Къде да отидем в събота? Посетете „ПланетУм“ на Морската гара, входът е безплатен

Достъпът в Научния център ще е контролиран, за да не се запълва с посетители повече от 30 % от капацитета му, отбеляза кметът Димитър Николов
Ключови думи: ПланетУм, Морската гара, откриване, новини от Бургас

Детският научен център „ПланетУм“ на Морската гара вече работи от днес при стриктни мерки. За съжаление, ситуацията не позволява да има подобаващо откриване. Това посочи във Фейсбук кметът на Бургас Димитър Николов. “ПланетУм“ е създаден, за да предоставя нови знания по различен начин, добавя той.

“Достъпът в Научния център ще е контролиран, за да не се запълва с посетители повече от 30 % от капацитета му. На входа и изхода ще има дезинфектант, а в „ПланетУм“ ще може да се влиза само с маска”, написа в социалната мрежа градоначалникът. Всеки ден ще се извършва двуразова дезинфекция - от 13:30 до 14:00 часа, когато няма да се допускат посетители и в края на работния ден, добавя той. Зимното работно време на “ПланетУм” е от 10:00 до 18:30, като днес и утре ще работи с вход свободен, съобщи Димитър Николов.

Научен център „ПланетУм“ е място за малки и големи откриватели, жадни за знание. По забавен начин и в експериментална среда деца и родители ще откриват в Научния център отговори на сложни въпроси и любопитни факти от областта на точните науки, технологиите, подводната археология и астрономията.

“ПланетУм“ съдържа три експозиционни зони и 20 образователни инсталации. Голямото човешко пътешествие е представено в три експозиционни зони – „Иновации“, „Енергия“ и „Откривателство“, в които инженерните и природни науки стават по-привлекателни и разбираеми. 20-те образователни инсталации имат за цел да разкрият на посетителите необятния и интересен свят на точните науки, като всяка от тях носи отделно научно съдържание и ще провокира и малки, и големи да изпитат своите знания и умения.

Възможност за изнесени уроци по физика, химия и различни експерименти предоставя СТЕМ зоната (Science – Technology – Engineering – Mathematics) в „ПланетУм“. Най-малките откриватели могат да се превърнат там в капитани на подводница в зона за активна игра, която пресъздава морско дъно с много риби и корали. Могат да чуят гласовете на птиците чрез една от инсталациите, или собственоръчно да създадат водовъртеж като прочутия Маелстрьом.

PTO
31.10.2020 16:38:46
От т.н. Морска гара това ли остана или ще има други преобразувания ?
Все пак хората са най-добрата украса на всяка сграда. А тук е само "прилапване на пари".
GEPI group
31.10.2020 14:44:05
Тоз сканфандар е за борба с Ковидизмамата
Pidal
31.10.2020 12:34:34
От тези снимки които са качени, съм меко казано разочарован.Дано да има по-интересни неща
Доктора
31.10.2020 12:25:40
Развъдник за ковид...
Kojcho
31.10.2020 11:59:05
с пръдня, боя
Jl
31.10.2020 11:55:05
Ами ще отидвм да посетим прекрасния планетариум във Варна.С бутафория туризъм няма да успеем да развием.
Кукумяучиту
31.10.2020 11:32:18
Вие нали сте снимали всичко,какво да гледаме..Ай чао.
БЕДРУМ
31.10.2020 11:09:21
ХОРАТА КАКВИ ПРЕДАВАНИЯ ПРАВЯТ В ДАНИЯ ПЪК НИЕ ПЛАНЕТАРИУМИ.
ОТ ДАНИЯ ТРЯБВА ДА СЕ УЧИМ ХА ХА ХА