Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Искаме точна дата за отваряне на заведенията, ако ще и да е 1 февруари – несериозно е да се отлага

Единственото, с което борим пандемията, е затваряне на ресторанти, нощни заведения и фитнеси, а в хипермаркетите се бутат хиляди часове наред, казва Ричард Алибегов
Ключови думи: Ричард Алибегов, БАЗ, БХРА, заведения, ресторанти

Днес здравният министър Костадин Ангелов обяви, че ще настоява ограничителните мерки срещу ковид да останат и след 21 декември. Последва остра реакция от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). Какво мислят обаче от Българската асоциация на заведенията (БАЗ)? Потърсихме за коментар един от нейните председатели - Ричард Алибегов.

- Г-н Алибегов, от БХРА излязоха с писмо до премиера Бойко Борисов и до Марияна Николова - от 21 декември да се отворят заведенията в хотелите или да има компенсации. Вашата асоциация предвижда ли подобни действия?

- Ние сме пуснали още миналата седмица писмо към всички институции да се спази обещаният срок от 21 декември, и заведенията извън хотелите, които ние представляваме и които са 23 хиляди, да бъдат отворени.

- Днешното изявление на здравния министър противоречи ли на обещанията, които са дадени?

- Ами те си противоречат горе-долу през цялото време. Едните лекари казват едно, излиза някой друг и казва друго, от щаба казват трето... Липсата на единомислие при лекарите и при щаба е проблемът в цялата работа. Това води и до липса на предвидимост. Няма как да знаем какво ще се случи. Ние искаме точни дати – кога ще отворим ние, кога ще отворят нощните заведения, кога ще отворим бранша. Точни дати! Ако ще да е 1 февруари, но да се каже сега. Да няма такива отлагания – една седмица, десет дена... Това е несериозно.

- Все пак не зависи ли от броя на заразените това, което се случва?

- Ако говорим за борене на пандемия, то тогава трябваше да се затворят всички хипермаркети – за играчки, за дивани, за обзавеждане вкъщи. Нали разбирате, че това не е първа необходимост? Тук очевидно здравното министерство не бори никаква пандемия в момента. Хиляди души влизат в тези обекти – много повече, отколкото във всяко едно заведение. Стоят вътре по два часа и половина. Какво бориме?! Здравното министерство, за да може да затвори училищата, трябваше да затвори и заведенията - защото не отивало да се затворят училищата, а заведенията да стоят отворени. Това е борбата в момента. Реално, ние искаме да борим пандемията с едни затворени заведения и фитнеси. Защото молът не е затворен – вие може да се разхождате там реално.

- Така е, но малко хора влизат в него, като няма работещи магазини.

- По принцип казвам – че не е затворен. Единственото, с което борим пандемията, са ресторанти, нощни заведения и фитнеси. С тези три неща ние мислим, че можем да спрем някаква пандемия. А в същото време в хипермаркетите хиляди души се бутат часове наред. Нали разбирате как изглежда отстрани това?

- Доколкото се разбра, ще има дискусия в правителството (за мерките след 21 декември). Очаквате ли министри да защитят Вашия бранш? Кои?

- Очакваме защита и от министъра на туризма, и от министъра на икономиката, както и от Деница Сачева – министър на труда и социалната политика.

- Как се справят ресторантите с храните по домовете през последните две седмици?

- Тези, които имат развита мрежа за храна по домовете, се справят що-годе, но пак казвам – в България тази схема не е дотоколкова разработена, че тя да може да издържа един търговски обект. Около 8-10% от оборота е онлайн. С 10% от оборота вие няма как да издържате цялото заведение с всичките му разходи.

- А има ли добро развитие с мерките за помощ от страна на правителството?

- От днес тръгна мярката „24 лева“, която се изплаща първо на затворените през ноември нощни заведения. За януари сме договорили, ако има затворен бранш, да получат около 75% от осигурителния си доход вече, а не 24 лева на ден. И чакаме тази седмица да бъде обявена помощта за бизнеса, която връща 20% от оборота от 2019 г. за затворения месец. Примерно, ако обект е затворен през декември 2020-а, в тази криза той ще получи помощ 20% от оборота през декември 2019 г., за да може да си плати наем, режийни разходи... Защото обектът си произвежда разходи, въпреки че е затворен.

- Настоявате ли за диференциран подход спрямо ресторантите и нощните заведения или смятате, че те трябва да се третират на равна нога?

- Абсолютно наравно! Ние сме един бранш. Подходът трябва да е един и същ. Лошото е, че в Европа подходът е диференциран и най-вероятно в България ще се случи същото, но това не е по наше желание. Ние сме взаимно свързани.

 

50
Коментара по темата
50.
50
17.12.2020 00:02:38
Абе кой си ти, че да искаш? Или софрите, дето си давал и даваш, са много тежки и ти играят ои свирката? За сметка на здравето и живота на обикновения човек! Ти страх от Бога нямаш ли? Само пари са ти в главата!
49.
ER_Dr
15.12.2020 09:55:33
Да, февруари 2022.
48.
До Ричард алчното сърце
15.12.2020 01:33:01
А ние искаме да се разкараш от медиите и да се навреш там откъдето си се пръкнал и там да предевяваш претенциите си :)
47.
T Ж,,,,,,,,ОВ
15.12.2020 00:40:37
ЗАТВАРЯЙЙЙЙЙ!!!!! САМО КАЗАНДГИЯТА ОТ СЕЛОТО ДЕ ПИПАТ !!!!
46.
Трол
14.12.2020 23:39:11
Лоренцо Ламас първо да започне да съблюдава правилата в бранша, единици са заведенията, които за изрядни. Да не говорим за персонала, който се чудите как да НЕ осигурявате и сега хората не могат да вземат обезщетение заради това.
45.
!!!
14.12.2020 23:35:58
"Нидерландия обяви пълна карантина" от 15 дек. до 19 януари!!!
44.
До 4 и 8
14.12.2020 23:25:04
Тъй като виждам че сте ЕКСПЕРТИ ПО ИКОНОМИКА И ПСИХОЛОГИЯ ДА ВИ ПИТАМ: ЗАВЕДЕНИЕТО ЗА ОБЩ ХРАНЕНЕ НА КОЙ ДРУГ ИЗВЪН СФЕРАТА НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ НА ХРАНИТЕЛНИ СТОКИ Е КЛИЕНТ? МОЖЕ БИ НА ЗАВОДА ЗА ТУХЛИ??? ДА, много хора работят в този бранш! В пъти повече хора са в други браншове! Но към тях държавата не направи реверанс да им намали ддс! Тези заведения са за развлечение! Човек не си купува хляб от ресторанта а от магазина за хран стоки с МАСКА! ГОСПОДИНЪТ С КОНСКАТА ПРИЧЕСКА да се огледа и да влезе в реалността! А по отношение на коментар 8: и как реши че мен например ме храни мама и тати???? На 52 години съм разбрал достатъчно и основно правило в бизнеса: В МОМЕНТ НА КРИЗА ТРЯБВА ДА ИМАШ СРЕДСТВА ДА ОТВОРИШ ЧЕКМЕДЖЕТО И ДА СЕ РАЗПЛАТИШ СЪС СЛУЖИТЕЛИТЕ СИ АКО ЩЕ И ГЛАДЕН ДА ОСТАНЕШ! ДОБРОТО ИМЕ И КОРЕКТНОСТТА НЯМА ЦЕНА! ДА ХЛЕНЧИШ ЧЕ НЯМАШ ПАРИ НЕ Е МНОГО МЪЖКО! Особено когато си купил играчки за стотици хиляди!
43.
Ива
14.12.2020 22:51:02
Несериозно ще е, ако се отворят заведенията! Колко е важно това в момента и кой нормален човек ще се набута в заведенията ви,като всички виждахме как "спазвахте"мерките!
42.
Ffddy
14.12.2020 22:39:24
Кой нормален човек ще се набута в заведенията ви в това положение в момента?Колко важно е това ?Вече почти във всяко семейство има болни хора! Какви ресторанти,какви купони са в главите на някои? Ами няма да се отървем скоро от тази зараза,докато за някои си мислят,че всичко е измислица или слух,докато сами не се срещнат с този гаден вирус....и повярвайте ми срещата наистина е на живот и смърт!
41.
Като сте имали работа
14.12.2020 22:38:41
Да сте заделяли, а не коли, любовници, силикони, ниски заплати за персонала и сега ревете. Фостата целия, в човката алчни цървули!
40.
hahahaha
14.12.2020 22:36:32
Всичко да затварят, че напоследък много селяндури взеха да имат 10 свободни лева и почнаха да излизат от тях и си забравиха мястото...
39.
IT
14.12.2020 22:33:24
Турбо селяндур е този зализания.

Тезата му е следната: само със затваряне на заведения нямало да се спре вируса и следователно ни отворете отново или затворете всичко.

Абсолютоен глупак... той утре ще каже и болниците и аптеките да затворим...
38.
Do kmeta
14.12.2020 22:29:52
Za6to ima fitnes zali koito rabotiat taino?Pla6tat li vi?Znam pone 3.Sme6no e tova koeto stava Gopodin Kmete
37.
Тони
14.12.2020 22:28:56
Zakrivai gi tiq pedali mrasni dano nikoga da ne otvorqt
36.
балкантурист
14.12.2020 22:10:19
30 февруари не те ли устройва?
35.
Иван
14.12.2020 21:31:30
Хората умират по болниците и по улиците,той за заведения реве маршляк.
34.
ТРЯБВА
14.12.2020 21:26:29
Заведенията и хотелите трябва да фалират, за да ги изкупят, софиянци и чужденците на безценица
33.
Данчо щайгата
14.12.2020 21:23:26
Всичко да затварят държавата ври от вируса
32.
СЕЛСКИ ЛОБИЗЪМ
14.12.2020 21:22:22
Затварят българските магазин, а чуждите вериги никой не ги проверява, нито за новите мерки, нито агенция по храните, нито нап. Нашите свини дето сме ги избирали защитават чуждите интереси, защото техните деца и внуци живеят навън.
31.
БУРГ
14.12.2020 21:17:44
Заведения трябва да отворят около 1 март ... Няма нужда да е по рано!!! РАЗБЕРЕТЕ
30.
Аз
14.12.2020 21:16:36
Амиии, хората предпочетоха да си пият питието вкъщи, на спокойствие. Стига сте ровилили. Ако работехте в Австрия, Германия, Франция, Нидерландия щяхте да задавате въпроси догодина на пролет.
29.
Боби
14.12.2020 21:09:23
Супермаркета трябва да е отворен от къде ще си купят храна хората?
Чалготеката и бардака може и без тях.
28.
Боби
14.12.2020 21:07:54
Те 1во да почнат да спазват забраната за пушене в заведенията тогава да имат претенции.
27.
6daff
14.12.2020 20:58:01
Алибег, в супермаркетите са с маскичи брат. В заведенията в гърбеца ли ще им наливате ако седят с маскичи брат алибег не че нещо ама...
26.
Садо мазо
14.12.2020 20:55:43
Тигъра иска садо мазо със викинг. Тогаз, ще му дойде акъла. Да не слуша Тиквите, а да слуша гилдията. М... Ърша
25.
Бургас
14.12.2020 20:54:11
32 януари, печалбари!!!
24.
висок
14.12.2020 20:51:47
Алидагоебов пак реве
23.
От 16 до 21
14.12.2020 20:47:41
Не си прав, работата в ИТ сектора за начинаещи програмисти е спаднала драстично. Много малко фирми наемат нови кадри, защото искат да пестят пари и да не инвестират още в нови хора, което срива възможностите на сумати хора, търсещи си работа. Работа има най-вече за хора с опит в момента, в които не трябва да инвестираш почти нищо като обучение и ти носят огромен доход.

Същото е и в останалите сектори, хората които носят най-малко доход, първи го отнасят, съкращават ги, те остават на улицата. Няма незасегнат сектор от цялата криза.
22.
Бургазлия
14.12.2020 20:44:07
"Единственото, с което борим пандемията, са ресторанти, нощни заведения и фитнеси. С тези три неща ние мислим, че можем да спрем някаква пандемия. А в същото време в хипермаркетите хиляди души се бутат часове наред".
Само че разликата е в това че в ресторантите и заведенията сядаш да ядеш и пиеш без маска, а в магазините си с маска. А относно двата часа за които говори господина, няма нищо вярно. Влизаш и пазариш за максимум 15-20 мин.

п.п
Типично за Ганьо е "Щом на мен е зле, и на комшията трябва да му е зле".
21.
До 16
14.12.2020 20:43:46
нима? Ти нали си изразяваш великото мнение чрез някой програмист и уеб дизайнер? Нито ще им намалее работата на програмистите напротив става все повече. Които се преклалифицирал - прекалифицирал се!
20.
До 15
14.12.2020 20:43:22
А по заводи, фабрики, магазини и офиси вируса не ходи, така ли ве ГЛУПЕНДЕР??
19.
*********
14.12.2020 20:42:17
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
18.
Herr Strauss
14.12.2020 20:41:03
Разбира се, най-важните са заведенията и хотелите. Цялата икономика на тях се крепи, само те наливат пари в държавната хазна. Хайде, стига глупости. Празни обещания от тях през пролетта за намаляване на цените. Направи им се реверанс - ДДС-то им падна, а те какво направиха - вдигнаха цените. Писна ми вече от това лицемерие. На нас държавата плаща ли ни? Получаваме ли компенсации? С какво един ресторант е по-важен от останалите бизнеси. Замислете се малко. Ако някой работи в бранша и защитава постоянното хленчене и претенции - замислете се за условията, в които работите и получавате ли адекватно заплащане.
17.
Ха ха ха
14.12.2020 20:39:06
Флагман, с конкурс ли ги търсите тези олигофренчета които коментират тук?? Наистина, срам ме е да им чета инфантилните напъни! Имам чувство, че съм сред средношколци.
16.
От 10 до 15
14.12.2020 20:38:24
Нали вече казах, че всички сме свързани. Дори и да си ИТ програмист в някоя компания, нали тази компания има клиенти, които се занимават с логистика. Като клиентите, които се занимават с логистика им спадне прихода, защото заведенията/ресторантите/моловете не работили и не искали доставки, утре ти си следващият с орязана заплата или на улицата. Цялата икономика е свързана, всичко е едно домино, един почне да пада, следват още 5 с него и така става кризата.
15.
До 10
14.12.2020 20:33:47
Че да не би само работа да има по ресторанти и кръчми?
Да не би от там да идва най-големия келепир за народа?
Работа има и е заводи и фабрики и магазини и офиси и в строителството.
Те не са спряли просто ще трябва кръчмарите да работят нещо друго.
Не по цял ден да кибичат на кафето и да прибират парите.
14.
Боби
14.12.2020 20:31:15
Компенсции и за бизнесите може.
Да кажем 50% от данъците които са платили за предходната година.
Ама дали ще са навити така?
13.
До 10
14.12.2020 20:30:40
Пак ти казвам, не си на правилното място!! Няма как да убедиш един страхлив ДРИСЛЬО в нещо, с което не се е сблъсквал. Когато майка му спре да го храни, тогава ще му светне лампичката!!
12.
Ников
14.12.2020 20:29:03
1 февруари. Ти в Западна Сахара ли живееш бе. Виж ако си направиш сметка за 1 юли може и да излезе. Макар че и тая дата не е много сигурна , като се гледа темпа на заразяване. Защото може и да стигне дотам че да няма нито кой да отвори, нито кой да влезе в заведенията.
11.
я
14.12.2020 20:27:25
Стига с тия заведения Хората умират само заведенията сега са ни кусура Според мен човешкия живот е много по ценен от едни гюбеци в кръчми Как можеш да искаш да отворят всичко и пак да сме на първо място по смъртност Ами никой не може да каже какво ще е положението даже след една седмица те искат точна дата Хайде всички да се отнасяме по отговорно и да разберем накрая че тази зараза не е шега работа
10.
От 4 до 8
14.12.2020 20:26:14
Аз не разбирам и прозвището ,,здравето е най-важно". Да, съгласен съм, вероятно е най-важно. Ама някой познава ли беден здрав човек? Има ли такъв човек изобщо в света, който да е на улицата, без жилище, без пари, без средства за лекарства и нормален доход, но да е здрав? Ако ми покажете такъв човек, ще призная, нека да оставаме без пари, без компенсации, да сме затворени, да фалираме, но да сме ,,здрави".
9.
Боби
14.12.2020 20:24:53
Компенсации трябва да има за хората останали без работа - да им се плаща мин заплата.
За собствениците НИЩО те са бизнес като не върви да затварят.
Като правиха хиляди печалба лятото да не би да платиха повече данък?
8.
До 4
14.12.2020 20:23:40
Човече, не си хаби времето да пишеш тук!! Събрана е една пасмина от пръдльовци, които не са изкарали сами един лев през живота си и няма да те разберат! Поне докато техните ги хранят!!
7.
Ахаааа
14.12.2020 20:23:05
31 февруари 2021 година ще е май галиба отварянето

чи то не останало ,бе
6.
ДА
14.12.2020 20:22:23
Тоя мангал, мога само да му дам дата да ми го напипондри. Изисквал - абе кой беше ти, че изискваш - я си покажи внесените данъци първо.
5.
Боби
14.12.2020 20:21:39
Не е много точна но мога да ти дам - НА ПРОЛЕТ.
Живота и здравето на хората е по-важно от келипира на кръчмарите.
4.
Заведенията
14.12.2020 20:18:50
Всички го хейтите, хейтите и заведенията. Аз също съм за затваряне, НО с КОМПЕНСАЦИИ! Иначе имайте предвид, че самият факт, че заведенията не са компенсирани и не работят, удря по всички нас. Тези служители и собственици там са клиенти на сумати други бизнеси. Като останат те без пари, завличат всички нас с тях. Всички сме свързани, на никой няма да му се размине!
3.
1-ви Юни
14.12.2020 20:14:32
Ето ти точна дата за отваряне на заведенията 1ви Юни!
2.
До 1
14.12.2020 20:09:37
В неизвестност са такива амеби като теб,които чаката дата и час да им кажат за третата вълна на “страшната зараза” :)
1.
Кой си ти бе манго?
14.12.2020 20:06:28
Цял свят е в неизвестност от таз пандемия, той аборигена искал! Те и педалите искат да се отворят гей баровете, ама не може, живота на хирата е по-важен. Аман от нахални типове!
  Добави Коментар
Чалгата се тресе от този скандал Бони проговори за конфликта си със Софи Маринова Ето защо хипермаркетите не спират да ни мамят Търговците не само не спират със злоупотребите в надпреварата си да удрят клиентите с измислени промоции и разлики между цифрите на етикета и сумите
Посрещаме Възкресение Христово без чадър, а на Гергьовден не празнувате на поляната! До 13-14 май времето ще е с много динамика, каза климатологът проф. Георги Рачев Красотата в Бургас има ново име –„Sunny Shape“ (СНИМКИ) Местните и гостите на града ще могат да се грижат за своето здраве и красота, посещавайки партерната зона на бл. 158 в ж.к. Славейков. Локацията е изключително удобна точно срещу мол Галерия
Тя има номер като на Васил Божков и често приема негови обаждания „Имате грешка!“, отвръщала всеки път блондинката, когато по неволя приемала обаждания за Васил Божков Щангите ни аут от Олимпиадата, ако не платим днес, Коджабашев на крачка от голям провал Новият президент на федерацията не успява да намери решение на кризата 
Тази вечер имаше силно изригване, очаква ни нова магнитна буря до часове Обикновено смущенията, породени от нея, влияят неблагоприятно на възрастните и на хората със слаб имунитет Арестуваха кандидат-президент в САЩ Каналът „Фокс нюз“ съобщи, че Стайн е задържана заедно с около сто души по време на протест
Забравете всичко, което знаете - 37 градуса вече се счита за висока температура Преди близо 150 години немски лекар анализира температурата на 25 000 пациенти и заключва, че нормалните стойности са 37 градуса Великденски намаления в Триа Сити Център (СНИМКИ) Тук ще откриете най-удобният начин да сте с модерна и ефектна визия през настъпващите топли месеци
Съветски гаубици на Саддам Хюсеин ще спасяват Украйна Британска компания доставя в Украйна съветските самоходни оръдия “Гвоздика” и “Акация Тази статистика е шокираща - всеки четвърти в България е над 65 години, парите за пенсии... Близо половината от средствата за изплащане на пенсиите вече не идват от осигуровки, а от данъци