Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Криза: След двукратно отлагане на концесионни плащания „Фрапорт“ поиска и финансова помощ от държавата

Държавата разглежда предложението за финансова помощ на концесионера на летищата в Бургас и Варна, става ясно от писмо на транспортния министър Желязков до Нинова
Ключови думи: Фрапорт, летища, Росен Желязков, Корнелия Нинова, БСП, парламент, депутати, правителство

„Фрапорт“ е получил двукратно разрешения за отлагане на плащания на концесионни такси заради ковид-кризата. Освен това стопанинът на летищата в Бургас и Варна е поискал и финансова инжекция от държавата. Това става ясно от отговор на министъра на транспорта Росен Желязков до депутата и лидер на БСП Корнелия Нинова.

Последната е задала въпрос по реда на парламентарния контрол - има ли постъпили искания за отлагане на задължения за концесионера на двата аеропорта.

„С Решение №78 от 2 октомври 2020 г. Министерският съвет приема отправеното от „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД предложение за изменение и допълнение на Договора за концесия на гражданско летище за обществено ползване Бургас и гражданско летище за обществено ползване Варна за отлагане на вноските на дължимото концесионно възнаграждение за 2020 г.“, пише Росен Желязков до Корнелия Нинова.

На 8 февруари 2021 г. правителството е одобрило ново искане на концесионера за отлагане с още 150 дни на концесионното възнаграждение за първото шестмесечие на 2020 г., „като вноската, отложена от 31 юли 2020 г. за плащане до 31 януари 2021 г., да бъде отложена за срок до 30 юни 2021 г.“.

От „Фрапорт“ изтъкват, че пандемията от ковид е оказала негативно въздействие върху финансовото състояние на дружеството – оператор на аеропортовете в Бургас и Варна.

„В мотивите си концесионерът посочва, че въпреки предприетите от негова страна действия за ограничаване на разходите, 80% от оперативните разходи на летищата са фиксирани за поддържане и експлоатация на критичната инфраструктура.

Излага притеснения, че търпи значителни загуби от забава в плащанията от страна на контрагентите си, както и за ликвидността на дружеството, поради мащаба на отменени полети, забрана за допускане на територията на Република България на граждани от държави членки на ЕС, както и на граждани на трети страни, затворените търговски обекти на територията на двете летища, което лишава концесионера от приходи“, пише още транспортният министър.

„Междувременно, с писма от 27.11.2020 г., 13.01.2021 г., 20.01.2021 г. и 08.02.2021 г. концесионерът е отправил искания за предоставяне на финансови средства от държавата – подкрепа от страна на концедента по т. 3.1. „Помощ с ограничен размер“ с максимален размер на помощта 1 800 000 евро и т. 3.12 „Помощ под формата на подкрепа за непокрити фиксирани разходи“ с максимален размер на помощта 10 000 000 евро, съгласно четвъртото и петото изменение на „Временната рамка за мерки за държавна помощ в подкрепа на икономиката в условията на сегашния епидемичен взрив от COVID-19”, от 13 октомври 2020 г. и от 1 февруари 2021 г.“, информира Росен Желязков.

Той заключва, че държавата е „в процес на разглеждане на това предложение, така, както сме процедирали и разглеждали многобройни предложения за подкрепа от концедента в условията на COVID-19 през изминалата година“.

 

25
Коментара по темата
25.
ХХ
18.03.2021 12:55:28
"Като са германци защо не вземате германски заплати" - защото не е германия. който иска немски заплати - да иде да бачка във франкфурт, за да взима 1600 евро.
Аман от неграмотници!
24.
Гюнтер
18.03.2021 12:06:33
Като са германци защо не вземате германски заплати? А да те германците може и да дават ама ТИМ си прибират разликата и затова само смотаняци по родствена линия назначени там. 1200лева заплата вече навсякъде я дават.
23.
XX
16.03.2021 22:32:53
Не са тим, а германци. И колкото и злобеете, нищо чудно борисов да ги пусне първи да вземат помощи.
Точно защото са германци.
А вие като немски фенове - ще им плащате.
22.
Жорето
16.03.2021 09:06:18
Морските летища печелят основно от летните полети с туристи, нещо което през миналата и може би и тази година липсваха. Какво обаче е оправданието на новия концесионер на летище София и защо цели 10 години няма да плаща концесионна такса? С Дерипаска на чело толкова може да очакваме.
21.
Калчо
16.03.2021 08:08:04
Баси кефа пак ми дадаха заплата на макс.
20.
До 7
16.03.2021 06:23:25
Йовке къде ги видя тез образовани хора на летището? Служителите са под всякаква критика. Чекинг служители горе долу знаят английски или руски и то не всеки един от тях. Секюрити... Там да не говорим едва български говорят селяни от околните селата кой на кой човек уреден по роднинска линия без никакви езикови знания, култура и достойнство. Гранична полиция корумпирани лешпери които помагат на товарачите да изнасят откраднатото от куфарите на туристите. И това служителите на фрапорт за голд еър да не говорим там е още по зле положението
19.
Ханко Брат
15.03.2021 19:13:39
Горките ТИМаджии, скоро и Боко ще го закъса нали са ортаци
18.
Зарзавата от Банкя
15.03.2021 18:04:27
Вместо да се използва нарушаването на договора,за да се развали и да се пратят на съд,бедният народ ще помага на оядени чорбаджии,понеже нямало да захлебят достъчно.Истината е,че няма достъчно полети до Бургас и Варна,за да не се пречи на тимаджийската авиокомпания,а също така да не се отнема от пътникопотока на летище Кофия.
17.
Кико
15.03.2021 17:21:30
Ама моляви имат си банка ,несъм видял да продават завади и апартаменти на половин цена от банката да си продадат джиповете нали така каза боце
16.
ok
15.03.2021 16:43:34
Нека не отваря изобщо. Няма смисъл
15.
шумкар
15.03.2021 16:04:57
Сънуват Кури и Наско дамаджаната нов 9.IX.1944-та
14.
xx
15.03.2021 15:54:21
...в цял Свят финансова помощ се иска от банките...
13.
един нормален
15.03.2021 15:25:05
Еми като не им изнася на ТИМ-аджии, нека се откажат от концесията и летището отново да е държавно!
Само че вместо това, те искат финасова помощ, която Боко Тиквата щедро ще им предостави от неговия джоб...пардон от нашия джоб!
И пак него да изберете на 4 април, идиоти!
12.
Ееееее
15.03.2021 15:19:07
Карат ги подред: "Пристанище Бургас", "Летище Бургас", а следващото е .........?!
11.
Сарая
15.03.2021 15:11:52
Нека аз ще поема концесията ако им е непосилна знам че пак ще съм на печалба ....
10.
Pidal
15.03.2021 14:57:59
Ае сектир и ТИМаджии се наредиха на опашката за помощи, след Домуса и другите пишман бизнесмени.
Гласувайте пак за гербавите и гледайте къде изтича народната пара
9.
защо го затварят
15.03.2021 14:51:26
за някакви модернизации на пистите тогава?И нов радар има-видели сте новата антена...а нямали пари.Май искат да оставят Бургас без летище,много жалко.
8.
Панчо
15.03.2021 14:41:15
Да се наредят на опашката а тя доста голама
7.
До 1
15.03.2021 14:18:27
Нямам отношение по темата но правописа ти ме вбесява . Освен това изглежда си доста злобна и завистлива дребна душица . Кое кога ще затворят изобщо не зависи от хлебарки като теб . На летище работят хора с образование ,знаещи езици и можещи да пишат ,така че не им е проблем да започнат и друга работа . А борсата е за такива като теб гнидичко . 250 лв ти отиват на неграмотния изказ . Жив и здрав . Продължавай да съветваш от нета ,много ти се получава .
6.
Това
15.03.2021 14:18:19
Да го рабираме, че И летището ни фалира ли? :)))
5.
Истината
15.03.2021 14:15:43
По закон всички концесии за обекти от национално и стратегическо значение се предплащат предварително за целия срок или се депозират за 10 год минимум. Явно някой от правителството е решил, че летищата в Бургас и Варна не са обекти от национално значение и плащат година за година.
4.
Marinero
15.03.2021 14:11:27
Да се оправят както може. Каквото за всички, такова и за тях. Ако не могат, да се махат и да идват следващите. Натрупаните им авоари къде са? На Сейшелите ли,?
3.
xx
15.03.2021 14:02:16
...трябва НАЦИОНАЛИЗАЦИЯ...след изборите...
2.
Freeman
15.03.2021 13:53:59
ТИМ-аджии ще цоцат за пореден път от държавата. Няма проблем - Бойко плаща. Като имаха хубави години с рекордни полети не забелязах да са проявили инициатива и да плащат повече за концесионна такса...
1.
!
15.03.2021 13:52:10
Да го затварят, без това като ти потрябва полет от Бургас никога няма и сме принудени да патуваме до Пловдив или София. А и има назначени сумати хрантутници, които само лежат и спът, без да са свършили работа да 0.20 стотинки. Борсата ги чака, 240 лева, голам кеф!
  Добави Коментар
Кошмар в небето за куп българи, тръгнали към Санторини След няколко часа изчакване на летището в гръцката столица самолетът е пренасочен за връщане към София заради лошите метеорологични условия Пети мандат президент: Путин официално встъпва на 7 май В Кремъл тече трескава подготовка 
Сняг заваля на Боровец и Алеко Температурата падна до минус 2 градуса Шефът ви звъни след работа? Може да не му вдигате Работници се оплакват от практиката на някои работодатели да налагат глоби или удръжки от заплатата
Турция спира търговията с Израел, обяви Ердоган Тя възлизала на 9,58 млрд. долара Дания разхлабва правилата за абортите Случва се за първи път от 50 години
МВР хвана 25 водачи, употребили алкохол Съставени са 3253 фиша и 801 акта  Главчев вика здравния министър на среща за „най-належащите проблеми на педиатрията“ Ще участва и министърката на финансите, както и други лица
Путин отива на гости на Си в Китай Новият мандат на руския президент започва на 7 май Европейци идват у нас на гости на забранената ОМО „Илинден“ ЕСА приютява сепаратисти от целия континент
Мъж изпи 25 чаши вино, докато тича в маратон Том Гилби дегустира на сляпо различни чаши вино по време на всяка миля от Лондонския маратон Руснаците, избягали в чужбина, се завръщат, подпомагат военната икономика на Путин Обратната миграция с голям принос за икономическия растеж на Русия през 2023 г.