Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Собствениците на товари може да загубят повече от спедиторите в суецката криза

Ключови думи: суецки канал, evergreen, ever given, криза, отзвук

Рискът за спедиторските компании няма да е толкова значителен, колкото ще бъдат търговските загуби за самите собственици на товари. Тази прогноза направи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria адвокат Владимир Владимиров, специалист по морско право и член на Българската морска камара.

Той информира, че осем са българските компании, които са имали товар на Ever Given, като основната част от товарите за България са от Китай и Сингапур - една част от тях са свързани с доставка на електронно оборудване, а друга с доставка на суровини и метали.

"Ако контейнеровозът реши да обяви обща авария, това означава, че в застраховките ще трябва да участват и собствениците на товари, което ще засегне някои български компании, които имат товари на борда на кораба", посочи Владимиров.

От думите му стана ясно, че превозите са организирани от спедиторски компании, но собствеността на товарите е на различни компании, като една част от тях са свързани с леката промишленост, предава investor.bg.

Специалистът по морско право обясни, че предстоящите искове и правни последици след Суецката криза биха могли да се разделят в няколко групи.

„Първата засяга щетите по самия кораб и товар. Втората група искове са свързани с администрацията на Суецкия канал с това как да покрие загубите от затварянето му и от евентуалното административно нарушение, извършено от кораба. Третата група причини са товарите на корабите, които бяха принудени да чакат. Последната група искове са свързани със забавянето на товарите и непреките търговски загуби“, поясни Владимиров.

Той смята, че загубите на суецката администрация ще надхвърлят 1,5 млрд. щатски долара.

„Трябва да се добави и възможността за голяма глоба върху собственика на кораба, като в момента все още се води разследване. Допуска се, че причините за засядането на кораба все още се изясняват, но при всички случаи засядането е нанесло щети заради драгирането на канала", отбеляза специалистът по морско право.

По думите на адвокат Владимиров забавяне и оскъпяване на доставките са два от резултатите след затварянето на Суецкия канал. „Цената на доставките ще се увеличи неизбежно. Тази част от рисковете няма да бъдат покрити от застраховките. Загубите, свързани с конкретните превози, които са пострадали от задръстването, ще трябва да бъда компенсирани", коментира още той.

Коя страна ще търси компенсации заради блокирането на морския съд? Кои компании ще ограничат приемането на доставки и как това ще се отрази на производството? Какви искове ще бъдат предявени към застрахователя на Ever Given?

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Постна шоколадова торта – пухкав, сочен блат, целият пропит с много крем! Без сложни пластове, но с максимален вкус – десерт, който ви печели от първата хапка Рим въвежда платен достъп за туристи до фонтана "Треви" Бароковият шедьовър е едно от най-популярните места
В тази страна не се плаща кеш Изглежда практично, но си има и недостатъци Еврото и Португалия: Ефектите от единната валута 25 години по-късно Списание The Economist определи португалската икономика като най-добре развиваща се през 2025 година
Тръмп не изключва възможността за война с Венецуела Американският президент отказа да отговори директно на въпроса дали целта му е свалянето на венецуелския президент Николас Мадуро Гастроентеролог: Малко парче сланина подобрява имунитета и либидото Кивито, тиквата, киселото зеле, което не при всеки се отразява добре, но то е супер храна, е добре да присъстват, дори по един път на две седмици в нашето меню
„Билков“ пилинг обезобрази млада майка Процедурата е извършена в хол на апартамент от човек, който не фигурира в лекарския регистър Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка Военният хибрид залага на скорост и изненада, а не на броня
Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара Легендарният футболист бе изненадан с един от най-редките модели на Richard Mille по време на обиколката си в Индия Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км Покривна кутия, спаднало налягане в гумите и излишен багаж - зимни грешки, които струват скъпо
Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли Новата система обещава по-бърз трафик и по-малко емисии, но крие и рискове от киберзаплахи ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия Производителите предупреждават: новите правила на ЕС за хибриди и емисии след 2035 са икономически неприложими