Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Експерти изброиха фаталните причини за касапницата с 5 трупа на АМ "Тракия"

Ключови думи: катастрофа, 5 жертви, ам тракия, причини

Смисълът на ограничителната система не е да спре превозното средство, а да ограничи навлизането му. Всяко спиране при определена тежест ще доведе до травми на хората в превозното средство, посочи инж. Иван Петков, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" пред БНТ.

Ограничителната система се изчислява така, че определен товар да може да бъде задържан на определено разстояние. Той подчерта, че тежкотоварен автомобил от този калибър не може да бъде задържан от ограничителната система. Автомобилният състезател доц.

Димитър Илиев беше категоричен, че при тази катастрофа участниците в нея не са имали никакъв шанс, тъй като това е "40-тонно желязо, бариера, което буквално те връхлита от отсрещното платно, без ти да очакваш, движейки се със 140, което е ограничението на магистралата. Реално тези хора са били обречени". Що се отнася до мантинелата, Илиев я определи като изгнило желязо, което е било лесно да се скъса. Той допълни, че и при стабилно съоръжение, подобно развитие на събитията е било неизбежно заради тежестта на тира.

Инж. Петков отбеляза, че несъмнено липсата на ограничение за движение на тирове в почивните дни е направила възможно присъствието на камиона на магистралата по това време, но това не е причината за инцидента. На този етап причината остава неясна.

Изключително важно е да има толерантност на пътя. "На пътя животът е с предимство", каза той. Доц. Илиев допълни, че професията на шофьора на камион е много тежка. Шофьорът е ограничаван и контролиран отвсякъде, имаш право да шофираш 4 часа, длъжен си да почиваш половин час, да караш нови 4 часа, след което задължително трябва да спиш 8 часа или да почиваш 8 часа, предава Блиц.

Той обясни, че когато тези хора пътуват сами, нямат колега, с когото да се сменят, изпълнението на тези правила става почти невъзможно. По тази причина е трудно и да се каже какво е довело до въпросния инцидент. По отношение на пътния участък, където е станала катастрофата, Димитър Илиев потвърди, че там трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, тъй като там ограничението е 90 км/ч, а дясната лента на практика не може да се използва, защото е в много лошо състояние.

6
Коментара по темата
6.
gf
14.07.2020 13:41:01
До 173ти км. е строено по виденовото време.
5.
Това рано или късно щеше да се случи
14.07.2020 12:47:38
т.н."Магистрала" е всичко друго, но не и магистрала. И оня ми се хвали колко магистрали бил построил. Баси наглеца.
4.
Шофьоре, шофьоре
14.07.2020 12:43:32
Става дума за автомобилите не за тира. Ако ти е трудно да хванеш контекста прочети статията на глас няколко пъти и тогава коментирай.
3.
Шофьор
14.07.2020 11:54:29
Автомобилният състезател доц. Димитър Илиев беше категоричен, че при тази катастрофа участниците в нея не са имали никакъв шанс, тъй като това е "40-тонно желязо, бариера, което буквално те връхлита от отсрещното платно, без ти да очакваш, движейки се със 140, което е ограничението на магистралата. Реално тези хора са били обречени"... Алооо, тир със 140 км в час ... това да не ти е състезание на писта. Кой тир с 40 тона може да се движи със 140? А да си чувал, че имат ограничители до 90 км?
2.
?
14.07.2020 11:18:02
къде е втория шофьор при такъв дълъг път-отишъл до Амстердам и обратно.За това не трябва ли да се връщат на границата
1.
.
14.07.2020 10:37:16
Как така навсякъде в Европа може да се спазва работното време, само в България неможе ?
Кога ще започне , това нещо да се контролира реално ?? Колко хора трябва да измрат още???
Карат по 24 часа на магнити , всеки прави каквото си иска . Даяджията прибира 20-50-100 лева , хората умират и на никой не му пука...
  Добави Коментар
Защо в Гърция въвеждат 6-дневна работна седмица? Много гърци работят на две или три места, за да свързват двата края  Ивет Лалова показа новородения си син Благодарим ви за вниманието и милите пожелания, написа лекоатлетката
И на децата вече е ясно, че не Главчев управлява държавата, обяви Нинова И той започна като началника си Борисов да играе опозиция сам на себе си, когато стане напечено, коментира лидерката на БСП Инфлацията у нас бие средната в еврозоната Според експерти често обясненията за по-високата инфлация у нас не са пазарни, а става въпрос за изкривявания, за които държавата би трябвало да следи.
Украйна най-после заговори за преговори с Русия В момента и двете страни се надпреварват за "най-благоприятната позиция" Благо Джизъса идва на тенис турнир в Бургас Голмайстор номер едно в българското първенство Мартин Камбуров също ще участва
Спират V блок на АЕЦ „Козлодуй“ за планов ремонт и зареждане с гориво от „Уестингхаус“ VI блок работи съгласно графика за електропроизводство „Сиела Норма“ ще осигури машинния вот за изборите на 9 юни  Тя беше единствената, която подаде документи за участие в процедурата
Главчев сезира прокуратурата и ДАНС заради скандала „Мама и Аз“ Решението на министър-председателя било в отговор на широкия обществен отзвук, свързан с проекта НАТО тренира мащабен въздушен десант в Румъния Учението "Swift Response 24" се провежда в периода 5 - 25 май
Смислени преговори - най-рано през втората половина на 2025 г., прогнозира украински топразузнавач Генерал-майор Вадим Скибицки, заместник-началник на ГУР, коментира ситуацията пред списание "Икономист" Олимпиакос срази като гост Астън Вила с 2:4 на полуфинала в Лигата на Конференциите В другата среща от турнира Фиорентина се справи с доста мъка на свой терен с белгийския Брюж с 3:2