Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Експерти изброиха фаталните причини за касапницата с 5 трупа на АМ "Тракия"

Ключови думи: катастрофа, 5 жертви, ам тракия, причини

Смисълът на ограничителната система не е да спре превозното средство, а да ограничи навлизането му. Всяко спиране при определена тежест ще доведе до травми на хората в превозното средство, посочи инж. Иван Петков, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" пред БНТ.

Ограничителната система се изчислява така, че определен товар да може да бъде задържан на определено разстояние. Той подчерта, че тежкотоварен автомобил от този калибър не може да бъде задържан от ограничителната система. Автомобилният състезател доц.

Димитър Илиев беше категоричен, че при тази катастрофа участниците в нея не са имали никакъв шанс, тъй като това е "40-тонно желязо, бариера, което буквално те връхлита от отсрещното платно, без ти да очакваш, движейки се със 140, което е ограничението на магистралата. Реално тези хора са били обречени". Що се отнася до мантинелата, Илиев я определи като изгнило желязо, което е било лесно да се скъса. Той допълни, че и при стабилно съоръжение, подобно развитие на събитията е било неизбежно заради тежестта на тира.

Инж. Петков отбеляза, че несъмнено липсата на ограничение за движение на тирове в почивните дни е направила възможно присъствието на камиона на магистралата по това време, но това не е причината за инцидента. На този етап причината остава неясна.

Изключително важно е да има толерантност на пътя. "На пътя животът е с предимство", каза той. Доц. Илиев допълни, че професията на шофьора на камион е много тежка. Шофьорът е ограничаван и контролиран отвсякъде, имаш право да шофираш 4 часа, длъжен си да почиваш половин час, да караш нови 4 часа, след което задължително трябва да спиш 8 часа или да почиваш 8 часа, предава Блиц.

Той обясни, че когато тези хора пътуват сами, нямат колега, с когото да се сменят, изпълнението на тези правила става почти невъзможно. По тази причина е трудно и да се каже какво е довело до въпросния инцидент. По отношение на пътния участък, където е станала катастрофата, Димитър Илиев потвърди, че там трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, тъй като там ограничението е 90 км/ч, а дясната лента на практика не може да се използва, защото е в много лошо състояние.

6
Коментара по темата
6.
gf
14.07.2020 13:41:01
До 173ти км. е строено по виденовото време.
5.
Това рано или късно щеше да се случи
14.07.2020 12:47:38
т.н."Магистрала" е всичко друго, но не и магистрала. И оня ми се хвали колко магистрали бил построил. Баси наглеца.
4.
Шофьоре, шофьоре
14.07.2020 12:43:32
Става дума за автомобилите не за тира. Ако ти е трудно да хванеш контекста прочети статията на глас няколко пъти и тогава коментирай.
3.
Шофьор
14.07.2020 11:54:29
Автомобилният състезател доц. Димитър Илиев беше категоричен, че при тази катастрофа участниците в нея не са имали никакъв шанс, тъй като това е "40-тонно желязо, бариера, което буквално те връхлита от отсрещното платно, без ти да очакваш, движейки се със 140, което е ограничението на магистралата. Реално тези хора са били обречени"... Алооо, тир със 140 км в час ... това да не ти е състезание на писта. Кой тир с 40 тона може да се движи със 140? А да си чувал, че имат ограничители до 90 км?
2.
?
14.07.2020 11:18:02
къде е втория шофьор при такъв дълъг път-отишъл до Амстердам и обратно.За това не трябва ли да се връщат на границата
1.
.
14.07.2020 10:37:16
Как така навсякъде в Европа може да се спазва работното време, само в България неможе ?
Кога ще започне , това нещо да се контролира реално ?? Колко хора трябва да измрат още???
Карат по 24 часа на магнити , всеки прави каквото си иска . Даяджията прибира 20-50-100 лева , хората умират и на никой не му пука...
  Добави Коментар
И църквата вдигна цените Поскъпването на църковните свещи е тъжна стъпка, която допълнително отдалечава хората от вярата и храма, смятат миряни С тези хитрини прогоних молците от гардероба си Вместо да посягаме към химически препарати, можем да се доверим на силата на природата
Президентът Румен Радев призова за освобождаването на Никола Саркози Днес той е в затвора и се нуждае от нашата подкрепа и съпричастност, с които да изразим истинската си благодарност, каза държавният глава 62-ма педагози от бургаски детски градини преминаха успешно обучение в БДУ Образователният курс имаше за цел да подпомогне повишаването на професионалната подготовка на специалистите, ангажирани с развитието и грижата за най-малките деца
Колко е за гол с пета или най-странните залози за Вечното дерби От автогол и дузпа до гол с пета — букмейкърите вдигнаха залозите за Вечното дерби на ново ниво Започват засилени полицейски проверки по граничните зони  Ще се проверяват български и чужди граждани, за не връчени фишове и наказателни постановления
Община Царево монтира димни детектори в домовете на възрастни хора преди зимата Съвместна инициатива с Пожарната служба цели да предотврати инциденти с отопление на дърва в отдалечени населени места Няколко тактики, как да поставим граници на децата си в интернет Дигиталният свят крие и рискове – от кибертормоз до опасно съдържание и злоупотреба с лични данни
Фондация „Димитър Бербатов“ награди бургаския ученик Стоян Балтов В категория „Наука“ за ученици от V до VIII клас Стоян бе един от тримата номинирани и получи едно от най-големите отличия за млади таланти в страната Директорът на СДВР с извънредна информация за изчезналата в планината Стефани В издирването на момичето  участват 5 спасители, заедно с четири кучета
БНБ представи дизайна на българските евромонети, вижте ги Те ще бъдат в обращение от 1 януари 2026 година Нови промени по АМ "Тракия" утре Те касаят област Пловдив