брак Откриха мъртъв изчезналия журналист Жоро Георгиев бе в неизвестност от няколко дни
Тя е бивша Мис България, но се обезобрази и заприлича на пласмасова кукла "Не ми харесва, че масово момичетата изглеждат като клонинги и губят индивидуалността си", обяви тя в интервю преди година Камион с боеприпаси катастрофира на АМ „Струма” Движението се пренасочва
Психиката му не издържа след Ергенът, отиде на психотерапевт Младенов остава в историята на романтичното предаване и като Ергенът, целувал най-много момите – цели 130 пъти, преброиха от шоуто Педагозите от Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ отдадоха почит  на първите бургаски учители с оригинална  фотоизложба Разкрити са факти от живота и дейността на повече от 70 ярки фигури
Ако ядете маруля - задължително прочетете тази новина Имат пестициди Коя е хитовата прическа на Лято 2024 Бретони и рошави коси за непринудена, но разкошна визия
Как тази чалгаджийка се изложи в Черешката на тортата Косъм в тиквичките съсипа вкусната вечеря на фолк певицата Витамини и минерали, топящи мазнините Ускоряват метаболизма и помагат за отслабване
Шеф Манчев прибира 100 бона да дигитализира гробищата в Банкя Готвачът играе за обществени поръчки с половинката си Ива Бека Петима души пострадаха при инцидент с автобус По първоначална информация водачът на превозното средства е спрял рязко, за да избегне удар с пешеходец