Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Собствениците на товари може да загубят повече от спедиторите в суецката криза

Ключови думи: суецки канал, evergreen, ever given, криза, отзвук

Рискът за спедиторските компании няма да е толкова значителен, колкото ще бъдат търговските загуби за самите собственици на товари. Тази прогноза направи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria адвокат Владимир Владимиров, специалист по морско право и член на Българската морска камара.

Той информира, че осем са българските компании, които са имали товар на Ever Given, като основната част от товарите за България са от Китай и Сингапур - една част от тях са свързани с доставка на електронно оборудване, а друга с доставка на суровини и метали.

"Ако контейнеровозът реши да обяви обща авария, това означава, че в застраховките ще трябва да участват и собствениците на товари, което ще засегне някои български компании, които имат товари на борда на кораба", посочи Владимиров.

От думите му стана ясно, че превозите са организирани от спедиторски компании, но собствеността на товарите е на различни компании, като една част от тях са свързани с леката промишленост, предава investor.bg.

Специалистът по морско право обясни, че предстоящите искове и правни последици след Суецката криза биха могли да се разделят в няколко групи.

„Първата засяга щетите по самия кораб и товар. Втората група искове са свързани с администрацията на Суецкия канал с това как да покрие загубите от затварянето му и от евентуалното административно нарушение, извършено от кораба. Третата група причини са товарите на корабите, които бяха принудени да чакат. Последната група искове са свързани със забавянето на товарите и непреките търговски загуби“, поясни Владимиров.

Той смята, че загубите на суецката администрация ще надхвърлят 1,5 млрд. щатски долара.

„Трябва да се добави и възможността за голяма глоба върху собственика на кораба, като в момента все още се води разследване. Допуска се, че причините за засядането на кораба все още се изясняват, но при всички случаи засядането е нанесло щети заради драгирането на канала", отбеляза специалистът по морско право.

По думите на адвокат Владимиров забавяне и оскъпяване на доставките са два от резултатите след затварянето на Суецкия канал. „Цената на доставките ще се увеличи неизбежно. Тази част от рисковете няма да бъдат покрити от застраховките. Загубите, свързани с конкретните превози, които са пострадали от задръстването, ще трябва да бъда компенсирани", коментира още той.

Коя страна ще търси компенсации заради блокирането на морския съд? Кои компании ще ограничат приемането на доставки и как това ще се отрази на производството? Какви искове ще бъдат предявени към застрахователя на Ever Given?

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
"Трябва да има повече жени като нея" Смята Диона за Даниела Рупецова Прокуратурата подхвана тази турска звезда, ще й стъжни живота Срещу нея е образувано наказателно дело, съобщи изданието Aksam
Научи, че е умряла, докато пържи кюфтета Жалейката, публикувана във фейсбук, обаче беше опровергана лично от Нинова Христос Янулис остава в ареста, реши БОС Според съдебния състав има опасност, ако остане на свобода или е под домашен арест да окаже влияние на разследването, най-вече с натиск срещу свидетелите
Хвана си гадже с 40 години по-младо от нея Още от тийнейджър той бил влюбен в звездата Осъдиха Султан Сюлейман от „Великолепният век“ на близо 2 години затвор Ергенч е обвинен в даване на лъжливи показания при разследване на инциденти на протестите през 2013 г.
Памела остава в ареста за нападението в Слънчев бряг Един от пострадалите е в тежко състояние от седмица Това го нямаше и при бай Тошо: 1000 лв. такса "преминаване"! (СНИМКИ) "Частен път" в Ботевград блокира достъпа на собственици до гаражите им
Катастрофа на пътя Варна – Бургас, лек автомобил полетя в канавката (СНИМКИ) Изгавриха се жестоко с тях Йонислав Йотов, по-известен като Тото, не подмина един от най-коментираните телевизионни моменти напоследък
Как се асфалтираше родината В края на 1989 г. пътната мрежа достига 37 560 км. Детската градина в Обзор отпразнува своя 50-годишен юбилей Празникът изпълни многофункционалната зала на града с развълнувани малчугани, родители и гости на събитието