Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Антони Христов - българин в Pixar разказва за професиите на бъдещето

Ключови думи: антони христов, pixar, интервю

Антони Христов е работил във филмовата индустрия и специално има отношение към анимацията в Холивуд. Там работи над 30 години, последните 18 от които е художествен директор в Pixar. Участвал е или е бил художествен директор на много от филмите, с които днешните младежи са отрасли като деца. Започвайки в Disney за Rescuers Down Under, през Fox’s за FernGully и Titan AE, чак до филми като Finding Nemo, Wall-E, както и много от късометражните филми на тема коли и други. Последния му филм, за който работи в Pixar, е The Incredibles 2.

Неговия опит като преподавател се състои от 12 години вечерно преподаване в AAU (Academy of Art San Francisco) и 8 години в CCA (California College of the Arts).През 2017 г. Антони съосновава IDEA Academy в Италия, Рим, и сега пренася неговия опит в България, където заедно със своите партньори основава ARC Academy. У нас му предстои да е част от онлайн проект, който обучава младите за професиите на бъдещето, а именно тези, които те вмъкват в гейм индустрията.

-В ситуация на изолация е много интересно да се види какви наистина ще са професиите на бъдещето. Разкажете по-подробно за вашия проект, който ще се случи през май месец?

-"Професия на бъдещето" придоби нов смисъл в контекста на пандемията. Ако преди хоум-офис беше само пожелателна екстра при избора на работно място, то сега всички си даваме много по-ясна сметка, че възможността за дистанционна работа е вид застраховка срещу безработица. В това отношение, гейм индустрията ще се излезе от кризата като победител. При всички наши партньори от големите студия в София, работните процеси са много слабо повлияни от изолацията. Нашият онлайн курс “Как се става: Гейм девелопър?”, е насочен към млади хора, които се намират на етапa на кариерно ориентиране или пре-ориентиране и искат да се запознаят с възможностите за професионално развитие, които гейм индустрията предлага по принцип и в частност - в България. За тази цел ще ги срещнем с 11 водещи професионалисти в няколко основни сфери, които ще дадат отговор на ключови въпроси, свързани с отделните роли, необходимите умения и начините за влизане в индустрията. 

-Кои ще са лекторите, които сте поканили за това обучение?

-Някои от тях са вече част от ARC Academy, други са нови в преподаването. Ще има продуцентски клас, който по принцип нямаме в академията засега и се надяваме да привлечем новите лектори да се присъединят към нас, и да направят собствен курс през есента. Аз самият също ще имам клас, който е по-скоро филмов, свързан с визуалната презентация и сторителинга.
 
-Кой може да се включи в онлайн курса, който организирате?

-Хора с всякакви умения могат да се включат, за да се фокусират повече върху това, което търсят като професионална насока и за да разберат дали гейм индустрията е правилното място за тяхното развитие. Онлайн курсът е главно ориентиран към младите и към учениците, които все още не са избрали своята кариерна ориентация и тази програма ще помогне много и на тях, и на техните родители да вземат това така важно решение за бъдещето им.

-Какво е състоянието на гейм индустрията у нас спрямо  същата в Европа и по света?
 
-В България гейм индустрията се развива бързо и сме много по-напред от доста страни. За региона може да се каже, че се движим паралелно с другите държави. Водеща е  Румъния, където работещите в индустрията са около 6000, в България около 2000, но това е пропорционално на населението. Липсата на кадри е главният проблем и ние в академията се опитваме да запълним тази дупка, да умножим числото млади таланти, които имат интерес и ориентация в гейм дев индустрията. Това, което другите държави нямат е ARC академията и дори от Румъния имаме голям интерес, и се надяваме в новия випуск да съберем много румънски ученици и преподаватели.

-Оказа ли се и този сектор "заразен" от коронавируса?
 
-Заразен - не, но зареден със стероиди да т.е стана много по-силен заради коронавируса. Повече  хора играят, повече се купуват игри, но също и тази сфера по естество е дигитална. Фактът, че не можем да сме в една стая, не влияе на тази индустрия. Не е нужна присъственост и интеракция, което  позволява да се развие повече по време на затрудненото положение.. В дейности като разработката на игри хората ще осъзнаят, че много по-често могат да работят от вкъщи и да са точно толкова продуктивни, както в офиса, ако не и повече.

-Има ли пределна възраст, в която човек трябва да се насочи към гейм индустрията и ако навърши определени години вече е твърде късно за него да се развива в тази посока?

-Аз по принцип бих начертал тази пределна възраст към 72 години. Шегувам се, разбира се. Винаги е по-добре да започнеш от по-рано, но и ако се включиш по-късно, ти носиш житейския  си опит, който вече си натрупал. Не е важно колко бързо се движиш, а колко далеч ще стигнеш. Възрастта ти дава опит и мъдрост, които нямаш, когато си млад. Аз съосновах академиите в Рим и София и все още се уча и правя грешки - програмата ни се променя тази година, подобряваме я. На 58 години основах ARC академията заедно с Милин Джавалиев, което е нещо ново за мен, защото до тогава бях във филмовата индустрия, но опитът, който нося е само от плюс. Искам да кажа, че всеки, който има интерес към създаването на игри, може да принесе от своята практика.

-Какви са перспективите пред хората, избрали тази професия?

-Перспективите не са малко, спектърът от професии в гейм индустрията е голям и място има за всеки. От голямо значение са артистите и аниматорите- хората, които се занимават с Game design, 2D и 3D modeling, Character design, Mission и quest design, програмиране. Да не забравяме и маркетинговите специалисти и рекламистите, други важни роли, които трябва да комуникират с аудиторията играта и да я популяризират.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Високите цени прогониха туристите от гръцките острови Туристите през този сезон са с около 30% по-малко в сравнение с миналата година Разкри се истината за клипа с манджата на плажа, който превъртя ТикТок Нито е мусака, нито е Гърция
Българският модел за "запазване" на шезлонги се прехвърли в Европа, хотелиери започнаха да наемат охрана В последните години все повече туристи се оплакват от други почиващи, които още в ранни зори, а понякога дори от предната вечер, "запазват" шезлонги Това е хитът на сезона по Черноморието, струва само 12 лева Печем ги в специална фурна и клиентите имат възможност да си изберат от нещата, които предлагаме, обясни ресторантьорка
Намериха мъртъв чужденец в наше село, паднал от покрива Разследват случая Ледени близалки и басейни за животните от бургаския зоопарк в жегата Ледените близалки всъщност са замразени зеленчуци. На хищниците пък се дава и замразено месо
Две семейства в Бургас вече кандидатстваха за помощ след пожара в „Острицата“ Едното от заявленията вече е одобрено и по него е отпусната максималната помощ в размер на 1914 лв., второто е в процес на обработка Арестуваха депутат в Украйна заради корупционен скандал с покупка на дронове Започнало е и вътрешно разследване, заяви президентът Володимир Зеленски
Българинът Петър Мирчев опита да продаде оръжия за 53 млн. евро на мексикански наркокартел Той обаче не е преговарял с представители на "Халиско Нова Генерация", а с внедрени от американските служби „Сектор Г“ избухна срещу ръководството на ЦСКА Стига аматьорщина и посредственост, зоват организираните привърженици
Татуировка на врата издаде банда джебчийки от България, вилнели из Италия Три жени с богато криминално досие обирали възрастни в супермаркети в Порденоне, Удине и Бергамо, разплетени са и връзки с нелегални фабрики за цигари под кравеферми Звездата от сериала „Шербет от боровинки“ е най-красивата жена в света за 2025 г. Пет турски актриси влязоха в топ 10 на глобалната класация, в която освен красота се оценяват и влияние, и репутация